Dag allen,
Enkele weken geleden een laptop gekocht bij Alternate.
Na het installeren van de laptop bleek al snel dat de netwerkkaart niet goed functioneert en ook de videoaansluiting vertoont kuren.
Laptop terug gestuurd met het verzoek de aankoop te ontbinden. Wanneer een laptop direct al dergelijke kuren vertoont is dit onheil voor de toekomst (gevoelskwestie).
Zonder overleg heeft Alternate ervoor gekozen om er een reparatieverzoek van te maken.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en nogmaals aangegeven dat ik de koop wil ontbinden.
De tegenreactie was dat:
Het moge duidelijk zijn dat ik hier absoluut niet mee akkoord ga en ben dan ook drukdoende met onderzoeken van de verschillende (juridische) mogelijkheden.
Wel ben ik benieuwd naar jullie ervaring in dergelijke situaties.
Hoe is dit gelopen?
Is dit toen opgelost en zo ja hoe?
Wat zijn de rechten/ plichten hierin van beide partijen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Rogier
[edit] Laptop is < 2 weken gekocht en geretourneerd.
[edit2] Office = 365
Enkele weken geleden een laptop gekocht bij Alternate.
Na het installeren van de laptop bleek al snel dat de netwerkkaart niet goed functioneert en ook de videoaansluiting vertoont kuren.
Laptop terug gestuurd met het verzoek de aankoop te ontbinden. Wanneer een laptop direct al dergelijke kuren vertoont is dit onheil voor de toekomst (gevoelskwestie).
Zonder overleg heeft Alternate ervoor gekozen om er een reparatieverzoek van te maken.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en nogmaals aangegeven dat ik de koop wil ontbinden.
De tegenreactie was dat:
- het gratis bijgeleverde officepakket 365 (trial van 1 jaar) geopend is en dat de kosten hiervoor (89,- euro) betaald dienen te worden;
- er zou geconstateerd zijn dat er krassen op de laptop zitten. Gezien de laptop vanuit de doos direct en verder ook alleen op de tafel is gebruikt durf ik te stellen dat dit: of onzin is of niet mijn schuld is.
Mijn verzoek om hier foto's van op te sturen wordt tot op heden niet op ingegaan.
Het moge duidelijk zijn dat ik hier absoluut niet mee akkoord ga en ben dan ook drukdoende met onderzoeken van de verschillende (juridische) mogelijkheden.
Wel ben ik benieuwd naar jullie ervaring in dergelijke situaties.
Hoe is dit gelopen?
Is dit toen opgelost en zo ja hoe?
Wat zijn de rechten/ plichten hierin van beide partijen?
Alvast bedankt.
Groeten,
Rogier
[edit] Laptop is < 2 weken gekocht en geretourneerd.
[edit2] Office = 365