Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eSports budget computer (max 600eu)

Pagina: 1
Acties:

• hj ally
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-10 09:57
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Beste tweakers, wij zijn recentelijk een eSports studenten vereniging gestart en hiervoor willen wij een aantal computers aanschaffen. Aangezien we spreken over een beginnende vereniging is nog niet bekend wat er allemaal van de systemen verwacht wordt. Als we spreken over eSports kan bijna iedere game competitief worden gespeeld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De computers worden aangeschaft door onze instantie en zij zullen dan ook opdraaien voor alle kosten. Echter is wel aan ons gevraagd om een budget computer aan te schaffen zodat de eerste investering niet een al te grote investering is. Wanneer het een succes is kunnen we namelijk altijd nog upgraden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Goedkoop, maar ook stabiel genoeg om redelijk te kunnen presteren. Geluidsniveau/uiterlijk minst belangrijk.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Als basis gewoon de BBG-September genomen met hier en daar kleine aanpassingen. Wat wij ons vooral afvragen is of het systeem sterk genoeg is voor zwaardere competitieve games(OW/WoW/BF). of zullen we onze vereniging toch moeten overtuigen dat met het oog op eSports het verstandiger is om duurder te starten.

Gekozen voor HDD: vanwege VOD opslag en goedkoper.
Al het overige is uitgezocht op BBG.
Misschien handig om toch gewoon voor een goedkope 1050 te kijken aangezien deze waarschijnlijk beter presteert in games alleen niet goed beschikbaar is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 116,90€ 116,90
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 56,49€ 56,49
1Sapphire Radeon RX 460 2G D5€ 117,50€ 117,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master N200 Closed€ 41,35€ 41,35
1BenQ GW2270H Zwart€ 98,90€ 98,90
1Microsoft Windows 10 Education€ 0,-€ 0,-
1Logitech K120 (Internationaal)€ 13,03€ 13,03
1Logitech RX250 (Zwart)€ 14,95€ 14,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 48,70€ 48,70
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,76

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Heb je ook nog een kast nodig om alles in te stoppen?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• hj ally
John Rambo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:16:
Heb je ook nog een kast nodig om alles in te stoppen?
goeie, had even korte pauze dus snel aangemaakt. stop ik ertussen :)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:59
Voor zwaardere games is een RX 460 toch wel vrij mager als je nog enigszins op gedetailleerde instellingen wil spelen (erg handig igv bf1). Ik zou dan minstens een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC nemen. Als je helemaal safe wilt zitten een RX 470. MAar daar betaal je natuurlijk wel voor.
Zou je even wat benchmarks voor kunnen checken.

Als behuizing zou ik dan de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed nemen. Prima kwaliteit en heeft in tegenstelling tot de N200, de mogelijkheid tot kabelmanagement.

8GB Ram zou nog ff genoeg moeten zijn maar dan zou ik voor nu 1x8GB nemen ipv 2x4GB omdat bij uitbreiding naar 16GB je dan eenvoudig 8GB bij kunt prikken.

Moederbord kun je trouwens vervangen door pricewatch: MSI H110M ECO
Goede netwerkcontroller en heeft 2 aansluitingen voor casefans, de andere H110 mobo's maar 1.

Ik zou iig eerst es 1 pctje in elkaar knutselen en flink testen voordat je de rest besteld :)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Het budget is niet zo groot dat hij nog veel meer kan upgraden. Ik denk dat je met dit budget wel aan je max zit.

Mocht je net iets meer budget kunnen krijgen zou ik ook minimaal een GTX1050 nemen.

Je zult hiermee geen hele recente titels op hoge graphics gaan draaien, wat minder recente games of bepaalde klassiekers zullen prima gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door John Rambo op 16-11-2016 15:21 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:39

Rannasha

Does not compute.

Heb je per se muizen en toetsenborden nodig? Dat zijn vrij persoonlijke dingen voor gamers en velen zullen liever hun eigen randapparatuur gebruiken indien mogelijk. Afhankelijk van de beoogde gebruikers, kun je overwegen om niet voor iedere PC randapparatuur te kopen, maar slechts een setje of 2 als backup en vervolgens aangeven dat men hun eigen muis/tobo mee moet nemen. Scheelt toch weer een paar tientjes per PC.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01:59
John Rambo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:19:
Het budget is niet zo groot dat hij nog veel meer kan upgraden. Ik denk dat je met dit budget wel aan je max zit.

Mocht je net iets meer budget kunnen krijgen zou ik ook minimaal een GTX1050 nemen.

Je zult hiermee geen hele recente titels op hoge graphics gaan draaien, wat minder recente games of bepaalde klassiekers zullen prima gaan.
True.. TS gaf echter zelf al aan dat ie twijfelde of er niet wat hoger ingezet moet worden qua budget om ook in de zwaardere games goed te kunnen draaien.

Maar als het niet past dan past het niet natuurlijk :)

[ Voor 53% gewijzigd door Baloes op 16-11-2016 15:26 ]

• hj ally
Baloes schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:58:
Voor zwaardere games is een RX 460 toch wel vrij mager als je nog enigszins op gedetailleerde instellingen wil spelen (erg handig igv bf1). Ik zou dan minstens een pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC nemen. Als je helemaal safe wilt zitten een RX 470. MAar daar betaal je natuurlijk wel voor.
Zou je even wat benchmarks voor kunnen checken.

Als behuizing zou ik dan de pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed nemen. Prima kwaliteit en heeft in tegenstelling tot de N200, de mogelijkheid tot kabelmanagement.

8GB Ram zou nog ff genoeg moeten zijn maar dan zou ik voor nu 1x8GB nemen ipv 2x4GB omdat bij uitbreiding naar 16GB je dan eenvoudig 8GB bij kunt prikken.

Moederbord kun je trouwens vervangen door pricewatch: MSI H110M ECO
Goede netwerkcontroller en heeft 2 aansluitingen voor casefans, de andere H110 mobo's maar 1.

Ik zou iig eerst es 1 pctje in elkaar knutselen en flink testen voordat je de rest besteld :)
Ja ik heb in het eerste opzicht gekozen voor een rx 460 omdat deze goed bij het budget aansluit. Echter is het natuurlijk altijd de vraag wat voor gamers zich gaan melden. Op dit moment blijft het beperkt tot vooral lichtere games maar daarom vroeg ik me af of het misschien economisch verstandiger is om iets meer te investeren in iets meer GPU power voor als er mensen komen die spellen zoals BF willen spelen. Zoals ik op het eerste oog zie zal het anders wel een probleem worden om deze games zelfs op minimale specs te spelen, dit moeten we dus ook maar bespreken met de uni. Thanks voor de adviezen hierover in ieder geval, dan gaan we daar maar voor pleiten.
Rannasha schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:25:
Heb je per se muizen en toetsenborden nodig? Dat zijn vrij persoonlijke dingen voor gamers en velen zullen liever hun eigen randapparatuur gebruiken indien mogelijk. Afhankelijk van de beoogde gebruikers, kun je overwegen om niet voor iedere PC randapparatuur te kopen, maar slechts een setje of 2 als backup en vervolgens aangeven dat men hun eigen muis/tobo mee moet nemen. Scheelt toch weer een paar tientjes per PC.
helaas zullen wij niet gelijk een hoop computers mogen bestellen en zal het blijven bij 2-4 stuks max. Deze zullen in ons kantoor komen te staan en die zit op de campus. Ik zie inderdaad de optie wel dat mensen voor trainingen en LAN partys eigen gear mee zullen nemen. Maar voor de casual meetups zal het toch niet gewenst zijn om altijd je eigen toetsenbord in je tas mee te sleuren, vandaar. Maar het is inderdaad misschien wel een goed idee om hier echt nog meer budget te gaan en gewoon enorm veel op te besparen aangezien we altijd kunnen vragen voor eigen randapparatuur te zorgen(dit gaan we ook doen met headsets/geluid omdat dit anders te duur is).

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Ik denk dat je beter eerst een heldere lijst met games kan opstellen, dan is beter te beoordelen wat de PC nodig heeft. Een battlefield 1 is nou niet echt een grote e-sports game voor zover ik weet. Ik denk dan eerder aan:

-LoL
-Dota2
-Counterstrike (GO)
-Strarcraft 2
-evt Overwatch

De meeste van die games draaien namelijk redelijk op mindere hardware.
Pagina: 1