Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet pc (100+ tabs Firefox), Word, Excel, af en toe SPSS, Solidworks, Adobe pakket, veel foto's opslaan en bewerken, misschien later ook video
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren: Dell U2711 2560x1440(DP, HDMI, DVI-D), LG monitor (1920), 1280x1024 monitor of Dell 2407WFP (1920x1200). Daarnaast toetsenbord en muis. Ook is een VESA extender en een Toshiba Q300 1TB SSD reeds besteld
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al mijn monitoren moeten tegelijk aangestuurd kunnen worden. Aan mijn huidige systeem zitten 4 monitoren gekoppeld. Deze vierde wil ik af en toe via HDMI aan kunnen sluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Minimaal 3 beeldschermen
- Hoge resolutie per aansluiting (bestaande monitoren: 1x hdmi 1920, 1x DP/DVI-D/HDMI 2560x1440, 1x VGA 1280x1024 OF 1xDVI/VGA 1920x1200
- Mogelijkheid aansturen 1 (of meer) beeldscherm met 3840x1600 of hoger, zoals LG 38UC99-W. Dit voor toekomst.
- Minimaal 16 GB intern, later mogelijk naar 32 GB
- Kast met VESA aansluiting
- Moet achter Dell u2711 kunnen => VESA extender
- Klein genoeg, mini itx
- 1 TB SDD
- Mogelijkheid uitbreiding extra hd in toekomst
- Stabiliteit is een absoluut vereiste. Paar euro meer is hiervoor niet erg.
- Stil
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Suggestie mbt:
1. stabiliteit
2. goede bang for buck
3. betere opties voor componenten, met name het moederbord
In een eerder topic is reeds de kast bepaald: Welke mini-itx kast met Vesa icm Vesa Extention . Deze wordt (zeer waarschijnlijk) de Antec 110 Vesa. Via een Vesa extender zal deze waarschijnlijk achter mijn monitor passen.
De componenten die ik voor mijn build heb uitgezocht:
Om drie monitoren simultaan aan te sturen zijn 6 keuzes wat betreft het moederbord. Vier hiervan vallen af:
- ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac => overdreven prijzig
- ASRock H110TM-ITX => heeft als 3e monitoruitgang een LVDS poort. Hier kan ik niets mee.
- Asus H170I-PLUS D3 => volstaat, maar is beperkt goedkoper dan alternatief. DDR3 geheugen ipv DDR4.
- Gigabyte GA-H170N-WIFI => door gebrek aan DP poort kan de monitor slechts op een lage refresh rate 4k aansturen
Wat overblijft:
- ASRock Z170M-ITX/ac: geen m2 slot. Wel ondersteuning voor DDR 3200
- Asus H170I-PRO: wel m2 slot, DDR4 2133
Voor hd uitbreidbaarheid is de Asus een betere optie (immers een m2 slot). Het snellere geheugen van de Asrock is een pre, maar uit reviews lees ik dat de snelheidswinst over het algemeen tussen de 1 en 2 % ligt (maximaal). De vraag is: welke is stabieler? Welke zal minder snel throttlen onder belasting? Zijn er eventueel nog andere moederborden die ik over het hoofd heb gezien?
Hebben jullie nog andere suggesties voor de build?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Internet pc (100+ tabs Firefox), Word, Excel, af en toe SPSS, Solidworks, Adobe pakket, veel foto's opslaan en bewerken, misschien later ook video
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren: Dell U2711 2560x1440(DP, HDMI, DVI-D), LG monitor (1920), 1280x1024 monitor of Dell 2407WFP (1920x1200). Daarnaast toetsenbord en muis. Ook is een VESA extender en een Toshiba Q300 1TB SSD reeds besteld
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al mijn monitoren moeten tegelijk aangestuurd kunnen worden. Aan mijn huidige systeem zitten 4 monitoren gekoppeld. Deze vierde wil ik af en toe via HDMI aan kunnen sluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Minimaal 3 beeldschermen
- Hoge resolutie per aansluiting (bestaande monitoren: 1x hdmi 1920, 1x DP/DVI-D/HDMI 2560x1440, 1x VGA 1280x1024 OF 1xDVI/VGA 1920x1200
- Mogelijkheid aansturen 1 (of meer) beeldscherm met 3840x1600 of hoger, zoals LG 38UC99-W. Dit voor toekomst.
- Minimaal 16 GB intern, later mogelijk naar 32 GB
- Kast met VESA aansluiting
- Moet achter Dell u2711 kunnen => VESA extender
- Klein genoeg, mini itx
- 1 TB SDD
- Mogelijkheid uitbreiding extra hd in toekomst
- Stabiliteit is een absoluut vereiste. Paar euro meer is hiervoor niet erg.
- Stil
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Suggestie mbt:
1. stabiliteit
2. goede bang for buck
3. betere opties voor componenten, met name het moederbord
In een eerder topic is reeds de kast bepaald: Welke mini-itx kast met Vesa icm Vesa Extention . Deze wordt (zeer waarschijnlijk) de Antec 110 Vesa. Via een Vesa extender zal deze waarschijnlijk achter mijn monitor passen.
De componenten die ik voor mijn build heb uitgezocht:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
1 | Asus H170I-PRO | € 126,- | € 126,- |
1 | Antec ISK 110 Vesa | € 79,- | € 79,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/16 | € 93,99 | € 93,99 |
1 | Toshiba Q300 (15nm) 960GB | € 224,- | € 224,- |
1 | Silverstone SST-MVA01 - Vesa extention | € 18,- | € 18,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 723,99 |
Om drie monitoren simultaan aan te sturen zijn 6 keuzes wat betreft het moederbord. Vier hiervan vallen af:
- ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac => overdreven prijzig
- ASRock H110TM-ITX => heeft als 3e monitoruitgang een LVDS poort. Hier kan ik niets mee.
- Asus H170I-PLUS D3 => volstaat, maar is beperkt goedkoper dan alternatief. DDR3 geheugen ipv DDR4.
- Gigabyte GA-H170N-WIFI => door gebrek aan DP poort kan de monitor slechts op een lage refresh rate 4k aansturen
Wat overblijft:
- ASRock Z170M-ITX/ac: geen m2 slot. Wel ondersteuning voor DDR 3200
- Asus H170I-PRO: wel m2 slot, DDR4 2133
Voor hd uitbreidbaarheid is de Asus een betere optie (immers een m2 slot). Het snellere geheugen van de Asrock is een pre, maar uit reviews lees ik dat de snelheidswinst over het algemeen tussen de 1 en 2 % ligt (maximaal). De vraag is: welke is stabieler? Welke zal minder snel throttlen onder belasting? Zijn er eventueel nog andere moederborden die ik over het hoofd heb gezien?
Hebben jullie nog andere suggesties voor de build?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.