HD tv heeft mijn toegang van mijn Harddisk gestolen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 840683

Topicstarter
Mijn vraag:

Hey Toppers,

Eerste keer dat ik iets post (dus mocht het fout gaan, blame it on the novice-ism).

Ik heb sinds kort een samsung UHDTV (weet niet of dit relevant is) waarop ik mijn harddisk had aangesloten (foto en video en films). Echter toen ik mijn hdisk weer op mijn laptop aansloot gaf mijn laptop aan dat ik geen toegang heb.

Ik snap er niets van en zou iemand mij kunnen helpen.
...
Ik weet niet wat voor een besturingssysteem er op mijn tv zit. Op mijn laptop heb ik windows 10 staan.
UPDATE:

SmartTV
Samsung UE50KU6000 Ultra HD Smart TV
Laptop
Hp pavillion dv9000 serie (oudje uit 2008)
externe hdd
Lacie hdd 1TB
...
Ik heb naar deze topic gekeken en geprobeerd wat hier in stond.
Probleem met eigenaar schijf.

Ik heb de commandprompt gedaan en die ziet alle mappen die op de harddisk staan (daar dus geen probleem i guess). Als ik een eigenaar wil toevoegen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot de "system volume information", Maar als ik deze dan weer aansluit op de smartv doet die het wel.

Snapt iemand wat ik bedoel? Of is het onduidelijk? Please help me er staat namelijk ook school werk op en dat moet ingeleverd worden!!!!
...
Groetjes
n00b

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 840683 op 17-11-2016 17:34 ]

Alle reacties

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 14:55

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Heb je de disk gebruikt om films mee op te nemen via je tv? Of ging het puur om het afspelen van bestanden?

Ik weet dat mijn TV de disk in het 1e geval helemaal leeg gooit zodat hij encrypted de files op kan slaan.

Zie je trouwens wel al je mappen/bestanden staan? Die "System volume information" is namelijk een "verborgen" map met windows-data dus dat je daar niet in kan komen kan kloppen.

Deze ruimte is te huur!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat meteen de vraag doet rijzen wat Samsung je heeft geadviseerd; je hebt de TV net en dan kan je toch gewoon met ze bellen waarom een HDD dit gedrag vertoont nadat 'ie aan de TV heeft gehangen?

088-9090100 (lokaal tarief)
Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur

Verder is het op GoT uitermate gangbaar (en liefst verplicht) dat je in de startpost alle relevante apparatuur vermeldt; merk & type.

[ Voor 18% gewijzigd door MAX3400 op 17-11-2016 15:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-04 22:15

c0burn

Feed your head

Off-topic: Welkom op Tweakers, lees het beleid eens door, dan ben je zo van novice-ism af ;)

Modbreak:Bedankt voor je oplettendheid, maar voortaan graag een topicreport maken en verder enkel inhoudelijk reageren - of niet reageren. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 18-11-2016 01:46 ]

Remember what the dormouse said

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 21:04
Ik neem aan dat je een TV-uitzending hebt opgenomen op de harddisk.
Zodra je TV wil schrijven op de harddisk, doet hij een snelheidstest en daarna formatteert hij de hele harddisk in één partitie met bestandsysteem EXT2. Windows kan hier niets mee.
De televisie kan ook niet omgaan met meerdere partities op de harddisk: hij claimt gewoon de hele disk.

De bestanden op de harddisk (= de opgenomen programma's) kan je gewoon onder Windows 10 benaderen (= lezen en schrijven, dus ook wissen) door gebruik van het gratis Windows Programma EXT2FSD.exe op https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/
- harddisk aansluiten op de Windows PC
- programma installeren en opstarten
- service starten
- het juiste volume zoeken en een drive letter toekennen
- verkenner starten en de bestanden op de harddisk benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Renault: bedankt voor de tip maar het lijkt erop dat dit niet gebeurd is in de topicstart. Bestanden zijn zichtbaar alleen mag topicstarter er niets meer mee. Bij een format op EXT2 zou je de HDD inderdaad niet eens kunnen benaderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 19:25
Aan topic starter, wat werkt of wat werkt wel?

Je moet de commando uitvoeren als admin of als admin inloggen.
Dan rechts klik op schijf of mappen de eigenaar veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:46:
Aan topic starter, wat werkt of wat werkt wel?

Je moet de commando uitvoeren als admin of als admin inloggen.
Dan rechts klik op schijf of mappen de eigenaar veranderen.
Bedankt voor alle reacties!!

Ik zal even in het kort een scenario schets maken.

- Op laptop films gedownload en op hdd gezet (ook de fotos)
- hdd op nieuwe tv aangesloten en films gekeken
- wil hdd aansluiten op laptop en nu is de hdd niet meer toegankelijk
- via cmd gekeken hij ziet de inhoud wel. (dus welke mappen er op de hdd staan)
- weer op smart tv aangesloten en hij werkt gewoon. (kan dus alles bekijken)
- naar de laptop, eigenaar proberen toe te kennen, werkt niet. (g:\ niet toegankelijk)
- andere laptop geprobeerd (zelfde probleem)
- smarttv en alles is te openen. (kan elke map in foto's muziek films)

Ik krijg niet eens de optie om iets als administrator te doen. Bij andere mappen programma's etc wel alleen bij de hdd is dit niet eens een optie (meer)

Ik snap er niets van, ik zal zo nog eens proberen te bellen naar de helpdesk van samsung (drukke helpdesk natuurlijk)

hoop dat dit wat meer duidelijkheid creëert in mijn debacle.

UPDATE

Oh Nou... ben ik ff op me achterhoofd gevallen (of puur geluk) Ik liep dus te klooien met admin blabla system.. Maar ik klik zonet op gebruikers (als in eigenaar maken) en ik kom er weer in!

Ik snap nog steeds niet hoe het gebeurt is dat ik er eerst niet meer in kon.

Zover ik weet is alles weer toegankelijk.

In iedergeval super bedankt voor het meedenken! was al helemaal in de stress voor me afronding van me opleiding!!

Anyways super bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 840683 op 18-11-2016 14:44 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-04 23:06

M2M

medicijnman

*mompelt iets over backups enzo*...

Maar wellicht voor de volgende keer, in het tabje security kun je de eigenaar en eventuele ristricties zien die op files en folders van toepassing zijn. Je kunt jezelf dus ook als eigenaar forceren hierop.

Buiten dat zou ik het wel frappant vinden als Samsung zichzelf eigenaar maakt van de folders op een externe schijf. Is dat niet een beetje fanatiek?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:33:
*mompelt iets over backups enzo*...

Maar wellicht voor de volgende keer, in het tabje security kun je de eigenaar en eventuele ristricties zien die op files en folders van toepassing zijn. Je kunt jezelf dus ook als eigenaar forceren hierop.

Buiten dat zou ik het wel frappant vinden als Samsung zichzelf eigenaar maakt van de folders op een externe schijf. Is dat niet een beetje fanatiek?
Ja ik heb meteen backups gemaakt (dit gaat me nooit meer gebeuren!!!).

Ik ben totaal niet bekend met ristricties en eigenaar zijn van een hdd. Ik heb vroeger vaak genoeg me externe schijf meegenomen aangesloten op andere computers en zelfs smartTV's en was er niets aan de hand! Alleen bij mijn tv wel dus.. Ik kon er gewoon ECHT NIET meer in komen! heel apart!

Maar opgelost dus ik ben blij _/-\o_
Pagina: 1