Stack webdav lokaal benaderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-07 21:25

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Ik probeer nu mijn STACK te benaderen in Ubuntu Mate (Raspberry Pi variant) 16.04.
Gewoon via > connect to server > Type: Secure WebDAV (https), maar ik krijg elke keer foutmeldingen.

code:
1
https://diskname.stackstorage.com/remote.php/webdav

geeft
code:
1
HTTP Error: Error resolving 'https': Name or service not known

Poging 2
code:
1
diskname.stackstorage.com/remote.php/webdav

geeft
code:
1
Not a WebDAV enabled share

of
code:
1
Please verify your user details.

Op mijn werk met een Windows 7 bak werkt het wel zonder problemen. Herkenbaar voor iemand deze problemen?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 21:43
En als je https:// weghaalt en :443 achter de .com zet? Werkt dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
ge-flopt schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:17:
En als je https:// weghaalt en :443 achter de .com zet? Werkt dat wel?
Helaas, zelfde melding
code:
1
Not a WebDAV enabled share

Ik zal vanavond eens proberen met mijn gewone 64bits Ubuntu 16.04 of het daar wel werkt.

Maar na de mount via fstab proberen te regelen kwam ik erachter dat davfs2 geen bekend file type was. Lijkt me nogal logisch dat het dan niet werkt. Maar nadat ik davfs2 geïnstalleerd heb, heb ik nog steeds hetzelfde probleem 8)7

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
En met een slash erachter?
code:
1
https://diskname.stackstorage.com/remote.php/webdav/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
pjlgt schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:36:
En met een slash erachter?
code:
1
https://diskname.stackstorage.com/remote.php/webdav/
Helaas, zelfde euvel. Ik probeer het vanavond op mijn hoofdbak of het Ubuntu gerelateerd is, of puur de RPi editie. Mocht het laatste het geval zijn, dan zal ik met een verse image beginnen. Deze komt van 16.04 Beta af, dus misschien dat daar nog wat scheef zit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wij hosten onze eigen clouddienst gebaseerd op Owncloud en via GVFS met davs://url.naar.webdav.endpoint kom ik er gewoon op. Dat is je fout wellicht.

Ik heb ook even je vraag afgesplitst, want het heeft niet echt specifiek met Ubuntu te maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:59:
Wij hosten onze eigen clouddienst gebaseerd op Owncloud en via GVFS met davs://url.naar.webdav.endpoint kom ik er gewoon op. Dat is je fout wellicht.
Op mijn hoofdbak (standaard Ubuntu 16.04 64bit) kom ik er inderdaad zonder problemen op met davs://... (ipv https), dus dit probleem lijkt specifiek met mijn huidige Ubuntu Mate Arm te maken.
Ik zal eens testen met een verse image, want het verbinding maken met externe computer scherm verschilt totaal. Op de RPi moet ik specifiek een protocol kiezen uit een dropdownbox en bij de 64bit variant moet ik het adres gewoon compleet intypen.

Overigens op de RPi ook nog geprobeerd om gvfs te installeren, maar die is al op de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat je alle benodigde packages hebt van GVFS? Als je bijvoorbeeld alleen GVFS hebt, maar geen gvfs-backends, dan kom je er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Het moet inderdaad puur aan deze installatie liggen, gezien Windows 7 + Ubuntu 16.04 probleemloos connectie maken. Maar deze installatie is nog vers, weinig ingericht en ik zit momenteel met een mysql-server installatieprobleem, dus ik verwacht de snelste manier om dit te fixen om gewoon even van 0 af aan te beginnen.

Ik heb overigens wel gewoon gvfs-backends als laatste versie. En zoals al eerder aangehaald davfs2 geïnstalleerd (kom dat vaker tegen in mijn Google zoektocht, vandaar dat ik het even vermeld).

Heb het wel graag werkend want dan kan ik op simpele manier mijn nas (oude netgear duo pro) gaan syncen met mijn Stack account. Alleen uploaden kost wel enorm veel tijd (~4 GB per dag), dus dat leek me efficiënter om met een RPi te regelen dan met mijn gewone pc.

Maar in ieder geval bedankt voor de hulp. Het enige wat momenteel duidelijk is dat het puur aan die RPi installatie ligt en de rest wel prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat is er mis mee om de Owncloud client te installeren zonder GUI (ik zie 'm als owncloud-client-cmd in m'n package list op Debian)? Zit je ook niet te klooien met brakke webdav implementatie, want Owncloud is daar verre van geschikt. Het werkt, in zekere zin, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Merci, ik zal me daar eens in verdiepen. Ben normaal meer een user dan een power-user, dus werkend out of the box is natuurlijk altijd het fijnste. En meestal kom ik al heel ver met de standaard tools :)

Owncloud is sowieso interessant, dus ik duik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De client bied ook wat meer opties, zoals selectief mappen synchroniseren en als je verbinding tijdens een transfer wegvalt, hoef je niet helemaal opnieuw te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golden_Condor
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
Om een STACK account via je webdav op een Ubuntu / Linux Mint gebaseerd systeem te mounten kan je het volgende doen:

Installeer eerst davfs2

Maak dan een nieuw bestand aan met de naam "secrets", in de map /etc/davfs2/. Hernoem het oude secrets bestand naar bijvoorbeeld "secrets.OLD"

Type in het nieuwe bestand het volgende:
code:
1
<mountpoint bv /mnt/stack> <TAB> <gebruikersnaam> <TAB> <wachtwoord>

Voeg dan het onderstaande toe aan "/etc/fstab":
code:
1
https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ <TAB> <mountpoint> <TAB> davfs <TAB> user,noauto,file_mode=600,dir_mode=700 <TAB> 0 <TAB> 0

Als je dit hebt gedaan dan kan je je webdav account mounten doorhet volgende te typen: mount <mountpoint>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Hero of Time schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 19:35:
En wat is er mis mee om de Owncloud client te installeren zonder GUI (ik zie 'm als owncloud-client-cmd in m'n package list op Debian)? Zit je ook niet te klooien met brakke webdav implementatie, want Owncloud is daar verre van geschikt. Het werkt, in zekere zin, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Let echter wel op dat de owncloud client in beide richtingen synchroniseert. Een file die je per ongeluk verwijderd hebt terughalen zit er dus niet in en als een hacker je stack leegkiepert dan ben je de files ook thuis net zo snel kwijt. Dit maakt het niet echt geschikt als backup oplossing, omdat je dan liever een one way sync opzet van thuis naar stack.

Wat de juiste oplossing is hangt dus een beetje van je verwachtingen af. De owncloud client (of die van TransIP zelf, wat volgens mij een rebranded versie is) is makkelijk in 't gebruik en een beetje a la dropbox. Maar een mount via davfs2/wdfs in combinatie met rsync kan ook een prima oplossing zijn waarmee je mijns inziens toch een stuk meer controle hebt over wat er gebeurt.

De instructies van Goldon_Condor zijn prima als je hem permanent wilt mounten. Wil je davfs2 echter eenmalig even testen, dan kun je je stack eenvoudig in /mnt mounten met het volgende commando:
sudo mount -t davfs https://username.stackstorage.com/remote.php/webdav/ /mnt

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je geen trashbin bij Stack dan? Want alles wat verwijdert wordt, kom daar in te staan namelijk en wordt pas na 30 dagen (standaard setting) permanent verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Blijkbaar heeft Stack inderdaad een trashbin. Dat helpt natuurlijk tegen files die per ongeluk verwijderd zijn, maar niet tegen een kwaadwillende hacker. Of dat een risico is waar je rekening mee moet houden laat ik in het midden.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je je daarvoor zorgen over moet maken, heb je geen normaal leven meer. En het is nog steeds als waarheid: cloud is GEEN backup. AWS Glacier e.d. even daargelaten. Mensen denken ook dat het hebben van een RAID oplossing gelijk is aan het hebben van een backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Golden_Condor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 21:35:
Om een STACK account via je webdav op een Ubuntu / Linux Mint gebaseerd systeem te mounten kan je het volgende doen:

Installeer eerst davfs2

Maak dan een nieuw bestand aan met de naam "secrets", in de map /etc/davfs2/. Hernoem het oude secrets bestand naar bijvoorbeeld "secrets.OLD"

Type in het nieuwe bestand het volgende:
code:
1
<mountpoint bv /mnt/stack> <TAB> <gebruikersnaam> <TAB> <wachtwoord>

Voeg dan het onderstaande toe aan "/etc/fstab":
code:
1
https://<gebruikersnaam>.stackstorage.com/remote.php/webdav/ <TAB> <mountpoint> <TAB> davfs <TAB> user,noauto,file_mode=600,dir_mode=700 <TAB> 0 <TAB> 0

Als je dit hebt gedaan dan kan je je webdav account mounten doorhet volgende te typen: mount <mountpoint>
toon volledige bericht
Met wat gepruts heb ik het eindelijk werkend gekregen met het meeste van jou instructies. Uiteindelijk heb ik nog wat moeten zitten prutsen met rechten voordat het werkte, maar hij doet het :D

code:
1
2
3
sudo chmod u+s /sbin/mount.davfs
sudo chmod 600 /etc/davfs2/secrets
sudo adduser <userid> davfs2

Dit wel op een verse installatie, want de vorige was echt stuk. Bedankt voor de hulp!

overigens is de Stack niet als backup bedoelt, maar meer als een reserve kopie van files die ik zonder problemen mag/kan verliezen + niet privacy gevoelig zijn

[ Voor 6% gewijzigd door arie_papa op 18-05-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Hero of Time schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:13:
Als je je daarvoor zorgen over moet maken, heb je geen normaal leven meer. En het is nog steeds als waarheid: cloud is GEEN backup. AWS Glacier e.d. even daargelaten. Mensen denken ook dat het hebben van een RAID oplossing gelijk is aan het hebben van een backup.
Een cloud kan prima gebruikt worden voor backup.

Een deel van de backup vendors kan "gewoon" naar S3 compliant storage schrijven. Het staat daar dan natuurlijk wel in proprietary format.

Als je nu de definitie van "cloud" breder trekt (owncloud is geen cloud. Is eigenlijk gewoon "storage" is, lokaal of anders, maar welke ontsloten wordt door een uniform protocol), dan zijn je opties nog veel uitgebreider.

Een 2-way sync zoals bijvoorbeeld unison dat doet is dan misschien geen backup. Maar alles wat items die verwijderd zijn van de bron langer vast kan houden, kan classificeren als backup.

Overigens lijkt Owncloud deze optie ook te hebben (ook al ken ik owncloud niet goed genoeg om te zeggen of het werkt).
https://doc.owncloud.org/...l#deleted-items-trash-bin

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Rainmaker schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:38:
[...]

Een cloud kan prima gebruikt worden voor backup.
Tuurlijk, daar heb je Glacier voor van Amazon en vergelijkbare diensten van andere aanbieders. Maar je simpele Dropbox of OneDrive is nog steeds GEEN backup. Je hebt er namelijk geen enkele controle over en de leverancier kan het zo weggooien (vanwege inbreuk op gebruikersovereenkomst) of je account suspenden. Succes om dan je 'backup' te benaderen en data te herstellen.
Een deel van de backup vendors kan "gewoon" naar S3 compliant storage schrijven. Het staat daar dan natuurlijk wel in proprietary format.
Zoals ik hierboven zeg, er zijn wel van dat soort leveranciers, maar die heb ik expres weggelaten in m'n statement. En zelfs S3 'compliant' storage is nog steeds geen backup. Wij werken ook met S3 storage, maar is meer om grote hoeveelheden op te slaan. Nog steeds geen volledige backup.
Als je nu de definitie van "cloud" breder trekt (owncloud is geen cloud. Is eigenlijk gewoon "storage" is, lokaal of anders, maar welke ontsloten wordt door een uniform protocol), dan zijn je opties nog veel uitgebreider.
Cloud is idd meer een hippe naam van wat er al jaren in gebruik is. Maakt het nog steeds niet iets anders waardoor het opeens wel geschikt is.
Een 2-way sync zoals bijvoorbeeld unison dat doet is dan misschien geen backup. Maar alles wat items die verwijderd zijn van de bron langer vast kan houden, kan classificeren als backup.
In jouw definitie hier is Unison dus wel een backup. Ik gebruik 't om m'n data tussen PC en HTPC te 'syncen' zodat ik de data op 2 systemen heb, voor in geval er eentje het begeeft. Dat doe ik handmatig, want via een automatisch script alles laten doorvoeren gaat niet zo goed, omdat een schijf in de PC kleiner is dan de data op de HTPC in diezelfde map.

Maar als je 't echt wilt definiëren als 'items langer vasthouden' zou MS Shadow Copy ook al voldoen. Maar dat doet het niet. Schijf stuk is tenslotte nog steeds data kwijt.
Overigens lijkt Owncloud deze optie ook te hebben (ook al ken ik owncloud niet goed genoeg om te zeggen of het werkt).
https://doc.owncloud.org/...l#deleted-items-trash-bin
Ik heb nu wel ervaring met OC en die prullenbak is niet heilig. Het gebeurt namelijk nog wel eens dat data 'opeens' weg is, wat door normale gebruikersacties is veroorzaakt maar OC zo vaag doet, dat het gewoon niet goed werkt. Of dat data in de trash van iemand anders staat omdat je een map deelt en die verwijdert wat. Jij je data kwijt, maar je kan 't niet terughalen omdat 't niet in je trash staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:19

Cyphax

Moderator LNX
Hero of Time schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:13:
Als je je daarvoor zorgen over moet maken, heb je geen normaal leven meer. En het is nog steeds als waarheid: cloud is GEEN backup
Net als een externe schijf geen backup is, tot je 't ding inzet als backup natuurlijk. :)
Maar je bedoelt waarschijnlijk de wat meer standaard sync-methode als bij DropBox en dergelijke? Dan is het inderdaad een mirror, maar niet een backup waarmee je verloren gegane bestanden kwijtraakt als dat al gesynchroniseerd is.
Toch gebruik ik mijn lokale OwnCloud-instantie uitsluitend als backup icm FolderSync op m'n telefoon. En m'n Stack gebruik ik als backup van eigenlijk alles wat ik wil bewaren via davfs. Ik moet het alleen nog zo opzetten dat het met encfs werkt maar daar heb ik nog geen zo-perfect-mogelijk plan voor helaas. :(

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 23:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een backup verliezen is over het algemeen niet zo erg, je hebt altijd nog de originele data. Als dat wel een probleem is dan is het vrij eenvoudig om twee backups te maken. Zo doe ik het. Ik heb een aantal plekken waar ik data kan opslaan, een aantal daarvan zijn gratis. Dat is onbetrouwbaar maar daarom heb ik er meerdere. Als de ene uitvalt dan heb ik nog wel een andere. Het is alleen zaak om te zorgen dat ik genoeg bestemming heb om het veilig te houden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

Je moet davs:// ipv https:// gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

526735 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:16:
Je moet davs:// ipv https:// gebruiken...
Spuit 11, dat zei ik op 10 mei al: Hero of Time in "Stack webdav lokaal benaderen". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

Had ik niet gezien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

arie_papa schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:34:
[...]Met wat gepruts heb ik het eindelijk werkend gekregen met het meeste van jou instructies. Uiteindelijk heb ik nog wat moeten zitten prutsen met rechten voordat het werkte, maar hij doet het :D
Fijn dat het werkt.
Voor wie wat uitgebreider wil lezen hoe je webdav opzet via https (onder Debian6, maar met kleine aanpassing ook geschikt voor Debian8).
http://bernaerts.dyndns.o...an/62-debian-webdav-share
Werkt bij ons al bijna 5 jaren, eerst D6 nu D8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je de 'officiele' instructie al opgevolgd?

https://www.transip.nl/vr...-storage-mijn-linux-unix/

deze heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en op deze manier stack toegekend aan diverse (v)machines

[ Voor 54% gewijzigd door himlims_ op 22-06-2016 10:17 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:49:
[...]
Fijn dat het werkt.
Voor wie wat uitgebreider wil lezen hoe je webdav opzet via https (onder Debian6, maar met kleine aanpassing ook geschikt voor Debian8).
http://bernaerts.dyndns.o...an/62-debian-webdav-share
Werkt bij ons al bijna 5 jaren, eerst D6 nu D8.
Ik heb nagedaan en krijg volgende melding:
# mount /mnt/stack
/sbin/mount.davfs: can't evaluate path of mount point (null)
Help ben noob... _/-\o_

Alle instellingen exact zelfde als voorbeeld.

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

paranoia68 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:22:
[...]

Ik heb nagedaan en krijg volgende melding:
# mount /mnt/stack
/sbin/mount.davfs: can't evaluate path of mount point (null)
Help ben noob... _/-\o_

Alle instellingen exact zelfde als voorbeeld.
En wat heb je dan ingevuld? Wat zie je in de logs terug, zoals journalctl uitvoer? Heb je al eens een mount volledig met de hand gedaan, ipv via fstab oid instellen en dan proberen te mounten?

Iets meer informatie kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Hero of Time schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:11:
[...]

En wat heb je dan ingevuld? Wat zie je in de logs terug, zoals journalctl uitvoer? Heb je al eens een mount volledig met de hand gedaan, ipv via fstab oid instellen en dan proberen te mounten?

Iets meer informatie kan geen kwaad.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qlfA9hd.jpg
Ik heb eerst via verkenner geprobeerd zoals bovenstaand. :(

Handmatig mounten met mount/umount ~/stack gaat goed. :)

Maar via fstab niet?! heb restart gedaan uitlog/inlog. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wanneer handmatig wel gaat, en via fstab niet - kan haast niet anders dan dat je fstab opdracht regel onjuist is :+

heb je de eerder geposte instructie opgevolgd? die 'moet' werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

himlims_ schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:03:
wanneer handmatig wel gaat, en via fstab niet - kan haast niet anders dan dat je fstab opdracht regel onjuist is :+

heb je de eerder geposte instructie opgevolgd? die 'moet' werken
Ik doe:
sudo mount ~/stack
[sudo] wachtwoord voor ubuntu:
Please enter the username to authenticate with server
https://anthony68.stackstorage.com/remote.php/webdav/ or hit enter for none.
Username:
Please enter the password to authenticate user anthony68 with server
https://anthony68.stackstorage.com/remote.php/webdav/ or hit enter for none.
Password:
Dan gaat goed, dat betekent dat hij in fstab juist is!
arie_papa schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:49:
Ik probeer nu mijn STACK te benaderen in Ubuntu Mate (Raspberry Pi variant) 16.04.
Gewoon via > connect to server > Type: Secure WebDAV (https), maar ik krijg elke keer foutmeldingen.

code:
1
https://diskname.stackstorage.com/remote.php/webdav

geeft
code:
1
HTTP Error: Error resolving 'https': Name or service not known

Bovenstaande heb ik dus ook nog steeds nadat ik fstab etc heb geïnstalleerd en ingesteld
toon volledige bericht
Maar via mijn verkenner krijg ik volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qlfA9hd.jpg
resolving?!
Vind ik raar want via terminal lukt wel?!
Van de site van stack heb ik begrepen dat webdav davs ipv https gebruikt?!

Update:
vorige foutmelding kreeg ik bij standaard user, volgende bij root:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kOS1meo.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door digidokter.net op 16-06-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

edit

[ Voor 98% gewijzigd door digidokter.net op 16-06-2017 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als je die koppeling in fstab gemaakt hebt - dan hoef je geen 2e koppeling te maken in de filemanage; die kan/is lokaal gemount. kwestie van naar map je browsen welke je in fstab gedefigneerd hebt

1e afbeelding davs; is geen koppeling - en dat klopts, zou davfs of webdav zijn, davs ken ik niet

[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 19-06-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 24-07 16:03

Demo

Probleemschietende Tovenaar

davs staat voor DAV over SSL, je komt ook nog wel eens dav:// tegen als protocol. Volgens mij moet de prefix in dit geval echter weggelaten worden, omdat de optie daaronder al specificeert dat het om WebDAV over HTTPS gaat.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1