Alternate wilt mij 10% waardevermindering laten betalen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02:14
Beste Tweakers,

Ik heb eerst telefonisch contact gehad met Alternate á 30 minuten om tot een oplossing te komen. Deze oplossing is er niet gekomen en daarom dat ik jullie nu om advies vraag.

Kort gezegd: ik heb een nieuwe laptop besteld bij Alternate, deze bevatte schade. Dit heb ik gemeld en de laptop geretourneerd. Was allemaal geen probleem en ik kon de laptop retourneren, Nu moet ik 10% waardevermindering betalen. Hier ga ik niet mee akkoord maar Alternate geeft mij de schuld.

Nu uitgebreider met feiten:

Op 9 augustus 2016 heb ik een laptop besteld op Alternate, de ASUS Zenbook Flip UX360CA-C4060T.
De laptop was afgeleverd op het postkantoor en op vrijdag 12 augustus 11:47 uur heb ik de laptop opgehaald.

Ik ben toen rond 14:15 begonnen met het uitpakken van het pakket en ik kwam er direct achter dat er zwarte vlakken en beschadigingen op de laptop zaten. Sommige gingen er makkelijk af, sommige niet -> waaronder een zwart vlekje op de touchpad. Van dit vlekje vroeg zij mij een foto te maken en dit heb ik gedaan en op 12 augustus 15:08 heb ik gemaild. De klantenservice medewerker belde mij terug en bood mij een kosteloze retour aan of een €10,- cadeaubon ( :? ) en op 15:18 kreeg ik een retour formulier want schade op een nieuwe laptop koop je niet af met een cadeaubon van €10,-

De laptop heb ik direct in verkoopverpakking terug gedaan en niet meer gebruikt. Ik heb de laptop wel aan gedaan (het scherm) maar ik heb het hele installatiescherm niet doorlopen. Dit stond er dus nog op toen ik de laptop weer afsloot. Oftewel, ik heb de laptop niet eens uitgeprobeerd na het zien van de schade. Als Alternate nu de laptop aan zet, kom je aan bij het standaard installatiescherm voor een nieuwe laptop.

Ik heb dus de laptop uitgepakt, kwam schade tegen en ik heb direct gebeld en direct actie ondernomen met foto's. Ik dacht, het is goed zo.
Inmiddels heb ik toen op 12 augustus de laptop opnieuw besteld. Ik kreeg een nieuw exemplaar binnen op zaterdag die goed was en ik dacht, daarmee is de kous af! :)

Nu, vandaag 15 augusuts 2016 kreeg ik een mail van Alternate. ''Echter bij controle is gebleken dat de gehele achterzijde van de laptop en de adapter beschadigingen bevat.''
Boehoe, ik heb de laptop amper 30 minuten in mijn handen gehad, direct gemeld dat er schade is, ik heb een foto van het vlekje meegestuurd en nu mag ik 10% waardevermindering betalen als oplossing!

''Om bovengenoemde redenen kunnen wij de notebook enkel met een waardevermindering van 10% terugnemen.''

Ja, hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Ik heb direct gebeld met Alternate. Nee meneer, mijn collega kan alleen herinneren dat u de laptop terug heeft gestuurd voor een vlekje. Nee! Ik heb de laptop teruggestuurd vanwege schade. Nu verklaart het ook waarom zij mij toen der tijd heel laconiek €10,- korting aanbood vanwege een 'vlekje'.

Wat moet ik hier nu mee? Het gaat dus om een bedrag van € 69.99. Dit bedrag kan ik zo aftikken maar dit voelt totaal niet rechtvaardig. Ik ben geen oplichter en ik heb echt - na mijn weten - goed gehandeld zoals je van een eerlijke klant mag verwachten.

Alle geconstateerde schade door Alternate is hier te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/34npszs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2638nyf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/13zsxsl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/rk920x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/30vlzb4.jpg

De foto die ik had gestuurd naar Alternate is:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jrr1c7.jpg

De reden dat ik alleen een foto had gemaakt van het vlekje is omdat zij daar naar vroeg. Ik gaf aan dat de laptop vies binnenkwam en er beschadigingen zijn en dat er ook een vlekje op het touchpad zit dat er niet af gaat.

Wat nu? Is het mijn fout, moet ik betalen of is Alternate hier fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Wat ik niet zie in je post.

Was de verpakking al opengemaakt toen je hem binnen kreeg ?, zoals de zegel op de doos.

Want het ziet er voor mij dan zo uit als dat je een product heb gehad die al een keer terug is gestuurd door iemand onder WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Dat is dus wat ik ook dacht. Maar nee, de verpakking was geseald in het plastic en met een zwarte Asus zegel op de opening. Deze heb ik verbroken. Dat is het eigenaardige. Wat jij nu aangeeft is het eerste wat ik zelf ook dacht, is dit een retour van een andere klant?

Dat gaf ik ook aan in het gesprek, is dit een retour geweest voordat het naar mij kwam?

[ Voor 63% gewijzigd door Cheezborger op 15-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Toen ik belde vanmiddag sprak ik een jongen van de klantenservice. Ik weet dat hij er niks aan kon doen, want hij zet mij in de wacht en praat met de manager (soort doorgeefluik dus). Dan vraag ik of ik doorverbonden mag worden met de collega die mij had geholpen met mijn retour of een leidinggevende en manager en dan mag dat gewoon niet of dan krijg ik een excuus dat die bepaalde collega niet telefonisch bereikbaar is, uitsluitend per mail. Als ik dan vraag wanneer ze dan wel bereikbaar is per telefoon mag ik alleen mailen. Dat is gewoon heel kinderachtig en oneerlijk.

€69,- Betalen als je een nieuwe laptop aan alle kanten beschadigd hebt is een koopje. Maar alleen als je dat ook echt heb gedaan, ik heb het gewoon niet gedaan en de reden van de retour is de schade die ik had aan de laptop bij ontvangst.

Ik zit er zwaar aan te denken om gewoon morgen naar Ridderkerk te reizen om mijzelf te laten zien daar. Ik moet toch al die kant op (Den Haag).

[ Voor 8% gewijzigd door Cheezborger op 15-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:22
Als het vlekje op het touchpad dat minuscule stipje of die foto is, dan zou ik bij het mailen zeker hebben aangegeven dat er ook andere beschadigingen van grotere aard zijn.
Als dat niet duidelijk aangegeven is en Alternate krijgt 'm zo terug, dan tja.....

De vraag is dus, heb je dat echt goed aangegeven, of net zoals in je openingspost de focus gelegd op de vlekjes die je kon verwijderen op één minuscuul stipje na?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Niet vergeten: binnen de eerste 6 maaden moet alternate bewijzen dat JIJ die schade hebt aangebracht. Dat gaat ze nooit lukken, zeker niet aangezien jij hem geretourneerd hebt ivm schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:04

Mimiix

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:57:
Niet vergeten: binnen de eerste 6 maaden moet alternate bewijzen dat JIJ die schade hebt aangebracht. Dat gaat ze nooit lukken, zeker niet aangezien jij hem geretourneerd hebt ivm schade.
Nee dat moeten ze niet. Het gaat om de schade die de consument niet kan zien of kan weten. Dit is iets wat de consument toch echt kan zien.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
D3nnisd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

Nee dat moeten ze niet. Het gaat om de schade die de consument niet kan zien of kan weten. Dit is iets wat de consument toch echt kan zien.
Dat geldt alleen als de consument het ten tijde van het sluiten van de overeenkomst kon weten. Dus als je in een winkel een zichtbaar beschadigde laptop koopt kan je vervolgens niet reclameren omdat hij beschadigd is, maar bij een koop op afstand kan je niet van te voren weten dat hetgeen dat je zult ontvangen beschadigd is. Lijkt me nogal apart als je opeens geen garantie krijgt als je een zichtbaar beschadigd object ontvangt 8)7
De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn.
Het geen waar Intelligo op doelt is
Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.
Over of de aard van de afwijking zich tegen dit vermoeden verzet kan je discussieren maar de stelling "dit kan 100% zeker niet in de fabriek gebeurd zijn en moet de schuld van TS zijn" lijkt me niet houdbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Tom-Z op 15-08-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 22:52

PcDealer

HP ftw \o/

TS heeft dus alleen de schade gezien aan het touchpad en de laptop niet aan een verdere inspectie onderworpen waardoor hij schade aan de scharnieren (de achterkant, if you will) had gezien. In dat geval had TS het heus wel aan Alternate gemeld. Valt gewoon onder wkoa en TS heeft het zoals hij het heeft vermeld en in overleg met de verkoper retour gestuurd. Ook al had het zonder opgaaf van redenen gekunt, is dit wel de nettere manier om te voorkomen dat Alternate deze zonder omzien verkoopt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Wat er is gebeurd is als volgt:

Ik heb de laptop uit het plastic gehaald. Ik zag meteen zwarte vegen/plekken die niet horen op een nieuwe laptop. Sommige plekken gingen er makkelijk af, sommige niet. Ik heb het over de volgende plekken: touchpad, toetsenbord en bovenkant laptop. Ik vond het wel heel raar en ik kreeg al argwaan. Het stipje op het touchpad was groter, kon ik reduceren maar het kleine stipje ging niet weg. Ik had toen direct Alternate gebeld en ik had de laptop niet meer verder geïnspecteerd, ik was namelijk ook best teleurgesteld. Ik wist immers al dat ik geen nieuwe laptop in zilver aluminium wil hebben met een zwart stipje. Daar betaal ik geen €699,- voor. Ik geef toe dat ik de schade aan de scharnieren niet heb gezien, maar ik weet gewoon zeker dat ik dit niet heb gedaan. Ik had een handdoek op tafel gelegd en daar de laptop rustig op gelegd, open geklapt en na 10 minuten meteen Alternate gebeld, terug ingepakt en naar het postkantoor gegaan om de laptop terug te sturen. Hoe moet ik al die schades hebben gemaakt in een korte periode? Ik heb de laptop niet eens uitgetest. Ik heb de laptop immers teruggestuurd vanwege de schade. En nu moet ik voor waardevermindering opdraaien?
Het is ook een feit dat er zwarte troep op de laptop zat, dat is al een teken. Dat hoort er niet op te zitten! Net als een vlek op een touchpad dat er niet af gaat en er op zit. Er zijn dus afwijkingen cq. schades aan de laptop die er niet op horen, dat is de reden van de retour. Nu zij extra schades vinden ben ik ineens de pineut?

Dus: bij de viezigheid en het vlekje op de touchpad meteen gebeld, inspectie onderbroken omdat ik er van schrok en meteen de laptop ingepakt en teruggestuurd. Zo is het gegaan en niet anders.

Wat Alternate nu zegt, ja jij had het over een stipje en zwarte viezigheid. Viezigheid heb je zelf weggehaald, zwart stipje zit er inderdaad, dat is geen probleem. Maar de schade aan de laptop is jouw schuld want je hebt niks gemeld oftewel de laptop niet goed genoeg geïnspecteerd.

Het lijkt net of Alternate zegt dat ik nalatig ben geweest terwijl ik voor mijn gevoel juist alles er aan had gedaan om deze kwestie zo goed en snel mogelijk af te wikkelen voor beide partijen.

Als ik schade maak, prima. Nogmaals, dan tik ik die €69,- gewoon af. Alleen ik ben gewoon niet achterlijk, die schade die geconstateerd is heb ik gewoon niet gemaakt. Ik ben hartstikke zuinig met mijn spullen. Laat staan met andermans (retour product).

De vraag is, is het redelijk en eerlijk dat Alternate mij nu 10% waardevermindering compensatie vordert?

Ja? Zure les voor mij.
Nee? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

[ Voor 42% gewijzigd door Cheezborger op 15-08-2016 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
Dit is het risico van winkelier zijn, niet accepteren dat je moet betalen. Als je het geld al retour hebt, niks betalen. Als ze je geld nog hebben, flink dwingend terugvragen en desnoods verdere stappen ondernemen. Zij mogen bewijzen dat de laptop in goede staat is verzonden, m.i.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog wkoa hebben ze binnen 14 dagen te betalen.
Schade mogen ze niet verrekenen en moeten ze apart in facturatie brengen aan jou.
Als ze jouw geld vast houden zijn ze in overtreding en mag je wettelijke rente gaan opeisen. (niet dat dat heel veel zal zijn op dit moment)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Zo, jij zal nu ook wel weten dat je niet meer bij Alternate moet bestellen ;)

Ik vind het altijd vreemd als bedrijven voor een bedrag als dit (€69) klanten wegjagen. Ze zouden hun excuses aan moeten bieden voor het ongemak en met haast een nieuwe opsturen, tenzij je dit iedere week doet.

Als je het geld nog hebt, inderdaad niet betalen. Je hebt aangegeven dat je niet tevreden was met de laptop omdat die beschadigd is.

Als mijn nieuwe auto afgeleverd wordt met een deuk in de deur neem ik ook niet de moeite om naar de andere zijkant te kijken. Ook al ligt die er helemaal uit, ik zal het nooit weten. Dus nee, je gedachtengang is niet raar.

[ Voor 3% gewijzigd door kakanox op 15-08-2016 23:49 ]

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:54
Wat betreft de beschadigingen die je niet hebt geconstateerd bij het ontvangen, zou het kunnen zijn dat die zijn ontstaan tijdens de retourzending. Als je iets terugzend onder WKOA is het risico van de verzending in principe voor jou, tenzij:
Indien de koper op goede gronden het recht op ontbinding van de koop of op vervanging van de zaak inroept, blijft deze voor risico van de verkoper.
Wanneer de zaak na de aflevering voor risico van de verkoper is gebleven, is het tenietgaan of de achteruitgang ervan door toedoen van de koper eveneens voor rekening van de verkoper. De koper moet echter van het ogenblik af dat hij redelijkerwijs rekening moet houden met het feit dat hij de zaak zal moeten teruggeven, als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan zorgen; artikel 78 van Boek 6 is van overeenkomstige toepassing.
Als je dus (bij wijze van spreken) de laptop na ontvangst uit je handen laat vallen en daardoor krassen op de scharnieren onstaan, en je vervolgens constateert dat er een vlekje op het touchpad zit (dat niet door de val veroorzaakt is) is de schade alsnog voor rekening van Alternate, omdat je pas rekening moest houden met retourneren nadat je dat vlekje had gezien. Dus alleen als Alternate kan bewijzen dat jij nadat je het vlekje hebt geconstateert onzorgvuldig bent geweest (bijvoorbeeld laten vallen of slecht verpakt hebt verstuurd) en dat daardoor de schade is ontstaan, ben je verantwoordelijk.

Hierbij geldt nog de volgende caveat (art 78):
Indien een tekortkoming de schuldenaar niet kan worden toegerekend, maar hij in verband met die tekortkoming een voordeel geniet dat hij bij behoorlijke nakoming niet zou hebben gehad, heeft de schuldeiser met toepassing van de regels betreffende ongerechtvaardigde verrijking recht op vergoeding van zijn schade tot ten hoogste het bedrag van dit voordeel.
Je zou kunnen stellen dat (in het hypothetische geval dat je de laptop had laten vallen voordat je het vlekje constateert) je onrechtvaardig verrijkt wordt doordat je een laptop met valschade mag retourneren. Dat gaat echter volgens mij niet op omdat je slechts een zorgvuldig schuldenaar moet zijn nadat je het vlekje constateert, en het laten vallen is dus geen tekortkoming in het zorgvuldig schuldenaar zijn (omdat je op dat moment geen zorgvuldig schuldenaar hoefde te zijn).

Alternate zou nog kunnen opvoeren dat het niet redelijk en billijk is dat (hypothetisch) door jou veroorzaakte schade wordt vergoed alleen maar omdat er een klein vlekje op het touchpad is, maar dan zouden ze in ieder geval de optie moeten bieden om alleen het vlekje te herstellen, en bovendien ook nog moeten bewijzen dat jij die schade hebt veroorzaakt (en dat de schade niet al bestond of tijdens het transport is ontstaan).

Dus zeker je poot stijf houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
Duidelijk. Bedankt allemaal. Ik ga vandaag reageren per e-mail met argumentatie. Ik had gelukkig nog niet betaald. Dus betalen ben ik zeker niet van plan.
Ik zal updates posten van Alternate als ik een inhoudelijke reactie krijg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het stipje zie, twijfel ik als dat het enige wat achterbleef is, of dat voldoende is voor non-conformiteit. Echter, dat staat niet ter discussie aangezien de winkel dit accepteert in de communicatie.

Voor de rest is het aan de winkel om te bewijzen. Dat zal lastig worden gezien de meldingen van viesheid en acceptatie van non-conformiteit ten aanzien van het stipje.

Het is meer dan aannemelijk dat er op andere wijze iets niet juist is gegaan met de laptop voorat die bij koper aankwam. Die waardevermindering is dan ook niet vast te houden.

Zelfs als er recht zou zijn op verhalen van schade, mag dat uitsluitend de werkelijke schade zijn. Dan is de vraag of 70 euro voor schade aan een niet-conform product redelijk is.

Kwa communicatie is een winkel verplicht een directe contactmogelijkheid heeft anders dan email. Het is ze niet uitdrukkelijk verplicht dat je een persoon naar wens aan de lijn krijgt. Maar de hele geest van die verplichtingen is dat je in goed overleg dit soort zaken kan oplossen. Ik vind het enigszins onbegrijplijk dat er dit soort muren opgeworpen worden. Niet echt meer een handelswijze van deze tijd waarin informatie over klantervaringen cruciaal zijn voor de bedrijfsvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
HI Dionysiou,

Kun je ons enkele details sturen in een DM?
Dan kijken we graag even naar deze situatie en nemen contact met je op.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Alternate: het zou jullie sieren het open af te handelen, dus niet via een DM. Alle relevante gegevens kunnen jullie uit dit topic halen. Het is niet de eerste keer dat Alternate niet conform de WKOA handelt.

Kunnen jullie er wat van leren en wij kunnen zien of er lerend vermogen is.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:50
Alternate schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:36:
HI Dionysiou,

Kun je ons enkele details sturen in een DM?
Dan kijken we graag even naar deze situatie en nemen contact met je op.
Jammer dat er op deze manier wel ineens geluisterd wordt naar de klant.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 16:46
Tja, denk dat een hoop tweakers nu wel 3x nadenken voor ze bij Alternate bestellen. Niet het eerste topic hier...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:48
BaSsDruM schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

Jammer dat er op deze manier wel ineens geluisterd wordt naar de klant.
Ik vind dit toch echt wel erg makkelijk om alternate te bashen. Ik zeg niet dat TS niet in zijn recht staat. Alleen dit is ook niet het eerste topic waarin een winkel de volle blame krijgt terwijl de persoon in kwestie ook niet al te vriendelijk is en soms ook gewoon belangrijke info "vergeet" te melden. Mensen komen tegenwoordig wel erg makkelijk naar een forum om te klagen terwijl ze eerst met de tegenpartij kunnen praten. Ik heb zelf ook vaak genoeg dingen bestelt bij zowel Alternate als bij andere webwinkels. En ik heb zelden een slechte ervaring met bedrijven. En is er een probleem dan komen er eigenlijk altijd wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
loki504 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

Ik vind dit toch echt wel erg makkelijk om alternate te bashen. Ik zeg niet dat TS niet in zijn recht staat. Alleen dit is ook niet het eerste topic waarin een winkel de volle blame krijgt terwijl de persoon in kwestie ook niet al te vriendelijk is en soms ook gewoon belangrijke info "vergeet" te melden. Mensen komen tegenwoordig wel erg makkelijk naar een forum om te klagen terwijl ze eerst met de tegenpartij kunnen praten. Ik heb zelf ook vaak genoeg dingen bestelt bij zowel Alternate als bij andere webwinkels. En ik heb zelden een slechte ervaring met bedrijven. En is er een probleem dan komen er eigenlijk altijd wel uit.
Ik klaag niet. Ik heb heel erg redelijk. Ik zeg zelfs dat ik wil betalen als het mijn fout is. Ik zie hier geen gebash. Ik heb eerst 30 minuten met Alternate gebeld om iemand te mogen spreken die mij kon helpen voordat ik genoodzaakt(!) was dit topic te openen; dit werd geweigerd. Nul op het rekest. Mail maar gewoon lekker en zoek het uit. Ik heb niks verkeerd gedaan. Alle informatie heb ik eerlijk gedeeld in deze topic. Ik heb immers eerlijk gezegd dat ik niet de hele laptop had geïnspecteerd en de schade die zij hadden geconstateerd ik zelf niet had gezien (achterkant scharnieren).

Sorry, ik heb als klant genoeg contactpogingen gedaan met Alternate. Maar zij wilde niet helpen. Dat is gewoon hoe het zit en niet anders.
Als zij mij gewoon hadden geholpen en mijn verhaal serieus hadden genomen ipv enkel te zeggen ''Mijn collega was erbij en ik niet dus wij kunnen niks, mail haar maar'' in plaats van de klant serieus te nemen en als bedrijf te handelen. Ik heb geen probleem met die collega, ik heb een probleem met Alternate en de manier waarop mijn WKOA is behandeld.

Oftewel, klagen op een forum is makkelijk, ja. Maar dit is een adviestopic. Ik vraag om advies over mijn situatie met alle details. Ik breng Alternate niet in diskrediet in deze topic, dat doen zij zelf door de manier waarop ik behandeld ben.

[ Voor 28% gewijzigd door Cheezborger op 17-08-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

paQ

loki504 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:26:
[...]
...En is er een probleem dan komen er eigenlijk altijd wel uit.
Tot het moment komt dat je dat niet komt...
En dan zijn er dit soort topics :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En toen stopte de metadiscussie. Dit heeft niets met Alternate zwartmaken te maken. Mocht je vinden dat er iets incorrects gebeurt in het topic, dan plaats je een topicreport, maar niet in het topic zelf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kakanox schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:49:
Zo, jij zal nu ook wel weten dat je niet meer bij Alternate moet bestellen ;)

Ik vind het altijd vreemd als bedrijven voor een bedrag als dit (€69) klanten wegjagen. Ze zouden hun excuses aan moeten bieden voor het ongemak en met haast een nieuwe opsturen, tenzij je dit iedere week doet.

Als je het geld nog hebt, inderdaad niet betalen. Je hebt aangegeven dat je niet tevreden was met de laptop omdat die beschadigd is.

Als mijn nieuwe auto afgeleverd wordt met een deuk in de deur neem ik ook niet de moeite om naar de andere zijkant te kijken. Ook al ligt die er helemaal uit, ik zal het nooit weten. Dus nee, je gedachtengang is niet raar.
Ik ben het niet noodzakelijk oneens met je stelling maar het is overduidelijk dan je geen ervaring hebt in de hardware retail branche. De marges zijn echt belachelijk laag, je kunt er bijna geen service op leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Ik ben het niet noodzakelijk oneens met je stelling maar het is overduidelijk dan je geen ervaring hebt in de hardware retail branche. De marges zijn echt belachelijk laag, je kunt er bijna geen service op leveren.
Ze worden niet gedwongen om hardware tegen "belachelijk lage"marges te verkopen, het is geheel vrijwillig. Ze kunnen ook schoenen verkopen of auto's repareren.

Ik geloof trouwens niet dat die marges zo klein zijn, anders zou niemand het spul willen verkopen. Het is gewoon een typische uitspraak van ondernemers, altijd maar klagen over de marges, de regelgeving of weet ik wat.

Tevens spreek jij over "service", dit is geen service, maar gewoon keihard geregeld bij wet, daar hoort iedereen naar te handelen.

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009

KrazyJay

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:06:
[...]

Puur vanuit economisch opzicht, is dit korte-termijnhandelen.

Wat denk je dat dit grapje Alternate kost, aan gemiste omzet? Shopreviews, topics op sites zoals Tweakers, mond-op-mondreclame. Dat heeft allemaal invloed op hoe en waar mensen hun geld uitgeven.

Ikzelf heb ook meerdere ervaringen met meerdere bedrijven, waaronder Alternate. En ik geef liever mijn geld uit bij bedrijven die niet moeilijk doen over service, ook al kost het me wat meer. Natuurlijk geldt dit niet voor "disposables" zoals USB-sticks e.d. Maar kijk eens naar andere webshops die meer bekend staan om hun service en wat hogere prijzen. Die doen het goed, qua omzet en winst zou je een Coolblue niet horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

123RR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:18:
[...]

Ik geloof trouwens niet dat die marges zo klein zijn, anders zou niemand het spul willen verkopen. Het is gewoon een typische uitspraak van ondernemers, altijd maar klagen over de marges, de regelgeving of weet ik wat.

:)
Dan geloof je het niet en blijf je in de waan dat de marges hoog liggen. 8)7 Ik baseer mijn uitspraak op 4 jaar werkervaring in de hardware branche, jij?

Let op: ik verdedig de keuze van Alternate niet, maar de illusie die sommige tweakers erop na houden dat de hardware branche een vet pot is moet eens doorprikt worden.
123RR schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:45:
[...]

Als de marges te laag zouden zijn, zouden Alternate en vele anderen de spullen niet willen verkopen. Schijnbaar zijn de marges voldoende. :)
Ah bron is je linkerduim, duidelijk. Weet ik hoeveel waarde ik aan je uitspraak moet hechten.
KrazyJay schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

Wat denk je dat dit grapje Alternate kost, aan gemiste omzet? Shopreviews, topics op sites zoals Tweakers, mond-op-mondreclame. Dat heeft allemaal invloed op hoe en waar mensen hun geld uitgeven.
De beste stuurlui staan weer eens aan wal?
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Ik snap niet zo goed wat dat uitmaakt? Als jij een product verkoopt moet je ook aan de wettelijke regels van garantie en andere voorwaarden die daarbij horen voldoen. Consumenten hebben nu eenmaal een flinke stapel rechten in dit land en daar zul je je aan moeten houden. Als dat er niet uit kan financieel moet je het gewoon niet doen, klaar. Ik geloof ook niet dat de marges bijster hoog zijn, maar blijkbaar wordt er geld verdient want de winkel bestaat nog steeds.
Dat maakt uit omdat Alternate blijkbaar van mening is dat ze wettelijk niet verplicht zijn het hele zaakje kosteloos terug te nemen. Als ze menen in hun recht te staan (waar ik geen uitspraken over doe) dan heeft marge op orders toch echt invloed op de service die ze kunnen bieden.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Mja eerlijk gezegd nooit problemen met Alternate gehad, ook niet bij retour wegens schade e.d. maar probeer die toko te mijden vanwege de belachelijke verzendkosten, dat is geen service anno 2016.

@TS: vriendelijk blijven, niet dreigen en alles zwart op wit laten zetten, telefoongesprekken vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
Cheezborger schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Ik klaag niet. Ik heb heel erg redelijk. Ik zeg zelfs dat ik wil betalen als het mijn fout is. Ik zie hier geen gebash. Ik heb eerst 30 minuten met Alternate gebeld om iemand te mogen spreken die mij kon helpen voordat ik genoodzaakt(!) was dit topic te openen; dit werd geweigerd. Nul op het rekest. Mail maar gewoon lekker en zoek het uit. Ik heb niks verkeerd gedaan. Alle informatie heb ik eerlijk gedeeld in deze topic. Ik heb immers eerlijk gezegd dat ik niet de hele laptop had geïnspecteerd en de schade die zij hadden geconstateerd ik zelf niet had gezien (achterkant scharnieren).

Sorry, ik heb als klant genoeg contactpogingen gedaan met Alternate. Maar zij wilde niet helpen. Dat is gewoon hoe het zit en niet anders.
Als zij mij gewoon hadden geholpen en mijn verhaal serieus hadden genomen ipv enkel te zeggen ''Mijn collega was erbij en ik niet dus wij kunnen niks, mail haar maar'' in plaats van de klant serieus te nemen en als bedrijf te handelen. Ik heb geen probleem met die collega, ik heb een probleem met Alternate en de manier waarop mijn WKOA is behandeld.

Oftewel, klagen op een forum is makkelijk, ja. Maar dit is een adviestopic. Ik vraag om advies over mijn situatie met alle details. Ik breng Alternate niet in diskrediet in deze topic, dat doen zij zelf door de manier waarop ik behandeld ben.
Ik doelde niet op jou. Maar Gewoon een random iemand die Alternate quote en te roepen

"Jammer dat er op deze manier wel ineens geluisterd wordt naar de klant."

Terwijl hij hiervoor nog niets heeft gepost in dit topic. En had misschien ook moeten zeggen dat ik niet zeg dat de TS niet de waarheid vertelt. Alleen dat het voor een vreemde wel erg makkelijk is om Even de winkel te quoten en zeggen dat het jammer is dat er nu ineens wel geluisterd wordt.

Maar ik hoop voor je dat het snel opgelost gaat worden.
paQ schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Tot het moment komt dat je dat niet komt...
En dan zijn er dit soort topics :)
Uiteraard kan dat een oplossing bieden. Ik gaf alleen aan dat mensen soms iets te snel naar een forum/slechte review grijpen terwijl ze eigenlijk zelf niets of nauwelijks geprobeerd hebben. En dan ook nog het lef hebben of het halve verhaal te vertellen..

Ik was vergeten te melden dat dit niet bij ieder topic het geval is. Maar het is wel erg makkelijk om even snel een sneer naar Alternate te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 17-08-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Dan geloof je het niet en blijf je in de waan dat de marges hoog liggen. 8)7 Ik baseer mijn uitspraak op 4 jaar werkervaring in de hardware branche, jij?
Als de marges te laag zouden zijn, zouden Alternate en vele anderen de spullen niet willen verkopen. Schijnbaar zijn de marges voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Let op: ik verdedig de keuze van Alternate niet, maar de illusie die sommige tweakers erop na houden dat de hardware branche een vet pot is moet eens doorprikt worden.

[...]

De beste stuurlui staan weer eens aan wal?
Ik snap niet zo goed wat dat uitmaakt? Als jij een product verkoopt moet je ook aan de wettelijke regels van garantie en andere voorwaarden die daarbij horen voldoen. Consumenten hebben nu eenmaal een flinke stapel rechten in dit land en daar zul je je aan moeten houden. Als dat er niet uit kan financieel moet je het gewoon niet doen, klaar. Ik geloof ook niet dat de marges bijster hoog zijn, maar blijkbaar wordt er geld verdient want de winkel bestaat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Tja, hoe zal ik het zeggen... De waarheid ligt ergens in het midden, want met echte lage marges zou je geen verkoper meer hebben die het leverde.

Op de pure merk-hardware zit niet al te veel marge, maar bij alle namaak wordt er niet eens meer naar de inkoopprijs gekeken, er wordt daar gewoon gekeken naar wat de merk-producten kosten en daar ga je iets onder zitten en daar worden echt wel gouden winsten op gemaakt. Net zoals op de accessoires.

In wezen is het zo dat een winkelier niet al te veel marge maakt als jij enkel een laptop koopt en de winkel uitloopt.
Alleen als je bij die laptop al een tas erbij neemt, extra lader etc dan heeft de winkelier al een goede marge. Ah, u heeft ook een smartphone dan heb ik hier een kabeltje wat 40x over de kop gaat voor u.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dan maar even in het roze omdat de vorige modbreak blijkbaar niet voldoende op is gevallen: Svp terug on-topic naar de specifieke vraag, en laat de metadiscussie met rust. Daar neem ik het laatste woord in :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Volgens mij is ondertussen wel duidelijk dat dit, vanuit het oogpunt van Alternate, een lastige discussie wordt. De bewijslast ligt immers bij de verkopende partij.
Wat ik me dan weer wel afvraag, heeft ts al contact gehad met Alternate (al dan niet via tweakers zoals Altrenate hier vraagt of per email zoals ts zei gisteren te doen) en wat is daar dan uitgekomen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik heb zojuist mijn retour nummer doorgegeven via PM aan Alternate. Even afwachten dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik kreeg een reactie van Alternate:
(Samengevat, ik hoef geen waardevermindering te betalen).
Hi Dion,

Ik heb het even voor je nagekeken, en het probleem zit hem voornamelijk in de de initiële melding. Volgens de notitie van de medewerker is de notebook aangemeld met alleen de vlek op het touchpad. Op basis daarvan is de notebook teruggekomen, waarna bij inspectie bleek dat er meer schade aan de notebook aanwezig was.
Uiteraard willen we niet de discussie voeren over het wel of niet aanwezig zijn van de schade, en of de notitie van de medewerker al dan niet correct is.
Ik zal dan ook mijn collega's van de klantenservice vragen om de notebook in zijn geheel, zonder de waardevermindering, aan je te crediteren.
Graag wil ik je vragen om de email waarin de waardevermindering werd verteld te beantwoorden en daar je rekeningnummer in te zetten. We zullen het bedrag dan zo snel mogelijk aan je overmaken.

Excuses voor het ongemak.

Groet,

....
Voor mij is dat helaas niet voldoende. Ik vind vooral de manier waarop ik behandeld ben door de klantenservice teleurstellend. Dus stel ik een aantal inhoudelijke vragen aan Alternate.
Hoi ....,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen dat Alternate mij geen waardevermindering in rekening brengt.
Toch voelt het niet fijn. Ik vind het ergste gedeelte van deze 'zaak' de manier waarop ik behandeld was door de klantenservice. Ik hoop dan ook dat jij mij inhoudelijk kunt voorzien van antwoorden:

1) Hoe kan het dat de klantenservice weigert met mij een dialoog aan te gaan wanneer ik daar om vroeg? De medewerker die ik aan de telefoon had mocht mij niet doorverbinden met iemand anders van zijn manager. Vervolgens vraag ik of ik die manager mag spreken en dat mocht ook niet. Hoe kan dit? Is dit gebruikelijk? Eisen dat iemand enkel en alleen mag mailen over een retourskwestie is niet fair en eerlijk.

Als ik telefonisch met een medewerker kon bespreken en overleggen over mijn geval had ik nooit via Tweakers.net een topic hoeven te openen. (En dus minder slechte publiciteit voor jullie).

2) Vervolgens kreeg ik steeds opmerkingen, meneer ik was er niet bij dus niemand kan u helpen behalve de medewerker die de melding aannam. Dat is toch scheef? Dan neem je de klant toch niet serieus? Is dit ook normaal? Als ik bel over mijn retourskwestie heb ik een probleem met de retourskwestie van Alternate en niet persoonlijk met de medewerker die initieel mijn retour aannam.
Diezelfde medewerker kon trouwens wel telefonisch mijn retour aannemen maar toen ik belde over deze 'zaak' was ze ineens niet meer bereikbaar en had ze geen telefoon meer en noem maar op. Dan speel je met je geloofwaardigheid als bedrijf zijnde.

Ik gaf zelfs nog aan in het telefoongesprek dat ik bijv. een topic op Tweakers zal openen als jullie (de klantenserivce) mij niet willen helpen. Zelfs toen bewoog niemand om mij te helpen.

Hopelijk kan je mij duidelijkheid geven over deze bovenstaande punten. Ik denk er in biedergeval in de toekomst beter over na voordat ik een order bij Alternate plaats.

Groet,
Dion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je had toch niet betaald? Hoe kun je dan geld terug krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:57
PcDealer schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:02:
Je had toch niet betaald? Hoe kun je dan geld terug krijgen?
Creditering is noodzakelijk om de vordering die alternate (dacht te hebben) heeft te laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

StecaGrid schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:03:
[...]

Creditering is noodzakelijk om de vordering die alternate (dacht te hebben) heeft te laten verdwijnen.
Jij hebt de quotes va berichtenwisseling niet gelezen? Creditering is niet hetzelfde als geld teruggeven.
Cheezborger schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 11:46:
Ik had gelukkig nog niet betaald. Dus betalen ben ik zeker niet van plan.
Alternate klantenservice
Graag wil ik je vragen om de email waarin de waardevermindering werd verteld te beantwoorden en daar je rekeningnummer in te zetten. We zullen het bedrag dan zo snel mogelijk aan je overmaken

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2016 11:26 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
PcDealer schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Jij hebt de mailwisseling niet gelezen? Creditering is niet hetzelfde als geld teruggeven.

[...]

[...]
Geen flauw idee. Ik had nog niet betaald inderdaad. Ik heb het wel aangegeven in de mail naar Alternate klantenservice.
De mailwisseling is de wisseling in Tweakers per PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Cheezborger schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:24:
[...]

Geen flauw idee. Ik had nog niet betaald inderdaad. Ik heb het wel aangegeven in de mail naar Alternate klantenservice.
Ik vind het raar. Als iemand een klacht bekijkt, onderzoek je toch ook of er betaald is en hoe? Dan ga je de klant er niet onnodig mee belasten. De klager zou kunnen denken dat de verkoper er nog steeds niet veel van snapt.
De mailwisseling is de wisseling in Tweakers per PM.
:7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:57
PcDealer schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Jij hebt de quotes va berichtenwisseling niet gelezen? Creditering is niet hetzelfde als geld teruggeven.

[...]

[...]
Nee dat klopt, desondanks is creditering in de boekhouding wel noodzakelijk. Ik had inderdaad over het stukje: "stuur je rekeningnummer ff op", heengelezen. Dit is vast een standaard reactie omdat meerendeel van de klanten vooruitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 09:31
*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door gambieter op 24-08-2016 11:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cheezborger schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:58:
Ik kreeg een reactie van Alternate:
(Samengevat, ik hoef geen waardevermindering te betalen).

[...]

Voor mij is dat helaas niet voldoende. Ik vind vooral de manier waarop ik behandeld ben door de klantenservice teleurstellend. Dus stel ik een aantal inhoudelijke vragen aan Alternate.

[...]
Mooi dat het uiteindelijk toch is opgelost. Ik kan er soms ook niet bij dat winkels zoveel moeite doen, terwijl ze er zoveel schade door oplopen!

Om het dan uiteindelijk te laten aflopen met een "Uiteraard willen we niet de discussie voeren over het wel of niet aanwezig zijn van de schade".

Goh, hadden ze dat ook zo verwoord zonder topic op een publiek forum? Het lijkt wel alsof naming and shaming het enige is wat nog werkt om fatsoenlijk te worden geholpen door sommige winkels.
Maakt voor mij als consument de keuze tussen webshops in ieder geval een stuk makkelijker!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:09:
[...]

Mooi dat het uiteindelijk toch is opgelost. Ik kan er soms ook niet bij dat winkels zoveel moeite doen, terwijl ze er zoveel schade door oplopen!

Om het dan uiteindelijk te laten aflopen met een "Uiteraard willen we niet de discussie voeren over het wel of niet aanwezig zijn van de schade".

Goh, hadden ze dat ook zo verwoord zonder topic op een publiek forum? Het lijkt wel alsof naming and shaming het enige is wat nog werkt om fatsoenlijk te worden geholpen door sommige winkels.
Maakt voor mij als consument de keuze tussen webshops in ieder geval een stuk makkelijker!
Jammer he? En zeker op zo'n bedrag. Die zogenaamde 10% is vast ingecalculeerd bij de 'o zo kleine marges' boehoe! Snik snik.
Bij Alternate blijf ik in ieder geval lekker weg, ook al is het uiteindelijk goed opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Cheezborger schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:58:
...
Eisen dat iemand enkel en alleen mag mailen over een retourskwestie is niet fair en eerlijk.
...
Wat zou hier niet fair en eerlijk aan zijn? Als bedrijf zou ik dit ook (zover mogelijk) hanteren.

Over de telefoon kan er wel van alles gezegd worden wat naderhand weer verdraaid wordt etc, terwijl het op mail gewoon zwart op wit staat.

En tja dat je de medewerker die de melding aannam niet meer te spreken kan krijgen lijkt me voornamelijk een kwestie van dat die geen toegevoegde waarde heeft aan het gesprek, die persoon neemt waarschijnlijk alleen algemene telefoontjes op en de details liggen bij andere afdelingen, dan kan je wel weer die persoon willen hebben maar die kan niets voor je doen.

Zoals ik het lees handelt Alternate tot nu toe correct en goed, alleen is jouw melding incorrect geweest. Je hebt ook een onderzoeksplicht als klant zijnde en als daar enkel uitkomt dat er een klein vlekje zit en bij retour komen is er veel meer mis, tja dan gaat Alternate dat beschouwen als vallend buiten de melding.
Tip voor de volgende keer : Voldoe aan je onderzoeksplicht en het voorkomt een heleboel discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gomez12 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Zoals ik het lees handelt Alternate tot nu toe correct en goed, alleen is jouw melding incorrect geweest. Je hebt ook een onderzoeksplicht als klant zijnde en als daar enkel uitkomt dat er een klein vlekje zit en bij retour komen is er veel meer mis, tja dan gaat Alternate dat beschouwen als vallend buiten de melding.
Tip voor de volgende keer : Voldoe aan je onderzoeksplicht en het voorkomt een heleboel discussie.
Wat een onzin. Ts heeft een onvolkomendheid gevonden en daarop direct actie ondernomen om het terug te sturen. Die vlekken horen niet op een nieuw product en alleen al dat feit is voldoende om terug te sturen. Verder onderzoek is dan niet nodig omdat het product daarop reeds niet voldoet. Of wil je dat de klant in zo'n geval ook nog gaat kijken of de ventilator kraakt bij het openen van een browser? Sterker nog: onder wkoa is een reden niet eens benodigd. Ts kreeg meermaals niet de kans om de situatie uit te leggen en nu is dat ook nog zijn schuld? Kom op zeg....

Lever goede producten en je hebt tevreden klanten. Mocht er onverhoopt toch iets zijn, sta je klanten dan fatsoenlijk te woord en luister goed naar de klacht en neem passende actie als je het niet zelf op kan lossen.

Daarnaast is onderzoeksplicht in deze casus niet van toepassing. Immers dat het product niet bij het doel hoort is niet ter sprake.
Daarnaast heeft u een onderzoeksplicht. Dat houdt in dat u aan de verkoper moet vragen of het product geschikt is voor wat u ermee wilt doen. De verkoper heeft op zijn beurt een informatieplicht. Hij moet u vertellen wat hij weet van het product.
https://www.rijksoverheid...-bij-een-koopovereenkomst
Wat is er wel van toepassing?
Rechten bij een koopovereenkomst

Bij het aangaan van een koopcontract heeft u recht op:

een product zonder beschadigingen;
een compleet product;
een product dat over de kwaliteiten beschikt die de verkoper heeft aangegeven;
vermelding door de verkoper van bijkomende kosten, zoals bezorgkosten of installatiekosten.

De verkoper is ervoor verantwoordelijk dat hij u een goed product levert. Is het product goed maar voldoet het niet aan uw verwachtingen, dan bent u zelf verantwoordelijk.

[ Voor 88% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-10 23:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Herkenbaar verhaal. Wie wel eens in de "retourruimte" van Alternate komt, maakt dit soort toestanden geregeld mee. Vaak een halve zaterdag als vee in een hok om bv. je defecte (lifetime warranty) switch van 3 tientjes terug te geven vanwege defect, ik haak dan af na 15 minuten overigens en neem mijn verlies.

Aankopen via de winkel of online zijn bij wet geregeld. Alternate probeert niet zelden de klagers te overbluffen door deze regels, laten we zeggen, naar eigen inzicht te interpreteren en als feit te presenteren.

Toen Alternate begon (15/20 jaar geleden ofzo) en ze wel interessante prijzen hadden, ging ik er met collega's vaak even snel iets kopen in de middagpauze. Ging prima, berg nerds achter de kassa's dus goed advies, precies wat we nodig hadden.

Helaas probeer ik deze winkel al jaren te mijden, heel af en toe kom ik in de verleiding om iets te kopen en hoop dan dat het beter gaat. Een winkel met dergelijke "service" blijft toch niet in business? Ja, dat blijft hij wel. De reviews over deze tent zeggen eigenlijk genoeg. Jammer, kwam er vroeger met veel plezier.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19

paQ

Joepla schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:06:

Helaas probeer ik deze winkel al jaren te mijden, heel af en toe kom ik in de verleiding om iets te kopen en hoop dan dat het beter gaat. Een winkel met dergelijke "service" blijft toch niet in business? Ja, dat blijft hij wel. De reviews over deze tent zeggen eigenlijk genoeg. Jammer, kwam er vroeger met veel plezier.
De discussie verschuift zich nu wat, maar vind ook wel dat de TS een terecht punt heeft.
Blijkbaar kan het na enige openbare druk wél geregeld worden. En dat heeft nog niet eens wat met afdwingen of aftroggelen te maken.
De winkel bestaat dan nog wel, maar hij is nog maar half zo groot als enkele jaren terug. En de helft van de huidige winkel staat vol met BBQ's en bureaustoelen en andere zaken.
Er kan nergens een lachje vanaf, of een tot ziens bij de rollerband aan het afhaalpunt.

brrrrrr

Mijn punt: (jawel is echt on-topic)
Als TS nog nieteens een fatsoenlijke uitleg mag verwachten over waarom het nou mis ging, of dat men enigszins hand in eigen boezem steekt of excuses aanbiedt of wat dan ook, dan bedenk je je de volgende keer wel twee keer of je niet naar een concurrent zult stappen.
En ja, ik weet, individuele medewerkers, maar er wordt meer energie gestoken in het onderuit komen, dan de zaak pragmatisch aan te pakken. En marges my ass.... Coolblue groeit harder dan ooit te voren. Met lachende mensen aan de balie :)

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 24-08-2016 14:14 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-10 23:12

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

paQ schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:12:
[...]
De winkel bestaat dan nog wel, maar hij is nog maar half zo groot als enkele jaren terug. En de helft van de huidige winkel staat vol met BBQ's en bureaustoelen en andere zaken.
Er kan nergens een lachje vanaf, of een tot ziens bij de rollerband aan het afhaalpunt.
Ik ben er al een tijdje (understatement van het jaar) niet geweest, maar ik geloof je meteen.

Bij afhalen nog eens bonje gehad omdat de medewerker een kopie van mijn paspoort moest maken. Ik gaf aan dat ik geen trek had in een kopie die ergens in een magazijn in een doos ligt waar jan en alleman bij kan. Manager was onbereikbaar ("die is aan het eten"), uiteindelijk geprobeerd dan een kopie te laten maken waarop de niet relevante gegevens onleesbaar zijn gemaakt. Dit mocht niet.
Alternate denkt een soort eigen staat te zijn binnen NL, waar zij de regels bepalen.

Het zou Alternate sieren als zij de TS (en anderen) serieus zouden helpen -ook als er geen publiciteit omheen is- en niet per definitie de klant als schuldige aanwijzen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Dit topic is niet bedoeld voor jullie algemene mening over de webshop. Svp terug on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

En ja, ik weet, individuele medewerkers, maar er wordt meer energie gestoken in het onderuit komen, dan de zaak pragmatisch aan te pakken.
Precies de cultuur brengt dit soort excessen (?).
En marges my ass.... Coolblue groeit harder dan ooit te voren. Met lachende mensen aan de balie :)
Coolblue heeft vaak de hoofdprijs en ook dan gaat het soms gigantisch mis. Maar ook goedkopere winkels hebben aan weinig/minder marge voldoende indien de omzet(snelheid) hoog genoeg is. Ik kom uit de ict verkoop en weet dus waar ik het over heb.

[ Voor 14% gewijzigd door PcDealer op 24-08-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-10 15:49
Volgens mij is het meer een Asus dingetje. Wij krijgen hier vorige week ook een laptop binnen waarvan de verpakking nog gewoon gesealed was. Pak ik de laptop uit, plakt er een plakbandje op het touchpad :? en daarnaast werkte het touchpad ook niet zo goed als de andere 2 die we binnen kregen.

Was heel vreemd in ieder geval en we hebben die laptop dan ook gewoon teruggestuurd en een nieuwe aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

KrazyJay schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:22:
[...]

<knipje>
Help me mee onthouden dat ik niet in jouw buurt ga staan als jij reclame gaat maken voor iets... ;)
[...]

<knipje> En marges my ass.... Coolblue groeit harder dan ooit te voren. Met lachende mensen aan de balie :)
Heb je de marges bij Coolblue bekeken? Verbaast me af en toe dat die winkel bestaansrecht heeft: producten die bij de concurrent tientallen tot soms meer dan honderd euro goedkoper zijn: Ik kan me voorstellen dat die mensen aan de balie lachen: weer een klant die er in getuind is! :)

[ Voor 84% gewijzigd door Pietervs op 24-08-2016 16:55 . Reden: aanvullinkje ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Pietervs schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Help me mee onthouden dat ik niet in jouw buurt ga staan als jij reclame gaat maken voor iets... ;)

[...]

Heb je de marges bij Coolblue bekeken? Verbaast me af en toe dat die winkel bestaansrecht heeft: producten die bij de concurrent tientallen tot soms meer dan honderd euro goedkoper zijn: Ik kan me voorstellen dat die mensen aan de balie lachen: weer een klant die er in getuind is! :)
Mond-op-mondreclame kan anders best leuk zijn! Zo maak ik elke dag reclame bij mijn wederhelft voor onze relatie (en met succes). :+

Ik ben ook een bewuste consument. En eigenlijk bestel ik dingen van grotere waarde best snel bij Coolblue (niet exclusief). Niet omdat het niets mag kosten, maar omdat ik geen gezeik wil zoals de TS nu ervaart. Tot nu toe heb ik zulke dingen niet ervaren bij Coolblue (en Amazon geeft ook goede service maar met lagere prijzen, helaas -zover ik gelezen heb- ten koste van zij die onderaan in de distributiecentra werken zodat de marges aan de andere kant weer wat aangesterkt worden). Is garantie geen punt, dan bestel ik daar waar het goedkoopst is. Maar daar zit een Alternate ook lang niet altijd bij, maar ik ontwijk ze voor die bewuste tak van de sport niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nogmaals: gambieter in "Alternate wilt mij 10% waardevermindering laten betalen".

Zo te zien is alles wel gezegd. Mocht Cheezborger nog wat toe willen voegen, dan even een DM sturen. Om te voorkomen dat er nog meer mensen hun overwegingen om wel of niet bij shops te kopen hier gaan posten, een gratis slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.