[LBBG] High-end gamelaptop december 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] High-end gamelaptop december 2016

Dit topic is bedoeld voor de discussie over de high-end gamelaptop voor de maand december. Zoals gebruikelijk gaan we de laptop testen op de redactie, en daarom sluit de virtuele stembus op 24 november om 08:00. Net als bij de vorige editie van de lbbg is de nominatie die uit het topic komt rollen niet automatisch de best buy, maar kijken we als redactie ook kritisch of de laptop echt het predikaat best buy verdient.

Het is alweer een tijd geleden dat we in de lbbg naar gamelaptop gekeken hebben, en met de vrije tijd en korte dagen die december biedt is dat natuurlijk een hele mooie categorie :+. De gamelaptop-categorie heeft normaal gesproken een budget van 1500 euro, maar voor dat geld blijk je net aan de onderkant van die categorie te zitten. Je komt dan meestal uit op een gtx960m of 970m-videokaart. Wil je een GTX1060, dan heb je pech, want die heb je (op 2 na) niet voor dat geld.

Vandaar voor de vermogende gamer: de high-end gamelaptop (max. 2500 euro)
Die moet er ongeveer zo uitzien:
- Snelle videokaart (GTX1060/1070/1080 of een mobiele RX 480 - al heb ik die nog niet in een gamelaptop teruggezien :()
- Snelle cpu - dus gewoon een quadcore i7 en geen ulv-spul, al zul je dat voor dit budget niet snel tegenkomen.
- Ssd met een flinke capaciteit - want games worden steeds groter (GTA:V is bijv ~65GB), en hebben bij het laden van levels veel baat bij de snelheid van de ssd.
- Scherm: dat is lastig. TN? IPS? Gsync of Freesync is natuurlijk een pre. Qua resolutie lijkt 1920x1080 icm een gtx 1060, of max 2560x1440 icm een gtx 1070 het handigste, want een 1440p is te hoog gegrepen voor een 1060.
Kandidaten
De pricewatch: Asus ROG G752VS-GC026T voldoet mooi aan de eisen en heeft een GTX 1070 aan boord, een i7-6820HK, 16GB geheugen, een 512GB ssd en een 1TB hdd. Ander voordeel: uiterlijk ziet er nog redelijk beschaafd uit. Heeft volgens de buren een ips-scherm.

Bij de pricewatch: MSI GT72VR 6RE-266NL is er ongetwijfeld met opzet gekozen voor een tn-scherm, met dezelfde resolutie als bovenstaande Asus, maar wel met een verversingssnelheid van 120Hz. Verdere specs zijn identiek aan de Asus hierboven.

Niet in de Pricewatch te vinden, maar zeker niet onbelangrijk: de Alienware 17. Die zit 59 euro boven budget, maar heeft wel een 120Hz 2560x1440-scherm, een gtx 1070 en een i7-6700hq. 256GB ssd + 1TB hdd en gsync. Plus: (al is het imo een beetje een gimmick: tobii eyetracking).

Dus aan jullie de vraag: welke laptop zou je in de lbbg terug willen zien? (en waarom) Wmb is de alienware met 120Hz 1440p + gsync een hele interessante, maar ik ben benieuwd of jullie dat ook zo zien of dat ik daar de enige in ben :+

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Hè jammer.. Mijn budget ligt dus op 1500😑. Was benieuwd wat voor advies eruit zou komen.
Gaan we weer verder het internet afspeuren tijdens de nachtdiensten😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
de MSI die je voorstelt lijkt me een goede keuze.

Alternatief wellicht deze asus:
pricewatch: Asus ROG G752VS-GC003T

@ triple__vince, voor jouw budget zou ik voor deze gaan:
pricewatch: Asus FX502VM-DM115T

Dan heb je nog 200 euro over om games te kopen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
De omen 17 w121nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
@Cinemaskoop, thanks voor de input. komt erbij op het lijstje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• az4zuf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
@Cinemaskoop
Ik was zelf ook op zoek naar een laptop rond dit bedrag.
Er zijn helaas weinig reviews te vinden over die FX502VM-DM115T en hij is slechts beschikbaar bij 1 leverancier.
Raar ook dat hij niet behoort tot de gamereeks van Asus.

Hij voldoet helemaal aan mijn eisen qua prijs en specs maar ik vertrouw het niet helemaal.
Wellicht heeft iemand hier ervaring met deze laptop?

[ Voor 70% gewijzigd door az4zuf op 16-11-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De MSI White Brand versie van de MSI GT72VR is ook een optie, de MS-1785. Deze heeft alleen geen 120Hz scherm. Zie:

http://laptopparts4less.f...menstellen-build-to-order

Of bijvoorbeeld de BTO XBook 17CL76 met GTX 1060 of GTX 1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
az4zuf schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:44:
@Cinemaskoop
Ik was zelf ook op zoek naar een laptop rond dit bedrag.
Er zijn helaas weinig reviews te vinden over die FX502VM-DM115T en hij is slechts beschikbaar bij 1 leverancier.
Raar ook dat hij niet behoort tot de gamereeks van Asus.

Hij voldoet helemaal aan mijn eisen qua prijs en specs maar ik vertrouw het niet helemaal.
Wellicht heeft iemand hier ervaring met deze laptop?
Wat vertrouw je niet dan? Het is qua behuizing volgens mij dezelfde alleen staat er dat ROG logo niet op. Weet ook niet waarom dat is.

Het is iig wel de scherpste notebook met GTX1060.

In dit topic zegt Dudeness dat ie em heeft gekocht en die was er positief over

Asus ROG Strix GL502VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ervig
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2024

Ervig

ervig#2891

Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Lijkt me een mooi apparaat, alleen jammer dat er beperkte opslagruimte (512gb) in zit. Indien deze in de test komt hoor ik graag of het bijplaatsen van een tweede SSD mogelijk is. Verder zou ik het waarderen als jullie ook aandacht zouden besteden aan de hoeveelheid geluid die de fans van de laptops maken.

Star Citizen Referral Code (5,000 UEC Free Signup Bonus) | Elite: Dangerous Thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Ervig schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:33:
[...]

Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Lijkt me een mooi apparaat, alleen jammer dat er beperkte opslagruimte (512gb) in zit. Indien deze in de test komt hoor ik graag of het bijplaatsen van een tweede SSD mogelijk is. Verder zou ik het waarderen als jullie ook aandacht zouden besteden aan de hoeveelheid geluid die de fans van de laptops maken.
Helaas is dat ding momenteel alleen niet leverbaar.. Vraag is ook of ie nog komt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een ASUS of Msi ruim boven de 2000 euro als je een HP of Erazer op 1999 euro met vergelijkbare of betere specs kunt kopen? Ok die ASUS ziet er wel heel gelickt uit, maar daar betaal je dan ook voor (300 euro in dit geval). Uitgaande van een "beste koop" (ik lees dan waar voor mijn geld) dan zou mij voorkeur uitgaan naar de HP of Erazer.

pricewatch: HP Omen 17-w121nd

pricewatch: Medion Erazer X7849 (30021653, Qwerty)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Die Omen is niet te krijgen momenteel dus dat lijkt me geen optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harriedehandige je stelt twee mooie laptops voor maar mijn keuze zou de Erazer X7849 zijn.

De X7849 heeft volgens een duitse site ook G-SYNC en een zeer goed beeldscherm,en de combinatie van een HDD en SSD lijkt mij beter dan alleen een 512GB SSD.
Het RGB toetsenbord maakt hem helemaal af :-)

Ik weet niet of het model in Duitsland het zelfde is als het model in Nederland, maar ik zou graag zien dat Tweakers dit model eens zou testen.

De HP Omen 17-w121nd zou een mooie alternatief zijn op de Medion Erazer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens met Harriedehandige.

2 mooie notebooks en de Erazer met een RGB toetsenbord wat wel erg gaaf is. Ik denk dat veel gamers dit een mooie feature vinden.

De HP is inderdaad ook een mooi alternatief.

De Asus Rog vind ik toch wel aan de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
Nog mooie black friday deals voorbij zien komen met een gtx1070, Gsync, 4k scherm , 17,3 inch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:46
paradigit heeft een 10% korting deal lopen voor een aantal gaming laptops waaronder vooral die van MSI als je een 1060 of 1070 kaart wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:46:
Waarom een ASUS of Msi ruim boven de 2000 euro als je een HP of Erazer op 1999 euro met vergelijkbare of betere specs kunt kopen? Ok die ASUS ziet er wel heel gelickt uit, maar daar betaal je dan ook voor (300 euro in dit geval). Uitgaande van een "beste koop" (ik lees dan waar voor mijn geld) dan zou mij voorkeur uitgaan naar de HP of Erazer.

pricewatch: HP Omen 17-w121nd

Belangrijkste verschillen tussen deze twee?
Welke zou je eerder nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Als ik er een aan mag raden, is het de pricewatch: Asus ROG G752VS-BA172T

17" FHD 120Hz IPS scherm met G-Sync
512Gb PCIE m.2 SSD + 1Tb HDD
GTX1070
16Gb DDR4 2400
i7 6820HK
Backlit keyboard

Ik heb hem zelf. Het is een zware laptop, maar absoluut een zéér goed gebouwde. Dan heb ik het niet alleen over de specificaties..
Het is een smak geld, maar naar mijn mening is het het geld waard als je al het genoemde in een laptop wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Deze Asus is ook interessant:
pricewatch: Asus ROG GL502VS-FY038T voor 1999!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeakyPounder
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:06
Momenteel €350 korting op diverse alienware laptops.

17 inch 2560x1440 120 hz en een 1070 €2209

[ Voor 21% gewijzigd door PeakyPounder op 30-11-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
PeakyPounder schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:30:
Momenteel €350 korting op diverse alienware laptops.

17 inch 2560x1440 120 hz en een 1070 €2209
Oei! Erg interessant! Vind de levertijd en service vaak alleen zo rot.

Edit: Ik zie alleen niet staan dat G-Sync er per definitie in zit. Er staat dat de laptop er geschikt voor is. Je kan alleen niet kiezen voor Gsync.

[ Voor 20% gewijzigd door Arniebomba op 30-11-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Hoe zit het met kwaliteit? Medion is toch het huismerk van Aldi? Hebben ze zich kwa betrouwbaarheid en degelijkheid bewezen? Hangt ook van jezelf af het je de laptop gebruikt denk ik.

Ik heb nu een game pc. Maar door de komst van de kleine gaan we de kamer ombouwen naar een babykamer...bye bye gameroom. Hello gaming laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Arniebomba schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:53:
Als ik er een aan mag raden, is het de pricewatch: Asus ROG G752VS-BA172T

17" FHD 120Hz IPS scherm met G-Sync
512Gb PCIE m.2 SSD + 1Tb HDD
GTX1070
16Gb DDR4 2400
i7 6820HK
Backlit keyboard

Ik heb hem zelf. Het is een zware laptop, maar absoluut een zéér goed gebouwde. Dan heb ik het niet alleen over de specificaties..
Het is een smak geld, maar naar mijn mening is het het geld waard als je al het genoemde in een laptop wilt hebben.
Zou je wellicht de temps van de CPU willen delen bij het spelen van BF1 of GTA V? Of een Intelburntest test draaien?

De HP Omen's die ik heb gehad werden allemaal te heet en vielen uit. Gelukkig m'n geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Eperium schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:12:
[...]

Zou je wellicht de temps van de CPU willen delen bij het spelen van BF1 of GTA V? Of een Intelburntest test draaien?

De HP Omen's die ik heb gehad werden allemaal te heet en vielen uit. Gelukkig m'n geld terug gekregen.
Zal ik vanavond voor je doen.

De HP Omen is een mooie laptop met mooie specs, maar de koeling moet inderdaad wel minder zijn dan die van een MSI of Asus G laptop, gezien de ruimte die de laptops hebben om te kunnen koelen (dikkere laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Arniebomba schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:17:
[...]

Zal ik vanavond voor je doen.

De HP Omen is een mooie laptop met mooie specs, maar de koeling moet inderdaad wel minder zijn dan die van een MSI of Asus G laptop, gezien de ruimte die de laptops hebben om te kunnen koelen (dikkere laptops)
Super! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Na een uur BF1, hoogst gemeten temps:
CPU: 83c
GPU: 74c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Arniebomba schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:18:
[...]

Na een uur BF1, hoogst gemeten temps:
CPU: 83c
GPU: 74c
Dat zijn zeker mooie temperaturen aangezien er ook nog eens een i7 6820HK in zit. _/-\o_ Ga ik deze laptop toch nog even overwegen ;)

Heeft deze variant trouwens ook de een rode lampjes achter en de lijnen achterop het scherm zoals de OC versie? En komt deze ook met de OC tool? Sorry voor alle vragen zit in dubio ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Galvatron op 08-12-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:34

MikeVM

- Baloo -

cpu 83graden? is dat niet heel warm voor een cpu?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
MikeVM schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:48:
cpu 83graden? is dat niet heel warm voor een cpu?
De i7 6820k (laptop cpu) mag 100c graden worden, dus een max. van 83c is prima voor een gemiddelde gaming sessie. Heb de G752VS 026T editie bij de mediamarkt nog even getest (voorloper), die schommelde tussen de 75 en 80c maar klokt zich wel terug van 3.6Ghz naar 3.1Ghz en later zelfs naar 2.9 Ghz. Omdat Asus er een OC tool bij levert hebben we de CPU via dit programma ook maar even overgeklokt naar de maximale toegestane snelheid van 4.0Ghz. Dit was een giller natuurlijk, hij hielt het precies 2 seconde vol, ging daarna naar 3.7Ghz en naar 4 seconde helemaal weer terug naar 2.9Ghz om vervolgens zelfs op 1.2Ghz te gaan draaien.

Wellicht een aanname maar volgens mij lukt het nu geen enkele fabrikant van laptops om de i7 6820k of 6700HQ op de standaard turbo snelheid te laten draaien tegen acceptabele temperaturen. Heb nu 2 x HP Omens gehad en getest met een i7 6700HQ en 2 x G752 met een i7 6820K en allemaal waren ze niet in staat om de aan de standaard gestelde snelheden te voldoen.

Wellicht zijn 45W en 65W procesoren met HT (i7 serie) voor laptops heethoofden en kan een i7 6500T desktop cpu met 35W beter in een laptop gestopt worden, een optie die BTO overigens wel aanbied. Wellicht is het zelfs nog beter om een i5 (dus zonder HT) te selecteren. Zo kan ik mij herinneren dat mijn i5 6600 (none-K) in een all-in-one iMac tijdens het testen niet heter werd dan 75C en toch de standaard snelheid bleef houden.

Als ik een Game laptop van 2.000 of zelfs 2.599 euro aanschaf dan wil ik wel enige zekerheid en garantie hebben dat ik de specificaties ten volste kan benutten, laat staan dat je als heavy gamer het risico kan lopen je CPU op te branden kort na de garantie periode. Asus presteert het om maar 1 jaar garantie te geven op een machine van 2.599 dure machine (gelukkig krijg je volgens de Nederlandse wet 2 jaar).

Misschien dat de nog uit te komen Acer predators verbetering gaan brengen.

• Yoma666
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb de clevo p671rs-g (BTO X•BOOK 17CL76) aangeschaft (16GB RAM, GTX1070, i7 6700HQ).
Zelf samsung 960 pro 1TB ingestoken + een oudere SSD en een oudere HDD.

Dit is een superlaptop. Draait alle spelletjes volledig open, heeft Gsync scherm, is veel lichter/dunner dan mijn vorige (Medion Erazer x7821).
De koeling is eigenlijk enorm goed te noemen en je kan ze beetje tweaken met de bijgeleverde tools (instellen aan welke temp hij moet bijgeven en tot welke temp ie dan moet koelen). Hierbij kan je ook verschillende profielen instellen naar gelang gebruik.
Voor gaming gebruik ik de "overclock" instelling voor de koeling en alles blijft echt wel ruimschoots in marges. Heb niet de indruk dat de CPU throttled (hij wordt immers voldoende gekoeld).
Build quality is veel beter dan ik had durven hopen. Eigenlijk is het gehele chassis uit metaal vervaardigd, waardoor zowat de gehele laptop als een soort heatsink werkt.
Voor gewoon gebruik (surfen/werk) staat de koeling ingesteld om zo min mogelijk lawaai te maken, wat ie eigenlijk ook perfect doet.
Zo goed als geen zichtbare edge bleed op scherm. Keyboard is goed, maar ik heb de gewoonte mijn laptop in een notebook stand te zetten zodat scherm beter op ooghoogte staat en extern keyboard te gebruiken.
De 960 pro haalt ook vlotjes zijn aangegeven snelheden (3000+ MB/s sequential read,2000+ MB/s write), dus heeft effectief de volledige nvme snelheid. In theorie kunnen er 2 M2 SSD's in, maar slechts 1 als je nvme wil gebruiken.
Super tevreden met deze machine. Ook heel vlot besteld en geleverd door de jongens (en meisjes?) van BTO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-03 14:50
Heb 2 weken geleden de MSI GT62VR 6RD Dominator aangeschaft via een kortingsactie.
Dit is mijn eerste echte gaminglaptop maar moet zeggen het bevalt me uitstekend! :*)
Hij start supersnel op en heb inmiddels een paar games erop gespeeld wat er allemaal gelikt uit ziet. Na spelen van Atilla TW bleef de koeling rond de 60/65 graden. Je hoort de koeling soms redelijk maar ik vind het niet storend. Pas als je de cooler boost aanzet dan is het geluid wel erg heftig.
Wat ik wel storend vind is dat er snel vingerafdrukken te zien zijn en er wel wat overbodige software op zit, zoals Magix bijvoorbeeld.
Na de windows 10 update had ik wel wat problemen met de audio gehad. Uiteindelijk opgelost door nieuwe drivers en Nahimic opnieuw te downloaden.

Al met al een fijne laptop waar ik nog lang plezier van hoop te hebben. :w
Pagina: 1