• Bobbleton
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Hallo allemaal,

Een weekje terug ongeveer heb ik bij tweakers geinformeerd over een nieuwe build en na de nodige hulp heb ik alle componenten besteld en in elkaar gezet.

Nou heb ik het probleem dat mijn grafische kaart op de een of andere manier niet werkt, maar toch wel.

Ik heb de Gigabyte GeForce GTX 1060 Gaming G1 6G met het Gigabyte GA-B150-HD3P moederbord en een voeding van 500W. Deze componenten zouden allemaal compatible moeten zijn, alleen stuit ik op een probleem!

Ik heb mijn monitor via HDMI gekoppeld aan de GPU en ik krijg beeld, alleen is dit blijkbaar het beeld van de interne GPU. In mijn Device Manager staat mijn GeForce ook niet aangegeven en ik kan geen drivers installeren.

Ik heb 4 uur lang heel internet afgezocht, maar kan echt niets vinden dat dit op zou moeten lossen.

Iemand een idee?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:49
Als je zeker weet dat de monitor aangesloten is op de hdmi ingang van je gpu en je krijgt beeld dan kan het niet van je interne gpu zijn en krijg je dit beeld dus gewoon van je GPU.

Heb je de juiste drivers opgezocht via nvidia en die proberen te installeren?

[ Voor 35% gewijzigd door schumi1986 op 19-11-2016 23:12 ]

Verwijderd

Heb je een 8 pins pci-e van de voeding op de videokaart aangesloten?

HDMI op de videokaart aangesloten ipv op het moederbord?

Waarom de slechtere en veel te dure CX500M gekocht ipv de CX450M?

• Bobbleton
schumi1986 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:09:
Als je zeker weet dat de monitor aangesloten is op de hdmi ingang van je gpu en je krijgt beeld dan kan het niet van je interne gpu zijn en krijg je dit beeld dus gewoon van je GPU
En toch detecteert mijn windows de kaart niet. Om te testen heb ik Planet Coaster op gestart, en alleen het opstarten hakkelde al als een idioot, dus ik denk niet dat dat de GPU is...
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:10:
Heb je een 8 pins pci-e van de voeding op de videokaart aangesloten?

HDMI op de videokaart aangesloten ipv op het moederbord?

Waarom de slechtere en veel te dure CX500M gekocht ipv de CX450M?
De 6+2 uitgang zit in de GPU en de 8 pin uitgang in de PSU.
De HDMI is inderdaad aangesloten op de videokaart.
Zou het probleem echt de voeding zijn?

[ Voor 72% gewijzigd door Bobbleton op 19-11-2016 23:13 ]

• schumi1986
Drivers opzoeken op de site van nvidia en deze installeren

• Bobbleton
schumi1986 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:15:
Drivers opzoeken op de site van nvidia en deze installeren
Die zeggen dat de hardware er niet in zit en weigert te installeren

• schumi1986
Bobbleton schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:17:
[...]

Die zeggen dat de hardware er niet in zit en weigert te installeren
Weet je zeker dat de videokaart goed in het moederbord zit? (Goed aangedrukt?) Anders even eruit en opnieuw erin

• Bobbleton
schumi1986 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:19:
[...]

Weet je zeker dat de videokaart goed in het moederbord zit? (Goed aangedrukt?) Anders even eruit en opnieuw erin
Ook gedaan :(

Verwijderd

Bobbleton schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:12:

Zou het probleem echt de voeding zijn?
Dat denk ik niet maar je hebt wel een slechte wijziging gedaan tov het lijstje in Mainstream Game PC ~€1000,-

• schumi1986
Moederbord geupdate?

• Bobbleton
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:20:
[...]

Dat denk ik niet maar je hebt wel een slechte wijziging gedaan tov het lijstje in Mainstream Game PC ~€1000,-
Hoezo, had ik gewoon die andere voeding moeten nemen? Ik dacht ik pak voor de zekerheid wat meer wattage

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-01 19:46
Zet je interne gpu eens uit in je bios

• Bobbleton
Internal is disabled.

• Reeker
Heb je niet nog een oude driver er op staan? Draai eens DDU en start eens opnieuw op. Hoor je de fans als je pc aangaat?

• Bobbleton
De PC is echt vandaag nieuw in elkaar gezet. DDU heb ik ook al geprobeerd en dat helpt ook niet.
De fans beginnen te draaien als ik de PC aanzet en stoppen dan weer vrijwel meteen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bobbleton schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:28:
De PC is echt vandaag nieuw in elkaar gezet. DDU heb ik ook al geprobeerd en dat helpt ook niet.
De fans beginnen te draaien als ik de PC aanzet en stoppen dan weer vrijwel meteen.
Heb je ook alle kabels richting het moederbord nagelopen? Dus zowel de 24 pins alsook de 8 pinner goed aangedrukt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Bobbleton schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:22:
[...]

Hoezo, had ik gewoon die andere voeding moeten nemen? Ik dacht ik pak voor de zekerheid wat meer wattage
De CX450M is de betere idd. Het systeem verbruikt amper 200w maximaal dus 450w is ook ruimschoots voldoende.
Bobbleton schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 23:28:
Heb je het nu over de fans van de videokaart? Kan kloppen dat ze stoppen met draaien want gaan pas aan >60 graden.

• Reeker
Maar dat wil zeggen dat de kaart dus wel goed in het slot zit. Check eens bij speccy wat het aangeeft onder graphics (kaart dus, niet scherm)

• Bobbleton
Speccy geeft 'm ook niet aan

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maar wat geeft die dan wel aan? Je hebt toch iets dat beeld voor je genereert. Dat moet haast wel de Intel graphics zijn als je kaart niet gedetecteerd wordt, en het beeld daarvan kan niet via de kaart lopen ;)

• Bobbleton
Heb alleen Microsoft Basic Display Adapter en Intel(R) HD Graphics 530 blijkbaar. Ik vind het ook belachelijk dat ie het niet doet, want de HDMI zit toch echt in de GPU ingestoken - niet in het moederbord.

Verwijderd

Videokaart eruit halen > beeld testen op de igpu > videokaart terugsteken en beeld testen op de videokaart. Eventueel het bios resetten.

• Bobbleton
Hoe reset ik BIOS?

• Reeker
Dan staat je igp dus nog wel aan

• Bobbleton
Werkelijk ALLES doet het gewoon, alleen die stinkende kaart niet. Volgens mij is de kaart gewoon vanaf het begin defect ofzo. Ik zou het anders echt niet meer weten ...

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 02:52
Reset je BIOS via.. de BIOS (bij opstarten staat er iets van Press F2 for Setup) en dan doe je Load Defaults en sla je op.

Download dit : http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Draai het in safe mode (programma opstarten, die vraagt het meteen en start je PC opnieuw op) en probeer nog eens de drivers te installeren.

Anders proberen Windows opnieuw installeren (Windows 10 werkt bij mij altijd meteen goed)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

1 BIOS UPDATEN! er is een nieuwe BIOS uitgekomen deze week (15e).
2 Zit ie in het goede slot, het slot dichtst bij de CPU. Wanneer daar geen GPU in zit zal hij een eventueel 2e GPU in het andere slot niet herkennen. Staat expliciet in manual en FAQ vermeld.
3 Initial Display Output op "PCIe 1 Slot" zetten
4 Internal Graphics op "Auto" of op "Disabled"

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Bobbleton
Is BIOS updaten niet gevaarlijk, mocht er wat misgaan?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bobbleton schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:59:
Is BIOS updaten niet gevaarlijk, mocht er wat misgaan?
Nee, is redelijk foolproof.
Zitten tegenwoordig voldoende checks ingebouwd om te kijken of de firmware niet corrupt is en daadwerkelijk geschikt is voor het type moederbord. Gewoon aanwijzingen netjes opvolgen en geduldig afwachten.
Enige wat dan fout zou kunnen gaan is een spontane stroomstoring maar die kans lijkt mij vrijwel nihil.

Zou er overigens wel voor kiezen om de firmware vanuit de bios te updaten. Zijn ook tools beschikbaar om firmware vanuit windows te flashen maar ben hier zelf nooit zo'n fan van.

[ Voor 15% gewijzigd door Switchie op 20-11-2016 19:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bobbleton
Is er ergens een guide die mij hiermee kan helpen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bobbleton schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:26:
Is er ergens een guide die mij hiermee kan helpen?
http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=5590#bios

Hier de nieuwste bios downloaden.
Usb stick formateren en de gedownloade zip uitpakken op deze stick.
Stick achterin moederbord pluggen
Opstarten in bios, update functie selecteren en aanwijzingen opvolgen.

Pagina: 1