Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Hi tweakers,

Ik gebruik de standaard email app op mijn Samsung Galaxy A5 om mijn hotmail account te synchroniseren met mijn toestel. Altijd gebruikt, fijne standaard app met weinig poespas.

Echter, vannacht om 00:10 is mijn mail voor het laatste gesynchroniseerd, vanaf dat moment krijg ik het niet meer voor elkaar. Ik heb niets gewijzigd, niet op mijn toestel noch in mijn mailaccount. Sterker nog, om 00:10u lag ik al op één oor :-) De melding is "Kan niet verbinden met server". Via het web inloggen is geen probleem.

Als ik het password van mijn account wijzig in de app (vul hetzelfde ww in), krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt. Terwijl ik met hetzelfde account wel via de website kan inloggen. Ook met handmatige instellingen (IMAP) lukt het niet:

- imap-mail.outlook.com
- SSL
- 993
- "Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifiëren. Geen reactie van server"

Iemand enig idee hoe dit 'opeens' kan? Ik heb het zowel thuis als op kantoor via de wifi geprobeerd, en ook op 4G. En zowel op smartphone als op samsung tablet, op beiden lukt het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door BvdH op 22-11-2016 19:04 ]

Beste antwoord (via rens-br op 24-11-2016 08:49)

• BvdH
En opeens werkt het weer na 1,5 dag. Zonder de laatste suggestie te hebben uitgevoerd. Dank voor alle tips.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Als je inlogt op de site krijg je misschien eerst een beveiligingsvraag te zien? Dat bleef het bij mij eens op hangen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
Ook dat is het niet. Ik kan gewoon fatsoenlijk inloggen, zoals het hiervoor ook altijd ging. Geen vragen of andere pop-ups... helaas... Ik zou bijna gaan denken dat er bij hotmail/outlook iets veranderd is waardoor het niet meer werkt, maar dan zouden er meer gebruikers last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ook ik had recent zoiets, gewoon een andere app installeren en instellen (mymail) en het werkte weer. Helaas nu wel verschillende apps voor drie accounts. Misschien weer eens proberen om het weer in dezelfde app in te stellen.

Gr, Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvdH
Ik heb nu de officiële outlook app gedownload. Die doet wel gewoon wat hij moet doen. Standaard email app werkt nog steeds niet. Vreemd verhaal dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Microsoft is de laatste tijd bezig om een hoop accounts over te zetten op hun nieuwe platform, hierdoor worden de inkomende en uitgaande servers veranderd.

Verwijder je Outlook account eens volledig van je telefoon / mail app en probeer deze dan opnieuw toe te voegen. De settings die je moet hebben is:
Server: s.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS
BvdH schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:56:
Ik zou bijna gaan denken dat er bij hotmail/outlook iets veranderd is waardoor het niet meer werkt, maar dan zouden er meer gebruikers last van moeten hebben.
Je bent ook niet de enige: Huawei Honor 6 - problemen met E-mail (Hotmail).

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 23-11-2016 09:12 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• BvdH
En opeens werkt het weer na 1,5 dag. Zonder de laatste suggestie te hebben uitgevoerd. Dank voor alle tips.
Pagina: 1