Ik heb sinds een paar dagen een Lyric T6 van Honeywell. Deze heb ik ter vervanging van mijn iSense behorende bij een Remeha ketel gekocht. Ik begin het idee te krijgen dat de firmware problemen heeft met het goed moduleren van mijn ketel. Geregeld stopt de ketel met verwarmen, om na een seconde of 30/40 weer aan te slaan en verder te gaan. Het lijkt alsof dit in een lagere stand gebeurd, of dat vooral de pomp gaat draaien, maar dat kan ik niet bevestigen. Herkennen meer mensen met een Lyric T6 dit probleem?
Vraag
Alle reacties
Bij mij werkt hij prima, niet het idee dat hij problemen heeft.
Gebruik je een buitenvoeler? (weersafhankelijk stoken) Kan zijn dat je stooklijn niet helemaal correspondeert met de aansturing van de Lyric?
Hier geen problemen met de Lyric, heb hem overigens zelf op een Tzerra CW5 hangen die weersafhankelijk stookt.
Hier geen problemen met de Lyric, heb hem overigens zelf op een Tzerra CW5 hangen die weersafhankelijk stookt.
Ik heb inmiddels een nieuwe gemonteerd en het probleem is verholpen. Wel heb ik het idee dat ie anders de ketel aanstuurt dan de iSense. Ik vergelijk mn energieverbruik per dag. En ja, weer etc is natuurlijk allemaal van invloed. Maar toch heb ik het idee dat mijn verbruik sinds de Lyric wat gestegen is.
Hi Vicje, kan je toelichten wat je "nieuw" hebt gemonteerd? Ben je een RMA procedure ingegaan?
Ik ervaar dat mijn T6R nogal wisselt in temperatuur meting.
Bijv:
- Hij staat (sleeping) op 17,5
- Ik maak m "wakker" en stel m op 19 graden in
- Binnen enkele seconden geeft de T6R aan dat het 19 graden is.
m.a.w... hij lijkt geen zin te hebben om te gaan stoken.
Als ik de temperatuur dan verder opvoer, lijkt ie uiteindelijk wel te gaan verwarmen.
Ik krijg het idee dat de termostaat in "standby" niet accuraat is.
Bijv:
Als ik de temperatuur dan verder opvoer, lijkt ie uiteindelijk wel te gaan verwarmen.
Nee, ik ben geen RMA procedure ingegaan. Lang verhaal, maar heb uiteindelijk de schermpjes verwisseld.Fallout schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:57:
Hi Vicje, kan je toelichten wat je "nieuw" hebt gemonteerd? Ben je een RMA procedure ingegaan?
Bijv:
Jouw probleem herken ik wel met mijn eerste versie. Heb je je bedrading al eens gecontroleerd? Ik heb mijn complete bedrading vervangen, omdat Piet Beunhaas telefoon en thermostaatkabel aan elkaar gekoppeld bleek te hebben.
Verwijderd
Sowieso heeft een nieuwe thermostaat tijd nodig jouw huis te leren kennen dus dat kan kloppen.Vicje schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 19:29:
Ik heb inmiddels een nieuwe gemonteerd en het probleem is verholpen. Wel heb ik het idee dat ie anders de ketel aanstuurt dan de iSense. Ik vergelijk mn energieverbruik per dag. En ja, weer etc is natuurlijk allemaal van invloed. Maar toch heb ik het idee dat mijn verbruik sinds de Lyric wat gestegen is.
Overigens nemen veel mensen in het Gas besparen door middel van CV tuning deel II forum juist een iSense omdat deze zo mooi stookt. Ik heb hem niet omdat hij blijkbaar niet zo lekker werkt met een AWB.
Waarom heb je niet deze aangeschaft: https://www.remeha.nl/consument/producten/etwist.htm ? Doet hetzelfde als een Lyric en werkt naadloos met jouw ketel.
Edit: Verplaatst naar eigen topic
[ Voor 96% gewijzigd door Herbiek616 op 17-11-2017 14:49 ]
Verwijderd
Beste Vicje,
Ik heb ondertussen identiek het probleem wat jij gehad hebt. is het bij jou intussen opgelost?
Zo ja, wat heb je dan moeten doen?
Had je ook het probleem dat je niet hoger kwam dan 23 °C?
Alvast bedankt.
Ik heb ondertussen identiek het probleem wat jij gehad hebt. is het bij jou intussen opgelost?
Alvast bedankt.
Ik heb het idee dat ie nu beter stookt dan in het begin. Volgens mij zijn er ook wel firmware updates geweest in de tussentijd. Niet hoger dan 23C kan ik niet bevestigen. Zo hoog zet ik hem echt nooit.Verwijderd schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 19:49:
Beste Vicje,
Alvast bedankt.
Pagina: 1