Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn e-mail vanuit hotmail op mijn Huawei Honor 6.
Hiervoor had ik nog geen problemen gehad met hotmail en de connectie op mijn telefoon (anderhalf jaar).

Wat is er gebeurt
Op een gegeven moment kreeg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met hotmail.
"aanmelden is mislukt".

Dit werkte eerst wel en op een gegeven moment dus niet meer. Wanneer ik bij de instellingen kijk en het opnieuw wil instellen staat er de volgende boodschap:

" Gebruikersnaam en/of Wachtwoord kunnen incorrect zijn". Of " de POP3/SMTP instellingen zijn uitgeschakeld.

Wat heb ik geprobeerd
Mijn gebruikersnaam is gewoon mijn e-mail, gecontroleerd, niets mis mee.
Mijn wachtwoord heb ik zelfs veranderd, niets mis mee.

POP3/STMP instellingen > via de laptop bekeken, stonden inderdaad op uit (wat vreemd is want eerst kon mijn telefoon wel verbinden met hotmail). > Verandering opgeslagen.

Echter, er is nog oplossing voor het probleem, want er is nog niets veranderd.

Wat werkt wel
Andere accounts, g-mail (3), een exchange account van outlook, deze verbinden wel met mijn telefoon.
Ook werkt mijn e-mail adres wel gewoon via de laptop.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Is er misschien een instelling in de telefoon die dit zou kunnen veranderen?

Alvast bedankt!

Ruud

Beste antwoord (via Verwijderd op 24-11-2016 23:11)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:31:
Beste Rens,

Bedankt voor je antwoord.

Ik had het account in mijn telefoon al verwijderd en wanneer ik deze erna weer probeerde toe te voegen, krijg ik dezelfde melding.

Mijn mailprogramma is Hotmail (outlook),
op de telefoon maak ik gebruik van de mail app (android - stond geloof ik ook bij de google apps).
Probeer het account eens toe te voegen als 'Exchange', eerst automatisch en mocht dat niet werken met de volgende instellingen:
Server: s.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Probeer het account is helemaal te verwijderen en daarna opnieuw toe te voegen. Hotmail / Outlook / Microsoft is de laatste tijd hun accounts aan het overzetten op hun nieuwe Outlook platform, waardoor de inkomende en uitgaande servers veranderen.

Kun je verder voor de duidelijkheid ook nog even de naam van je mailprogramma doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rens,

Ik had het account in mijn telefoon al verwijderd en wanneer ik deze erna weer probeerde toe te voegen, krijg ik dezelfde melding.

op de telefoon maak ik gebruik van de mail app (android - stond geloof ik ook bij de google apps).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:31:
Beste Rens,

Probeer het account eens toe te voegen als 'Exchange', eerst automatisch en mocht dat niet werken met de volgende instellingen:
Server: s.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Rens,

De eerste optie die lukte al!
Afgelopen week lukte deze optie nog niet, maar vandaag wel.

Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:11:
De eerste optie die lukte al!
Afgelopen week lukte deze optie nog niet, maar vandaag wel.
Gelukkig maar. Het kan wellicht ook gelegen hebben aan: BadWampa in "[Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie".
Pagina: 1