[iphone 5] nieuw scherm erop gezet (garantie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 17:17
Goedendag mede-tweakers.

Ik zit met een vraag.

Ik heb een iphone 5 die al paar jaar oud was. De scherm is ooit in het verleden als eens vervangen echter liet hiervan het lijm los waardoor het scherm waardeloos werd.

Ik heb dus vorige week een nieuw scherm besteld bij fixjeiphone.nl. Heb alles goed bevestigt helemaal blij want het scherm deed het weer alleen de homeknop kabel was waarschijnlijk defect dus deze moest ook vervangen worden.

Gisteren heb ik de onderdelen binnen gekregen dus ik helemaal blij om weer aan de slag te gaan.

En dan nu het probleem, het scherm ging niet meer aan maar zag wel licht aan de zijkant van de iphone ontsnappen (na het openen).

Vervolgens zie ik een kabel die op het scherm vastgelijmd hoort te zijn los hangen.

Ik heb meteen contact opgenomen met fixjeiphone omdat dit na mijn idee een product fout is. Neem aan dat het lijm niet los hoort te gaan? en zeker niet binnen een week

Vandaag kreeg ik het volgende als antwoord
"
Deze fout is waarschijnlijk door de montage ontstaan, deze lijm laat niet zomaar los en hier kunnen we helaas geen garantie op geven. Wel kunnen we u 10% korting geven op een nieuw scherm. U kunt hiervoor de volgende kortingscode gebruiken"

Het woordje WAARSCHIJNLIJK zit mij dwars het scherm werkte namelijk perfect.

Moet ik hier genoegen meenemen? Na mijn idee sta ik in mn recht en is het gewoon een product fout en is het aan fixjeiphone om te bewijzen of het een montage fout is?

graag verneem ik reactie van jullie :)

fotos:

Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/trjqufutf/Image_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/vrtilm8ln/Image_3.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jboy1991 op 25-11-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echter liet hiervan het lijm los waardoor het scherm waardeloos werd.
Dan heb je een imitatie scherm gehad en geen originele. Mijn Iphone 6 was tot 2x toe het scherm 'vernield' geraakt door uit m'n broekzak te vallen. De eerste keer gefixed met een imitatiescherm, de tweede keer met een echt scherm.

Je hebt blijkbaar een imitatiescherm gehad (Wat was de prijs?) en die laten vaak los aan alle kanten, passen niet goed of klopt het beeld niet langer meer met wat je gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:08:
[...]

Dan heb je een imitatie scherm gehad en geen originele. Mijn Iphone 6 was tot 2x toe het scherm 'vernield' geraakt door uit m'n broekzak te vallen. De eerste keer gefixed met een imitatiescherm, de tweede keer met een echt scherm.

Je hebt blijkbaar een imitatiescherm gehad (Wat was de prijs?) en die laten vaak los aan alle kanten, passen niet goed of klopt het beeld niet langer meer met wat je gewend was.
het betreft dit scherm:
http://www.fixjeiphone.nl...5-scherm-lcd-a-kwaliteit/

*foto's toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit scherm komt nagenoeg overeen met het scherm dat je bent gewend van Apple.
Oftewel immitatie. De lijm laat los. Het scherm oogt echt anders dan die van een origineel apple. Andere vage omschrijvingen.... bin there done that. Immitatie in een iphone wil je niet.

Ik ben er 1x mee genaaid zeg maar; dat niet alleen de beeldkwaliteit afweek van het origineel (je ziet het direct als je je telefoon al een jaar hebt zeg maar en er zit een ander scherm ineens in) maar ook de bouwkwaliteit.

De discussie of de schade ontstaan is door montage of niet kan ik niet zeggen. Ik weet niet hoe je het gemonteerd hebt. Maar zij zullen ongetwijfeld ook wel weten dat de kwaliteit van die 'immitatie' displays vaak te wensen overlaat.

Als kabeltjes loskomen aan de hand van slechte lijmkwaliteit... you get what you pay for. Immitatie-troep.

edit: daar had ik dat 'immitatiescherm' dus ook vandaan. Het frappante was dat ik op afspraak zou langskomen daar, zij al een scherm hadden gereserveerd, en bij aankomst mij vertelde dat ze het scherm dat oorspronkelijk voor mijn telefoon bedoeld was al ingebouwd was in de telefoon van een ander diezelfde ochtend, en dat ze voor mij ook een 'immitatie' scherm hadden dat niet onder zou doen... Ik zei bouw maar in, als het maar werkt.

Maar binnen 2 maanden liet het scherm al los... gewoon de top laag van de onderste laag zeg maar. Het scherm trok je er zo vanaf. Ik heb het elders laten repareren en hij zei me direct; dit is immitatie, het is niet goed, er zitten lijmresten overal en dat hoort niet. Ook had ik exact dezelfde klachtomschrijving dat de lijm gewoon los liet na verloop van tijd.

Ze handelen in chinese schermpjes.. goedkoper, jazeker, maar betrouwbaar? Absoluut niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:46:
[...]

Oftewel immitatie. De lijm laat los. Het scherm oogt echt anders dan die van een origineel apple. Andere vage omschrijvingen.... bin there done that. Immitatie in een iphone wil je niet.

Ik ben er 1x mee genaaid zeg maar; dat niet alleen de beeldkwaliteit afweek van het origineel (je ziet het direct als je je telefoon al een jaar hebt zeg maar en er zit een ander scherm ineens in) maar ook de bouwkwaliteit.

De discussie of de schade ontstaan is door montage of niet kan ik niet zeggen. Ik weet niet hoe je het gemonteerd hebt. Maar zij zullen ongetwijfeld ook wel weten dat de kwaliteit van die 'immitatie' displays vaak te wensen overlaat.

Als kabeltjes loskomen aan de hand van slechte lijmkwaliteit... you get what you pay for. Immitatie-troep.

edit: daar had ik dat 'immitatiescherm' dus ook vandaan. Het frappante was dat ik op afspraak zou langskomen daar, zij al een scherm hadden gereserveerd, en bij aankomst mij vertelde dat ze het scherm dat oorspronkelijk voor mijn telefoon bedoeld was al ingebouwd was in de telefoon van een ander diezelfde ochtend, en dat ze voor mij ook een 'immitatie' scherm hadden dat niet onder zou doen... Ik zei bouw maar in, als het maar werkt.

Maar binnen 2 maanden liet het scherm al los... gewoon de top laag van de onderste laag zeg maar. Het scherm trok je er zo vanaf. Ik heb het elders laten repareren en hij zei me direct; dit is immitatie, het is niet goed, er zitten lijmresten overal en dat hoort niet. Ook had ik exact dezelfde klachtomschrijving dat de lijm gewoon los liet na verloop van tijd.

Ze handelen in chinese schermpjes.. goedkoper, jazeker, maar betrouwbaar? Absoluut niet.
Mij gaat er dus om of dit na 1 week al mag en dat het bedrijf aan de hand van de foto's het meteen op "waarschijnlijk montagefout " mag gooien om onder de garantie uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jboy1991 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:57:
[...]

Mij gaat er dus om of dit na 1 week al mag en dat het bedrijf aan de hand van de foto's het meteen op "waarschijnlijk montagefout " mag gooien om onder de garantie uit te komen?
Discussie webshop over gebruikersschade bij RMA > Welkom bij de club ;)

Nee dat mag niet na een week. Het probleem met die schermpjes is dat het immitatie is en derhalve van slechte kwaliteit dat het na korte tijd al uit elkaar valt. Ik ken die zaak, ik ben daar ook geweest en had bijna dezelfde ervaring als jou. Het scherm viel na verloop van tijd uit elkaar omwille slechte lijmresten.

Volgens mij kan je ook niet veel verkeerd doen met montage / demontage van zo'n scherm. 2 schroefjes onderin, het scherm losklikken, draadje eraf, vervangen & alles weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:03:
[...]

Volgens mij kan je ook niet veel verkeerd doen met montage / demontage van zo'n scherm. 2 schroefjes onderin, het scherm losklikken, draadje eraf, vervangen & alles weer terug?
Mja nu is de vraag hoe nu verder. Het is betaald via Paypal dus kan dit vianpaypal laten afhandelen. Maar ik kan niet bewijzen dat hebt geen montage fout betreft. Heb geen zin in een welles nietes spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja aan de ene kant ben ik geneigd te zeggen; eigen schuld. Dit soort schermpjes zijn niet voor niets zo goedkoop. Aan de andere kant zou ik me niet zo af laten slepen door te stellen dat het om een montagefout gaat en je opnieuw een scherm mag aanschaffen (ook al zit er korting op). Het hoort gewoon niet.

En aangezien ik bij dezelfde shop hetzelfde schermpje gekocht had voor m'n Iphone6 met inbouw door hun ter plaatse, kan ik met zekerheid stellen dat die schermen ook niet deugen.

Heb je ook overal sporen van lijm? Dus dat er echt een klodder neergestreken is erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:22:

Heb je ook overal sporen van lijm? Dus dat er echt een klodder neergestreken is erachter?
Nee het betreft enkel een kabel die los is gekomen van het scherm af (en daar zat lijm omheen). Hier haal ik dan uit dat het lijm is losgekomen.

En tja goedkoop ik weet niet wat normaal een iPhone 5 scherm kost en waar deze valt te bestellen. Ik ga ervanuit dat een bedrijf waar moet maken wat het beloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Originele schermpjes zijn knetterduur. Vandaar dat Fixjeiphone ook werkt met immitatie zodat het de prijs kan drukken (en het gros van mensen dat het verschil tussen immitatie en origineel niet weet) men daar ook constant bij besteld.

Ik heb het 1x gedaan, ik koop het nooit meer. Er zit niet alleen een verschil in de bouwkwaliteit maar ook in daadwerkelijke weergave. De kleuren van een origineel scherm zijn veel helderder, het contrast enz ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
Gezien het binnen de 14 dagen retourrecht zit, aanmelden als retour en defect hoppa credit, geen discussie over te maken of aan te voeren.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Als ik goed had gelezen, werkte het eerst wel en nadat gesleutel aan de home knop, niet meer? Lijkt mij een gebruikers fout.. Waarschijnlijk heb je tijdens demonteren van het scherm die kabel per ongeluk afgetrokken van de lijm?

Alle telefoonreparatie zaak om de hoek werken met imitatie scherm, alleen bij Apple kan je originele krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Yibsel schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:18:
Als ik goed had gelezen, werkte het eerst wel en nadat gesleutel aan de home knop, niet meer? Lijkt mij een gebruikers fout.. Waarschijnlijk heb je tijdens demonteren van het scherm die kabel per ongeluk afgetrokken van de lijm?

Alle telefoonreparatie zaak om de hoek werken met imitatie scherm, alleen bij Apple kan je originele krijgen.
Nee. Ik pakte de iPhone er weer bij die had ik namelijk weg gelegd omdat de overige onderdelen nog niet geleverd was.

Zo doende kwam ik erachter dat het scherm niet meer werkte
Pagina: 1