Snelle PC voor videobewerking etc. (Geen Game PC)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonkeyKong67
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-12-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Alle computerwerkzaamheden zoals voornamelijk videobewerking, photoshop, muziek programma's, behalve echt gamen (doe ik op mijn playstation)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Exclusief monitor niet boven de 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
n.v.t. Nu een laptop

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Ik denk op dit moment ongeveer dit nodig te hebben, i7 vooral voor videobewerking en voor de toekomst, 16gb lijkt me op dit moment genoeg, moederbord met usb3.1 en HDMI voor eventueel 4k monitor, heb alleen nog geen idee van de behuizing, ik sta open voor suggesties (degelijk, niet al te groot, niet te veel lawaai)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,90€ 319,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/16€ 93,99€ 93,99
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 49,15€ 49,15
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 695,49

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen al te grote behuizing want toch geen game pc en ook weinig ruimte nodig voor disc drives etc.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen overklok, zie op dit moment niet het nut ervan

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Zou dit een goede build zijn of zijn er nog verbeterpunten (kan nog iets in prijs omhoog maar alleen als dat echt waarde geeft) Welke behuizing zou hier bij passen? Ik denk zelf hierbij een goede monitor te kopen, liefst 4k, zou dit bij deze samenstelling passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Ik zou juist wél voor een K versie CPU gaan, in dit geval de 6700k. Voor de meerprijs van slechts 30 euro krijg je behoorlijk wat prestatie terug, want 3.4Ghz of 4Ghz is een aanzienlijk verschil, zeker in het geval van videobewerking.

Daarnaast heeft het als voordeel dat er sneller RAM geheugen kan worden geplaatst, wat vooral bij hoge resolutie videobewerking fijn zal zijn. Ik zou dan ook een Z170 moederbord aanraden, omdat deze chipset hogere snelheden DDR4 RAM ondersteund. 16GB is wel voldoende, maar ga je veel 4k materiaal bewerken, dan heb je wellicht 32GB nodig.

Tevens zou ik toch echt een videokaart aanraden. Je hebt echt geen GTX 1080 nodig, maar een RX 470 8GB van 200 euro is toch wel een prima kaart voor de prijs. Een videobewerking PC zonder GPU is echt niet wenselijk.

Wat me ook opvalt, je hebt voor behoorlijk weinig opslagruimte gekozen, videobestanden nemen gigantisch veel ruimte in.

[ Voor 6% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-11-2016 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Ik zou ook voor de 6700K kiezen, maar denk erom dat die zonder koeler geleverd word.
Ook met de 6700 zou ik voor een goede aftermarket koeler kiezen, die standaard dingen zijn niet in staat om deze processoren goed te koelen als je ze langere tijd op 100% load hebt draaien. En dat mag je toch wel verwachten bij video editing.

Dit zijn wel hele fijne, maar eh niet hele goedkope luchtkoelers:
pricewatch: Noctua NH-D15
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3

Is misschien ook wat overkill als je niet gaat overklokken.
Dat zal dit wat aantrekkelijker zijn:
pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1
pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis

Dit lijkt me wel een hele leuke 28" 4K monitor voor niet teveel geld.
pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

En @MadDogMcCree
Een 6700K heeft gewoon een videokaart in de chip. Die ondersteund 4K@60hz
http://ark.intel.com/nl/p...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz

Gamingwise moet je er natuurlijk niets van verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door arbraxas op 11-11-2016 22:58 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MadDogMcCree schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:39:
Ik zou juist wél voor een K versie CPU gaan, in dit geval de 6700k. Voor de meerprijs van slechts 30 euro krijg je behoorlijk wat prestatie terug, want 3.4Ghz of 4Ghz is een aanzienlijk verschil, zeker in het geval van videobewerking.
Kijk naar de turbosnelheden ipv de stock. De verschillen zijn dan aanmerkelijk kleiner. Op 1, 2 en 4 cores is de non k respectievelijk 200, 100 en 300 MHz lager geklokt.
Tevens zou ik toch echt een videokaart aanraden. Je hebt echt geen GTX 1080 nodig, maar een RX 470 8GB van 200 euro is toch wel een prima kaart voor de prijs. Een videobewerking PC zonder GPU is echt niet wenselijk.
Welke RX 470 8GB is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:00:
[...]

Kijk naar de turbosnelheden ipv de stock. De verschillen zijn dan aanmerkelijk kleiner. Op 1, 2 en 4 cores is de non k respectievelijk 200, 100 en 300 MHz lager geklokt.

[...]

Welke RX 470 8GB is dat?
Inderdaad geen 200 euro. Ik heb ze voor 200 dollar gezien, maar hier zijn de prijzen hoger.

Een RX470 4GB lijkt mij hier de beste keuze.
arbraxas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:55:
Ik zou ook voor de 6700K kiezen, maar denk erom dat die zonder koeler geleverd word.
Ook met de 6700 zou ik voor een goede aftermarket koeler kiezen, die standaard dingen zijn niet in staat om deze processoren goed te koelen als je ze langere tijd op 100% load hebt draaien. En dat mag je toch wel verwachten bij video editing.

Dit zijn wel hele fijne, maar eh niet hele goedkope luchtkoelers:
pricewatch: Noctua NH-D15
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 3

Is misschien ook wat overkill als je niet gaat overklokken.
Dat zal dit wat aantrekkelijker zijn:
pricewatch: be quiet! Dark Rock Advanced C1
pricewatch: Alpenföhn Ben Nevis

Dit lijkt me wel een hele leuke 28" 4K monitor voor niet teveel geld.
pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

En @MadDogMcCree
Een 6700K heeft gewoon een videokaart in de chip. Die ondersteund 4K@60hz
http://ark.intel.com/nl/p...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz

Gamingwise moet je er natuurlijk niets van verwachten.
Een dedicated GPU boost de performance tegenwoordig aanzienlijk. Adobe raadt bijvoorbeeld aan om Premiere Pro CC i.c.m. een videokaart te gebruiken.

[ Voor 64% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-11-2016 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
MadDogMcCree schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:02:
[...]

Inderdaad geen 200 euro. Ik heb ze voor 200 dollar gezien, maar hier zijn de prijzen hoger.

Een RX470 4GB lijkt mij hier de beste keuze.
Geen videokaart lijkt me hier de beste keuze, of beter gezegd diegene gebruiken die met de processor meegeleverd word.
Gezien de eisen van TS zie ik even het nut van een losse videokaart niet.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb even een lijstje gemaakt hoe ik 1000 euro zou spenderen aan een videobewerking PC (De RX470 heb ik veranderd in een 1050ti, omdat deze na wat speurwerk wellicht een betere kaart is voor het doel, ik blijf bij een dedicated GPU, ik heb daar zelf zoveel profijt van gehad in het verleden.).

Afijn, de lijst;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1ASRock Z170M Extreme4€ 129,25€ 129,25
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 150,-€ 150,-
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 84,90€ 84,90
1Fractal Design Define Mini C€ 78,-€ 78,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston ValueRAM KVR21N15D8/16€ 69,90€ 69,90
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,84

edit; ram vergeten. Heb er 16 GB 2133 mhz RAM ingezet. Voorlopig zal dat genoeg zijn, maar met het bord en de processor is er in de toekomst bijvoorbeeld 3000 mhz RAM in te plaatsen. Tikje boven de 1000 euro nu, case is wel relatief duur voor micro ATX.

[ Voor 7% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-11-2016 23:21 ]

Pagina: 1