Nieuw ) toetsenbord aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Tot zover heb ik jarenlang op een Apple toetsenbord (say whut?) m'n games gespeeld, maar ik vind het nu toch wel eens tijd voor vernieuwing! Dus ik ben me gaan verdiepen in wat voor aanbod er tegenwoordig is qua toetsenborden en dat is er nog al eens eentje! Enig advies in de goede richting zou me dus ontzettend helpen :)
  • Ik speel: voornamelijk FPS games (denk aan: CS:GO, Overwatch, Battlefield series).
  • Soort: ik wil sowieso wel voor een mechanisch toetsenbord gaan.
  • Prijs: een toetsenbord zou je jaren mee vooruit moeten kunnen, dus ik wil er best wat geld voor neerleggen als dat het waard is.
  • Extra's: macro knoppen heb ik tot zover nooit gemist, dus is niet een must.
Als er verder nog vragen zijn over m'n wensen o.i.d., dan lees ik het graag! d:)b

Alle reacties

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Er is genoeg te vinden op het forum mbt toetsenborden. Welke modellen ben je zelf tegengekomen, getest, etc. Alleen al mechanisch keyboard intikken in het zoekveld van tweakers had je al genoeg antwoorden gevonden, maar daar moet je wel "moeite" voor willen doen.

hint
Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2

39

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

The.Sticky schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:22:
Tot zover heb ik jarenlang op een Apple toetsenbord (say whut?) m'n games gespeeld, maar ik vind het nu toch wel eens tijd voor vernieuwing! Dus ik ben me gaan verdiepen in wat voor aanbod er tegenwoordig is qua toetsenborden en dat is er nog al eens eentje! Enig advies in de goede richting zou me dus ontzettend helpen :)
  • Ik speel: voornamelijk FPS games (denk aan: CS:GO, Overwatch, Battlefield series).
  • Soort: ik wil sowieso wel voor een mechanisch toetsenbord gaan.
  • Prijs: een toetsenbord zou je jaren mee vooruit moeten kunnen, dus ik wil er best wat geld voor neerleggen als dat het waard is.
  • Extra's: macro knoppen heb ik tot zover nooit gemist, dus is niet een must.
Als er verder nog vragen zijn over m'n wensen o.i.d., dan lees ik het graag! d:)b
Invoerapparatuur is zeer persoonlijk. Wat de een fijn vindt, vindt de ander verschrikkelijk.
Ook binnen mechanische toetsenborden heb je 999 smaken (red/blue/black etc. etc. switches) en jij bent eigenlijk de enige die kan bepalen wat je zoekt en fijn vindt.
Zou gewoon eens een pc winkel binnenstappen en allerhande ramplankjes proberen om te kijken waar je voorkeur ligt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10-2025
Fietsbel schreef op donderdag 24 november 2016 @ 14:26:
Er is genoeg te vinden op het forum mbt toetsenborden. Welke modellen ben je zelf tegengekomen, getest, etc. Alleen al mechanisch keyboard intikken in het zoekveld van tweakers had je al genoeg antwoorden gevonden, maar daar moet je wel "moeite" voor willen doen.

hint
Het grote mechanische toetsenborden topic - deel 2
Excuses, die had ik over het hoofd gezien, thanks in ieder geval!

Ik was benieuwd naar ervaringen van gamers die dezelfde soort games spelen, maar begrijp inderdaad ook dat het uiteindelijk persoonlijke voorkeur is.

Sluit deze topic in dat geval maar, dan ga ik 't wel op een andere manier uitvinden.

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:23
Tip, bij een MediaMarkt (oid) kan je vaak genoeg toetsenborden testen, vooral welke switches je het fijnst vind. Echt een aanrader!