Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw systeem voor komende jaren (8-900 euro)

Pagina: 1
Acties:

• x2y7
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-03 17:13
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn huidige systeem is dermate verouderd (7 jaar) dat zelfs CS GO niet altijd even soepel draait. Met mijn nieuwe systeem wil ik recente games (lees: Hitman, BF1, witcher 3) kunnen spelen op 1080p/60fps met hoge kwaliteit. Daarnaast zal ik hem voor school en huis, tuin en keuken surfen/mailen gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zo min mogelijk ;) Maar all-in 800/900 euro, assemblage doe ik zelf. Het idee is het hele systeem bij 1 leverancier te bestellen zodat verzendkosten worden geminimaliseerd. Heb Megekko op het oog, wordt hier goed beoordeeld en alles wat ik nu heb samengesteld is daar relatief goedkoop (+3,95 verzendkosten).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb:
24 inch monitor (LG TFT Monitor W2453V-PF 24")
Toetsenbord/muis/headset/microfoon
Kast (Cooler Master Midi Tower CM 690 ATX - 7 jaar oud maar lijkt mij geen probleem (?))

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
In mijn wenslijst heb ik alles opgenomen wat ik nodig denk te hebben. Geen overklok/RAID/crossfire ambities.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb geen merkvoorkeuren, kwaliteit is de enige eis. Heb voor de videokaart van MSI gekozen omdat ik heb gehoord en gelezen dat deze kwalitatief goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik gebruik mijn oude kast, deze is van normaal formaat (ATX). Het geluidsniveau en energieverbruik natuurlijk niet al te hoog, gangbare waarden. Mijn huidige systeem is letterlijk en figuurlijk net een stofzuiger dus de standaard qua geluid ligt laag :P.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nope.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Voornamelijk zoek ik naar een ervaren persoon die mij kan vertellen of alles compatibel is en eventueel nog tips kan geven zodat het bang-for-buck ratio wat stijgt. Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de meningen over het hergebruik van mijn huidige kast. Heb er nooit problemen mee gehad, mits ik het stofgehalte minimaal houd. Ik denk aan het vervangen van de fans aangezien slijtage van de lagers voor lawaai zorgt. Ten slotte vraag ik mij af of de armor versie van MSI wel echt de meerwaarde waard is t.o.v. van de standaard MSI gtx 1060 OCV1. Heb hiernaar gezocht op internet maar de meningen lopen uiteen (dus ik verwacht dat dat hier ook wel het geval zal zijn, maar goed, niet geschoten is altijd mis!)
Ohja, ik heb gelezen dat de stock-koeler van de processor zijn werk wel doet dus heb hierop bespaard. Lijkt mij geen probleem, maar roept u maar als uw mening hiervan afwijkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 214,-€ 214,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 297,-€ 297,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 20,99€ 20,99
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 123,-€ 123,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 879,44

[EDIT] Kleine edit, W10 erbij.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Toevallig is er gisteren of eergisteren een review van 1060's en 480's uitgekomen. reviews: RX 480 en GTX 1060: negen videokaarten getest

Misschien is het dus leuk om deze te pakken. pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G Budget versies worden niet meegenomen, want deze stellen fabrikanten zelden beschikbaar. Maar als je voor 3% meer zeker kunt weten dat het goed zit, zou ik dat altijd doen.

Verder vind ik het prijsverschil tussen 6400 en 6500 op het moment in het voordeel van de 6400. pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed Bekijk het prijsverschil bij je uiteindelijke supplier. Als het 30 euro is, zou ik de 6400 pakken. Voor 20 euro, is de 6500 dan wel weer leuk.

Verder moet je even nakijken of je case 2.5" bays heeft, vaak hebben oude behuizingen dit niet. Dan moet je dus een 2.5" naar 3.5" bracket hebben. https://tweakers.net/pric...drqGOUkFiempwZlWqkpWpQS0A Verder kun je de kast in principe hergebruiken. De airflow en cable management zullen niet optimaal naar huidige standaarden zijn, maar dat is vooral een probleem voor de geluidsproductie. Hierin zijn jouw eisen niet hoog.

• x2y7
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-03 17:13
Thx lactaxative voor je reactie!

Die review even doorgenomen, de gigabyte lijkt inderdaad de betere keus. Maar ik lees dat veel mensen last hebben van coil whine, en MSI>Gigabyte IMO. Dus wellicht ben ik koppig maar dan kies ik liever voor de MSI als de verschillen discutabel zijn.

De processor was inderdaad ook een puntje, ik twijfelde al tussen die twee. Was erover uit maar je brengt me nu toch weer in onbalans; het scheelt namelijk precies 30 euro ;)

Daar heb ik niet op gelet, dit soort scherpe opmerkingen was ik naar op zoek ;) Ik denk dat het inderdaad 3.5" bays zijn, zal als ik thuis ben in het weekend even checken. Vind het dan toch zonde om brackets te kopen, wellicht toch maar een nieuwe behuizing overwegen. Ik hoop dat we binnenkort wat aanbiedingen zullen zien i.v.m. black friday of i.d.. Anders toch maar de 6400 kiezen...
[EDIT] Bijkomend voordeel van een nieuwe behuizing is USB 3.0 aan de voorkant, kan ik eindelijk mijn USB's naar hun potentieel gebruiken :P

Iemand enige tips voor een budget ATX behuizing?

[ Voor 7% gewijzigd door x2y7 op 23-11-2016 22:55 ]