Desktop voor aankomende student

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prossal98
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-07 15:41
Hoi Tweakers!
ik ga volgende jaar industrieel ontwerpen studeren en ik wil zo langzaam aan een systeem gaan samenstellen dat ik tijdens mijn studie kan gebruiken. Na een laptop overwogen te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat een desktop voor mij toch handiger is. Op de Uni hebben we voldoende moderne computer-faciliteiten. Ook heb ik nog een prima werkende (lichte) laptop dus die ga ik gebruiken tijdens colleges.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga dus volgend jaar industrieel ontwerpen studeren, hierbij ga ik gebruik maken van CAD software (Solidworks en Sketchup), Autodesk Inventor, grafische bewerkingsprogramma's als Photoshop/InDesign/Illustrator, videobewerkingssoftware (After Effects en Premiere Pro). Af en toe gamen zit er ook wel in, persoonlijk maakt het mijn niet zoveel uit of ik nou 1000fps of 60fps heb in CSGO.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De laptop die ik via een universiteitsdeal kan krijgen kost ~€1000 maar zoals gezegd wil ik liever een desktop. Graag zou ik een systeem willen hebben van rond de €750, zodat mijn studieschuld niet nog veel groter wordt :p

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog wat 250Gb HDD's liggen, maar deze zijn al redelijk oud en sloom. Verder toetsenbord, muis & speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD is een must, minimaal 250Gb. Een redelijke videokaart is ook vereiste, minimaal 3Gb GDDR5. DDR4 RAM zou ook fijn zijn. Een grote HDD (1Tb?) is niet verkeerd, maar zou ik ook later bij kunnen kopen. Opties om later te upgraden worden sowieso gewaardeerd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel processor (i5 / i7), Nvidia videokaart (vereist voor sommige software).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet specifiek.

Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk niet. Een iets betere koeler dan de standaard is misschien wel wenselijk ivm renderwerk.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat de Tweakers mij kunnen helpen om een systeem te realiseren dat goed loopt en alle software ondersteund. Aangezien ik redelijk budget gebonden ben, hoop ik dat de build lukt binnen het budget (lager is niet erg hoor :) ). Ik kan de pc zelf in elkaar zetten, heb ik al eens gedaan voor een vriend (en hij loopt nog steeds als een zonnetje).

Tot nu toe heb ik door verschillende best buy builds te bekijken een beeld gekregen van wat ik waarschijnlijk wil. Probleem is echter dat het systeem zoals het nu is, boven mijn gewenste budget uit komt. Daarom ontvang ik graag suggesties die mij kunnen helpen met mijn keuze.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 57,90€ 57,90
1EVGA GeForce GTX 1060 GAMING 6GB€ 268,-€ 268,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Sharkoon VG4-W Zwart€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 87,95€ 87,95
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 67,10€ 67,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 843,85

Alvast bedankt!

Update: lijst toegevoegd

[ Voor 41% gewijzigd door prossal98 op 23-11-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Neem allereerst eens een kijkje in de Desktop best buy guide, daar zou je een goede basis moeten kunnen vinden. Strip wat van de videokaart af en je moet een eind richting je budget komen. (reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Dat gezegd hebbende: ik zou er toch nog eens goed over nadenken of het studentenleven zonder laptop je wel zo'n goed idee lijkt. Geen idee bij welke Hogeschool/TU je gaat studeren, maar sprekende uit ervaring (TU Delft) is het niet bij de hand hebben van een fatsoenlijke laptop toch echt wel een handicap. Computerfaciliteiten zijn vaak prima, maar daar altijd naartoe moeten is verre van optimaal. Kijk nog een keer goed naar de laptop die ze aanbieden in het laptopprogramma, die van het afgelopen jaar in Delft (nieuwe HP's) waren echt een goeie deal. Uitstekend snelle machines waar je fatsoenlijk CS:GO op zou kunnen spelen. Ook lang niet meer zo log als de vroegere modellen, maar gewoon strak. Just my 2 cents.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van maart, mei, juli en september

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!