Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mainstream Game PC ~€1000,-

Pagina: 1
Acties:

• Bobbleton
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Aangepast naar hand van reacties

Hallo allemaal,

Ik gebruik nu nog steeds een PC die ik 7 jaar geleden een keer gebouwd heb en over de jaren een beetje heb zitten upgraden, maar het wordt toch echt tijd voor een nieuwe die weer een tijdje mee kan. Graag zou ik jullie vragen of dit systeem geschikt is voordat ik hem ga bestellen. Dus alvast even checken, aangezien ik geen idee heb of dit compatibele keuzes zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, geen al te zware high-end games. Ik ben niet echt van de nieuwste games (daar heb ik een PS4 voor), maar wil de games die ik nog speel toch wel op hoge kwaliteit kunnen spelen. De games die ik nu speel beginnen een beetje te hakkelen op de laagste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is ongeveer €1000,-. De assemblage was ik van plan zelf te doen. Met goed opletten en alles nagaan lijkt me dat geen rocket science.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb net een 24" monitor gekregen als cadeautje (Acer 246HL F) die ik meeneem naar mijn desktop en ik heb al de standaard accessoires; een toetsenbord, een muis, speakers. Die vervang ik tzt, aangezien ik aanneem dat hier geen compatibility issues mee zullen opduiken (toch?).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk nodig te hebben, staat onder in het lijstje. :) Simpel gezegd wil ik een game PC van niet al te duur die een tijdje mee zal kunnen gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk alleen dat het systeem natuurlijk volledig compatibel is en als het even kan niet vloeken wat betreft kleuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet niet te hoog zijn, omdat de desktop op mijn bureau komt te staan. Energieverbruik moet niet te hoog zijn. Huidig apparaat slurpt van een 550W voeding.

Ga je overklokken?
Misschien als ik wist hoe het moest, maar nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat jullie een check doen op mijn build, zodat ik deze binnen een paar weken kan aanschaffen en hier een jaar of 5 mee door kan met mainstream gebruik. Ook zijn tips over eventuele randapparatuur die ik vergeet zeer welkom zijn!

Hier mijn buildlijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 314,50
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 279,50€ 594,-
1BitFenix Shadow€ 66,01€ 660,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 85,04€ 745,05
1Corsair CX450M€ 52,95€ 798,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 119,-€ 917,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 917,-

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Bobbleton op 04-11-2016 09:46 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Welke games speel je precies?
Een 1060 is "gemaakt" om de nieuwste games op Fhd in ultra te kunnen spelen.
Als je dit niet doet/wenst is een 1050 een erg leuke kaart om casual te gamen op Fhd resolutie. Geld dat je bespaard zou je kunnen gebruiken om over een x aantal jaar een opvolger aan te schaffen waardoor je weer even verder kunt.

CPU gaat niet snel bottlenecken maar zou wellicht de Intel 6600 overwegen voor die paar euro extra.
Mobo kun je eventueel nog paar tientjes op besparen. Of heb je een specifieke reden om voor dit mobo te kiezen?

Zowel voeding als ram zijn prima. Ram zou eventueel paar euro's goedkoper kunnen maar daar ga je de slagen niet maken.

Kast is persoonlijk dus daar ga ik niets over zeggen behalve dat ik zelf juist niet voor atx zou kiezen als deze op mijn bureau zou moeten staan. Ook in een klein kastje kun je tegenwoordig erg deftige hardware kwijt :)
- cd drives e.d. zijn eigenlijk niet meer nodig
- met 2 schijven (ssd+hdd) heeft 99% van de gebruikers voldoende opslag
- extra sloten op mobo worden in praktijk weinig gebruikt. Onboard netwerk, geluid etc. voldoet meestal

Mbt tot dvd station. Voor 2 tientjes heb je een extern modelletje die je via USB aan kunt sluiten. Bij sporadisch gebruik voldoet dit prima en zou ik zelf niet meer kiezen voor zo'n (lelijk) geval in de verder strakke behuizing.
Ook vraag ik mij af of een aparte cooler nodig is en of er nog apart een netwerkadapter in moet.
De gekozen kast wordt geleverd met ventilatoren welke prima voldoen om een fatsoenlijke 'airflow' te krijgen.
Een boxed processor wordt tevens geleverd met een koeler welke prima in staat is de CPU koel te houden.

Moederbord heeft een onboard netwerkchipje voor bedraad internet.
Als je Wi-Fi wilt zou je hier nog een losse module voor nodig hebben
als het even kan niet vloeken wat betreft kleuren.
Hoe bedoel je dit? Zodra het systeem is ingebouwd zie je toch niets meer van de inhoud?

[ Voor 38% gewijzigd door Switchie op 04-11-2016 02:17 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bobbleton
Welke games speel je precies?
Een 1060 is "gemaakt" om de nieuwste games op Fhd in ultra te kunnen spelen.
Als je dit niet doet/wenst is een 1050 een erg leuke kaart om casual te gamen op Fhd resolutie. Geld dat je bespaard zou je kunnen gebruiken om over een x aantal jaar een opvolger aan te schaffen waardoor je weer even verder kunt.
Deze videokaart leek me voor een mooie prijs een goede die lange tijd mee zal gaan. Het hoogste wat ik er mee zal spelen zal rond de trend van Witcher/Dark Souls zijn.
Mobo kun je eventueel nog paar tientjes op besparen. Of heb je een specifieke reden om voor dit mobo te kiezen?
- extra sloten op mobo worden in praktijk weinig gebruikt. Onboard netwerk, geluid etc. voldoet meestal
Ik heb de Best Buy Guide bekeken (Met de Gigabyte GA B150 HD3P) en naar de alternatieven voor moederborden gekeken - deze leek me wel interessant. Ook had ik in andere topics gelezen dat dit Gigabyte moederbord compatibel was tot 2133 MHz, dus dat het onnodig zou zijn om voor de 2400 te gaan. Welk moederbord zou jij aanraden? :)
Mbt tot dvd station. Voor 2 tientjes heb je een extern modelletje die je via USB aan kunt sluiten. Bij sporadisch gebruik voldoet dit prima en zou ik zelf niet meer kiezen voor zo'n (lelijk) geval in de verder strakke behuizing.
Hmm, ik zou gewoon mijn oude pc kunnen gebruiken voor evt branden van schijfjes :)

En inderdaad, de kleuren maken niks uit eigenlijk.
Bedankt voor de feedback!

Verwijderd

De B150 Gaming M3 is een leuk bord als je een behuizing met raam hebt. Aangezien deze behuizing dicht is valt die feature af. Het Gaming bord heeft zodoende geen enkel voordeel tov de goedkopere pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P.
Ook op het Gaming M3 bord loopt het ram niet sneller dan 2133. Waarom zou je er dan sneller in doen. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213, pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 of pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13

• Bobbleton
Bedankt allebei! Ik heb de originele post even aangepast op deze tips. De Gigabyte G-B150-HD3P er terug in, met de Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 en de Intel i5-6600 Boxed.

Blijft zo alles nog compatibel? (Het laatste wat ik wil is dat het me gaat bottlenecken)

[ Voor 9% gewijzigd door Bobbleton op 04-11-2016 09:52 ]

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 02:05
je hebt trouwens een gesloten case dus minder mooi ram kan wel pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 scheeld je ook wat geld natuurlijk

• Bobbleton
Even een bump als laatste check! Voor ik alles bestel, haal ik het met deze voeding en mbt compatibility? :)

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Mooie set-up, prijs/kwaliteit kan je nog opteren voor de i5 6500, maar nu spreken we over details...
Pagina: 1