Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

help mij met uitzoeken desktop!

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment gebruik ik een oude acer laptop voor mijn day-to-day gaming en andere bezigheden. Helaas kan het niet de games die ik graag speel soepel draaien zonder dat het om de haverklap crasht. (nog het meest sims 2 en skyrim met veel moeite en gierende ventilator) Ding is zo traag als stroop en is nodig aan vervanging toe. Dus wil ik graag een desktop. Alleen ik heb echt de ballen verstand van minimale specs die nodig zijn om te doen wat ik met het ding wil doen. Wat voor grafische kaart, processor, etc.. echt geen idee. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik ben niet van plan om er zelf een te bouwen en zoek eigenlijk naar een plug en play dingetje.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
games zoals skyrim, sims 3, (dat is zo'n beetje het zwaarste wat ik draaien wil). dus hoeft niet heel high end. Wil het gewoon degelijk kunnen spelen. Ik doe verder ook veel aan videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Arme student hier, dus het liefst zo goedkoop mogelijk! Idealiter zo rond de 300 euro, maar of dat realistisch is weet ik nog niet.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.V.T.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een leuke grafische kaart wonderen doet. Voor de rest heb ik volgens mij niet achterlijk veel nodig qua schijfruimte. Ik heb op het moment 500 gig en die heb ik driekwart vol en daar red ik het prima mee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het maar goed is. Wel is me al aangeraden dat HP/Dell/PackardBell niet echt jevanhet zijn...

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
In elk geval 500 (of meer mag ook) GB aan schijfruimte, 8 gig aan geheugen... de rest, zie bovenstaand

Ga je overklokken?
Zoals gezegd, als ik de meeste games op medium kan spelen (zo min mogelijk lag en freeze, dat wel) ben ik al happy.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie me een overzichtelijk lijstje kunnen geven van bepaalde specs waarnaar ik moet zoeken, linkjes naar pc's die dit bieden zijn ook welkom

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
heb jezelf al rond gekeken of nog niet? en ik zou een zelfbouw aanbevelen inplaats van een al prebuild systeem

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Zelf wat vooronderzoek doen is een vereiste hier. Doe een beetje zelf zoekwerk en dan helpen we je.

• lolliggasje
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-11 07:00
ik denk dat met dit buget beter iets 2de hands kan gaan zoeken.
V&A aangeboden: I5 3570K, 8GB DDR3 1866MHz, GTX 670, MSI Z77 MPower mischien kan je hier een bod op uitbrengen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al wel mn oog gehad op deze hier: https://www.wehkamp.nl/Zo...nica-Desktops%2f_%2fN-9ju maar zoals gezegd heb ik weinig verstand van wat nou goeie systeemeisen zijn, dus heb ik er nog niet op beslist.

verder heb ik bij mn lokale kringloop desktops zien staan, het soort wat alleen op kantoren is gebruikt, waaronder een Dell Optiplex met 64 bit windows 10 en core2Duo processor maar daar zat maar 160GB schijfruimte en 2 GB geheugen op. Nou kan ik zelf wel een ander hardeschijfje erin zetten maar wat je al hebt hoef je niet extra te fixen, denk ik zo.

Qua grafische kaarten roept iedereen dat nVidia het beste is maar daar zit ook gelijk een prijskaartje aan.... volgens mij is Radeon wat dat betreft second best maar zoals gezegd ik heb werkelijk geen idee van merken of wat dan ook.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:01:
ik heb al wel mn oog gehad op deze hier: https://www.wehkamp.nl/Zo...nica-Desktops%2f_%2fN-9ju maar zoals gezegd heb ik weinig verstand van wat nou goeie systeemeisen zijn, dus heb ik er nog niet op beslist.

verder heb ik bij mn lokale kringloop desktops zien staan, het soort wat alleen op kantoren is gebruikt, waaronder een Dell Optiplex met 64 bit windows 10 en core2Duo processor maar daar zat maar 160GB schijfruimte en 2 GB geheugen op. Nou kan ik zelf wel een ander hardeschijfje erin zetten maar wat je al hebt hoef je niet extra te fixen, denk ik zo.

Qua grafische kaarten roept iedereen dat nVidia het beste is maar daar zit ook gelijk een prijskaartje aan.... volgens mij is Radeon wat dat betreft second best maar zoals gezegd ik heb werkelijk geen idee van merken of wat dan ook.
Die dingen die je nu aandraagt... simpelweg niet aan beginnen.

Je hebt eigenlijk 2 opties:
1. zelf wat bouwen: reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2016
2. Tweedehands wat kopen (zie een post hierboven ergens).

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Verwijderd

Topicstarter
hm kan wel kijken naar tweedehandsjes maar dan moet ik wel weten waarop ik moet letten als ik ga vergelijken. Dus wat echt de merken van grafische kaarten/soorten processors zijn die ik nodig ga hebben.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van maart, mei, juli en september

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.