Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik wil graag een game PC kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 596 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil een game PC gaan kopen maar ik heb niet heel erg veel verstand ervan.
Graag wil ik deze PC zelf samenstellen. Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Als ik zo op deze site kijk zie ik allemaal onderdelen, maar ik heb geen idee wat ik nou precies moet kopen voor een goede game pc voor spellen zoals Call of Duty, Battlefield, Black Desert Online.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Ik heb ook op verschillende andere sites gekeken waar je componenten kunt aanklikken en deze computer dan voor je wordt getest en gebouwd, maar mijn vrienden zeggen dat de meeste van deze sites te duur zijn voor wat je krijgt.
Ik heb ook al bij de Best Buy guide gekeken van dit forum, maar ik weet dan niet of die PC dan ook daadwerkelijk bedoeld is voor wat ik van plan ben.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee zou kunnen helpen!

Bedankt! :)
-Jurre.

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Heb je al een scherm? Zo ja, wat voor een? Wat voor resolutie? Wat voor eisen heb je verder? Heb je al een toetsenbord, muis en Windows?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DAA beleid ?

Verder kan ik je vast verklappen dat de onderdelen uit de BBG allemaal uitgebreid terug te vinden zijn in aparte reviews; niet alleen op Tweakers maar op tientallen andere sites online. Dan kan je een indruk krijgen hoe snel een GPU is voor de games die je noemt. Of hoe snel een CPU is ten opzichte van een vorige generatie.

Wat vrienden zeggen neem ik altijd met een lepeltje zout; het ene bedrijf bouwt en test een PC helemaal correct, het andere bedrijf niet. Of er sluipt een foutje in waardoor een goed bedrijf toch een slechte PC aflevert. Kan allemaal gebeuren maar dit kan ook als jijzelf of samen met een vriend een PC in elkaar zet omdat het goedkoper is; en wie gaat dan de garantie/troubleshooting doen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Nee, een monitor (het liefst twee) en een toetsenbord zoek ik nog. Een muis heb ik nog. (Logitech G300)
Windows moet ik inderdaad ook nog kopen.

Ik heb inderdaad nog niet nagedacht over de garantie. Misschien is het beter voor mij om gewoon op een site de pc samen te stellen en kant en klaar te laten bezorgen. Toestraks kwam ik langs een site: arcticsecrets.nl wat me een prima site leek. Alleen weet ik natuurlijk niet wat ik precies moet kopen. Weet iemand misschien een goede site waar je je eigen game pc kan samenstellen en dan kant en klaar kan laten bezorgen?

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
Nee, een monitor (het liefst twee) en een toetsenbord zoek ik nog. Een muis heb ik nog. (Logitech G300)
Windows moet ik inderdaad ook nog kopen.

Ik heb inderdaad nog niet nagedacht over de garantie. Misschien is het beter voor mij om gewoon op een site de pc samen te stellen en kant en klaar te laten bezorgen. Toestraks kwam ik langs een site: arcticsecrets.nl wat me een prima site leek. Alleen weet ik natuurlijk niet wat ik precies moet kopen. Weet iemand misschien een goede site waar je je eigen game pc kan samenstellen en dan kant en klaar kan laten bezorgen?
Daar is al voldoende over te vinden hier op het forum als je zelf even zoekt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:04:
...Weet iemand misschien een goede site waar je je eigen game pc kan samenstellen en dan kant en klaar kan laten bezorgen?
Hier heb je een aantal winkels?

Maar even constructief; het is niet helemaal de bedoeling om dit forum te gebruiken als "gooi een vraag neer en verwacht een gesloten antwoord". We proberen altijd eigen inzet te stimuleren en op basis daarvan elkaar goed voor te lichten waarom iets wel/niet hoort/kan. Mogelijk wil je toch nog even je vraagstelling aanpassen?

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 23-11-2016 14:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-11 12:18
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:54:

Ik heb ook al bij de Best Buy guide gekeken van dit forum, maar ik weet dan niet of die PC dan ook daadwerkelijk bedoeld is voor wat ik van plan ben.
Ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand me hiermee zou kunnen helpen!

Bedankt! :)
-Jurre.
Eerste regel staat direct waarvoor de pc geschikt is,

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Mainstream-gamesysteem

Het mainstream-gamesysteem is bedoeld voor mensen die op 1080p met hoge instellingen een gemiddelde framerate van zestig beelden per seconde willen halen in de meeste spellen. Het budget hebben we met minder dan 900 euro ruim onder de duizend euro weten te houden, maar dat is uiteraard nog zonder randapparatuur als beeldscherm en invoerapparatuur.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me wel een goede PC DjaRoel!
Heeft die PC wel geen wifi ontvanger nodig en een koeling? En als ik van plan ben die onderdelen los te kopen, kan ik dan via deze website de PC voor wat extra ook meteen laten bouwen?

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:07:
[...]

Hier heb je een aantal winkels?

Maar even constructief; het is niet helemaal de bedoeling om dit forum te gebruiken als "gooi een vraag neer en verwacht een gesloten antwoord". We proberen altijd eigen inzet te stimuleren en op basis daarvan elkaar goed voor te lichten waarom iets wel/niet hoort/kan. Mogelijk wil je toch nog even je vraagstelling aanpassen?
Met andere woorden: zoek, Google, lees jezelf in. Toon even wat inzet...

[ Voor 5% gewijzigd door hanswfje op 23-11-2016 16:15 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:47:
Dat lijkt me wel een goede PC DjaRoel!
Heeft die PC wel geen wifi ontvanger nodig en een koeling? En als ik van plan ben die onderdelen los te kopen, kan ik dan via deze website de PC voor wat extra ook meteen laten bouwen?
Als je niet gaat overclocken is extra koeling niet nodig en levert het jou alleen maar extra kosten met zich mee, zonde dus. Bij de meeste webshop kun je de PC direct laten assembleren. Kost vaak ergens rond de 50 euro.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van maart, mei, juli en september

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.