Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-03 16:15
Nu een maand geleden een Seagate HDD 1TB gekocht bij de Media Markt.

Heeft tot een uur geleden goed gewerkt, nu laadt hij niet meer op de computer. Geeft een piep om de 3 seconden. Ik lees op internet dat het wellicht iets te maken heeft met of er wel genoeg voeding in gaat. Heb het nu op twee verschillende laptops geprobeerd en hij doet bij beiden hetzelfde.

Ben bezig met alle bestanden naar de online drive te zetten dus wil graag niet alle bestanden kwijt zijn:) Wie heeft er tips?

Dank voor jullie tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Garantie claimen of aan de slag voor de data met verlies van garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
Wat een gedoe.. Garantie claimen bij de Mediamarkt betekent waarschijnlijk een nieuw schijfje uitzoeken en alle gegevens zijn weg. Niet een optie dus.

Moet ik hem in de computer laten zitten in de hoop dat hij na een tijdje gaat lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zit de USB-kabel er wel goed in? Is het een vaste kabel of kan je die volledig loshalen? In het laatste geval,, heb je een vergelijkbare kabel om te proberen?

Je kan altijd met MM overleggen (garantie-balie) dat zij 'm testen. Als ie ook volgens hun kapot is, zou ik mogelijk ervoor kiezen om de case open te maken, de HDD uit te bouwen en met gewone kabels in een PC te zetten. Het ligt er even aan hoe erg je aan je gegevens gehecht bent en of het mogelijk waard is zelf een nieuwe USB-disk te moeten kopen (dus zonder garantie te claimen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jeroenmac schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:07:
Wat een gedoe.. Garantie claimen bij de Mediamarkt betekent waarschijnlijk een nieuw schijfje uitzoeken en alle gegevens zijn weg. Niet een optie dus.
Weet je helaas gelijk het belang van een goede backup.
Moet ik hem in de computer laten zitten in de hoop dat hij na een tijdje gaat lopen?
Weinig kans dat dit gaat helpen. Een andere kabel proberen zoals MAX3400 is wel nog een heel goed idee.

Mocht het aan de schijf liggen hoop ik voor je dat het een SATA model is met intern verloop naar USB. Als het direct USB is heeft het ook geen zin om uit de behuizing te halen om in een PC aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
Ik zal even naar de MM gaan en kijken of ik een andere kabel kan proberen.

Ik ben niet handig met het open maken van de schijf en heb de bestanden omdat hij nog maar 1 maand oud is niet gebackupt. Die bestanden zijn, hoe kan het ook anders, heel belangrijk..

Vrees dat als hij bij de MM stuk wordt verklaard naar een recovery bedrijf in de buurt (haarlem) moet?
Dank voor jullie tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de data belangrijk is en recovery een optie is zou ik de schijf niet te ver open maken. Uit de behuizing is geen probleem, maar verder moet je dan echt niet gaat. Dus niet de kap die op de platters zit er af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-05 16:43
Completeer je startpost eerst eens.
Het exacte type schijf is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als het een USB3 poort is: probeer eens een USB2 kabel. Die steek je aan de mini kant in het brede stuk waar normaal de complete USB3 stekker in gaat, het kleine stukje daarnaast laat je ongebruikt. Sommige controllers gebruiken minder stroom of doen PUIS op USB2, kan net genoeg verschil maken om de schijf alsnog te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
Schijf is SEAGATE 1TB USB 3.0 Expansion Portable Drive

Kan ik anders proberen om de HDD met kabel aan een poort stoppen die in het stopcontact gaat, net als de telefoon zegmaar?

Ik durf hem niet zelf open te maken zonder hem stuk te maken, ga eens bij mijn kennissen rondvragen wie er handig mee is als ik hem zelf zou willen openen.

En ik probeer een USB 2 kabel erin te stoppen maar die passen niet.. moet dat nog een speciale zijn dan voor usb2 die dan wel in dat breede stuk zou passen?
Edit: Ik heb hier wel zo'n kabeltje gevonden en geprobeerd, maar hij heeft dezelfde piep en laadt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenmac op 28-11-2016 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:50
jeroenmac schreef op maandag 28 november 2016 @ 21:59:
Kan ik anders proberen om de HDD met kabel aan een poort stoppen die in het stopcontact gaat, net als de telefoon zegmaar?
...
En ik probeer een USB 2 kabel erin te stoppen maar die passen niet.. moet dat nog een speciale zijn dan voor usb2 die dan wel in dat breede stuk zou passen?
2.5 Inch bus powered model inderdaad. Een normale 500mA USB poort is niet voldoende om de schijf te kunnen starten.
Die moet inderdaad op een USB 3.0 poort om te werken. Of je moet een USB 2.0 Y kabel gebruiken.

Je kunt hem inderdaad proberen aan een >1A telefoon of tablet lader. Maar ik durf niet te zeggen of hij ook opstart zonder dataverbinding.

En het idee van USB 3.0 is dat het backwards compatible is.
Afbeeldingslocatie: https://www.pretzellogix.net/wp-content/uploads/2015/01/microusb2-vs-microusb31.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 28-11-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmac
Met een telefoon lader doet hij hetzelfde. blauw lampje, piepend geluid en laadt niet..
Nogmaals dank voor jullie tijd zo op de maandag avond, super fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als recovery te duur is kan je altijd dit nog proberen: Seagate HDD werkt niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jeroenmac schreef op maandag 28 november 2016 @ 22:03:
Met een telefoon lader doet hij hetzelfde. blauw lampje, piepend geluid en laadt niet..
Nogmaals dank voor jullie tijd zo op de maandag avond, super fijn!
Suggestie: een USB HDD laadt niet op. Hou dit even in je achterhoofd als je ergens de disk defect wil melden; mogelijk dat niet iedereen het begrijpt en je dan verkeerd advies geeft.

Vervelend dat de disk niet werkt; helaas kan dat voorkomen en zo vanachter de beeldschermen is niet te achterhalen of het aan de disk zelf ligt of iets anders. Voor hetzelfde geld is er een condensatortje "kapot" waardoor de spanning niet optimaal naar de disk wordt gestuurd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1