Seriously? Nope, not a bit...
Dat is dan een dikke FAIL voor deze IT *kuch* managers *kuch*.Danno88 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:29:
Hier zelfde melding met IOS.
Kan nog wel ff verder gaan met ranten maar dan ga ik off-topic, alhoewel er meerdere raaklijnen zijn..
Gezien mijn eerdere opmerkingen is dat ook niet de bedoeling. Je hebt gewoon een hbo/wo opleiding nodig zonder enige vorm van kennis van zaken.Aidix schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 07:40:
De puzzels zijn wel erg makkelijk, daarmee ga je de kaf niet van het koren scheiden.
Zoals gebruikelijk is tegenwoordig in het bedrijfsleven. De politiek heeft daar ook een handje van....
Verder leuke puzzels, al is het maar 15 minuten vermaak, maar we kunnen er ook wat mee winnen dus toch stiekem een leuke actie haha.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Leuk spel Thumbs up.
FCG
[ Voor 11% gewijzigd door andydewit op 29-11-2016 09:54 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Mijn vraag aan jullie: waarom hebben jullie gekozen voor Achmea? De IT-banen liggen gelukkig weer voor het oprapen, en afgaande op vacatureteksten biedt iedere werkgever "veel afwisseling en ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling". Wat dat betreft maakt het dus weinig uit welke werkgever je kiest. Echter, jullie hebben expliciet gekozen voor Achmea, dat als beleid heeft waar mogelijk te proberen niet uit te keren aan betalende klanten die slachtoffer zijn geworden van een misdrijf, ongeval, ziekte, enzovoort. Een bedrijf dat lobbyt bij de overheid om het medisch beroepsgeheim teniet te doen, dat zijn overwicht gebruikt om kleinere concurrenten de mond te snoeren, dat eerst openlijk kritiek levert op de onafhankelijkheid van een vergelijkingssite om een jaar later een meerderheidsbelang in diezelfde vergelijkingssite te nemen, dat vrije zorgkeuze tegengaat, dat klanten woekerpolissen verkoopt en vervolgens, als ze betrapt zijn, veel te weinig compensatie biedt, een screeningsinstrument voor psychische klachten ontwikkelt op basis van een slechte wetenschappelijke onderbouwing maar zorgverleners die er geen gebruik van maken vervolgens wel 15% minder vergoeden, enzovoort. Kortom, een bedrijf dat weinig op heeft met de belangen van hun klanten en burgers in het algemeen, en op allerlei manieren de grenzen van de wet opzoekt, of daar zelfs overheen gaat. Enfin, ik kan hier nog langer mee doorgaan, maar laten we zeggen waar het op staat: ethiek staat bij Achmea niet bijzonder hoog in het vaandel. Dat zullen jullie toch met me eens zijn.
Let wel: ik bekritiseer jullie niet om je keuze, ieder mens moet zijn eigen afweging maken, en ikzelf heb qua carriere ook wel eens keuzes gemaakt waar ik later (of zelfs destijds) niet trots op was. Als we in een perfecte wereld leefden werkten we allemaal voor een goedbetalende filantopische instelling, immers, maar de wereld is nu eenmaal niet perfect.
Vandaar mijn vraag: waarom Achmea? Wat biedt dit bedrijf dat jullie bij anderen niet kunnen krijgen, en het het feit waar maakt dat je indirect meewerkt aan deze praktijken? Hebben jullie deze zaken in overweging genomen toen jullie besloten het traineeship te aanvaarden en wat was die afweging dan precies? Welke andere traineeships of banen hebben jullie afgewezen ten gunste van Achmea?
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!
Ben geen programmeur, dus meer commando's dan sudo ken ik niet echt, maar zoals Rvervuurt al aangaf, jammer dat het dit commando niet herkent.
Ben benieuwd hoe snel een tweaker hier gaat vinden hoe hij wel in de admin modus komt.....
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Puzzel 2 is lastiger te delen maar 1 en 3 kun je zeker wel de strategie delen. De insteek blijft hetzelfde en vond het eigenlijk vrij eenvoudig om het op te lossen terwijl ik nog bezig wat met wat randzaken voor mijn opleiding. Leuk vermaak voor een keertje maar misschien volgende keer toch wat uitdagender?andydewit schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 09:49:
Netjes in elkaar gezet, is zeker goed te doen. 5 minuten ongeveer denk ik zo. Mooi dat puzzle 1 en 2 random worden gemaakt, waardoor je niet het correcte antwoord met iedereen kan delen. Bij puzzle 3 kan dat dus wel
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
[ Voor 50% gewijzigd door andydewit op 29-11-2016 11:20 ]
Dacht eerst dat bij de camera puzzel je bij elke stap van kamer wisselde, maar de grotere kamers kosten dus meerdere stappen, dit was me niet direct duidelijk waardoor ik de eerste keer gepakt werd.
Dan weet je meteen hoe hoog testen bij Achmea in het vaandel staatbase_ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:27:
Die security camera puzzel loopt vast als je een lange reeks invoert (b.v. 1,1,1,1,2,2,2,2,3,3,3,3,4,5,6)
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Erg leuke vorm van gamification. Als verantwoordelijke voor security awareness bij een grote firma ben ik op zoek naar dergelijke awareness events binnen onze organisatie. Ik zou graag in contact willen komen met de leverancier van deze oplossing. Alvast mijn dank.
Inderdaad, mijn range was korter, 1,1,2,2,3,3,4,4,5,5,6,6 maar dan hangt hij inderdaad.base_ schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:27:
Die security camera puzzel loopt vast als je een lange reeks invoert (b.v. 1,1,1,1,2,2,2,2,3,3,3,3,4,5,6)
Ik had ook een lange range opgegeven en de security camera puzzel liep niet vast. Mijn reeks was 4,2,4,2,4,2,4,2,3,3,6,6,5,5,1,1
Ik had wel het idee dat de camera alleen kamer 4 en 2 bleef scannen en nooit over ging naar andere kamers.
World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)
We nemen contact met je op.Iksie schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:43:
Beste Tweakers redactie,
Erg leuke vorm van gamification. Als verantwoordelijke voor security awareness bij een grote firma ben ik op zoek naar dergelijke awareness events binnen onze organisatie. Ik zou graag in contact willen komen met de leverancier van deze oplossing. Alvast mijn dank.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Het gaat ook metscorpion-biker schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:27:
Leuke puzzels. Grappig om even met een bak koffie tussendoor te doen.
Ik had ook een lange range opgegeven en de security camera puzzel liep niet vast. Mijn reeks was 4,2,4,2,4,2,4,2,3,3,6,6,5,5,1,1
Ik had wel het idee dat de camera alleen kamer 4 en 2 bleef scannen en nooit over ging naar andere kamers.
Nu vraag ik me af of een 'hacker' met een BMW i8 echt zijn rijk leven (want BMW i8) op het spel gaat zetten voor een Rasberri Pi.
[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 29-11-2016 23:34 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue
Ik had hier ook graag meer gedaan iedere combinatie geprobeerd maar helaas echt maar strict tot de aangegeven commando's had leuk geweest om juist daar een easter eggs of aftakking te kunnen maken naar een andere hidden treasure.RVervuurt schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:11:
Jammer dat de terminal erg weinig kon. Sudo had niet misstaan
Had je ook gelijk een " kaf en koren" scheiding gehad zoals hierboven ergens benoemd.
De meeste combinaties gaan prima als je maar wat bewegingsinzicht hebt. Leuk vermaak voor de paar minuten
[ Voor 49% gewijzigd door zeef op 29-11-2016 23:34 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Toch mooi die Raspberry Pi 3 Kits gestolen.
Verwijderd
@HooksForFeet: De verzekeringswereld is hard, dat is niet te ontkennen. Een buitenstaander ziet alleen de zware keuzes die moeten worden gemaakt om een verzekeringsbedrijf draaiende te houden. Verzekeren is gebaseerd op het solidariteitsprincipe. Een fundament dat helaas steeds meer wordt ondermijnd in de huidige samenleving. Dat is een sociaal vraagstuk. Om te zeggen dat ethiek niet hoog in het vaandel staat bij Achmea vind ik erg kritisch. Klantgerichtheid is prioriteit en er zijn veel initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord nemen (zoals de Achmea Foundation). Maar - ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om in te gaan op die vragen. Ik kan wel beantwoorden waarom ik heb gekozen voor Achmea.
Er waren drie factoren die voor mij beslissend waren: de groeimogelijkheden, de cultuur en de bedrijfsvisie. Ik heb tal mensen ontmoet die hier al 20+ jaren werken en zijn doorgegroeid naar verschillende functies. Dat zegt wel iets. Je krijgt veel kansen aangereikt om jezelf te ontwikkelen en hogerop te klimmen. Als trainee volg je een traject waarbij je training krijgt op het gebied van persoonlijke groei en daarnaast doe je ervaring op in de praktijk en kan je cursussen volgen om je inhoudelijk te ontwikkelen. De bedrijfscultuur is ook heel fijn. Geen corporate gevoel. Gewoon nuchter en goed je werk doen. Ik vond het ook interessant om te leren hoe een bedrijf zo groot als Achmea functioneert van voorkant tot achterkant.
De complexiteit van zowel de verzekeringswereld als de IT sprak mij aan. Je werkt wel aan een sociaal belangrijk product. Dat is ook het mooie. Wellicht naïef, maar als starter wil je werken bij een bedrijf waar je impact kan maken of het gevoel krijgt dat je echt een bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Die kansen zag ik bij Achmea. Hopelijk heb ik hiermee je vragen beantwoord.
Dit soort dingen zijn altijd leuk. Gratis raspberries al helemaal
Ik ken mensen die er werken trouwens (ook in IT) en het schijnt een prima werkgever te zijn, de meesten werken er al vele jaren.
[ Voor 56% gewijzigd door GekkePrutser op 29-11-2016 18:03 ]
Wel vind ik het een leuke vorm van reclame. Een paar puzzeltjes zijn altijd welkom en ik vond het wel leuk vormgegeven. Helaas kom ik niet in de buurt van een wo-master, dus een baan zal ik hier niet mee krijgen, maar een Pi is natuurlijk ook altijd welkom.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Verwijderd
Trouwens niet super handig he, om hier uitleg (camera volgordes) te gaan geven, zo winnen de mensen die het zelf oplossen nooit wat natuurlijk

'No offense' maar heb even die beide posts gerapporteerd, snap helemaal dat het goed bedoeld is enzo, maar het is wel een prijsvraag, die nu een stuk makkelijker gemaakt word door sommige bovenstaande reacties. Als ik dat van tevoren had geweten had ik de challange sneller op kunnen lossen, en het zal me niets verbazen als de uiteindelijke winnaars aan de hand van besteedden tijd gekozen worden.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 19:54 ]
1
2
3
4
| 100 / 5 = 14 30 + 30 = 60 50 * 2 = 120 100 - 5 = ... |
Verwijderd
Ik denk dat hij het niveau van het spel op de hak neemt.Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:04:
Huh, is 'ie net veranderd dan? bij mij hield het op na de camera's, maar nu kijk ik naar die pagina en spelletje begint opnieuw? betekend dat dat er nieuwe uitdaging is toegevoegd? of dat mn eerdere afronding niet is onthouden?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

[ Voor 35% gewijzigd door GlowMouse op 29-11-2016 21:13 ]
Verwijderd
Hij neemt je in de z***Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:52:
Hmm idk, nog keertje doorheen gelopen (had om een of andere reden stuk meer moeite met de code) en na 'Great! I've made it!' krijg ik niks meer, ook niet via de opgegeven mail
Edit: Oh gevonden door te zoeken op de Achmea website!
[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 30-11-2016 01:11 ]
Tom-Z schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:27:
5 pogingen!
[afbeelding]
(Beetje geluk gehad, voor de laatste code waren 9 opties over.)

Beat that
[ Voor 42% gewijzigd door Suli op 30-11-2016 09:42 ]
Suli schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:42:
[...]
[afbeelding]
Beat that. Haha, veel geluk gehad.

Beat that
Disclaimer: mogelijk een fotosoep

Was wel leuk zo!
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Deze heb ik ook gebruiktMattie112 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:31:
Als code voor de camera's kan je ook
spoiler:doen1,2,3,4,5,6
Was wel leuk zo!
Voor de rest wel grappig maar uiteindelijk stelde het niet zoveel voor. Moet voor iedereen wel te doen zijn zonder tips.
Ik blijf nu hangen op het scherm i've made it en ik kom niet verder...
[ Voor 41% gewijzigd door JMdG op 30-11-2016 21:07 ]
Hij gaat even snel als dat jij stappen zet. Je kunt dus nadenken over elke stapBlackMonkey schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:49:
Helaas het camera level niet kunnen halen. Hij reageerde zo traag dat je niet meer dan 1 stap kon doen voor hij de kamer ging scannen waar je in stond.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik denk dat je 2 games door elkaar haalt. De personal access code heb je gekregen met de Mission 1337. Dat is een code challenge die los staat van de Treasure Hack game.GekkePrutser schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:10:
Wat moet je eigenlijk doen met die personal access code? Ik heb hem eindelijk maar ik kan er niks mee. Of is dat voor de tweede ronde?
Edit: Oh gevonden door te zoeken op de Achmea website!
Laat me gerust weten als er nog onduidelijkheden zijn
Nee, je ontvangt geen bevestiging per e-mail. Je ontvangt begin januari bericht of je een van de prijzen hebt gewonnen.geerttttt schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:39:
Leuk spel, maar hoor je een soort bevestigingsmail te krijgen van Achmea als je klaar bent en je e-mail adres ingevuld hebt? Ik heb namelijk niks gekregen...
Via deze challenge kom je uit op https://mission1337.tweakzones.net/ zonder de uitleg te zien waar je nu naar linkt.iloste schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat je 2 games door elkaar haalt. De personal access code heb je gekregen met de Mission 1337
Verwijderd

Hier klopt iets niet toch? Het kan ook erg goed aan mij liggen omdat ik 14 en een beginnende programmeur ben, maar toch vraag ik het me af!
Verwijderd
Er scannen twee camera's tegelijk en er zijn 6 camera's in totaal. Je kan maximaal 2 keer achter elkaar in een bepaalde kamer staan, anders zijn alle camera's al afgeweest. Daarmee zou je een pad moeten kunnen vinden en dan is het een kwestie van de camera's goed afstellen.JST94 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:56:
De eerste twee puzzles snel kunnen oplossen. Maar de map met de beveiligingscamera's kom ik niet voorbij. Iemand tips?
Leuke puzzels, ik heb me goed vermaakt! Wel hoop ik dat jullie de boel iets beter beveiligen binnen jullie productie omgevingen
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
6500 keer hetzelfde soort mailadres valt ook totaal niet op (bovendien waren het ongeldige mailadressenPatrick-58 schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:40:
[...]
Leuke puzzels, ik heb me goed vermaakt! Wel hoop ik dat jullie de boel iets beter beveiligen binnen jullie productie omgevingen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
IT is oplossend denkvermogen hebben, net zoals bij een puzzel.Me_Giant schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:29:
Ligt het aan mij of hebben die puzzels met programmeren of IT weinig te maken? Een potje mastermind, een puzzel leggen en tenslotte een puzzel met zes stukjes zelf instellen. Zal vooral zijn om aandacht te trekken, het test nog nergens op.
Ze zijn wellicht wat eenvoudig, maar het zorgt idd voor aandacht voor Achmea en daar gaat het tenslotte om. Ik vind het wel leuke puzzeltjes verder, maar als je echt een voorselectie wil maken voor een topbaan dan mogen ze wel wat moeilijker. Dit is echter geen voorselectie, want in de IT kunnen ze elke semi computer expert gebruiken die er te vinden is tegenwoordig.
Niet geschoten altijd misKees schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:05:
[...]
6500 keer hetzelfde soort mailadres valt ook totaal niet op (bovendien waren het ongeldige mailadressen)

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick-58 op 07-12-2016 17:40 ]
Nee, want er zit een fout in die mailadressenPatrick-58 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:33:
[...]
Niet geschoten altijd mis! De emailadressen werken overigens wel echt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik heb denk ik wel een vermoeden hoe dat komt; de geescapete + wordt niet goed geparsed in de POST. Toch leuk (en goed) dat jullie de replay opmerkten.Kees schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:56:
[...]
Nee, want er zit een fout in die mailadressen
Maargoed dit wordt wel heel off-topic
Goed bedacht in ieder geval.
Have I ever told you the definition of insanity?
Werkt het emailadres niet als er een plus (+) in staat bij deze actie?Patrick-58 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:00:
[...]
Ik heb denk ik wel een vermoeden hoe dat komt; de geescapete + wordt niet goed geparsed in de POST. Toch leuk (en goed) dat jullie de replay opmerkten.
Maargoed dit wordt wel heel off-topic
Ik gebruik namelijk bijna standaard bij alle acties of bedrijven waar ik een mailadres moet opgeven het volgende:
mijnemailadres+bedrijfsnaam@gmail.com
Zodoende weet ik altijd wanneer ik een mail of spam ontvang waar deze vandaan komt, en kan ik het eventueel makkelijk filteren in het vervolg. Wel irritant als blijkbaar in sommige gevallen het + teken dus niet goed geparsed wordt.
Dat werkt volgens mij wel via het versturen via het formulier, maar bij het doen van de replay attack met >6000 emailadressen (email+1@gmail.com, email+2......... etc.), werd vermoedelijk de + niet goed geescapet; dat, of het formulier ondersteund daadwerkelijk de plus niet (wat ik niet uitsluit, want volgens mij had ik geen foutje gemaaktXqlusive schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:04:
[...]
Werkt het emailadres niet als er een plus (+) in staat bij deze actie?
Ik gebruik namelijk bijna standaard bij alle acties of bedrijven waar ik een mailadres moet opgeven het volgende:
mijnemailadres+bedrijfsnaam@gmail.com
Zodoende weet ik altijd wanneer ik een mail of spam ontvang waar deze vandaan komt, en kan ik het eventueel makkelijk filteren in het vervolg. Wel irritant als blijkbaar in sommige gevallen het + teken dus niet goed geparsed wordt.
Hoi Michelle, dank voor je reactie. Helaas heb je mijn vraag niet beantwoord, aangezien mijn vraag meer ging over de morele bezwaren - of je die had of niet, en als je die wel had, wat er dan meer gewicht in de schaal had gelegd. Ik vind het verder jammer dat je de standaard pr-antwoorden geeft wat betreft ethiek, daar ik volgens mij met de links in mijn post onomstotelijk heb aangetoond dat Achmea klantgerichtheid geen prioriteit maakt. Vervolgens simpelweg "het is wel zo" zeggen in plaats van mijn stelling te proberen te weerleggen vind ik jammer. Zelfde verhaal met die Achmea Foundation. Leuk, maar wie zegt mij dat dit geen bewuste strategie is voor precies deze situatie - namelijk iets om mee te schermen als men wijst op de schade die Achmea de maatschappij berokkent?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 16:09:
Hi Tweakers, aangenaam. Leuk om te lezen dat de hack bevalt.
@HooksForFeet: De verzekeringswereld is hard, dat is niet te ontkennen. Een buitenstaander ziet alleen de zware keuzes die moeten worden gemaakt om een verzekeringsbedrijf draaiende te houden. Verzekeren is gebaseerd op het solidariteitsprincipe. Een fundament dat helaas steeds meer wordt ondermijnd in de huidige samenleving. Dat is een sociaal vraagstuk. Om te zeggen dat ethiek niet hoog in het vaandel staat bij Achmea vind ik erg kritisch. Klantgerichtheid is prioriteit en er zijn veel initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord nemen (zoals de Achmea Foundation). Maar - ik denk niet dat ik de juiste persoon ben om in te gaan op die vragen. Ik kan wel beantwoorden waarom ik heb gekozen voor Achmea.
Er waren drie factoren die voor mij beslissend waren: de groeimogelijkheden, de cultuur en de bedrijfsvisie. Ik heb tal mensen ontmoet die hier al 20+ jaren werken en zijn doorgegroeid naar verschillende functies. Dat zegt wel iets. Je krijgt veel kansen aangereikt om jezelf te ontwikkelen en hogerop te klimmen. Als trainee volg je een traject waarbij je training krijgt op het gebied van persoonlijke groei en daarnaast doe je ervaring op in de praktijk en kan je cursussen volgen om je inhoudelijk te ontwikkelen. De bedrijfscultuur is ook heel fijn. Geen corporate gevoel. Gewoon nuchter en goed je werk doen. Ik vond het ook interessant om te leren hoe een bedrijf zo groot als Achmea functioneert van voorkant tot achterkant.
De complexiteit van zowel de verzekeringswereld als de IT sprak mij aan. Je werkt wel aan een sociaal belangrijk product. Dat is ook het mooie. Wellicht naïef, maar als starter wil je werken bij een bedrijf waar je impact kan maken of het gevoel krijgt dat je echt een bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Die kansen zag ik bij Achmea. Hopelijk heb ik hiermee je vragen beantwoord.
Maar goed, ik snap dat je niet veel meer kan zeggen - de baas leest ongetwijfeld mee. Toch blijft het jammer.
Waar is Sven trouwens? Die zou hier toch ook reageren op vragen? Is hij verhinderd?
[ Voor 10% gewijzigd door HooksForFeet op 16-12-2016 16:10 ]
Verwijderd
Hi HooksForFeet,HooksForFeet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
[...]
Hoi Michelle, dank voor je reactie. Helaas heb je mijn vraag niet beantwoord, aangezien mijn vraag meer ging over de morele bezwaren - of je die had of niet, en als je die wel had, wat er dan meer gewicht in de schaal had gelegd. Ik vind het verder jammer dat je de standaard pr-antwoorden geeft wat betreft ethiek, daar ik volgens mij met de links in mijn post onomstotelijk heb aangetoond dat Achmea klantgerichtheid geen prioriteit maakt. Vervolgens simpelweg "het is wel zo" zeggen in plaats van mijn stelling te proberen te weerleggen vind ik jammer. Zelfde verhaal met die Achmea Foundation. Leuk, maar wie zegt mij dat dit geen bewuste strategie is voor precies deze situatie - namelijk iets om mee te schermen als men wijst op de schade die Achmea de maatschappij berokkent?
Maar goed, ik snap dat je niet veel meer kan zeggen - de baas leest ongetwijfeld mee. Toch blijft het jammer.
Waar is Sven trouwens? Die zou hier toch ook reageren op vragen? Is hij verhinderd?
Ik lees zeker nog mee, had echter de indruk dat Michelle al voldoende reactie had gegeven op je vragen.
Het is duidelijk dat je een sterke mening hebt over Achmea en veel bezwaren hebt tegen de bedrijfsvoering hiervan. Achmea heeft soms lastige beslissingen te maken die niet altijd populair zullen zijn, echter het beeld wat jij wil schetsen over de organisatie kan ik me niet in vinden. Ik denk namelijk dat onze klanten wel onze prioriteit zijn! Een verdere wellus/niettus discussie lijkt me hier niet de plaats en/of onze positie om deze te voeren.
Ik kan je wel vertellen waarom ik explicitiet heb gekozen voor het IT Management Traineeship.
Het klopt inderdaad dat we als IT'ers een ruime keuze hebben en een baan bij een verzekeraar was dan op het eerste oog ook echt niet mijn eerste keuze.
Toch ben ik na mijn eerste kennismakings gesprek erg enthousiast geworden over dit bedrijf. De sfeer binnen Achmea is erg ongedwongen en voelt als relax/vertrouwd aan. Een goed voorbeeld hiervan zijn onze werktijden; een 36 urige werkweek waar iedereen zijn eigen invulling qua tijden en werkdagen. Zo werk ik zelf vaak 4 x 9 uur en doet men niet moeilijk over thuiswerken.
Wat mij echt over de streep heeft getrokken is de inhoud van het traineeship, als IT Management Trainee mag je echt gave dingen gaan doen en ben je in staat om impact te maken op de organisatie.
We zijn veel met nieuwe technieken en innovaties bezig welke van grote invloed kunnen gaan zijn op de toekomst van verzekeren en Achmea. Doordat je zelf beslist waar en welke je een opdracht doet kan je als IT'er je hart ophalen.
Als laatste mag ik de persoonlijke ontwikkeling niet vergeten, hiervoor is veel ruimte binnen het traineeship.
Buiten het mentorschap met een directielid is er veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling in de vorm van coaching. Samen met je stream (trainees met dezelfde startdatum) heb je ongeveer 1 keer per maand een coaching sessie op een externe locatie waarbij er veel aandacht is voor ontwikkeling van jezelf. In de korte periode dat ik werkzaam ben bij Achmea heb ik wel gemerkt dat mensen hier echt groeien. Heel gaaf al zeg ik het zelf.
Zoals je ziet ben ik oprecht enthousiast over het traineeship en hoop ik op deze manier mensen een kleine indruk te geven. Mocht je hierover meer vragen hebben of een keer een kop koffie willen drinken dan nodig ik ook iedereen uit om een pb te sturen.
Om toch nog even terug te komen op je laatste vraag;
Zoals je waarschijnlijk ook wel hebt gelezen in het nieuws is Achmea niet de enige in de sector waar veranderingen aan het plaatsvinden zijn. Concurrenten zoals ING, ABN AMRO, SNS en de Rabobank zijn allemaal in een grote transitie en beginnen steeds meer de focus te leggen op hun IT activiteiten.
De impact van IT en nieuwe innovaties op een organisatie als Achmea is, zoals je misschien wel kunt voorstellen enorm. De timing van deze campagne en de instroom van o.a. (IT) Management Trainees staat hier mijn inziens dan ook compleet los van, het werven van nieuwe talenten is een continue proces.
Verwijderd
Mwoah, "goed in IT" is geen vereiste. Logisch en een groot probleemoplossend denkvermogen hebben is dat meer. Ik was er zelf ongeveer een kwartier mee kwijt. De eerste puzzel 2x gedaan, de 2de lukte vrij snel en de derde was met een klein beetje 'RAM-geheugen' in het hoofdje en zo systematisch de beste manier 'bruteforcen' ook zo gepieptVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:28:
ik moet zeggen dat dit weinig met IT te maken heeft, Ik ben 17, houd mij eigenlijk vrij weinig bezig met de computer (naast het gamen dan), en ik volg de opleiding bedrijfsadministrateur. ik zelf vond de Treasurehack vrij makkelijk, dus ben ik dan gewoon zo goed in IT, of was het spel toch iets te makkelijk?
Dit snelle denken is gewoon wat van je verwacht wordt in de IT wereld, zelf ben ik 18 en doe ik de opleiding HBO ICT en merk dat dagelijks. Opdrachten die je krijgt met een veel te summiere beschrijving en "zoek het maar uit". En dan "oja, komende week inleveren, krijg je cijfer voor". Je hebt 60% van de kennis die je eigenlijk nodig hebt, de rest verkrijg je door te proberen en informatie op te zoeken en te analyseren. Zeker geen kattepis en het kost vooral bij programmeren de nodige moeite.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Anyway, eerste keer dat ik door die camera-puzzel moest had ik natuurlijk niet door dat 1 stap niet overeenkwam met 1 kamer, direct betrapt natuurlijk=) 2de keer ging vlotter maar ik was zeer teleurgesteld dat ik ik niet terug van de Storage naar de uitgang moest zien te geraken, daar stak meer voorbereiding in dan in de heenreis =P
Iemand hier? Heb lig niks vernomen
Heb alleen een uitnodiging gehad om bij Achmea een dag langs te komen voor wat preso's en een workshop.supayoshi schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:46:
Ben wel benieuwd of iemand iets heeft gewonnen / raspberry pi's?
Iemand hier? Heb lig niks vernomenzoals wel beloofd was?
Same, maar of ik mij ga aanmelden is nog een twijfelgeval. Als ik de website bekijk waarnaar gelinkt wordt in de email zijn ze opzoek naar WO Masters en aan die eis kan ik niet voldoenShadowBumble schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Heb alleen een uitnodiging gehad om bij Achmea een dag langs te komen voor wat preso's en een workshop.

Kennis opdoen is leuk, maar 2,5 tot 3 uur reizen voor iets waar geen vervolg meer op komt is ook niet helemaal mijn ding. Daarnaast zijn de plaatsen beperkt, zonde als ik een plek inneem van iemand die wel aan de eisen voldoet.
Het feit dat er voor de inschrijving verwezen wordt naar een google form is eigenlijk wel erg kenmerkend. Ik ga in ieder geval niet maar dat heeft meer te maken met werk dan met persoonlijke wil.Capa schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:19:
[...]
Same, maar of ik mij ga aanmelden is nog een twijfelgeval. Als ik de website bekijk waarnaar gelinkt wordt in de email zijn ze opzoek naar WO Masters en aan die eis kan ik niet voldoen.
Kennis opdoen is leuk, maar 2,5 tot 3 uur reizen voor iets waar geen vervolg meer op komt is ook niet helemaal mijn ding. Daarnaast zijn de plaatsen beperkt, zonde als ik een plek inneem van iemand die wel aan de eisen voldoet.
Twijfel nog om te gaan. Enerzijds lijkt de Workshop me vrij interessant, weet alleen niet of ik daarvoor een vrije dag neem.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Verwijderd
Hi Capa,Capa schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:19:
[...]
Same, maar of ik mij ga aanmelden is nog een twijfelgeval. Als ik de website bekijk waarnaar gelinkt wordt in de email zijn ze opzoek naar WO Masters en aan die eis kan ik niet voldoen.
Ik denk dat er daar een vergissing is gemaakt. Ook mensen die geen WO Master hebben, maar een HBO opleiding of simpelweg een interesse in ethisch hacken zijn welkom bij de lunch! We hebben ook mogelijkheden voor mensen met andere (niet-IT) achtergronden die zichzelf IT vaardigheden hebben aangeleerd. Dus meld je alsnog aan als je interesse hebt.