Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
Hallo,

Ik gebruik Openflixr als media server (ubuntu based), echter wil ik mijn webdav (stack trans ip) als hdd gaan gebruiken.
Echter weet ik niet wat de beste methode is om de webdav te koppelen en als hdd te gaan gebruiken.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:31

Rmg

als hdd? schijfletters is een windows concept. in linux is alles een folder/file :?

Je kan je stack gewoon mounten als een folder davfs kan dat voor je doen http://manpages.ubuntu.co...l/man8/mount.davfs.8.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In Linux 'mount' je een apparaat of logische storage als een map aan het bestaande filesystem.
Daar bestaat zelfs een speciale map voor, namelijk "/mnt".
Je maakt gewoon een nieuw mapje in /mnt, bijvoorbeeld /mnt/stack en dan gebruik je 'mount -t davfs <urlnaarjestackstorage> -u <username> -p <password>' (of iets van die strekking, user en pass vars moet je even opzoeken)

Ik kan je trouwens Stack via WebDav knetterhard afraden. Dat is echt godsgruwelijk traag en absoluut niet werkbaar.
Even ter illustratie: Ik heb het zelf geprobeerd en heb inmiddels een gat in mijn buro zitten van hoe vaak en veel ik mijn hoofd op mijn buro heb gebonkt. It's that bad.
Het is serieus leuker om te gaan zitten kijken hoe verf droogt.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 16-11-2016 15:17 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk ook even in Stack webdav lokaal benaderen. Daar wordt je vraag al beantwoord in zekere zin.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 14:58
McKaamos schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:09:
In Linux 'mount' je een apparaat of logische storage als een map aan het bestaande filesystem.
Daar bestaat zelfs een speciale map voor, namelijk "/mnt".
Je maakt gewoon een nieuw mapje in /mnt, bijvoorbeeld /mnt/stack en dan gebruik je 'mount -t davfs <urlnaarjestackstorage> -u <username> -p <password>' (of iets van die strekking, user en pass vars moet je even opzoeken)

Ik kan je trouwens Stack via WebDav knetterhard afraden. Dat is echt godsgruwelijk traag en absoluut niet werkbaar.
Even ter illustratie: Ik heb het zelf geprobeerd en heb inmiddels een gat in mijn buro zitten van hoe vaak en veel ik mijn hoofd op mijn buro heb gebonkt. It's that bad.
Het is serieus leuker om te gaan zitten kijken hoe verf droogt.
Thnx voor je reactie, ga ermee aan de slag. Hoorde al dat het traag was, maar wil het toch even testen / mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 20:36
Ik weet niet wat STACK hier betekent en wellicht praat ik weer voor mijn beurt.
Maar wanneer we het hebben over WebDav zou ik je liever aanraden om de webdav functionaliteit
van je file manager te gebruiken, bij mij is dat dolphin.
Ik heb zelf liggen knoeien met mount.davfs2 een tijdje geleden. En dat was zo ongelooflijk traag.
Dat het praktisch onwerkbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

goarilla schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:24:
Ik weet niet wat STACK hier betekent...
Groot in het nieuws geweest hier enzo. TransIP, 1 TB cloud opslag gebaseerd op OwnCLoud, ring a bell? ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1