Vraag

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-11 12:44
Hallo Tweakers,

Normaliter besteed ik veel tijd aan vooronderzoek naar een aanschaf die ik ga maken. Helaas zit ik nu een beetje in tijdnood. Ik heb namelijk maandag het statief nodig.

Samen met een maat van mij heb ik een film (review) projectje, ik gebruik nu een slecht, instabiel statief waarmee het (haast) onmogelijk is om een mooie pan te maken tijdens een shot.

Ik ben dus op zoek naar een statief dat mijn camera+lens kan houden (Nikon D7100 + Sigma 18-35mm f/1.8. Statief moet ook de camera i.c.m. mijn 70-200 f/2.8 kunnen houden. Dus max draaggewicht ongeveer 5 kilo)

De kop moet horizontaal én verticaal verstelbaar zijn voor mooie pans.
Maximale hoogte ~1.70
Het statief moet eenvoudig in hoogte verstelbaar zijn, liefst met een druk knop en niet met draaiknoppen. Dit is echter geen vereiste.

Ik blijf het liefst tussen de 150-200 euro. Maar mocht er niets in dit budget zijn of zou een klein bedrag extra een veel beter statief opleveren dan wil ik daar ook wel meer aan uitgeven.

Mijn dank is zeer groot!

Gr,

Pascal

Alle reacties

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
One source: Het statieven topic

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor die mooie vloeiende pan heb je vooral een goede kop nodig en gezien je budget en je wensen zal het een compromis worden. Kortom ergens zal je keuzes moeten maken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.