Toon posts:

High-end gaming rig erg traag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al een half jaar ongeveer een gaming computer waar ik tevreden mee ben,
behalve het feit dat hij zelfs met applicaties zoals rekenmachine vertraagd wordt.
Zelfs de standaard programma's of bezigheden krijg ik dus last van lagg.

Ik heb meerdere tests gedaan en als ik GTA 5 speel op 1920x1080 high settings, laadt ik 3707/8000MB video geheugen.
de temperatuur is dan maar 60 graden en zelfs dan lagg ik.

Ik kom via task manager nooit boven de 10/32GB gebruikte ram, en de cpu is ook nooit heavy loaded. ( ook niet met games.)

Heb maar 1 antivirus scanner erop, gecheckt op drivers en updates,virussen en malwares, maar pc geeft aan dat er geen fouten zijn in het systeem..

Als jullie wat tips hebben waar ik naar kan kijken?!

Build:

Processor: I7 6700K
Ram: Corsair Dominator Platinum 16GB x 2
PSU: Corsair RM650X
Moederbord: Asus Z170 Premium
Videokaart: MSI Gaming X GTX 1080
HDD: Seagate 1TB
SSD: Samsung Pro Edition 512GB

Nog een foto van CPUID met weinig load:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29e6889.png
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/wugjfn.png

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bestaan deze problemen al sinds het begin of is dit iets van de laatste tijd?
Zie in je signature een andere graka staan. Problemen wellicht begonnen toen je deze verving door de 1080? Zo ja, is mijn eerste ingeving dat de oudere drivers ruzie aan het maken zijn met die van de nieuwe gpu.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-01 23:21
Switchie schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:45:
Bestaan deze problemen al sinds het begin of is dit iets van de laatste tijd?
Zie in je signature een andere graka staan. Problemen wellicht begonnen toen je deze verving door de 1080? Zo ja, is mijn eerste ingeving dat de oudere drivers ruzie aan het maken zijn met die van de nieuwe gpu.
Zo te lezen was zijn oude een gtx 660ti (signature) , maar misschien heeft OP hier last van:

https://forums.geforce.co...-375-86-low-memory-clock/

Blijkt dus bij update 375.85 dat de memoryclock laag blijft hangen, zou bovenstaande kunnen verklaren ;)
Use 375.70 for the time being. I know for sure that one works. Until then we have to wait for a working fix.

[ Voor 8% gewijzigd door iamzero456 op 21-11-2016 01:16 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

iamzero456 schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:13:
[...]

Zo te lezen was zijn oude een gtx 660ti (signature) , maar misschien heeft OP hier last van:

https://forums.geforce.co...-375-86-low-memory-clock/

Blijkt dus bij update 375.85 dat de memoryclock laag blijft hangen, zou bovenstaande kunnen verklaren ;)

[...]
Ik weet dat zijn oude gpu een 660 was. De rest van het systeem correspondeert echter wel wat mij doet vermoeden dat de gpu onlangs gewijzigd is en oudere drivers roet in het eten gooien.

Edit;
i7 - 6700K 80 Graden?!

Aaaanndddd we have a winner *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 21-11-2016 01:23 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik kom via task manager nooit boven de 10/32GB gebruikte ram, en de cpu is ook nooit heavy loaded. ( ook niet met games.)
Dat is heel normaal. Ik gebruik een memorydisk van 4GB voor al mijn tijdelijke bestanden en zelfs dan kom ik maar zelden boven 12GB gebruik uit. Niets abnormaals dus.

Deze problemen heb ik wel eens gehad na een Windows upgrade. Destijds van Vista naar 7. Alles werkte wel, maar niet lekker. Pas na een schone herinstallatie deed alles het zoals het moest.
Heb jij misschien een geupgrade windows 10?

Gezien het andere topic van je:
Heb je nou je windows al een keer opnieuw geinstalleerd? Een systeem vervangen zonder nieuwe install is vragen om dit soort problemen.
Daarvoor hoef je niet eens direct een versie aan te schaffen. Windows 10 kun je ten alle tijden 30 dagen gratis proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door arbraxas op 21-11-2016 01:31 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• iamzero456
Switchie schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:18:
[...]

Ik weet dat zijn oude gpu een 660 was. De rest van het systeem correspondeert echter wel wat mij doet vermoeden dat de gpu onlangs gewijzigd is en oudere drivers roet in het eten gooien.

Edit;
i7 - 6700K 80 Graden?!

Aaaanndddd we have a winner *O*
Ja sorry Switchie ik had mijn tekst al weggestreept ;) Ik denk trouwens niet dat zijn temperaturen het probleem zijn (zie zijn screenshots). Of bedoelde je de vage moederbord instellingen?

Mijn geld gaat trouwens naar dat driver probleem, vervolgens naar Win7/win10 upgrade geneuzel, vervolgens moederbord/cpu instellingen.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

iamzero456 schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:30:
[...]

Ja sorry Switchie ik had mijn tekst al weggestreept ;) Ik denk trouwens niet dat zijn temperaturen het probleem zijn (zie zijn screenshots). Of bedoelde je de vage moederbord instellingen?

Mijn geld gaat trouwens naar dat driver probleem, vervolgens naar Win7/win10 upgrade geneuzel, vervolgens moederbord/cpu instellingen.
Haalde dit topic aan omdat hierin te lezen is dat ts tussentijds zijn graka heeft geüpdatet.
Mijn vermoeden is dat deze lukraak omgewisseld is zonder de drivers van zijn oude kaart op te schonen.

Beetje alsof ik mijn vriendin vraag om een iPhone 7 in te stellen middels een handleiding van de iPhone 1. Gaat gegarandeerd "lag" opleveren >:)

Verwijderd

Topicstarter
iamzero456 schreef op maandag 21 november 2016 @ 01:30:
[...]

Ik heb na de installatie van de GTX 1080 samen met een werknemer van Microsoft een nieuwe installatie van windows 10 erop gezet met alle drivers die nodig zijn.

Heb die persoon verteld van mijn probleem en daardoor een clean installation gedaan waar we naar alles hebben gekeken ( Drivers, etc.)

Dus in principe is dat gedeelte helemaal fris en schoon.

Qua tips krijg ik dit vaak te horen:
- dat het een probleem is bij de wattage van de moederbord ( te hoog)
- Driver van de videokaart ( Die is up to date)
- Koeling van mijn CPU (is naar mijn idee in orde, ook onder load)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 00:24:

behalve het feit dat hij zelfs met applicaties zoals rekenmachine vertraagd wordt.
Zelfs de standaard programma's of bezigheden krijg ik dus last van lagg.
Hoe zie/voel je die "lagg"?

Geen idee hoe HWMonitor verder werkt, maar die VCORE van 2.592 V (max) zal wel een foutje zijn toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Bobmeister op 21-11-2016 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:05:
[...]

Hoe zie/voel je die "lagg"?
Dat de hele computer een fractie van een seconde happert, samen met het geluid.(vast loopt)
Als ik calculator open, duurt dat echt heel lang, en dan lagged hij, de app reageert soms niet.
Maar als ik dan bijvoorbeeld iets anders open kan dat heel snel gaan. 8)7

• iamzero456
Welke versie Nvidia drivers draai je dan? En heb je de status van je SSD al uitgelezen met Crystaldiskinfo?

• Bobmeister
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:08:
[...]

Dat de hele computer een fractie van een seconde happert, samen met het geluid.(vast loopt)
Als ik calculator open, duurt dat echt heel lang, en dan lagged hij, de app reageert soms niet.
En deze problemen heb je altijd (vanaf het begin) gehad met deze pc?

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Mooie rig en dat ding zou eng super snel moeten zijn..
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:08:
[...]

Klink als een nare SSD/HDD.

Ik zou even de SSD andere kabel op doen, anders even een benchmark downloaden, even kijken hoe snel dat ding echt is :) HD Tune kan dat voor je doen.

Computer is nooit gecrashed/bsod ofzo ?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:44

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Voorlopig schopje naar VB.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Ik zou om te beginnen de voltage wat terug schroeven! :P
5V is wel erg hoog, deze cpu hoort 1.45V rond de 4,5/4,6Ghz te zijn.
Niet 5V op stock.
Probeer eens 1.3V (met stockspeed) en een prime test, ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• legendareN
  • Laatst online: 28-09-2025
evilweed schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:11:
Ik zou om te beginnen de voltage wat terug schroeven! :P
5V is wel erg hoog, deze cpu hoort 1.45V rond de 4,5/4,6Ghz te zijn.
Niet 5V op stock.
Probeer eens 1.3V (met stockspeed) en een prime test, ;)
Waar zie jij 5V dan?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

:+ , slechte visie.
my bad

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Geen 5V Vcore, wel 2.592 V Vcore, volgens HWmnitor en dat is best wel veel.
Download eens cpu-z en kijk wat die zegt bij Vcore, 2.592 is veel teveel voor je cpu, maar kan dus een uitleesfout zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door DaLoona op 22-11-2016 19:43 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

DaLoona schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:43:
Geen 5V Vcore, wel 2.592 V Vcore, volgens HWmnitor en dat is best wel veel.
Download eens cpu-z en kijk wat die zegt bij Vcore, 2.592 is veel teveel voor je cpu, maar kan dus een uitleesfout zijn.
2.6V is instant dead voor deze CPU's, dat is op LN2 al heel erg riskant...

1.35V is maximaal voor 24/7, 1.45V voor als je de maximale OC wil testen en 1 bench wilt draaien.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• iamzero456
al voortgang?

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mw9mbq.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/11j0i6q.png

Ik run Geforce Nvidia Driver version: 375.95

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/11w6nnm.png
Dit gevonden, maar eens uitproberen..

• Bobmeister
  • Nu online
Mooi, en nu de vragen hierboven nog even beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Awsom schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:35:
Mooi, en nu de vragen hierboven nog even beantwoorden.
ik denk dat het is opgelost!
ga het nu even allemaal uittesten, via ccleaner had ik in my registry paar urgente problemen, en mijn ssd is nu ook 20x zo snel door firmware updates samen met boost enabling.
als dit het probleem niet is weet ik het ook niet meer

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/b7yo2d.png

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Ziet er inderdaad beter uit, :)

Wat ik zeg, lijkt wel een oude HDD maar je hebt een goede SSD..

even uittesten zou ik zeggen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rapid is bullshit, gewoon caching via ram tuurlijk is de "ssd" sneller (in benchmarks)

specs

Pagina: 1