Spanplafond met atmos speakers. Trilt dit mee ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:43
Heb een nieuwe versterker aangeschaft om een dolby atmos setup in de woonkamer te maken.

Probleem is dat het huidige plafond gewoon het beton is tussen de eerste en 2de verdieping.

Om ook gelijk de akoestiek te verbeteren wou ik een verlaagd spanplafond laten plaatsen met gelijk dempend materiaal er achter. Prijzen heb ik al ontvangen van plameco en is heel netjes voor 16m2.

Maar nu ging ik denken. De speakers komen ook in dit plafond te zitten. En 100% uitstraling hebben deze nooit. Er zal altijd wel iets van een trilling geproduceerd gaan worden.

Hoe reageert het strakke doek van het spanplafond hierop ? Bestaat er een kan dat dit mee gaat resoneren ? Of zal de energie zo gering zijn dat dit geabsorbeerd word ?

Iemand hier ervaring mee ?

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368114

Ervaring niet, maar nou zit ik er zelf ook aan te denken voor in mn nieuwe WK project.
Zelf had ik bedacht dat ik het zekere voor het onzekere wil nemen en exact boven het spanplafond een mdf plaat met gat plaat,vast aan het bovenliggende plafond.na het spannen uitsnijden en dan de speaker erin.doorhangen door t gewicht wordt zo ook voorkomen
Zal wel zeer zuiver geplaatst moeten worden omdat anders t plafond naar boven getrokken danwel naar beneden geduwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:48
Heb je inmiddels al een keuze gemaakt? Lijkt me een prachtige manier om de speakers uit het zicht te onttrekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:43
Jazeker.

Het is een akoestisch spanplafond geworden. Doek is geperforeerd om geluid door te laten en daarachter zit het akoestische materiaal. Wat een verschil in akoestiek is die 16m2 aan het plafond zeg. Zoveel meer rust in het zit gedeelte.

Plafond in totaal 9 cm naar beneden voor inbouw van de speakers en philips hue spots. Nog geen seconde spijt van. Het is super strak en niets te merken van eventuele trillingen in het plafond.

4x Focal IC105 ingebouwd. Draai nu 5.0.4 maar van het weekend nog voor een sub winkelen.

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/Mobile%20Uploads/20170208_092647_zpsv47eoe1h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i41.photobucket.com/albums/e261/Jan_Kees_van_Steenis/Mobile%20Uploads/20170208_092718_zps4eeh68gr.jpg

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:38

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Malignant schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:34:
Jazeker.

Het is een akoestisch spanplafond geworden. Doek is geperforeerd om geluid door te laten en daarachter zit het akoestische materiaal. Wat een verschil in akoestiek is die 16m2 aan het plafond zeg. Zoveel meer rust in het zit gedeelte.

Plafond in totaal 9 cm naar beneden voor inbouw van de speakers en philips hue spots. Nog geen seconde spijt van. Het is super strak en niets te merken van eventuele trillingen in het plafond.

4x Focal IC105 ingebouwd. Draai nu 5.0.4 maar van het weekend nog voor een sub winkelen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke receiver heb je erbij als ik vragen mag? :) Ziet er strak uit verder!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-04 23:46
Mooi hoor, tijd voor wat extra pic's van de overige spullen in het foto topic Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49
Pagina: 1