HooksForFeet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:05:
[...]
Hoi Michelle, dank voor je reactie. Helaas heb je mijn vraag niet beantwoord, aangezien mijn vraag meer ging over de morele bezwaren - of je die had of niet, en als je die wel had, wat er dan meer gewicht in de schaal had gelegd. Ik vind het verder jammer dat je de standaard pr-antwoorden geeft wat betreft ethiek, daar ik volgens mij met de links in mijn post onomstotelijk heb aangetoond dat Achmea klantgerichtheid
geen prioriteit maakt. Vervolgens simpelweg "het is wel zo" zeggen in plaats van mijn stelling te proberen te weerleggen vind ik jammer. Zelfde verhaal met die Achmea Foundation. Leuk, maar wie zegt mij dat dit geen bewuste strategie is voor precies deze situatie - namelijk iets om mee te schermen als men wijst op de schade die Achmea de maatschappij berokkent?
Maar goed, ik snap dat je niet veel meer kan zeggen - de baas leest ongetwijfeld mee. Toch blijft het jammer.
Waar is Sven trouwens? Die zou hier toch ook reageren op vragen? Is hij verhinderd?
Hi HooksForFeet,
Ik lees zeker nog mee, had echter de indruk dat Michelle al voldoende reactie had gegeven op je vragen.
Het is duidelijk dat je een sterke mening hebt over Achmea en veel bezwaren hebt tegen de bedrijfsvoering hiervan. Achmea heeft soms lastige beslissingen te maken die niet altijd populair zullen zijn, echter het beeld wat jij wil schetsen over de organisatie kan ik me niet in vinden. Ik denk namelijk dat onze klanten wel onze prioriteit zijn! Een verdere wellus/niettus discussie lijkt me hier niet de plaats en/of onze positie om deze te voeren.
Ik kan je wel vertellen waarom ik explicitiet heb gekozen voor het IT Management Traineeship.
Het klopt inderdaad dat we als IT'ers een ruime keuze hebben en een baan bij een verzekeraar was dan op het eerste oog ook echt niet mijn eerste keuze.
Toch ben ik na mijn eerste kennismakings gesprek erg enthousiast geworden over dit bedrijf. De sfeer binnen Achmea is erg ongedwongen en voelt als relax/vertrouwd aan. Een goed voorbeeld hiervan zijn onze werktijden; een 36 urige werkweek waar iedereen zijn eigen invulling qua tijden en werkdagen. Zo werk ik zelf vaak 4 x 9 uur en doet men niet moeilijk over thuiswerken.
Wat mij echt over de streep heeft getrokken is de inhoud van het traineeship, als IT Management Trainee mag je echt gave dingen gaan doen en ben je in staat om impact te maken op de organisatie.
We zijn veel met nieuwe technieken en innovaties bezig welke van grote invloed kunnen gaan zijn op de toekomst van verzekeren en Achmea. Doordat je zelf beslist waar en welke je een opdracht doet kan je als IT'er je hart ophalen.
Als laatste mag ik de persoonlijke ontwikkeling niet vergeten, hiervoor is veel ruimte binnen het traineeship.
Buiten het mentorschap met een directielid is er veel aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling in de vorm van coaching. Samen met je stream (trainees met dezelfde startdatum) heb je ongeveer 1 keer per maand een coaching sessie op een externe locatie waarbij er veel aandacht is voor ontwikkeling van jezelf. In de korte periode dat ik werkzaam ben bij Achmea heb ik wel gemerkt dat mensen hier echt groeien. Heel gaaf al zeg ik het zelf.
Zoals je ziet ben ik oprecht enthousiast over het traineeship en hoop ik op deze manier mensen een kleine indruk te geven. Mocht je hierover meer vragen hebben of een keer een kop koffie willen drinken dan nodig ik ook iedereen uit om een pb te sturen.
Om toch nog even terug te komen op je laatste vraag;
Zoals je waarschijnlijk ook wel hebt gelezen in het nieuws is Achmea niet de enige in de sector waar veranderingen aan het plaatsvinden zijn. Concurrenten zoals ING, ABN AMRO, SNS en de Rabobank zijn allemaal in een grote transitie en beginnen steeds meer de focus te leggen op hun IT activiteiten.
De impact van IT en nieuwe innovaties op een organisatie als Achmea is, zoals je misschien wel kunt voorstellen enorm. De timing van deze campagne en de instroom van o.a. (IT) Management Trainees staat hier mijn inziens dan ook compleet los van, het werven van nieuwe talenten is een continue proces.