Foto’s!DukeBox schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:57:
[...]
Afgelopen maanden de kast weer helemaal in orde gemaakt.. de lampjes allen vervangen door led (met behoud van de originele bajonet fittingen) en alle relais, trekmagneten en mechanische schakelaars schoongemaakt en/of voorzien van nieuwe rubbers. Loopt weer als een zonnetje.
Nog een klein bugje, het aantal te spelen games loopt nog niet goed (12 te hoog) maar das een kwestie van opnieuw afstellen wanneer ik de boven kast weer eens openmaak.
Iets heel anders, de speel plaat is door de jaren heen toch wel enigszins vervaagd, eigenlijk kan deze wel een likje verf gebruiken. Ik zit er aan te denken om mallen te maken voor alle kleine details en de grote netjes af te tapen en vervolgens alles te spuiten. Iemand daar ervaring mee ? Ben een beetje bang dat ik kleine hobbeltjes e.d. ga creëren terwijl alles nu eigenlijk prima loopt.
Zal proberen een paar duidelijk foto's te maken maar daarvoor moet ik de glasplaat verwijderen, door de plek waar deze staat is dat niet heel makkelijk te doen dus daar moet ik even tijd voor hebben.
Wat ik op flipperforum.be wel zie met opnieuw verven is dat ze het gedeelte volledig afplakken met soort book-o-lon? en vervolgens met een scherp mes de gedeeltes uitsnijden wat geverfd (meestal mbv airbrush) moet worden.
Dit proces voor alle kleuren herhalen en op het laatst een laag harde clearcoat er overheen. Soms meerdere lagen.
Ziet er erg arbeidsintensief uit iig.