Probleem met eigenaar schijf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Tweakers....

Op een of andere manier ben ik geen eigenaar meer van mijn E schijf..
Hoe dit precies is gekomen weet ik niet.

Schijf wordt nu aangegeven als ''leeg'' en staat als NTFS aangegeven.
Wanneer ik bij eigenschappen > beveiliging kijk krijg ik de volgende melding:

U moet over leesmachtigingen beschikken om de eigenschappen van dit object te kunnen weergeven.
''Klik op geavanceerd om door te gaan''

Wanneer ik dit doe krijg ik bovenaan te zien:

Eigenaar: Kan de huidige eigenaar niet weergeven.

Wanneer ik hierachter op Wijzigen druk krijg ik een scherm naar voren genoemd:
Gebruikers of Groep selecteren.
Ik moet hier in een tekstveld een naam/namen van object/objecten invoeren.
Eigenlijk alles wat ik probeer krijg ik een foutmelding op!

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen..?
Ik weet namelijk zeker dat er nog gegevens op deze schijf staan.
Wanneer ik hem open krijg ik direct melding: Toegang geweigerd.

Vind het sowieso vreemd dat ik geen ''eigenaar'' ben van mijn eigen PC.
Kan ik dit ergens wijzigen zodat ik dit voortaan kan voorkomen?

Alvast bedankt voor jullie tijd!

[ Voor 37% gewijzigd door Moogie op 10-03-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eigenlijk alles wat ik probeer krijg ik een foutmelding op!
Nou, kom dan maar eens op met die foutmelding! Zonder kunnen we niets en heb je niets om op te Googlen. Dus zeg 't maar, wil je verder geholpen worden, dan moet je toch met wat meer duidelijke informatie komen dan dit.

Je hebt bijvoorbeeld niet gedacht om te kijken wat er op de schijf nog te lezen is door met een admin command prompt er doorheen te bladeren, of via een Linux Live CD?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Foutmelding geeft aan:
Het object met de naam (ingevoerde naam) kan niet worden gevonden. Controleer de geselecteerde objecttypen en de locatie en verzekeren u ervan dat u de juiste naam hebt opgegeven of verwijder het object uit de selectie.

Inmiddels er wel achter gekomen als ik hier bijvoorbeeld Administrator invoer hij dit wel accepteert. Foutmelding die ik dan krijg als ik dit wil toepassen is:
U bent niet gemachtigd om de inhoud van de map E:\ te lezen. Wilt u de machtiging vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?

Wanneer ik hierbij Ja kies, krijg ik de volgende melding:
Er is een fout opgetreden tijdens het toepassen van beveiligingsgegevens op: E:\.
Objecten in de container kunnen niet worden geïnventariseerd. Toegang geweigerd.

Als ik hier doorgaan selecteer krijg ik de melding:
Kan geen nieuwe eigenaar voor E:\ instellen. Toegang geweigerd.

En de admin command prompt mogelijkheid heb ik niet geprobeerd inderdaad. Simpelweg omdat ik niet weet hoe dit werkt. Vandaar dat dit miet geprobeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Moogie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:35:
En de admin command prompt mogelijkheid heb ik niet geprobeerd inderdaad. Simpelweg omdat ik niet weet hoe dit werkt. Vandaar dat dit miet geprobeerd is.
Dat soort zaken zijn wel heeeeeeel makkelijk op internet te vinden, zoals bijvoorbeeld rechtermuisklik ook die optie krijgt bij een programma.
Een beetje eigen inzet ;)
Maar probeer dus met een admin prompt door de disk te bladeren, als ook die niets ziet kan je nog een Linux live cd proberen (een versie met NTFS ondersteuning weet ik zo even niet, mogelijk dat iemand hier wat ervaring heeft met een goede :D ) en anders maar een format en opnieuw beginnen, tenzij je geen backup hebt, dan zeker geen format doen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door RGAT op 11-03-2015 00:13 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Als ik niet bekend ben met deze oplossingen kan ik ze moeilijk uitvoeren lijkt mij.

Vraag enkel om hulp van iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen hiermee.

Een command prompt te starten is geen probleem, echter weet ik niet wat ik hier moet invoeren om door mijn E schijf te bladeren... Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:41
Is vrij basic commandline kennis.

Open de command prompt met administrator privileges:

code:
1
2
E:
DIR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Moogie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:20:
Als ik niet bekend ben met deze oplossingen kan ik ze moeilijk uitvoeren lijkt mij.

Vraag enkel om hulp van iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan helpen hiermee.

Een command prompt te starten is geen probleem, echter weet ik niet wat ik hier moet invoeren om door mijn E schijf te bladeren... Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden op internet.
http://dosprompt.info/

Commandprompt starten als administrator: afhankelijk van je windows versie.
De meest "foolproof" methode is:
1) open verkenner en ga naar: C:\Windows\System32
2) rechtsklik op cmd.exe en kies voor: uitvoeren als administrator

vul dan simpelweg eens "dir e:\" in zonder de "" en post die uitkomst hier eens.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:57
Kun je niet het volgende doen?
Klik rechtermuisknop op de schijf. Klik op properties (ik heb engels, zelf vertalen als je NL hebt), klik op security, klik op advanced security, klik op owner.
Wat staat daar nu als owner en kun je jezelf misschien owner maken daar?

Edit: Bij mij staat er SYSTEM als owner trouwens, dus niet mijn gebruikersaccount.

[ Voor 13% gewijzigd door Jesserr op 11-03-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Rechten verdwijnen niet vanzelf. Dus er kunnen een aantal scenario's aan de hand zijn:
1. Je disk is corrupt geraakt en heeft een corrupte ACL, in theorie mogelijk met Windows 2000 en lager, maar denk dat je een hogere versie hebt;
2. Je hebt zelf de rechten er af gegooid, maar dat zou je gemerkt moeten hebben want dan werkt ie de hele boom door met "Toepassen beveiligingsgegevens";
3. Iemand anders heeft het gedaan op jouw systeem of via een ander systeem. Daarom met een Externe USB harddisk nooit met "user specifieke" rechten knoeien als je hem op een andere computer aansluit;
4. Je hebt een Virus/Trojan;
5. Het is niet jouw disk en wilt weten hoe je de security kan aanpassen om hem te lezen.

Wat achtergrond informatie:
Op NTFS heb je voor iedere bestand (folders zijn in theorie ook bestanden) heb je een lijst met rechten (ACL). Deze lijst bevat een aantal attributen zoals SID van een groep, gebruiker of andere type object. Aan iedere SID zijn rechten gekoppeld zoals bijvoorbeeld Lezen, Schrijven, beheren et cetera. Daarnaast bevat de beveiliging op een bestand informatie over "geerfde rechten". Per definitie staat dat altijd aan.

Wanneer je een nieuw bestandssysteem aanmaakt (door te formateren met NTFS) staan er de volgende standaard rechten op:

Owner : BUILTIN\Administrators
Group : NT AUTHORITY\SYSTEM
Access : CREATOR OWNER Allow FullControl
NT AUTHORITY\SYSTEM Allow FullControl
BUILTIN\Administrators Allow FullControl
BUILTIN\Users Allow Read, Synchronize

Dit zijn standaard rechten en hebben een SID welke op ieder Windows Systeem identiek is. Nu kun je deze rechten aanpassen of zelfs weg gooien. Wanneer je het laatste doet en je voegt jezelf niet toe als owner en gebruiker met FullControl rechten, dan kan niemand er meer bij, behalve met bijvoorbeeld een Linux recovery CD/DVD.

Maar stel nu, je hangt een externe USB disk aan je laptop en haalt alle rechten weg en geeft jezelf op je laptop FullControl. Daarna hang je de disk aan je PC. Dan kan je er niet meer bij, want je SID is anders, zelfs met een gelijke gebruikersnaam. Daarom nooit "BUIDIN\Administrators" weggooien.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Domino schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:26:
Is vrij basic commandline kennis.

Open de command prompt met administrator privileges:

code:
1
2
E:
DIR
Ja, maar, het is command line. Dat is eng!

:+

@RGAT,
Elke Linux Live CD heeft wel NTFS support. De meest gebruikte is Ubuntu en dat werkt prima.

@Moogie,
Zoals RGAT al aangaf en ik ook al naar hintte, eigen inzet is echt geen overbodige luxe hier. We geven je hints en een duwtje in de richting, je moet er alleen zelf naartoe lopen. Zodra je iets kan lezen van de schijf, maak je gelijk een backup en zorg je dat je die ook regelmatig maakt om dit soort problemen simpeler op te kunnen lossen (bijvoorbeeld door een format en backup terug zetten).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Dan krijg ik direct de melding: Toegang geweigerd.
Axewi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:29:
[...]

http://dosprompt.info/

Commandprompt starten als administrator: afhankelijk van je windows versie.
De meest "foolproof" methode is:
1) open verkenner en ga naar: C:\Windows\System32
2) rechtsklik op cmd.exe en kies voor: uitvoeren als administrator

vul dan simpelweg eens "dir e:\" in zonder de "" en post die uitkomst hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:53:
Rechten verdwijnen niet vanzelf. Dus er kunnen een aantal scenario's aan de hand zijn:
1. Je disk is corrupt geraakt en heeft een corrupte ACL, in theorie mogelijk met Windows 2000 en lager, maar denk dat je een hogere versie hebt;
2. Je hebt zelf de rechten er af gegooid, maar dat zou je gemerkt moeten hebben want dan werkt ie de hele boom door met "Toepassen beveiligingsgegevens";
3. Iemand anders heeft het gedaan op jouw systeem of via een ander systeem. Daarom met een Externe USB harddisk nooit met "user specifieke" rechten knoeien als je hem op een andere computer aansluit;
4. Je hebt een Virus/Trojan;
5. Het is niet jouw disk en wilt weten hoe je de security kan aanpassen om hem te lezen.

Wat achtergrond informatie:
Op NTFS heb je voor iedere bestand (folders zijn in theorie ook bestanden) heb je een lijst met rechten (ACL). Deze lijst bevat een aantal attributen zoals SID van een groep, gebruiker of andere type object. Aan iedere SID zijn rechten gekoppeld zoals bijvoorbeeld Lezen, Schrijven, beheren et cetera. Daarnaast bevat de beveiliging op een bestand informatie over "geerfde rechten". Per definitie staat dat altijd aan.

Wanneer je een nieuw bestandssysteem aanmaakt (door te formateren met NTFS) staan er de volgende standaard rechten op:

Owner : BUILTIN\Administrators
Group : NT AUTHORITY\SYSTEM
Access : CREATOR OWNER Allow FullControl
NT AUTHORITY\SYSTEM Allow FullControl
BUILTIN\Administrators Allow FullControl
BUILTIN\Users Allow Read, Synchronize

Dit zijn standaard rechten en hebben een SID welke op ieder Windows Systeem identiek is. Nu kun je deze rechten aanpassen of zelfs weg gooien. Wanneer je het laatste doet en je voegt jezelf niet toe als owner en gebruiker met FullControl rechten, dan kan niemand er meer bij, behalve met bijvoorbeeld een Linux recovery CD/DVD.

Maar stel nu, je hangt een externe USB disk aan je laptop en haalt alle rechten weg en geeft jezelf op je laptop FullControl. Daarna hang je de disk aan je PC. Dan kan je er niet meer bij, want je SID is anders, zelfs met een gelijke gebruikersnaam. Daarom nooit "BUIDIN\Administrators" weggooien.
toon volledige bericht
Bedankt Wim voor je reactie.

Ik denk dat dat gebeurt is. Ik zie namelijk nergens eigenaars van de map/bestanden. Geen administrator geen gebruikersnaam helemaal niks.

Ik ben een tijdje terug bezig geweest met verbergen en beveiligen van schijven.

Aangezien ik een huisgenoot heb die ook wel eens op deze desktop zit en een apart account heeft wou ik mijn schijf, schijf E dus, onzichtbaar maken voor hem. Echter kan ik mezelf niet herinneren dat ik hierin heb zitten puzzelen. Heb het geprobeerd met Bitlocker toen, dit was alleen geen succes om het af te schermen voor hem. Daarna heb ik er niet meer naar omgekeken omdat ik geen manier kon vinden.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat het daarom nu niet meer toegankelijk is? Bitlocker 'beveiliging' is er vanaf en niet meer in gebruik.

Graag jouw toelichting hierop.

[ Voor 26% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Hero of Time schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:16:
[...]

Ja, maar, het is command line. Dat is eng!

:+

@RGAT,
Elke Linux Live CD heeft wel NTFS support. De meest gebruikte is Ubuntu en dat werkt prima.

@Moogie,
Zoals RGAT al aangaf en ik ook al naar hintte, eigen inzet is echt geen overbodige luxe hier. We geven je hints en een duwtje in de richting, je moet er alleen zelf naartoe lopen. Zodra je iets kan lezen van de schijf, maak je gelijk een backup en zorg je dat je die ook regelmatig maakt om dit soort problemen simpeler op te kunnen lossen (bijvoorbeeld door een format en backup terug zetten).
Ik waardeer je hulp, en die van ieder ander die zich hierin verwikkeld. Helaas heb ik niet de kennis om zelf stappen te ondernemen omdat ik niet zeker ervan ben of ik het goede doe. Daarom gooi ik de vraag op dit hulp forum.

Natuurlijk heb ik op internet gezocht voor een oplossing voordat ik hulp vraag van andere. Dit heeft echter niet geleid naar goede oplossing vandaar mijn vraag hier.

Het komt over alsof je er vanuit gaat dat iemand die hier wat neerzet alle mogelijke pogingen al heeft gedaan en een expert is op gebied van computers. Het gaat nu om data die ik liever niet kwijt raak, en daarom vraag ik hulp van andere die mij ermee kunnen helpen.

Hopelijk heb je hier begrip voor.
Mocht ik het verkeerd opvatten en bedoel je het anders, zeg ik bij deze alvast sorry.

[ Voor 46% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Moogie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:02:
Dan krijg ik direct de melding: Toegang geweigerd.

[...]
Dan heb je zelfs als administrator geen rechten meer. Als er alleen data op staat is de snelste manier die data kopiëren naar een externe schijf d.m.v. een linux live cd. en dan de E:\ schijf opnieuw formatteren en de data terug kopiëren.

Een live cd is niet zo moeilijk, bijvoorbeeld Ubuntu heeft de mogelijkheid te starten zonder te installeren.
http://www.ubuntu.com/download/desktop < downloaden branden en vanaf de cd starten.
Let op: als er echt nog encryptie aanwezig is zal je hier ook geen data mee kunnen redden, dit is alleen om het rechten verhaal te omzeilen.

Met bitlocker heb ik nog nooit gewerkt, maar kan het niet zijn dat de encryptie nog actief is? en dat het instellen van bitlocker afdoende is?
Moogie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
knip..

Het komt over alsof je er vanuit gaat dat iemand die hier wat neerzet alle mogelijke pogingen al heeft gedaan en een expert is op gebied van computers. Het gaat nu om data die ik liever niet kwijt raak, en daarom vraag ik hulp van andere die mij ermee kunnen helpen.

[...]
We gaan er niet vanuit dat iedereen een expert is. Wat we hier wel verwachten is eigen inzet d.w.z. dat je ons niet gaat "misbruiken" als een soort helpdesk door je vraag hier te dumpen en verwacht dat wij het wel fiksen.
En die eigen inzet is wat we een beetje missen; Je startpost is karig, geen informatie over je os, het bitlocker verhaal ben je ook vergeten terwijl dat hier heel goed mee te maken kan hebben (lees dit is waarschijnlijk de oorzaak).

[ Voor 40% gewijzigd door Axewi op 11-03-2015 13:34 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Axewi schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Dan heb je zelfs als administrator geen rechten meer. Als er alleen data op staat is de snelste manier die data kopiëren naar een externe schijf d.m.v. een linux live cd. en dan de E:\ schijf opnieuw formatteren en de data terug kopiëren.

Een live cd is niet zo moeilijk, bijvoorbeeld Ubuntu heeft de mogelijkheid te starten zonder te installeren.
http://www.ubuntu.com/download/desktop < downloaden branden en vanaf de cd starten.

Met bitlocker heb ik nog nooit gewerkt, maar kan het niet zijn dat de encryptie nog actief is? en dat het instellen van bitlocker afdoende is?
Ik denk inderdaad dat dat is gebeurt. Zie mijn bovenstaande reactie voor een toevoeging op het probleem.

Ik ga vanavond eens proberen om het met een Linux Live CD te proberen. Hopelijk werkt dit voor mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Ik probeer een oplossing te zoeken voor mijn probleem omdat ik er zelf, niet via internet of eigen kennis, meer uitkom.

Dat Bitlocker ben ik inderdaad vergeten erbij te vermelden. Dat komt omdat ik hier ongeveer 3 weken geleden mee ben bezig geweest. Ik zag dit niet direct als een veroorzaker en kwam vanmorgen in me op, vandaar dat ik deze informatie ook aanvul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Moogie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:16:
Bedankt Wim voor je reactie.

Ik denk dat dat gebeurt is. Ik zie namelijk nergens eigenaars van de map/bestanden. Geen administrator geen gebruikersnaam helemaal niks.

Ik ben een tijdje terug bezig geweest met verbergen en beveiligen van schijven.

Aangezien ik een huisgenoot heb die ook wel eens op deze desktop zit en een apart account heeft wou ik mijn schijf, schijf E dus, onzichtbaar maken voor hem. Echter kan ik mezelf niet herinneren dat ik hierin heb zitten puzzelen. Heb het geprobeerd met Bitlocker toen, dit was alleen geen succes om het af te schermen voor hem. Daarna heb ik er niet meer naar omgekeken omdat ik geen manier kon vinden.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat het daarom nu niet meer toegankelijk is? Bitlocker 'beveiliging' is er vanaf en niet meer in gebruik.

Graag jouw toelichting hierop.

[...]
toon volledige bericht
Hoe heb je Bitlocker uitgeschakeld? Met een externe disk kan het namelijk op twee methoden:
1. Met disk aangekoppeld daarna BitLocker op disk uitschakelen en daarna globaal op systeem uitschakelen;
2. Zonder disk aangekoppeld en daarna globaal Bitlocker uitgeschakeld.

Bij 2 krijg je geen melding over volumes welke versleuteld zijn en ben je al je data kwijt op je externe disk. Maar wees getroost, als je dat had gedaan dan zag je niet eens een E: drive.

Ik denk dat je in jouw geval gewoon de rechten van de root hebt weggehaald zonder tegelijk jezelf rechten te geven. Daarom, als je iets dergelijks doet gewoon het zekere voor het onzekere:

Eerst de nieuwe rechten toevoegen en kijken of deze goed worden toegepast en daarna pas de rechten selecteef weghalen, altijd LOCAL_SYSTEM en CREATOR_OWNER/CREATOR_GROUP laten staan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Wim-Bart schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:44:
[...]

Hoe heb je Bitlocker uitgeschakeld? Met een externe disk kan het namelijk op twee methoden:
1. Met disk aangekoppeld daarna BitLocker op disk uitschakelen en daarna globaal op systeem uitschakelen;
2. Zonder disk aangekoppeld en daarna globaal Bitlocker uitgeschakeld.

Bij 2 krijg je geen melding over volumes welke versleuteld zijn en ben je al je data kwijt op je externe disk. Maar wees getroost, als je dat had gedaan dan zag je niet eens een E: drive.

Ik denk dat je in jouw geval gewoon de rechten van de root hebt weggehaald zonder tegelijk jezelf rechten te geven. Daarom, als je iets dergelijks doet gewoon het zekere voor het onzekere:

Eerst de nieuwe rechten toevoegen en kijken of deze goed worden toegepast en daarna pas de rechten selecteef weghalen, altijd LOCAL_SYSTEM en CREATOR_OWNER/CREATOR_GROUP laten staan.
toon volledige bericht
Bitlocker is 100% uitgeschakeld. Het gaat hier wel om een vaste schijf. Geen externe, of bedoel je het anders?

Ik kan mezelf dus weer eigenaar maken dmv LOCAL_SYSTEM toe te voegen aan de lijst?

[ Voor 17% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Moogie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:49:
Bitlocker is 100% uitgeschakeld. Het gaat hier wel om een vaste schijf. Geen externe, of bedoel je het anders?

Ik kan mezelf dus weer eigenaar maken dmv LOCAL_SYSTEM toe te voegen aan de lijst?

[...]
Nee ik denk dat LOCAL_SYSTEM de owner is van je bestanden en dan heb je een kleine uitdaging nu. Ik weet niet om hoe veel data het gaat, maar je zou het volgende kunnen proberen:

1. Start Explorer
2. Open de "Eigenschappen"/"Properties" van je E: disk
3. Ga naar tabblad "Beveiliging"/"Security"
4. Druk op "Geavanceerd"/"Advanced"
5. Druk op het tabblad "Eigenaar"/"Owner"
6. Druk nu op "Bewerken"/"Edit"
7. Kies nu de Owner (door deze te selecteren) als het goed is staan er 2, kies je Eigen account of "Beheerders"/"Administrators"
8. Selecteer het vinkje voor "Vervang......."/"Replace....."
9. Druk op OK, OK, OK

Als het mee zit wordt nu alles redelijk goed gezet en met mazzel kan je er weer bij. Hierna kan je jezelf rechten geven (Full Control).

Om je huisgenoot uit te sluiten van toegang kan je hem toevoegen. En dan zet je gewoon "Weigeren"/"Deny" rechten voor hem. Deny gaat altijd boven Grant dus kan ie nergens meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:41
Wim barts uitleg maar dan doormiddel van screenshots

https://drive.google.com/...tWnYwU2M/view?usp=sharing

[ Voor 79% gewijzigd door Azerion op 11-03-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moogie
Dit komt bij mij te staan als ik Eigenschappen > Beveiliging > Geavanceerd open.
Een leeg scherm met geen gebruikers en/of eigenaren.
Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1rrs0j.jpg

Wanneer ik in het midden bovenaan op Wijzigen druk krijg ik het volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20gos7.jpg

Als ik hier Administrator invoer wordt dit geaccepteerd en geeft hij Administrator aan als eigenaar.

Echter als ik op toepassen druk komt het volgende scherm tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ux0ra.jpg

Wanneer ik hier op Ja druk komt het volgende scherm tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2zpm6xh.jpg

Ik kan dan niet anders als op Annuleren drukken om het venster weg te krijgen.
Verder als dit kan ik ook niet komen.. Heb jij nog een idee Wim-Bart?

[ Voor 5% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moogie
HET IS OPGELOST !!!

Door mezelf weer toe te voegen aan de eigenaar lijst heb ik weer volledige toegang tot de schijf.
De fout lag hem in de naam die ik invoerde.

Ik ging ervan uit dat de naam die machtiging moest krijgen de computer naam is, namelijk Robin.
Echter, omdat mijn account gekoppeld is aan mijn Windows email adres, is dit niet Robin maar mijn email adres.

Nadat ik deze had toegevoegd haalde hij alle data op.

Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geprobeerd te helpen. Super!

[ Voor 3% gewijzigd door Moogie op 11-03-2015 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03
Mooi, weer een probleem de wereld uit.

Mocht je nou je huisgenoot (ofzoiets) willen weigeren van de schijf volg onderstaand:
Rechter muisklik op je schijf > Eigenschappen > tabblad beveiliging > Bewerken > Toevoegen > [naam account huisgenoot] > OK > En dan bij de selectie vakjes daaronder bij Volledig beheer op weigeren klikken (als het goed is springt alles dan op weigeren) > OK > OK.

Zou voldoende moeten zijn om de rechten weg te halen bij hem.

Sidenote: Enige manier waarop hij dat kan omzeilen is als hij zelf ook administrator rechten heeft op het systeem en het trucje vise versa uitvoert.
Pagina: 1