Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04-2020
Beste Mensen.

ik ben hier voor het eerst,. sory als mijn spelling zijn niet goed, Ik heb vorige week een Lumia 950xl + tele2 2 jarig abonnement besteld via gsmweb.nl. Ik heb het pakje ontvangen rond 20:00, 20:30 uur s'avond,. ik heb de oplader er in gedaan om de toestel op te laden, na paar minuten bleek dat de toestel veel warm is geworden en ik zag de helf van de scherm was wat pink geworden, ik weet niet als dit was van te voer of met het heet,.

In het kort, volgende dag ik heb contact genomen met gsmweb.nl klantenservice en ik geeft informatie over wat aan de hand is, ze heeft me een email verstuurd en daar staat dat ik moet de telefoon terug sturen en ze gaan hem nakijken en als er geen gebruiksporen zijn dan krijg ik een nieuw teostel of mijn geld terug, maar toen ze de toestel ontvangen ze heeft me email gestuurd dat de toestel is per direct naar reparatie gestuurd en ik moet 2 weken wachten tot ie gerepareed is..

Ik zegt waarom niet een nieuw testel dan ze zegt want de telefoon is uit de verpakking door u gehaald en er zijn geen gebruiksporen maar is wel door u paar minut gebruikt.

Ik zeg tegen hun dat ik wil geen reparatie want ik wil geen telefoon die nog niet in gebruik is genomen en is ter reparatie geweest, Mijn vraag is,. wat ze doen is juist, heb ik recht om naar rechtbank te gaan want ik ben onder veel stress door gsmweb.nl.

mvg

Beste antwoord (via shahnld op 25-12-2016 21:07)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:55
"Stress" en "slecht slapen" zijn voor de rechter geen argumenten; het heeft geen zin om dat aan te voeren. Een rechtzaak is erg duur (reken minstens €150 griffierecht en kosten voor de dagvaarding, plus enkele honderden euro's voor een advocaat) en je kan (als je gelijk krijgt) maar een deel van de kosten terugkrijgen. Je kan beter proberen om het met GSMWeb op te lossen.

Ik weet niet precies wat je aan GSMWeb hebt laten weten, maar je hebt geen recht op een nieuwe telefoon, dus het is logisch dat ze dat afwijzen. Je hebt wel recht om te ontbinden, dus het is misschien het handigst om dat te doen.

Als je op 23 november de telefoon hebt ontvangen, heb je nog tot 8 december om gebruik te maken van je ontbindingsrecht. Je zou de volgende mail/brief kunnen sturen:
Beste [naam],

Op [datum] heb ik bij u een telefoon [model] gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. Op 23 november heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen heb ik deze ter reparatie/vervanging teruggezonden.
Ik heb echter 14 dagen, dus tot 8 december om af te zien van mijn aankoop. Omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig BW 6:230o de overeenkomst ontbinden. Hiermee wordt ook het bijbehorende abbonement ontbonden (230q lid 2).

Het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. Bovendien heeft u in uw mail van [datum] aangegeven dat er geen gebruikssporen op de telefoon zijn; er is dus geen sprake van waardevermindering. [Als je de verpakking nog niet hebt teruggestuurd: Ik stuur u originele verpakking van de telefoon zo spoedig mogelijk op.] Het feit dat de verpakking is geopend is geen reden om ontbinding te weigeren of waardevermindering te rekenen, aangezien het openen van de verpakking nodig was om de telefoon te kunnen beoordelen.

De telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. Ik vraag u daarom om het door mij betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen op rekeningnummer 01234567 ten name van Tom-Z [OF (indien je met creditcard/paypal/etc... hebt betaald) terug te storten op mijn creditcard/paypal/etc...].

[Optioneel (als je toch een vervangende telefoon wil accepteren): Mocht u, ter vervanging van de door mij ontvangen (kapotte) telefoon, toch een nieuw exemplaar willen opsturen, dan zie ik af van mijn verzoek tot ontbinding.]

Met vriendelijke groeten,
[Topicstarter]
En vervolgens zou ik, gezien de stress/slapeloosheid die GSMWeb je kennelijk bezorgt, ergens anders een telefoon gaan halen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Shopping Forum heeft tientallen topics die ook gaan over apparatuur die niet (volledig) voldoet aan de verwachtingen en waar er bepaalde eisen/wensen liggen die zowel voor koper als verkoper gelden.

Ik vind, in het kort, dat gsmweb het niet goed doet; natuurlijk kan je even een apparaat uit de doos halen, vasthouden en opladen. Dat is zeker niet "in gebruik nemen". Zelfs al zou jouw SIMkaart erin hebben gezeten en je Facebook-account gekoppeld, dan is het relatief simpel om elke telefoon binnen een half uur terug te zetten naar fabrieksinstellingen om eventuele fouten te constateren/verhelpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hallo Shahnld, welkom op tweakers.

In dit geval handelt gsmweb.nl waarschijnlijk niet juist.

Feit blijft dat jij het toestel geleverd hebt gekregen en deze al kapot was bij levering. Dit wordt ook wel Dead On Arrival genoemd. De verkoper zal in een dergelijk geval de klant van een nieuw toestel voorzien, daar het aan de verkoper is om aan te tonen dat het geen productiefout is.

Dat jij het product hebt getest, is niet meer dan normaal. Het is ook verassend dat GSMWEB heeft besloten om het toestel op te sturen ter reparatie.

Mijn advies: Stuur GSMWEB een brief en/of emailbericht. Het is wat vroeg om hiervoor naar de rechter te gaan en het brengt onnodige kosten met zich mee.

Voorbeeldbriefje:
Geachte heer/mevrouw,

Op [DATUM AANKOOP] heb ik bij u een Microsoft Lumia 950 XL aangeschaft in combinatie met een Tele2 abonnement. Bij ontvangst van het toestel bleek deze direct al niet goed te functioneren.

Het is mijn goed recht om het toestel te testen. Daar is immers ook de Wet Koop of Afstand voor, te weten de bedenktermijn van veertien dagen die ik als consument heb. In deze tijd kan ik het product bekijken om te concluderen of ik het toestel wel of niet wil gaan gebruiken. Het feit dat dit toestel is geprobeerd op te laden, is niet meer dan normaal. Dit wordt immers door de fabrikant aanbevolen voor het opstarten van het toestel.
Bij het opladen van het toestel bleek dat deze veel te warm werd, waarna ik direct het toestel van de lader af heb gehaald.

Na dit voorval heb ik zo snel mogelijk met GSMWEB contact opgenomen om de situatie te bespreken. Mij is aangegeven dat ik het toestel op kon sturen, waarna ik een nieuw toestel toegestuurd zou krijgen of geld terug. Dat GSMWEB na ontvangst van het toestel vrijwel direct aangeeft dit toestel op te sturen voor reparatie, want het zou in gebruik zijn genomen, is dan ook niet de juiste gang van zaken. Daarnaast is het toestel uit de verpakking halen en deze een paar minuten gebruiken geen argument om af te zien van een nieuw vervangend toestel. Tijdens de bedenktermijn mag ik een toestel bekijken zoals ik dit ook in de winkel zou doen. Het uit de verpakking halen en opladen/aanzetten van het toestel is dan ook te verwachten en mijn goed recht. Het toestel is bekeken voor zover artikel 6.3 van de Algemene Voorwaarden van GSMWEB dit toelaten.

Middels dit bericht verzoek ik u vriendelijk om zorg te dragen voor toezending van een nieuw toestel aan mij binnen vijf dagen na heden.

Met vriendelijke groet

[JOUW NAAM]
Wellicht heb je er wat aan. Kunnen fouten in staan en dient ook op eigen risico te worden gebruikt.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Hallo shahnld,

Welkom op tweakers.

Aangezien je onderwerp een aankoop betreft hoort het beter thuis in het Shopping Forum, dus geef het even een schopje die kant op.

Verder kan ik je aanraden om voor het posten van een reactie, je reactie even na te lezen. Er ontbreken nogal veel hoofdletters en punten, waardoor je post slecht te lezen is.

Je toestel is duidelijk een geval van DOA (Dead-On-Arrival), dus probeer daar eens op te zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 23-11-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:27
dennisk. schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:29:
Hallo Shahnld, welkom op tweakers.

In dit geval handelt gsmweb.nl waarschijnlijk niet juist.

Feit blijft dat jij het toestel geleverd hebt gekregen en deze al kapot was bij levering. Dit wordt ook wel Dead On Arrival genoemd. De verkoper zal in een dergelijk geval de klant van een nieuw toestel voorzien, daar het aan de verkoper is om aan te tonen dat het geen productiefout is.

Dat jij het product hebt getest, is niet meer dan normaal. Het is ook verassend dat GSMWEB heeft besloten om het toestel op te sturen ter reparatie.

Mijn advies: Stuur GSMWEB een brief en/of emailbericht. Het is wat vroeg om hiervoor naar de rechter te gaan en het brengt onnodige kosten met zich mee.

Voorbeeldbriefje:

[...]

Wellicht heb je er wat aan. Kunnen fouten in staan en dient ook op eigen risico te worden gebruikt.
Dead on Arrival is als terminologie niet in de Nederlandse wet opgenomen, er is dan ook geen wetgeving in Nederland die bepaald dat een product dat bij aankomst niet werkt bijv. anders behandeld zou moeten worden dan een product dat na een maand of bijv, na 3 maand defect raakt. Een rechter zal hier dan ook weinig mee doen als je dit voorlegt. Dat sommige winkels er voor kiezen om bij een DoA direct te vervangen als service naar de klant is erg prettig, maar er is geen wettelijke verplichting die ze hier toe dwingt.

TS had 2 dingen kunnen doen, namelijk de koop ontbinden op basis van Koop op Afstand en daarmee zijn geld terug of het toestel opsturen als niet conform, waarbij de verkoper de mogelijkheid heeft het toestel te (laten) herstellen, ook als deze bij aflevering al defect was. Het lijkt erop dat TS gekozen voor optie 2, waardoor de verkoper het toestel mag laten herstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 23-11-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dennism schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:57:
TS had 2 dingen kunnen doen, namelijk de koop ontbinden op basis van Koop op Afstand en daarmee zijn geld terug
Helaas gaat Koop op Afstand hier niet op, omdat het product defect is.

Bij Koop op Afstand moet het product in originele, werkende, niet beschadigde staat teruggestuurd worden. Is er wel iets mis met het apparaat, of dit nu door de klant of door DOA is gebeurd, dan mag de winkel kosten in rekening gaan brengen om het toestel in originele staat terug te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:31
rens-br schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:20:
[...]

Bij Koop op Afstand moet het product in originele, werkende, niet beschadigde staat teruggestuurd worden. Is er wel iets mis met het apparaat, of dit nu door de klant of door DOA is gebeurd, dan mag de winkel kosten in rekening gaan brengen om het toestel in originele staat terug te brengen.
Maar hoe zet het dan met een reparatie die langer als 2 weken duurt. Dan zou volgens jou die wet nietig worden verklaart. De wet is er om onder andere impuls aankopen tegen te gaan. Maar als hij DoA is kan je er niets aan doen?

Lijkt mij eerder dat als de verkopende partij kan aan tonen dat het defect is geraakt door de gebruiker er kosten in rekening gebracht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

loki504 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:30:
Maar hoe zet het dan met een reparatie die langer als 2 weken duurt. Dan zou volgens jou die wet nietig worden verklaart. De wet is er om onder andere impuls aankopen tegen te gaan. Maar als hij DoA is kan je er niets aan doen?
Het wachttermijn gaat pas in nadat je een product hebt ontvangen die conform is. Bij een DOA wordt het product dus vervangen of gerepareerd en pas wanneer je het product terug hebt gaat de wachttijd in.

Floppes heeft hier laatste een post over gemaakt in een ander topic, maar kan de reactie zo snel niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
rens-br schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:32:
[...]

Het wachttermijn gaat pas in nadat je een product hebt ontvangen die conform is. Bij een DOA wordt het product dus vervangen of gerepareerd en pas wanneer je het product terug hebt gaat de wachttijd in.

Floppes heeft hier laatste een post over gemaakt in een ander topic, maar kan de reactie zo snel niet terug vinden.
Oke dacht dat het altijd 14 dagen ongeacht de staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
[...]

Mooie regeling is dat, je koop iets in een impuls, blijkt defect te zijn. Jij moet zorgen dat het eerst weer goed werkt voordat je hem terug mag sturen. Het reparatietraject stuurt van je van het kastje naar de muur en op de koop toe ook nog extra rekeningen vanwege spontaan ontstaande gebruikersschade. Weken/maanden verder is het product eindelijk zoals het zou moeten zijn, dan mag je het terugsturen onder WKOA en dan nog een paar weken wachten op je geld. 8)7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

loki504 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:34:
Oke dacht dat het altijd 14 dagen ongeacht de staat.
Ah ik heb het topic waar ik het over heb kunnen vinden: Opnieuw 14 dagen zichttermijn/bedenktijd/spijtoptant? met de reactie van Floppus: Anoniem: 27535 in "Opnieuw 14 dagen zichttermijn/bedenktijd/spijtoptant?".
Jij ziet de situatie wel heel erg somber in zeg.
Mooie regeling is dat, je koop iets in een impuls, blijkt defect te zijn. Jij moet zorgen dat het eerst weer goed werkt voordat je hem terug mag sturen.
Moet jij niet voor zorgen, maar de winkel.
Het reparatietraject stuurt van je van het kastje naar de muur en op de koop toe ook nog extra rekeningen vanwege spontaan ontstaande gebruikersschade.
Hoe kom je hier nu weer bij?
Weken/maanden verder is het product eindelijk zoals het zou moeten zijn, dan mag je het terugsturen onder WKOA en dan nog een paar weken wachten op je geld. 8)7
Correct. Zoals Anoniem: 27535 in "Opnieuw 14 dagen zichttermijn/bedenktijd/spijtoptant?" ook aangeeft:
de termijn pas kan ingaan als je daadwerkelijk kan beoordelen. De zaak is dus inderdaad de conforme zaak - zolang die niet conform is, is het niet de zaak die besteld is, en dus niet de zaak die beoordeeld kan worden.

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 23-11-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
rens-br schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:38:
Jij ziet de situatie wel heel erg somber in zeg.
Het is wel een beetje het doomscenario van wat je hier in topics leest
rens-br schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:38:
Moet jij niet voor zorgen, maar de winkel.
Klopt, maar dat moet je wel starten.
Als ik de gemiddelde reparatie-ervaringen lees in de diverse topics komt dat regelmatig voor dat er opeens schade wordt geconstateerd terwijl iets vrijwel direct uit de doos teruggestuurd is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LordSinclair schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:46:
Als ik de gemiddelde reparatie-ervaringen lees in de diverse topics komt dat regelmatig voor dat er opeens schade wordt geconstateerd terwijl iets vrijwel direct uit de doos teruggestuurd is.
Er zijn hier inderdaad genoeg horror verhalen te lezen, maar daar is deze sectie ook voor bedoeld.

Verder zullen mensen eerder ergens gaan klagen dan dat ze melden dat alles goed gegaan is, daarom zul je over de meeste onderwerpen ook overwegend negatieve berichten lezen.

Kijk ik bijvoorbeeld naar mijn eigen sectie, Mobile, dan kan je concluderen dat alle smartphones waardeloze, vastlopende, kapotte apparaten zijn. Aangezien er voornamelijk berichten in staan van mensen waarbij er 'iets' niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Ik zou hier graag het wetsartikel voor zien, want voor zover ik weet is dit niet zo en kan je een DoA gewoon terugsturen onder Koop op Afstand en pas wanneer de klant verder is gegaan dan uitproberen (dat door een DoA in de regel niet eens mogelijk is) mogen ze pas kosten rekenen, en dan alleen de kosten waarvan ze aannemelijk kunnen maken dat deze voortvloeien uit ingebruikname in plaats van uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z

Dennism schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:01:
[...]

Ik zou hier graag het wetsartikel voor zien, want voor zover ik weet is dit niet zo en kan je een DoA gewoon terugsturen onder Koop op Afstand en pas wanneer de klant verder is gegaan dan uitproberen (dat door een DoA in de regel niet eens mogelijk is) mogen ze pas kosten rekenen, en dan alleen de kosten waarvan ze aannemelijk kunnen maken dat deze voortvloeien uit ingebruikname in plaats van uitproberen.
Ja, wat rens zegt is onzin. Je mag als je een DOA ontvangt gewoon ontbinden. Bij zo'n ontbinding moeten de geleverde prestaties ongedaan gemaakt worden: de winkel heeft een defect ding geleverd, en krijgt ook een defect ding terug. Daarmee is de winkel keurig terug in de beginstand.

De specifieke wetsartikels zijn:
[...] zendt de consument onverwijld en in ieder geval binnen veertien dagen na het uitbrengen van de in artikel 230o lid 3 bedoelde verklaring de door hem ontvangen zaken terug of overhandigt deze aan de handelaar of aan een persoon die door de handelaar is gemachtigd om de zaken in ontvangst te nemen.

[...]

De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen.
Hier staat niks over originele, werkende en niet beschadigde staat.

Wat Floppus zegt slaat alleen maar op het feit dat je bedenktermijn pas afloopt 14 dagen nadat je een conform goed hebt ontvangen, maar je kan al ontbinden vanaf 1 minuut na de bestelling. Je hoeft niet eerst te wachten tot je de bestelling (correct) hebt ontvangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tom-Z op 23-11-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:54

Rannasha

Does not compute.

Dennism schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:01:
[...]

https://webwinkelrecht.nl...r-en-garantieprocedure-2/

Geen wetsartikel, maar een artikel gericht aan ondernemers van een advocatenkantoor (het bedrijf waar de waarschijnlijk wel bekende Arnout Engelfriet werkzaam is).

De conclusie is dat de consument kan kiezen of hij gebruik maakt van de WKOA om het product terug te sturen en de koop te ontbinden of van de garantie-regeling om het toestel te laten repareren of vervangen. Veel bedrijven combineren die mogelijkheden tot een "DOA-regeling" voor producten die direct bij levering al defect zijn en kostenloos mogen worden ingewisseld voor een nieuw exemplaar of geld terug. Maar dat hoeft dus niet.

De TS kan dus kiezen of hij het toestel graag wil hebben en het dus wil laten repareren (of vervangen) of dat hij de koop wil ontbinden. In het eerste geval (garantie -> reparatie/vervanging) hoort de TS de verzendkosten (van TS naar winkel) vergoed te krijgen, want het herstel dient voor de consument kosteloos te worden uitgevoerd.

In het tweede geval (WKOA -> ontbinden en geld terug), betaalt TS de verzendkosten voor het terugsturen en krijgt daarna zijn geld terug (prijs toestel + verzendkosten voor winkel->TS). Let wel op dat de winkel zou kunnen beslissen om hetzelfde artikel niet nogmaals aan de TS te verkopen, dus als de TS nog steeds dit toestel wil hebben, dan is het mogelijk dat hij op zoek moet naar een andere winkel.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Rannasha schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:22:
[...]

https://webwinkelrecht.nl...r-en-garantieprocedure-2/

Geen wetsartikel, maar een artikel gericht aan ondernemers van een advocatenkantoor (het bedrijf waar de waarschijnlijk wel bekende Arnout Engelfriet werkzaam is).

De conclusie is dat de consument kan kiezen of hij gebruik maakt van de WKOA om het product terug te sturen en de koop te ontbinden of van de garantie-regeling om het toestel te laten repareren of vervangen. Veel bedrijven combineren die mogelijkheden tot een "DOA-regeling" voor producten die direct bij levering al defect zijn en kostenloos mogen worden ingewisseld voor een nieuw exemplaar of geld terug. Maar dat hoeft dus niet.

De TS kan dus kiezen of hij het toestel graag wil hebben en het dus wil laten repareren (of vervangen) of dat hij de koop wil ontbinden. In het eerste geval (garantie -> reparatie/vervanging) hoort de TS de verzendkosten (van TS naar winkel) vergoed te krijgen, want het herstel dient voor de consument kosteloos te worden uitgevoerd.

In het tweede geval (WKOA -> ontbinden en geld terug), betaalt TS de verzendkosten voor het terugsturen en krijgt daarna zijn geld terug (prijs toestel + verzendkosten voor winkel->TS). Let wel op dat de winkel zou kunnen beslissen om hetzelfde artikel niet nogmaals aan de TS te verkopen, dus als de TS nog steeds dit toestel wil hebben, dan is het mogelijk dat hij op zoek moet naar een andere winkel.
Dank, precies wat ik in mijn eerdere post dus ook al aangaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Beste Mensen.

Bedank voor jullie reacties, Ik heb vandaag een email ontvangen van GSMWEB.nl waar staat dat ik heb geen recht op een nieuw toestel maar alleen afwachten kan tot reparatie is voltoid,

Ik heb 4 dagen geleden een fax + email gestuurd naar gsmweb.nl over annuleering van de abonnement wegen slechte klantenservice en defecte toestel,. 14 dagen bedenk tijd, koop op afstand, ik heb alles gezegt maar gsmweb zegt een ding keer op keer, dat ik moet wachten voor reparatie en kan niet annuleer,,

Nu ik ben van plan naar rechter te gaan na ontvangen van de toestel want ze geeft mee veel stress, door gsmweb kan ik niet meer goed slapen, Dus het eenig vraag..

BEN IK AAN HET JUISTE PAD NAAR RECHTER TE GAAN...???

MVG
MAX3400 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 07:40:
Shopping Forum heeft tientallen topics die ook gaan over apparatuur die niet (volledig) voldoet aan de verwachtingen en waar er bepaalde eisen/wensen liggen die zowel voor koper als verkoper gelden.

Ik vind, in het kort, dat gsmweb het niet goed doet; natuurlijk kan je even een apparaat uit de doos halen, vasthouden en opladen. Dat is zeker niet "in gebruik nemen". Zelfs al zou jouw SIMkaart erin hebben gezeten en je Facebook-account gekoppeld, dan is het relatief simpel om elke telefoon binnen een half uur terug te zetten naar fabrieksinstellingen om eventuele fouten te constateren/verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

shahnld schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:35:

BEN IK AAN HET JUISTE PAD NAAR RECHTER TE GAAN...???
Ja, je mag altijd een rechtzaak aanspannen. De kans dat die zaak uberhaupt in de rechtzaal wordt behandeld is ongeveer 0 en omdat het over een relatief klein bedrag gaat (de telefoon), heb je kans dat je je advocaatkosten zelf mag betalen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
"Stress" en "slecht slapen" zijn voor de rechter geen argumenten; het heeft geen zin om dat aan te voeren. Een rechtzaak is erg duur (reken minstens €150 griffierecht en kosten voor de dagvaarding, plus enkele honderden euro's voor een advocaat) en je kan (als je gelijk krijgt) maar een deel van de kosten terugkrijgen. Je kan beter proberen om het met GSMWeb op te lossen.

Ik weet niet precies wat je aan GSMWeb hebt laten weten, maar je hebt geen recht op een nieuwe telefoon, dus het is logisch dat ze dat afwijzen. Je hebt wel recht om te ontbinden, dus het is misschien het handigst om dat te doen.

Als je op 23 november de telefoon hebt ontvangen, heb je nog tot 8 december om gebruik te maken van je ontbindingsrecht. Je zou de volgende mail/brief kunnen sturen:
Beste [naam],

Op [datum] heb ik bij u een telefoon [model] gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. Op 23 november heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen heb ik deze ter reparatie/vervanging teruggezonden.
Ik heb echter 14 dagen, dus tot 8 december om af te zien van mijn aankoop. Omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig BW 6:230o de overeenkomst ontbinden. Hiermee wordt ook het bijbehorende abbonement ontbonden (230q lid 2).

Het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. Bovendien heeft u in uw mail van [datum] aangegeven dat er geen gebruikssporen op de telefoon zijn; er is dus geen sprake van waardevermindering. [Als je de verpakking nog niet hebt teruggestuurd: Ik stuur u originele verpakking van de telefoon zo spoedig mogelijk op.] Het feit dat de verpakking is geopend is geen reden om ontbinding te weigeren of waardevermindering te rekenen, aangezien het openen van de verpakking nodig was om de telefoon te kunnen beoordelen.

De telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. Ik vraag u daarom om het door mij betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen terug te betalen op rekeningnummer 01234567 ten name van Tom-Z [OF (indien je met creditcard/paypal/etc... hebt betaald) terug te storten op mijn creditcard/paypal/etc...].

[Optioneel (als je toch een vervangende telefoon wil accepteren): Mocht u, ter vervanging van de door mij ontvangen (kapotte) telefoon, toch een nieuw exemplaar willen opsturen, dan zie ik af van mijn verzoek tot ontbinding.]

[Topicstarter]
En vervolgens zou ik, gezien de stress/slapeloosheid die GSMWeb je kennelijk bezorgt, ergens anders een telefoon gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:11
Zonder het eerdere topic met de reactie van Floppus gelezen te hebben, vraag ik mij oprecht af waar de gedachte vandaan komt dat de 14-dagen termijn pas gaat lopen nadat de consument een conform product heeft ontvangen. Artikel 6:230o luidt:
De consument kan een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte zonder opgave van redenen ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken, na:
(...)
b. bij een consumentenkoop:
1° de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen;
De wetgever, noch de Richtlijn, spreekt van een conforme zaak. Wellicht beschikt Floppus over jurisprudentie op dit vlak?

Edit: zie ook mijn reactie in dat topic.

[ Voor 7% gewijzigd door VeeGee op 30-11-2016 13:27 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Halo Beste.

Ik had de telefoon alleen maar voor 30 minut in me handen en gelijk weer verpakt na ik merkte defect, dus ik heb de telefoon binnen 12 uur terug gestuurd na ontvangst, Ik heb al een FAX gestuurd ook een email over ontbinding, opzegging, 14 dagen en nog andere dingen wat staat hierop internet, De gsmweb zegt ik heb geen recht om te ontbinden, annuleren of opzeggen. Ik heb al geprobeerd met fax, email en vandag nog een email gestuurd met instucties van u. ik ga posten wat ik hoor van hun.. EN DUIDELIJK TE MAKEN, IK HEB ALLEEN MAAR 1 CENT PER IDEAL BETAALD VOOR VERIFICATIE,. HET IS DUIDELIJK GEMAAKT DOOR GSMWEB DAT IK GA GEWOON EEN GEREPAREEDE TOESTEL KRIJGEN EN IK GA NIET AKKOORD WANT DE ABONNEMENT KOST 690 EURO GEHELE 2 JAAR DUS IK WIL NIET BETALEN VOOR EEN TWEEDE HAND TELEFOON, ALS TWEEDEHAND DAN IS GOED VIA MARKTPLAATS VOOR 150 TE KOPEN, IK GA DE AUTOMATISCH INCASSO WEIGEREN EN DAN GAAN ZE ME ACCPTGIRO STUREN EN IK GA NIET BETALEN,. WIL IEMAND DUIDELIJK MAKEN WAT GAAT IN HET EIND VAN DE GANG GEBEUREN,

mvg

[ Voor 46% gewijzigd door shahnld op 01-12-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zou je voortaan de Wijzig-knop willen gebruiken in plaats van 3 berichten achter elkaar te plaatsen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Hi,
Al gewijzigd,.
Yorinn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:32:
[mbr]Zou je voortaan de Wijzig-knop willen gebruiken in plaats van 3 berichten achter elkaar te plaatsen?[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik wil niet bashen echt waar niet! Maar ik denk dat als je dit soort zaken snel wilt afhandelen en serieus genomen wilt worden, je beter even een Nederlandse maat kan regelen ofzo. Als je dit ook zo naar GSMweb communiceert, wordt het er natuurlijk niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Hoi Dehardstyler.

bedank voor jou reactie,. ik ben helemaal manipuleerd door gsmweb wegen mijn taal en kort tot geen verstand van wet en regels hier in Nederlands, Als ik hun belt dan de klantenservice speelt en zeggen dingen die ik heb nooit gehoord,. Ik zit nu zonder telefoon en ben onzeker wat gaan ze doen, als ik nu een andere telefoon koopt en straks gaan ze me eentje sturen of de probleem is niet opgelost dan zit ik met 2 telefoons, WIL IEMAND MIJ HELPEN ALS IK DE KLANT ID EN BESTEL ID DOOR GEEFT EN PRAAT MET GSMWEB VANAF MIJN KANT EN MAAK MIJ VRIJ VAN DIT MAFIA..

mvg
dehardstyler schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:04:
Ik wil niet bashen echt waar niet! Maar ik denk dat als je dit soort zaken snel wilt afhandelen en serieus genomen wilt worden, je beter even een Nederlandse maat kan regelen ofzo. Als je dit ook zo naar GSMweb communiceert, wordt het er natuurlijk niet beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

shahnld schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:55:
Hoi Dehardstyler.

bedank voor jou reactie,. ik ben helemaal manipuleerd door gsmweb wegen mijn taal en kort tot geen verstand van wet en regels hier in Nederlands, Als ik hun belt dan de klantenservice speelt en zeggen dingen die ik heb nooit gehoord,. Ik zit nu zonder telefoon en ben onzeker wat gaan ze doen, als ik nu een andere telefoon koopt en straks gaan ze me eentje sturen of de probleem is niet opgelost dan zit ik met 2 telefoons, WIL IEMAND MIJ HELPEN ALS IK DE KLANT ID EN BESTEL ID DOOR GEEFT EN PRAAT MET GSMWEB VANAF MIJN KANT EN MAAK MIJ VRIJ VAN DIT MAFIA..

mvg

[...]
Jeetje. Met zo'n taalgebruik zou ik er als webshop ook weinig zin in hebben hoor.

Gewoon wachten tot die telefoon terug komt van de reparatie, en dan terugsturen onder de WKOA. Benieuwd wat ze dan nog proberen. Hell, je zou hem zelfs kunnen weigeren omdat je de software toch niet helemaal lekker vind werken (overigens hoef je helemaal geen reden op te geven als je hem weigert, en dat zou ik dan ook niet doen).

Rechtszaken en dergelijke aanspannen kun je wel vergeten zonder een rechtsbijstandverzekering. Gaat je alleen maar geld kosten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Ze zegt per telefoon dat er is geen aanspraklijkheid voor dead on arrival, WKOA ze zeg doen we niet, en 14 dagen bedenk tijd is ook niet van toepassing, De klantenservice praat als ze zijn ergens op mars, ze herken geen enkel regel of wet, of misschien alleen in mijn geval.
Jeroenneman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:02:
[...]

Jeetje. Met zo'n taalgebruik zou ik er als webshop ook weinig zin in hebben hoor.

Gewoon wachten tot die telefoon terug komt van de reparatie, en dan terugsturen onder de WKOA. Benieuwd wat ze dan nog proberen. Hell, je zou hem zelfs kunnen weigeren omdat je de software toch niet helemaal lekker vind werken (overigens hoef je helemaal geen reden op te geven als je hem weigert, en dat zou ik dan ook niet doen).

Rechtszaken en dergelijke aanspannen kun je wel vergeten zonder een rechtsbijstandverzekering. Gaat je alleen maar geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

shahnld schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:16:
Ze zegt per telefoon dat er is geen aanspraklijkheid voor dead on arrival, WKOA ze zeg doen we niet, en 14 dagen bedenk tijd is ook niet van toepassing, De klantenservice praat als ze zijn ergens op mars, ze herken geen enkel regel of wet, of misschien alleen in mijn geval.

[...]
Aangezien telefoon wellicht lastig is door de taalbarrière: heb je al in een mail duidelijk gemaakt dat je het toestel hoe dan ook onder de WKOA gaat retourneren, en dat je dit toestel niet meer nodig hebt?

Als ze dan nog steigeren lijkt het me tijd voor naming and shaming op social media. Triest dat het soms nodig is, maar vaak kan het dan opeens wel geregeld worden door de webcare medewerkers..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Mijn Email, naar gsmweb, 4 dagen voor dit email een fax gestuurd over annuleering..

Beste gsmweb.nl

Op 17 Nov heb ik bij u een telefoon 950 XL black gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. Op 18 november rond 20:05uur heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen heb ik deze volgende dag ter vervanging teruggezonden.

Ik heb echter 14 dagen, dus tot 1 december om af te zien van mijn aankoop. Omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig BW 6:230o de overeenkomst ontbinden. Hiermee wordt ook het bijbehorende abbonement ontbonden (230q lid 2).

Het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. Bovendien heeft u telefoonisch aangegeven dat er geen gebruikssporen op de telefoon zijn; er is dus geen sprake van waardevermindering.

De telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. De ontbinding/opzegging email en fax is al vorige week door jullie ontvangen,

Shah

GSMWEB ANTWORD tegen mijn email.,

Geachte heer Shah

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben voor u het verzoek gedaan met de vraag of er iets anders mogelijk is dan de reparatie afwachten.

Echter kregen wij hierop de melding dat wij de reparatie moeten afwachten.

Het is voor helaas niet mogelijk om het abonnement te annuleren.

Wij dienen de reparatie af te wachten. Aan de hand daarvan kunnen wij vervolg stappen inzien.

Onze excuses voor het ongemak.

Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice GSMWEB.NL
Tel. 020-7766366 / 020-7766355
Fax. 020-7771123 / 020-7771124
www.gsmweb.nl/helpdesk/faq
Jeroenneman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:39:
[...]

Aangezien telefoon wellicht lastig is door de taalbarrière: heb je al in een mail duidelijk gemaakt dat je het toestel hoe dan ook onder de WKOA gaat retourneren, en dat je dit toestel niet meer nodig hebt?

Als ze dan nog steigeren lijkt het me tijd voor naming and shaming op social media. Triest dat het soms nodig is, maar vaak kan het dan opeens wel geregeld worden door de webcare medewerkers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

shahnld schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:52:
Mijn Email, naar gsmweb, 4 dagen voor dit email een fax gestuurd over annuleering..

Beste gsmweb.nl

Op 17 Nov heb ik bij u een telefoon 950 XL black gekocht en een daarbij horend abonnement afgesloten. Op 18 november rond 20:05uur heb ik de telefoon ontvangen, maar omdat deze problemen gaf met opladen heb ik deze volgende dag ter vervanging teruggezonden.

Ik heb echter 14 dagen, dus tot 1 december om af te zien van mijn aankoop. Omdat ik de reparatie te lang vindt duren en geen gerepareerd toestel wil, wil ik overeenkomstig BW 6:230o de overeenkomst ontbinden. Hiermee wordt ook het bijbehorende abbonement ontbonden (230q lid 2).

Het feit dat ik de telefoon ter reparatie heb opgestuurd doet niet af aan mijn recht tot ontbinding. Bovendien heeft u telefoonisch aangegeven dat er geen gebruikssporen op de telefoon zijn; er is dus geen sprake van waardevermindering.

De telefoon ligt ter reparatie bij u, dus ik heb reeds aan mijn verplichting tot terugzending voldaan. De ontbinding/opzegging email en fax is al vorige week door jullie ontvangen,

Shah

GSMWEB ANTWORD tegen mijn email.,

Geachte heer Shah

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben voor u het verzoek gedaan met de vraag of er iets anders mogelijk is dan de reparatie afwachten.

Echter kregen wij hierop de melding dat wij de reparatie moeten afwachten.

Het is voor helaas niet mogelijk om het abonnement te annuleren.

Wij dienen de reparatie af te wachten. Aan de hand daarvan kunnen wij vervolg stappen inzien.

Onze excuses voor het ongemak.

Hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice GSMWEB.NL
Tel. 020-7766366 / 020-7766355
Fax. 020-7771123 / 020-7771124
www.gsmweb.nl/helpdesk/faq

[...]
https://www.tele2.nl/klan...annuleren-en-retourneren/

Volgens Tele2 zelf kun je zowel telefoon als abonnement binnen 14 dagen kosteloos annuleren. Mocht je er met GSMWeb niet uitkomen, misschien kan Tele2 dan nog wat voor je betekenen.

Ik zou me maar eens druk gaan maken op Facebook/Twitter en reviewsites, want dit is natuurlijk belachelijk handelen. Jij kunt er niks aan doen dat die telefoon kaduuk arriveert, en je hebt hoe dan ook de mogelijkheid om binnen 14 dagen te annuleren (zonder opgaaf van reden)

Het riedeltje "het is voor ons niet mogelijk om het abonnement te annuleren" riekt dan ook naar onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Ja hoor, dat is precies wat heeft me helemaal gek gemaakt, ik heb tele2 meer dan 3 keer gebeld en alles uitlegt en ze zegt alleen gsmweb kan annuleren, misschien ze werken samen om mensen in spinnenweb te vangen, ik ben helemaal pissed off.

Dat onnodig hoofdletter gebruik mag je ook achterwege laten.
Jeroenneman schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:05:
[...]

https://www.tele2.nl/klan...annuleren-en-retourneren/

Volgens Tele2 zelf kun je zowel telefoon als abonnement binnen 14 dagen kosteloos annuleren. Mocht je er met GSMWeb niet uitkomen, misschien kan Tele2 dan nog wat voor je betekenen.

Ik zou me maar eens druk gaan maken op Facebook/Twitter en reviewsites, want dit is natuurlijk belachelijk handelen. Jij kunt er niks aan doen dat die telefoon kaduuk arriveert, en je hebt hoe dan ook de mogelijkheid om binnen 14 dagen te annuleren (zonder opgaaf van reden)

Het riedeltje "het is voor ons niet mogelijk om het abonnement te annuleren" riekt dan ook naar onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 02-12-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:06
Stuur ze een herinnering dat je op datum X hebt ontbonden en dat er voor gsmweb geen wettelijke grond is de ontbinding te weigeren. Geef daarbij aan dat je uiterlijk datum (X+14 dagen) al het betaalde op je rekening terugverwacht, omdat gsmweb anders in verzuim is. Tot slot kun je aangeven dat je de werkwijze van gsmweb in deze afhandeling als zeer onprettig ervaart terwijl de klant hier niets aan kan doen.

Wat een gedoe zeg, sterkte.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
shahnld schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 17:15:
Ja hoor, dat is precies wat heeft me helemaal gek gemaakt, ik heb tele2 meer dan 3 keer gebeld en alles uitlegt en ze zegt alleen gsmweb kan annuleren, misschien ze werken samen om mensen in spinnenweb te vangen, ik ben helemaal pissed off.

[mbr]Dat onnodig hoofdletter gebruik mag je ook achterwege laten.[/]

[...]
`
Nee Tele2 kan niet meewerken en een 3de partij links laten liggen. Heb ooit eens een uitvaart verzekering bij een knakker aan de deur afgesloten. Ook daar kon Monuta niets voor mij betekenen. Zelf mijn oude er uit halen en een nieuwe(duurdere) voor in de plaats zetten was niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Ben nu naar 2 weken toch wel benieuwd hoe dit is afgelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shahnld
Hallo Beste Mensen.

Sorry voor te laat reageren,. Het is gelukkig afgelopen met ontbinding door tele2, hoe gaat het, een korte verhal of ook een advies voor iemand wie nog een toestel met abonnement willen kopen.

GSMWEB.nl had de toestel in bezit ter reparatie, ik heb veel emails, fx en telefoonisch contact gehad maar niks gehoord, en daarna een email ontvangen ongeveer 10 dagen na mijn laste email, waar ze vermeld dat ze had email storing en daarom niet reageerd, Maar iederen weet dit is een belachlijk reden is, maar alles blijft hetzelfde als vorige verhal, Ik heb een email van tele2 over eeste factuur ontvangen en dan ik heb tele2 2x klacht formulier ingevulled dat ik heb geen toestel geen simkaart heeft en ik heb geen gebruik gemaakt van jullie diensten dan hoezo ga ik betalen, ze zegt dat gsmweb.nl is aanspraklijk voor u wij niet, dan ik zeg tegen de meneer dat het is goed, ik ga gsmweb.nl naar rechtbank trekken, en toen na paar minut ik heb een email ontvangen van tele2 dat het abonnement in ontbonden/geannuleerd en jammer dat u weg gaat,. de menneer was echt professioneel en hij begrijpt dat ik zit in probleem en daarom hij heeft de abonnement geannuleerd. ik heb de email door gestuurd naar gsmweb.nl en daar vermeld dat er is geen abonnement meer dus succes met jullie toestel, en na paar dagen ik heb een email en post ontvangen van gsmweb.nl over annulering van abonnement,. ADVIES. graag blijf ver van de buurt van derde partijn zoals gsmweb, en er zijn nog veel meer wie geeft zijn eigen retail toestel met sim only abonnement, met die sort abonnement zijn jullie verbonden met 2 partijen toestel retailer en sim provider en als iets mis is gegaan dan is er niemand om naar u te horen, geen probleem als paar euro duur is maar koop altijd los toestel zelf, en als abonnement dan koop altijd toestel met sim van providers, op die manneer zijn jullie blijf bij 1 ecte provider waar echte professioneele mensen aanwezig om klachten op te lossen net als het medewerker van tele2 heeft me klacht opgelost,. Ik ga nu gewoon een nieuwe toestel van tele2 met abonnement aanschaffen ipv derden wie werkt als MAFIA en spinnenweb, behalv geld geven ze veel stress via dingen ze zeg nooit gehoord in Nederlands, geen 14 dagen, geen wet koop op afstand, alle voorwaarden zijn alleen voor hun eigen bescherming, klant bijft in rollerkoster tot gek is gegaan.

Met Vriendelijk Groeten en dank jullie wel voor jullie hulp,,,
Shah
Pagina: 1