Mijn vraag is vrij kort; kan ik beetje normaal sport kijken op deze tv? Of heb ik haperende beelden?
Vraag
Alle reacties
Ja kan. Is 100hz dus prima geschikt voor snelle beelden.
De wijzen komen uit het Oosten!
Thanks, ik zat de hele tijd rond te kijken voor een 4k toestel, alleen in combi met 100hz levert dat wel een behoorlijk 'hogere' prijskaartje op. Meerwaarde voor 4k tv zie ik dan ook niet echt in, aangezien er ook nog geen/amper programma's op tv in 4k uitgezonden worden
Net de duitse versie gekocht, geen probleem met sport (Max Verstappen, niet dat groene veldgedoe.
Ik heb zondag inderdaad ook met veel plezier Max' capriolen bewonderd op dit scherm. Was wel via de Ziggo Horizon box, niet op de ingebouwde tuner.
Thanks heren, ik had afgelopen jaar TV via Vodafone.. gevalletje goedkoop = duurkoop.. Nu ik een nieuwe tv ga aanschaffen denk ik dak ook maar een Ziggo pakketje aanschaf
Ik ben wel benieuwd wat je er van vindt, ik heb namelijk misschien ook wel interesse in deze tv.
Verwijderd
Ik heb vorige week de 60 inch uitvoering aangeschaft. Geeft op zich een goed beeld, maar heeft bij voetbalwedstrijden toch veel last van vertical banding (dse). Het eerste toestel heb ik omgeruild, echter het tweede toestel is geen verbetering. Hebben hier meer mensen last van en moet je dit gewoon accepteren ? Of moet ik het toestel weer omruilen?
Gisteren mijn 60 inch uitvoering in gebruik genomen. Heb het nog niet helemaal gekalibreerd en uitvoerig kunnen testen. Wel meteen gecontroleerd op vertical banding en clouding en op die vlakken ben ik zeer tevreden. Zowel vertical banding als clouding is echt minimaal. Vertical banding is heel moeilijk te zien, clouding is ietsje makkelijker te constateren, maar ook daarvoor moet je echt gaan zoeken. Heb als test sources een voetbalwedstrijd (Jong PSV - de Graafschap, voor de geïnteresseerden) gebruikt, zwart beeld en wat naar de lucht gestaard op de XBONE (Dragon Age Inquisition).
Vanavond ga ik de tv wat uitvoeriger testen, maar ik verwacht dat deze mag blijven.
Ik denk wel dat je wat geluk moet hebben met schermen van dit formaat in deze prijsklasse.
4K heeft voor mij overigens geen meerwaarde aangezien ik op zo'n 4,5 meter van het scherm zit.
Vanavond ga ik de tv wat uitvoeriger testen, maar ik verwacht dat deze mag blijven.
Ik denk wel dat je wat geluk moet hebben met schermen van dit formaat in deze prijsklasse.
4K heeft voor mij overigens geen meerwaarde aangezien ik op zo'n 4,5 meter van het scherm zit.
Bedankt Dennisvw.. Ik was in de veronderstelling dat het bij dit model wel mee viel met vertical banding, maar schrok wel van fredg_pda zijn bevindingen... Misschien verkeerde instellingen?Dennisvw schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:15:
Gisteren mijn 60 inch uitvoering in gebruik genomen. Heb het nog niet helemaal gekalibreerd en uitvoerig kunnen testen. Wel meteen gecontroleerd op vertical banding en clouding en op die vlakken ben ik zeer tevreden. Zowel vertical banding als clouding is echt minimaal. Vertical banding is heel moeilijk te zien, clouding is ietsje makkelijker te constateren, maar ook daarvoor moet je echt gaan zoeken. Heb als test sources een voetbalwedstrijd (Jong PSV - de Graafschap, voor de geïnteresseerden) gebruikt, zwart beeld en wat naar de lucht gestaard op de XBONE (Dragon Age Inquisition).
Ik zelf wil de 55inch hebben, zit ongeveer 3.5 meter van het toestel af. En ben hem van plan aan te schaffen binnen nu en een maandje...
Zou je morgen (binnenkort) nog een review willen geven Dennisvw?
Vandaag heb ik de 55' besteld.
De 60inch was 270,- duurder en dat vind ik niet waard.
Ik heb ook begrepen dat de 60''een Sharp paneel gebruikt en last van banding heeft.
Check de UE60J6150, deze heeft als het goed is dezelfde panel als de J62xx.
De 55' heeft een samsung en de 50' een auo panel. Deze twee kennen geen banding problemen.
De 60inch was 270,- duurder en dat vind ik niet waard.
Ik heb ook begrepen dat de 60''een Sharp paneel gebruikt en last van banding heeft.
Check de UE60J6150, deze heeft als het goed is dezelfde panel als de J62xx.
De 55' heeft een samsung en de 50' een auo panel. Deze twee kennen geen banding problemen.
voor 800 euro verkrijgbaar op ibood hunt
http://www.ibood.com/nl/n...0-60-full-hd-smarttv.html
http://www.ibood.com/nl/n...0-60-full-hd-smarttv.html
Mooie aanbieding inderdaad. De 55 inch versie staat er ook op voor 620 Euro.
Idd, mooie prijsjes.. Maar Ibood staat volgens mij niet echt bekend om hun goede (klanten)service...
Misschien dat black friday nog iets voor mij kan betekenen
Heb gisteren de tv nog wat gefinetuned, wat met de helderheid, scherpte beeldoptimalisatie, etc. gespeeld. Beeld is nu wat natuurlijker en voor mij nu helemaal naar wens. Uiteraard niet te vergelijken met UHD, Oled, etc., maar voor deze prijsklasse en mijn kijkafstand ben ik zeer tevreden. Moet daar wel bij vermelden dat ik er maar € 720,- voor heb betaald in de Mediamarkt outlet (60"). Indien mijn kijkafstand < 3,5 meter zou zijn dan zou mijn voorkeur uit zijn gegaan naar een 55" model.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:26:
[...]
Bedankt Dennisvw.. Ik was in de veronderstelling dat het bij dit model wel mee viel met vertical banding, maar schrok wel van fredg_pda zijn bevindingen... Misschien verkeerde instellingen?![]()
Ik zelf wil de 55inch hebben, zit ongeveer 3.5 meter van het toestel af. En ben hem van plan aan te schaffen binnen nu en een maandje...![]()
Zou je morgen (binnenkort) nog een review willen geven Dennisvw?
Wat betreft de outlet is het overigens een beetje hit en miss.. heb daar eerder ook een Sony Bravia 65W855C besteld, maar deze had wel duidelijk last van vertical banding en clouding (en een kleine kras in het paneel). Deze tv is uiteraard geretourneerd.
Ik zou inderdaad mooi even de Black Friday deals afwachten
Is de klantenservice van Ibood zo matig dan? Ik vraag me af of de kortingen met Black Friday hier zo denderend zullen zijn. Weet niet hoe dit vorig jaar was?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:27:
Idd, mooie prijsjes.. Maar Ibood staat volgens mij niet echt bekend om hun goede (klanten)service...
Black Friday is elk jaar iets populairder aan het worden volgens mij.. Een aantal jaar geleden was t er amper... meer bedrijven, meer (spectaculaire) kortingen..... Even duimen dan maarReyad schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:16:
[...]
Is de klantenservice van Ibood zo matig dan? Ik vraag me af of de kortingen met Black Friday hier zo denderend zullen zijn. Weet niet hoe dit vorig jaar was?
Nu lees ik net op Coolblue, dat hij niet Ziggo gecertificeerd is...
Doet hij het dan niet met een Ziggo-'bak'?
Doet hij het dan niet met een Ziggo-'bak'?
En dan is daar het moment... Black Friday... Hierdoor had Wehkamp de 55 inch verlaagd tot 649, en één telefoontje later richting Coolblue, ook daar 649... In combi met een paar waardebonnen kón ik hem niet laten lopen.. 
Ben benieuwd!!!
Ben benieuwd!!!
Mooie prijs, veel plezier ermee!
Ziggo CI+ module heb ik zelf niet getest, maar verwacht eigenlijk dat dat gewoon zou moeten functioneren met deze tv. Ik gebruik zelf een losse decoder van Ziggo, dat werkt altijd.
Ziggo CI+ module heb ik zelf niet getest, maar verwacht eigenlijk dat dat gewoon zou moeten functioneren met deze tv. Ik gebruik zelf een losse decoder van Ziggo, dat werkt altijd.
De UE55J6240 is nu voor 649,- scherp geprijsd!
Ik heb hem gisteren gekocht. Krijg hem vandaag binnen, ben benieuwd hoor.
Dit vond ik in een ander topic ( naam ben ik kwijt )
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings
Beste settings voor de UE55J6240 volgens de tester.
Live your life to the Max 1.
Is gewoon een prima HD televisie. Heb toen. Irt voor deze gekozen omdat de Sony mij toch meer aansprak.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik heb de tv ingesteld volgens deze settings.
Maar telkens ik de tv opnieuw inschakel, lijken de beeldinstellingen verdwenen. Ipv movie staat het telkens op standaard...
Iemand een oplossing?
Verder heeft de tv soms last met de snelle aftiteling van series. De letters zijn dan niet scherp.
Maar telkens ik de tv opnieuw inschakel, lijken de beeldinstellingen verdwenen. Ipv movie staat het telkens op standaard...
Iemand een oplossing?
Verder heeft de tv soms last met de snelle aftiteling van series. De letters zijn dan niet scherp.
monster944 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:09:
Zelfde probleem met J6200. Hij zet de instellingen altijd terug van Movie naar Standaard...Drossie schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:24:
Ik heb de tv ingesteld volgens deze settings.
Iemand een oplossing?
[...]
De naamgeving in de USA is anders.monster944 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:09:
je moet de settings van de j6300 gebruiken.
kijk maar naar de foto's en de specs, beide modellen zijn getest door rtings
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings
Overigens geen problemen met settings die niet blijven staan met j6289 duits model.
[ Voor 6% gewijzigd door Marcel Br op 15-12-2016 13:50 ]
Weet iemand hoe het bovenstaande komt?rsca777 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:20:
[...]
Zelfde probleem met J6200. Hij zet de instellingen altijd terug van Movie naar Standaard...
Verwijderd
Kunnen jullie dit checken: auto Motion Plus instellingen menu zou een setting ontbreken die op 100Hz modellen aanwezig moet zijn (vlgns mij 'judder reduction' die naast 'blur reduction' aanwezig moet zijn)
Als judder en blur mist heb je blijkbaar geen 100hz tv. Dit volgens een tweaker........
Als judder en blur mist heb je blijkbaar geen 100hz tv. Dit volgens een tweaker........
Mijn TV staat in het nederlands ingesteld, en ik kan de volgende zaken aanpassen onder Auto Motion Plus: Trilvermindering, LED Clear Motion
Verder lijkt er volgens het service menu een 120Hz paneel in te zitten.
Iemand nog ervaringen met deze J6240 en dan vooral op het gebied van clouding, banding enz? Hoe groter het scherm, hoe meer kans hierop wellicht...
Iemand? Toestellen staan nu scherp geprijsd bij Coolblue.rsca777 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:13:
Iemand nog ervaringen met deze J6240 en dan vooral op het gebied van clouding, banding enz? Hoe groter het scherm, hoe meer kans hierop wellicht...
55" te groot voor 2,5 meter kijkafstand?
Ik zit op dezelfde afstand en heb ook 55 inch. Is prima voor die afstand, zeker niet te groot.
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:10:
Kunnen jullie dit checken: auto Motion Plus instellingen menu zou een setting ontbreken die op 100Hz modellen aanwezig moet zijn (vlgns mij 'judder reduction' die naast 'blur reduction' aanwezig moet zijn)
Check: Samsung J6240 100Hz paneel zinloos wegens software?TommyboyNL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:50:
Mijn TV staat in het nederlands ingesteld, en ik kan de volgende zaken aanpassen onder Auto Motion Plus: Trilvermindering, LED Clear Motion
Pagina: 1