DVD3910 of BD-D7500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 17:48
Ik heb eerder (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1735395) al wat vragen gesteld over mijn Denon 3805 AV Receiver.
Nu heb ik ook nog de Denon DVD3910 aangesloten en (veel) later heb ik een keer de Samsung BD-D7500 BluRay speler gekocht, die is ook aangesloten.
Helaas kan ik van de DVD en BR speler geen echte technische specs vinden. De 3910 is met mijn 3805 verbonden middels een Denon link.
Als ik nu een DVD af speel, welke speler is dan beter, de oude, heel goede Denon of de veel nieuwere middle-of-the-road Samsung BR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Definieer "beter".
In theorie zijn ze even goed omdat ze allebei exact dezelfde eentjes en nulletjes door zullen geven aan de tv.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
beeld en geluid. Als er geen 'beter' bestaat dan zouden alle DVD spelers gelijk zijn en ik denk niet dat dit zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ErikJan2 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:57:
beeld en geluid. Als er geen 'beter' bestaat dan zouden alle DVD spelers gelijk zijn en ik denk niet dat dit zo is...
- Marketing
- Gebruikte materialen / componenten (aluminium is duurder dan plastic)
- Extra opties zoals 2e hdmi output, wifi etc. etc.
- Ondersteuning voor diverse file formats. Voor sommige codecs dient er een betaald te worden voor een licentie. De 'luxere' spelers zullen waarschijnlijk meer codecs ondersteunen en zullen de licentiekosten doorberekenen aan de consument.

Oke, toegegeven, de meer krachtige speler zal misschien wat 'beter' kunnen opschalen naar 4k en misschien wat extra ruisreductie bieden. Maar vraag me af of je het veschil gaat merken.
Vooral omdat in dit geval de 'duurdere' speler ook direct enkele generaties ouder is terwijl de technologie inmiddels behoorlijk volwassen is geworden.

Bij digitale signaaloverdracht is in principe duurder niet perse beter. De eentjes en nulletjes zijn identiek dus zolang ze beide het eindstation kunnen bereiken, zal het resultaat hetzelfde zijn. Zo doet een HDMI kabel van 200 euro precies hetzelfde als een 5,- modelletje en betaal je louter voor de (klaarblijkelijk succesvolle) marketingpraatjes.

Om er maar even een metafoor in te gooien;
Een 5 jaar oude bmw zal meer opties hebben dan een nieuwe peugeot 107 maar bottom line brengen ze je beide binnen exact dezelfde tijd van a naar b. Dat de bmw net wat vloeiender over de snelweg rolt en het navigatiesysteem wat slimmer in elkaar zit, is hierin puur gebruiksgemak maar veranderd niets aan de feitelijke functie, namelijk het van a naar b brengen. Dat je een premium prijs betaald voor de bmw omdat ze net wat meer aandacht schenken aan de ontwikkeling en afwerking e.d. lijkt me hierin evidend.

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 20:42 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
OK, ergens heb je natuurlijk gelijk maar er zijn ook verschillen zoals je zegt. Bijvoorbeeld de Denon DCD-2020AE kost 2300 Euro... Ik geloof best dat daar veel lucht bij zit maar beter loopwerk en een veel betere kwaliteit componenten maken blijkbaar wel uit.
Ik hoopte eigenlijk dat de algemene trend zou zijn dat ik het verschil niet echt zou horen en zien... in dat geval kan ik de (grote) 3910 er tussenuit halen (en miss. verkopen of zo). Je lijkt dat wel te bevestigen

En eigenlijk rijd ik veel lekkerde in mijn BMW dan in een 109... :P

[ Voor 7% gewijzigd door ErikJan2 op 25-11-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

ErikJan2 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:36:
OK, ergens heb je natuurlijk gelijk maar er zijn ook verschillen zoals je zegt. Bijvoorbeeld de Denon DCD-2020AE kost 2300 Euro... Ik geloof best dat daar veel lucht bij zit maar beter loopwerk en een veel betere kwaliteit componenten maken blijkbaar wel uit.
Ik hoopte eigenlijk dat de algemene trend zou zijn dat ik het verschil niet echt zou horen en zien... in dat geval kan ik de (grote) 3910 er tussenuit halen (en miss. verkopen of zo). Je lijkt dat wel te bevestigen

En eigenlijk rijd ik veel lekkerde in mijn BMW dan in een 109... :P
Verschil ga je hoogstwaarschijnlijk ook niet horen of zien dus wat dat betreft kan het oude bakbeest inderdaad de deur uit. Je stelling over betere kwaliteit componenten zal hoogstwaarschijnlijk wel opgaan, maar deze dragen voornamelijk bij aan de levensduur en het gebruiksgemak en niet aan de kwaliteit van het beeld of geluid.

De bmw gaat door zijn kwalitatief betere onderdelen waarschijnlijk ook langer mee dan de 109 maar tot die tijd brengen ze je allebei nog steeds binnen dezelfde tijd van a naar b. Als de enige eis is dat je op je werk aankomt (dvd'tje afspeelt) en de oprit biedt slechts ruimte aan een veredelde scootmobiel dan ben je met de 109 misschien toch beter af.

Overigens snap ik je 'frustratie' wel maar zo gaat het helaas met alle technologie. Early adopters betalen de hoofdprijs en als het aanslaat verschijnen er enkele jaren later gelijkwaardige, zo niet betere producten voor een fractie van de prijs. Zie b.v. de tv-markt waar je tot voor kort een 2e hypotheek moest afsluiten voor een hd 65" modelletje.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 25-11-2016 21:59 ]

Pagina: 1