Het Grote Flipperkast Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:17

Kraz

Saving the world

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:57:
[...]

Afgelopen maanden de kast weer helemaal in orde gemaakt.. de lampjes allen vervangen door led (met behoud van de originele bajonet fittingen) en alle relais, trekmagneten en mechanische schakelaars schoongemaakt en/of voorzien van nieuwe rubbers. Loopt weer als een zonnetje.
Nog een klein bugje, het aantal te spelen games loopt nog niet goed (12 te hoog) maar das een kwestie van opnieuw afstellen wanneer ik de boven kast weer eens openmaak.

Iets heel anders, de speel plaat is door de jaren heen toch wel enigszins vervaagd, eigenlijk kan deze wel een likje verf gebruiken. Ik zit er aan te denken om mallen te maken voor alle kleine details en de grote netjes af te tapen en vervolgens alles te spuiten. Iemand daar ervaring mee ? Ben een beetje bang dat ik kleine hobbeltjes e.d. ga creëren terwijl alles nu eigenlijk prima loopt.

Zal proberen een paar duidelijk foto's te maken maar daarvoor moet ik de glasplaat verwijderen, door de plek waar deze staat is dat niet heel makkelijk te doen dus daar moet ik even tijd voor hebben.
Foto’s! ;)

Wat ik op flipperforum.be wel zie met opnieuw verven is dat ze het gedeelte volledig afplakken met soort book-o-lon? en vervolgens met een scherp mes de gedeeltes uitsnijden wat geverfd (meestal mbv airbrush) moet worden.
Dit proces voor alle kleuren herhalen en op het laatst een laag harde clearcoat er overheen. Soms meerdere lagen.

Ziet er erg arbeidsintensief uit iig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kraz schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:19:
Ziet er erg arbeidsintensief uit iig. :P
Ja, die conclusie had ik zelf ook al getrokken. Airbrush had ik ook als beste optie maar dat soort spullen (en belangrijker nog, ervaring) heb ik niet. Misschien is dat iets dat ik dan moet uitbesteden.
Ook de laklaag, om te zorgen dat geultjes en groeven niet vollopen.. ben bang meer schade aan te richten dan dat het er van opknapt.

Fotos en een filmpje zal ik zeker nog even maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09-2024
Ikzelf ben op dit moment in het bezit van een The Who Tommy Pinball Wizard die behoorlijk gemoderniseerd is met een pinsound+ soundbord,ColorDMD Led display en meerdere audio tracks die te selecteren zijn. Op dit moment sta ik te wachten tot de shaker moter binnenkomt en uiteraard voorzien van Ledverlichting. Hiervoor had ik een Williams Indiana Jones, Judge Dredd en Highspeed II: The Getaway.

Momenteel hard aan het sparen voor kasten in mijn persoonlijk top 5 wishlist.
1) Jersey Jack Pirates of the Caribbean
2) Stern Iron Maiden Premium
3) Jersey Jack Dialed In
4) Stern Metallica premium
5) Stern Guardians of the Galaxy (pro of premium)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Oh.. zou nog fotos e.d. maken tnx voor de kick.

Hij staat nu hij mijn ouders daar kom ik vast binnenkort nog wel (meestal komen ze bij mij langs).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
cybevenom schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:01:
Ikzelf ben op dit moment in het bezit van een The Who Tommy Pinball Wizard die behoorlijk gemoderniseerd is met een pinsound+ soundbord,ColorDMD Led display en meerdere audio tracks die te selecteren zijn. Op dit moment sta ik te wachten tot de shaker moter binnenkomt en uiteraard voorzien van Ledverlichting. Hiervoor had ik een Williams Indiana Jones, Judge Dredd en Highspeed II: The Getaway.

Momenteel hard aan het sparen voor kasten in mijn persoonlijk top 5 wishlist.
1) Jersey Jack Pirates of the Caribbean
2) Stern Iron Maiden Premium
3) Jersey Jack Dialed In
4) Stern Metallica premium
5) Stern Guardians of the Galaxy (pro of premium)
De nieuwe JJ Pirates of the Caribbean is echt een fantastische kast! Qua looks, maar zeker ook qua gameplay.
Heb er een aantal potjes op gespeeld en zeker ook met meerdere personen is die erg leuk; je kunt punten van elkaar stelen. })

Pirates of the Caribbean

[ Voor 8% gewijzigd door Kraz op 20-08-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 00:33
Hier staat er al >30jaar een Bally Fireball op zolder. Nouja, in het ouderlijk huis. Als klein jongetje een machtig mooi apparaat en menig spelletje erop gespeeld. Jammer dat ie nu ingebouwd staat en er het nodige aan zooi op de glazen plaat opgestapeld ligt. Zou dr best wel weer eens een spelletje op willen spelen.

Eigenlijk best jammer dat je tegenwoordig nauwelijks meer ergens een flipperkast ziet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
koektrommeltje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:31:
Hier staat er al >30jaar een Bally Fireball op zolder. Nouja, in het ouderlijk huis. Als klein jongetje een machtig mooi apparaat en menig spelletje erop gespeeld. Jammer dat ie nu ingebouwd staat en er het nodige aan zooi op de glazen plaat opgestapeld ligt. Zou dr best wel weer eens een spelletje op willen spelen.

Eigenlijk best jammer dat je tegenwoordig nauwelijks meer ergens een flipperkast ziet staan.
Heel simpel;
Gooi die bende eraf en kijk of hij nog wil starten! :D
Wellicht voor de zekerheid even de batterijen nakijken/vervangen.

De Fireball is een toffe kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:33

TDB

Van mijn Star Trek TNG is de rechter canon stuk: hij schiet de bal niet meer weg (canon zelf draait nog wel). Ik wil daar iemand naar laten kijken. Heeft iemand nog een tip voor betrouwbaar persoon/bedrijf in de buurt van Hilversum die mij zou kunnen helpen?

PSN: TDBtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Starjet is een bekende en betrouwbaare flipperkast-monteur: http://starjet.nl/ (let niet op de Web 0.1 layout, hij heeft een goede reputatie).

Je hebt ook nog Pinball Wizzard, die doet ook reparaties: https://www.pinballwizard...u_35_17_95_onderhoud.html (geen persoonlijke ervaring mee verder).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-11-2024
Hey,

Heeft er iemand toevallig een Batman Forever te koop?

Graag PM :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Refuge schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:43:
Hey,

Heeft er iemand toevallig een Batman Forever te koop?

Graag PM :)
Ik denk dat je dat beter op een forum speciaal voor de flipperkasten kunt vragen of 'gewoon' MarktPlaats in de gaten houden?

Gaan er mensen volgende week toevallig nog naar de DPO Expo in Zwolle?

De afgelopen jaren is het vaak in Drunen geweest. Vorig jaar was het érg druk!
Kleine sfeerimpressie; KLIK
Afbeeldingslocatie: https://www.pinballnews.com/site/wp-content/uploads/shows/dpo-expo-2018/062-dpo-expo-2018-850x567.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:25
Cool een pinball topic !

Sindskort bezitter van een AFM :D

Done jobs:

LED Conversion
Gozmod
Vervangen plastics en installeren groene fluo protectors
Nieuwe pinballs
Nieuwe Aliens en mothership

Flippers hebben een servicebeurt gehad

To remain:

RADCALS plaatsen , ga ik samen met een flipper monteur doen aangezien alles uit het cabinet moet en dit nog een beetje te ver boven mijn kunnen reikt :)

ooit een keer het speelveld laten doen of een vervanging aanschaffen !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3CQR2HJdYyCPRYCJnER2r0H9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GO22v0ygvZiTQYdsuzTpcXaF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DwSs60jaasKS0FNZmlpwJBSs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uVCfZJcSOogX5Fygot2XNmKc/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Njay op 18-12-2019 14:46 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:48
zo slecht is je speelveld toch niet ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 16:29
Hallo allen, ik kan me ook melden; ik heb een Sega Independence Day in de woonkamer staan! Alien heeft helaas klein beetje schade maar gaat nog netjes open en dicht. Wel gaan de sensoren die ervoor zorgen dat de alien hits moet registreren wel eens los.

Zelf heb ik de balopwerper vervangen nadat deze was afgebroken. Nieuw onderdeel besteld en zelf geinstalleerd. Super leuk om te doen! Tot opheden loopt ie nog prima. Het enige waar ik nog over twijfel is om LEDs in te bouwen. Gaat in m'n lijstje voor voornemens voor volgend jaar :P

• Njay
harley schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:52:
zo slecht is je speelveld toch niet ?
Her en der wat plekken en oud mylar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Njay schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:44:
Cool een pinball topic !

Sindskort bezitter van een AFM :D
Ziet er tof uit!
AFM is inmiddels wel een duurdere kast om aan te schaffen. Staat nog steeds in de top5 geloof ik van leukste/beste kasten.

En die oude varianten kun je tenminste zelf nog een beetje servicen. De nieuwe printplaten zijn veel te klein (voor mij).

Ga je de rubbers ook nog vervangen?
sp4gs schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:20:
Zelf heb ik de balopwerper vervangen nadat deze was afgebroken. Nieuw onderdeel besteld en zelf geinstalleerd. Super leuk om te doen! Tot opheden loopt ie nog prima. Het enige waar ik nog over twijfel is om LEDs in te bouwen. Gaat in m'n lijstje voor voornemens voor volgend jaar :P
Vervangen van de lampjes voor LED is een no-brainer; DOEN!
Probeer alleen wel de 'feel' van de kast te houden door niet over de top te gaan.

Het kan een hele zoektocht zijn om de juiste LEDs te vinden. De Super Brights vind ik zelf meestal niet zo mooi staan. Zoals;
Afbeeldingslocatie: https://www.pinballbulbs.com/sites/default/files/id4_comparison.jpg

of :
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/7BgAAOSwTmxdhSKj/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp4gs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 16:29
Kraz schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:22:
[...]

Vervangen van de lampjes voor LED is een no-brainer; DOEN!
Probeer alleen wel de 'feel' van de kast te houden door niet over de top te gaan.

Het kan een hele zoektocht zijn om de juiste LEDs te vinden. De Super Brights vind ik zelf meestal niet zo mooi staan. Zoals;
[Afbeelding]

of :
[Afbeelding]
Thanks voor de voorbeelden! Ziet ernaar uit dat er even uitzoekwerk gedaan moet worden. Ik weet wel hoe ik mijn kerstvakantie ga besteden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
hier staat de guns n roses nu al 2 jaar defect.
Printplaat enkele banen stuk tot aan de zekering weg :(
Vorig jaar laten maken doodleuk gewoon geplaatst maar gewoon echt vergeten de spoelen na te kijken dus na 5 minuten weer kassa.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
harley schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:33:
hier staat de guns n roses nu al 2 jaar defect.
Printplaat enkele banen stuk tot aan de zekering weg :(
Vorig jaar laten maken doodleuk gewoon geplaatst maar gewoon echt vergeten de spoelen na te kijken dus na 5 minuten weer kassa.
Sjiiit das balen!

Is ie weer te fixen of moet je een nieuwe? Zonde om te laten staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
is wel weer te fixen (denk/hoop ik) maar was toen al geen tientjes werk.
En gewoonweg tijd gebrek. Ding staat op het werk en dan ben ik aan het werk ipv de flipperkast na te kijken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Jeugdsentiment. Oudere Jongere hier (56). Mijn broer en ik hebben tienduizenden guldens besteed aan de edele flippersport. Dat was in de jaren 80 van de vorige eeuw. We hebben indertijd ook nog diverse kasten thuis gehad maar dat gaat stuk en.. gaat toch vervelen. De setting van kroeg of snackbar is beter. De mooiste kast aller tijden vind ik de Bally Boomerang. Dit vooral door die 2 prachtige lanes met een flipperbal erin waar je zo fantastisch in kon knallen. De "moderner" kasten hebben mij nooit bekoord: te ingewikkeld.

[YouTube: Boomerang (Bally 1974) VPX]

De man kan er niet veel van maar geeft een indruk. Superkast was dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Bizar hoeveel die kasten in prijs gestegen zijn de afgelopen 10 jaar. Al denk ik dat de grootste stijging wel over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553754

Geen onderdelen bestellen bij:

http://www.pinballwizard.nl/

Na bestellen en betalen krijg je niets. Hij reageert niet op email en is via telefoon ook niet te bereiken.
Ben zelfs bij hem langs geweest, deur op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Kraz schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:22:
[...]

Ziet er tof uit!
AFM is inmiddels wel een duurdere kast om aan te schaffen. Staat nog steeds in de top5 geloof ik van leukste/beste kasten.

En die oude varianten kun je tenminste zelf nog een beetje servicen. De nieuwe printplaten zijn veel te klein (voor mij).

Ga je de rubbers ook nog vervangen?

[...]
Deze kast kunnen overnemen voor een nette prijs van 4700 euro , buitenkant van het cabinet moet wel helemaal gedaan worden nog (radcals) nu even de knip erop kast werkt helemaal top en ziet er super gaaf uit met alle leds.

wellicht nog wat mods in de toekomst maar deze bad boy blijft voorlopig hier staan 8) rubbers zijn al vervangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Bart2005 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:54:
De mooiste kast aller tijden vind ik de Bally Boomerang. Dit vooral door die 2 prachtige lanes met een flipperbal erin waar je zo fantastisch in kon knallen. De "moderner" kasten hebben mij nooit bekoord: te ingewikkeld.
Daar kan ik ergens wel inkomen. De huidige kasten draaien eigenlijk op een computer en als je ziet hoeveel speelmodi erin verwerkt zitten is dit vrijwel onmogelijk tijdens het spelen te leren.
Als je dus een paar euro in de kast gooit heb je na 30 min spelen nog steeds geen idee wat je nou precies moet doen.

De kasten van vóór ~1985 zijn veel toegankelijker qua spel.

Dat gezegd hebbende vind ik de nieuwe kasten toch meer waar voor hun geld. Door de moeilijkere opzet ben je niet zomaar klaar met spelen. "Er is altijd nog iets te doen/halen" :+

Ik ben afgelopen weekend nog in het Pinball Museum geweest in R'dam. Halverwege februari gaan ze verhuizen naar een nieuwe locatie.
Er staan daar veel nieuwe en oude kasten.
De Deadpool vind ik een heel mooie kast. Ook de nieuwe Monster Bash is gaaf, maar als je niet de LE versie hebt, best wel donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aKvawPcHBSFdd2bpCbPuKRh9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TtPkvjVjyKXRDMzKwhX6ofRS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LaJUiN6zU6DnzFIr47iCNh1S/full.jpg
Anoniem: 553754 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:46:

Na bestellen en betalen krijg je niets. Hij reageert niet op email en is via telefoon ook niet te bereiken.
Hoe lang zit er tussen bestellen en nu? 1 week of al 2?
Bedenk wel dat het een lastige periode is met verzenden en uberhaupt orders verwerken. Het zijn geen grote bedrijven die deze onderdelen verkopen, maar vaak particulieren die het naast hun gewone werk doen.
Wellicht is die beste man/vrouw zelfs op vakantie.

[ Voor 27% gewijzigd door Kraz op 23-12-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
hdvasse schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:46:

Helaas heb ik hier ook al meer mensen over gehoord. Zijn ook al aardig wat topics over op de bekende forums. Zonde dat z'n site dan toch online blijft (als dit waar is natuurlijk).
@Kraz, hoe vond je de nieuwe Black Knight? Heb hem even gespeeld voordat het te druk werd maar was er zeer van onder de indruk. Super mooie kast met een geweldige flow _/-\o_

Ronsblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
RonSom schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:30:
[...]

Helaas heb ik hier ook al meer mensen over gehoord. Zijn ook al aardig wat topics over op de bekende forums. Zonde dat z'n site dan toch online blijft (als dit waar is natuurlijk).
@Kraz, hoe vond je de nieuwe Black Knight? Heb hem even gespeeld voordat het te druk werd maar was er zeer van onder de indruk. Super mooie kast met een geweldige flow _/-\o_
Ik heb m niet gespeeld.
Heb m wel een paar x digitaal gespeeld, maar vind t spel eigenlijk niet zo. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
Smaken verschillen natuurlijk en een kast moet je pakken. Er zijn vele top titels die mij ook niet enthousiast krijgen.

Ronsblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Wist niet eens dat ze flipperkasten op dit formaat maakten.
Ben benieuwd of je voor die 500 ook later andere software/kasten kunt kopen zodat je naar 1 machine hebt staan met meerdere flipperkasten erin.
Maar blijf erbij het is niet the real thing, die gaan namelijk kapot ;)

https://nl.hardware.info/...eren-op-driekwart-grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
harley schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:58:
Wist niet eens dat ze flipperkasten op dit formaat maakten.
Ben benieuwd of je voor die 500 ook later andere software/kasten kunt kopen zodat je naar 1 machine hebt staan met meerdere flipperkasten erin.
Maar blijf erbij het is niet the real thing, die gaan namelijk kapot ;)

https://nl.hardware.info/...eren-op-driekwart-grootte
Ok denk dat zodra je een virtuele kast gaat verkopen, mensen verwachten dat er zeker een kast of 5 mee te spelen valt.
Eenmaal de hardware voor elkaar en je kunt in enkele minuten extra kasten toevoegen volgens mij?

Maar zoals al eerder gemeld; Een flipperkast moet kunnen 'slijten'.
Af en toe weer een draadje vast solderen hoort erbij en maakt het leuk. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cybevenom
Afgelopen weekend deze nieuw opgehaald. De beste kast in jaren die Stern gemaakt heeft. Iron Maiden Premium edition. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgPz3CCvztYZcnyWigPBnExWfmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DwziUbDmb9peYcTDRXWT5hfU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVFzsWlgxzTK8MoLVD51J6mzwFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1hKps2GcpXfMTsPedHs24iv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
cybevenom schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:00:
Afgelopen weekend deze nieuw opgehaald. De beste kast in jaren die Stern gemaakt heeft. Iron Maiden Premium edition. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er tof uit!
Heb nog maar weinig (gameplay) gezien van deze kast om eerlijk te zijn. Is die echt NIEUW nieuw?

Heb jij ook last van de putten in je speelveld/clearcoat? Hoor en lees steeds vaker dat de nieuwe generatie kasten hier flink last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
Kraz schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Ziet er tof uit!
Heb nog maar weinig (gameplay) gezien van deze kast om eerlijk te zijn. Is die echt NIEUW nieuw?

Heb jij ook last van de putten in je speelveld/clearcoat? Hoor en lees steeds vaker dat de nieuwe generatie kasten hier flink last van hebben.
Deze is "nieuw" nieuw opgehaald in doos bij pinball universe in Duitsland. ik heb geen last van putten in mijn speelveld omdat ik pinball universe er een speelveld protector op heb laten installeren. Ik ken de verhalen van dimpling op de speelvelden ook bij de laatste games van Stern. Ik neem geen risico ermee.
Ik heb hem op 10 juli opgehaald na een rit van 7 uur in totaal op en neer. Het was het waard!!
Deze kast is fantastisch zowel om te zien als te spelen. Mocht je gameplay willen zien zou ik zeggen zoek op de Jack Danger op Twitch en Youtube met Iron Maiden erbij.
De versie die ik heb gekocht is de premium. Vond ik veruit de mooiste artpackage en gameplay.

De speakers met verlichting heb ik zelf geinstalleerd na het opbouwen. Die zijn van speakerlightkits.com

[ Voor 4% gewijzigd door cybevenom op 19-07-2020 02:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14

Bestla

M/M -> V/F

Wij hebben bij Dutch Pinball Museum een speelveld gekocht voor een 3D wandprojectje.
Bally : Popeye saves the Earth uit 94
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wMcBFMj8/popeyespeelveld.jpg

Langzaam komen de onderdelen binnen waardoor we de plaat verder kunnen aankleden. Er komt volledige verlichting van alle dingetjes in het speelveld.
Hij komt gewoon aan de muur te hangen naast de jukebox.

Plek voor een kast hebben we niet, of we moeten de jukebox wegdoen. En dat doen we niet. Als ik wil flipperen ga ik wel naar DPM in Rotterdam Delfshaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:42

MeesterPieter

PnP Pinball

leuk, heb je al bedacht hoe je de verlichting gaat doen? ben ook bezig geweest met speelveld verlichting, als je een arduino pakt met 50 of 100 ws2011 lampjes gaat dat vrij makkelijk (Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkWnNycr0EEX7D5SvchC1ceY-v4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z2frF1wkcSvj2EjUlzv00cNK.jpg?f=user_large

je kunt zelf beugeltjes maken door een plaatje waar je een gaatje in boort om het lampje doorheen te steken.

zelf heb ik beugeltjes gemaakt om 3d te printen zodat je de lampjes wat makkelijker ook weer kunt losmaken, ik wil het straks ook kunnen gebruiken voor mn zelfbouw flipperkast

overigens nog best een net speelveld om aan de muur te hangen zo te zien

[ Voor 13% gewijzigd door MeesterPieter op 29-07-2020 08:04 ]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Schop dit topic weer omhoog.
Sinds een paar weken aan het kijken naar kasten, moest wel lachen om de opmerking aan het begin van topic over prijzen van kasten dat 1200 euro duur was. Inmiddels zitten kasten op 4000-6000 euro. Staat een opknapper Adams family die compleet uit elkaar ligt waar direct al een bod van 5000 euro op staat. Zou graag een Adams family willen daar niet van.

Wat zijn volgens jullie de belangrijkste punten om naar te kijken bij aanschaf van een flipperkast?

Gezien het mijn eerste kast is veel aan het lezen geweest waar op te letten. Ook viel mij op dat led lampen ontraden worden omdat ze de schokken op het speelveld niet aankunnen, iemand langer ervaring mee? Vind over het algemeen led te fel en hard ogen.

Heb ook begrepen dat de nieuwe Stern machines snel kapot gaan en dure onderdelen hebben, met maar garantie van paar maanden op een kast nieuw. Hier besproken:

YouTube: WARNING with Reasons NOT to buy a NEW Stern Pinball Machine - Pinbal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
init6 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:12:
Wat zijn volgens jullie de belangrijkste punten om naar te kijken bij aanschaf van een flipperkast?[/URL]
Voor mij persoonlijk is de spelbeleving van de kast het belangrijkste. Ik heb die van mij (BDK HUO) gekocht nadat ik met mijn gezin behoorlijk wat tokens heb verspeeld bij een Arcade in Florida :X

Zelfs mijn vrouw en kinderen vonden hem geweldig (mijn kids hadden nog nooit geflippert...lol).

Bij thuiskomst gericht op zoek gegaan en uiteindelijk een in zeer goede staat verkerend exemplaar gevonden in België.

Uiteraard dient hij technisch in orde te zijn, zeker als je zelf wat minder handig bent.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Sinds een paar weken aan het kijken naar kasten, moest wel lachen om de opmerking aan het begin van topic over prijzen van kasten dat 1200 euro duur was. Inmiddels zitten kasten op 4000-6000 euro. Staat een opknapper Adams family die compleet uit elkaar ligt waar direct al een bod van 5000 euro op staat. Zou graag een Adams family willen daar niet van.

Wat zijn volgens jullie de belangrijkste punten om naar te kijken bij aanschaf van een flipperkast?

Gezien het mijn eerste kast is veel aan het lezen geweest waar op te letten. Ook viel mij op dat led lampen ontraden worden omdat ze de schokken op het speelveld niet aankunnen, iemand langer ervaring mee? Vind over het algemeen led te fel en hard ogen.

Heb ook begrepen dat de nieuwe Stern machines snel kapot gaan en dure onderdelen hebben, met maar garantie van paar maanden op een kast nieuw. Hier besproken:

YouTube: WARNING with Reasons NOT to buy a NEW Stern Pinball Machine - Pinbal...
Voor mij is het spel ook het belangrijkste. Hoewel ik zelf een stop-and-go kast heb speel ik liever op kasten die wat meer flow hebben. Pirates of the Caribbean (2006) en Iron Man vind ik zelf zeer toffie kasten.

Jouw opmering over LED verlichting heb ik zelf geen last van. Volgens mij is nu juist de trend om alles om te zetten naar LED. Helaas leent niet elke kast zich voor LEDs. Zeker de wat oudere modellen (<1990) zien er vaak beter uit met de gewone lampjes.

Het grote nadeel van de huidige generatie van flipperkasten vind ik de commercie erachter. Vroeger was de flipperkast bedoeld om geld mee te verdienen vanuit een cafe. Daar was de bouwkwaliteit ook naar; het moest tegen een stootje kunnen EN eventueel gemakkelijk te repareren zijn als iets stuk is/was.

Tegenwoordig gaat 90% van de kasten naar consumenten en daar wordt handig op ingespeeld door Stern met de Special en Limited Editions varianten.
Aangezien er inmiddels een computer aan de binnenkant zit en het slimme gedeelte allemaal software is, is er niet veel aan te hacken. Ik heb ergens gelezen dat zelfs de printplaten niet altijd uitwisselbaar zouden zijn tussen de kasten.
Stern begint een beetje Apple mentaliteit te krijgen zo lijkt het...

Lang verhaal kort;
Kijk goed naar welke kast je leuk vind. Ga een keer naar het FlipperMuseum in Rotterdam als het lukt om te kijken wat je bevalt.
Helaas is de initiele aanschaf inmiddels al snel een 5000 euro voor een tweedehands kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

verplichte garantie is hier gelukkig wat beter geregeld dan in amerika , alsnog zijn problemen een hoop gedoe.

de prijzen van alle kasten zijn enorm gestegen, jammer want het maakt instappen in de hobby een hoop lastiger. je betaald nu al snel 1500+ voor een alfanumerieke solidstate kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Inmiddels heb ik een BSD staan de afgelopen paar weken, sinds hij hier staat zijn er wat kleine dingen mee gestopt. Een ledje, een lampje in de popbumper. Heb er iig al 300 potjes op gespeeld volgens het menu. Ik wil de batterijen voor een anypin gaan vervangen en hij is toe aan een goede schoonmaak. Gezien hij uit duitse exploitatie komt is hij zeker niet in verzamelstaat, maar speelt nog goed en leuk. Al meerdere highscores gehaald 700M+, wat ik best redelijk vindt na 20 jaar niet meer flipperen.

Heb direct erna ook een lijntje uitgegooid om een TAF te kopen (vakantie geld moest toch op :P ), inmiddels een TAF gevonden met wat kleine problemen die ik Zondag ga halen (verkoper is een beetje vaag sinds we een afspraak gemaakt hebben, dus hoop dat hij afspraak nakomt gezien ik het busje al gehuurd heb). Hierna is het max aantal kasten in huis bereikt volgens mijn vrouw en vind ik het ook wel prima. Precies de twee kasten welke ik vroeger vaak op gespeeld heb. :)

Ow... En als mensen klagen over scalpen bij videokaarten.. Gebeurt ook met Flipperkasten, op ernstig niveau.. Zeg maar een duizendje erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door init6 op 05-07-2021 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Afgelopen weekend bij het Pinball Museum geweest in Rotterdam. Staan behoorlijk wat leuke/klassieke kasten tussen daar! Heb me weer goed vermaakt. :)
Ook The Big Lebowski en Guardians of the Galaxy eens op mijn gemak gespeeld/bekeken. Allebei zeer leuke kasten! Maar die Big Lebowski kost echt een rib uit je lijf!

Een achteroom van me verzamelde vroeger flipperkasten en hij heeft oa. altijd de Williams Flintstones (1994) en Williams Indiana Jones zelf gehouden omdat hij dat zeer leuke kasten vond.
Ik vond ze ook erg leuk. Vooral The Flintstones is leuk, snel te leren en speelt gewoon lekker weg.

Ik heb daarom nu naar best lang wikken/wegen besloten dat ik toch actief op zoek wil gaan naar zo'n Flintstones kast om voor mezelf aan te schaffen en niet voor een Virtual Pinball kast te gaan. Hij lijkt momenteel alleen behoorlijk schaars (en een stuk duurder geworden dan vroeger)! In 2002-2003 kon je hem nog tegenkomen voor 1400 EUR. Vandaag de dag lijkt het zo'n beetje te beginnen bij 3000 EUR. en dan mag je 3 schietgebedjes doen, dat het speelveld en de kast zelf nog helemaal netjes zijn. Wordt voor mij ook wel een behoorlijke som geld voor een enkele flipperkast to be honest...

Als ik zo naar de links in de OP kijk, dan kom ik een paar erg oubollige websites tegen waarvan de winkels ook nog maar weinig aanbod lijken te hebben.
Iemand hier misschien enig idee waar ik zou kunnen slagen voor zo'n Flintstones kast?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Beste mede flipper liefhebbers, zijn er nog veel mensen actief in dit topic? ;)

Ik heb inmiddels een verkoper gevonden van een flipperkast. Echter hebben we beiden eigenlijk geen goed vervoer. Is er vanuit dit topic misschien iemand met een connectie voor het netjes vervoeren van een flipperkast? :)
(Tegen een vergoeding uiteraard).

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 27-08-2021 15:30 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cybevenom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PjNsDc8KKtdukh5s20R6K8NXAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zMfYHkACCZid2UHn2fDZQaa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben hier regelmatig. Kan helaas niet helpen omdat mijn fiesta te klein is voor flippervervoer. Ik heb in februarie deze rakker opgehaald met een huurbusje. Dat valt prijstechnisch nog goed te doen als je even goed rondneust. Zeker als je afzet op de nieuwprijs van zon kunstwerkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Da_maniaC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:29:

Ik heb inmiddels een verkoper gevonden van een flipperkast. Echter hebben we beiden eigenlijk geen goed vervoer. Is er vanuit dit topic misschien iemand met een connectie voor het netjes vervoeren van een flipperkast? :)
Dit is toch wel iets wat je van tevoren al bedenkt lijkt me? :P

Huur gewoon een busje voor 1 dag. Gezien de huidige prijzen maakt die 100 euro ook niet meer uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Kraz schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Dit is toch wel iets wat je van tevoren al bedenkt lijkt me? :P

Huur gewoon een busje voor 1 dag. Gezien de huidige prijzen maakt die 100 euro ook niet meer uit toch?
Ik heb wat geregeld met iPinball.nl.
Zelf een busje huren is voor mij geen optie helaas (anders kwam ik het hier niet vragen 😉).
cybevenom schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:56:
[Afbeelding]

Ik ben hier regelmatig. Kan helaas niet helpen omdat mijn fiesta te klein is voor flippervervoer. Ik heb in februarie deze rakker opgehaald met een huurbusje. Dat valt prijstechnisch nog goed te doen als je even goed rondneust. Zeker als je afzet op de nieuwprijs van zon kunstwerkje.
Hehe, toch bedankt. Mooie kast man!
Ik zag een Guns 'n Roses Collectors Edition op MP staan met 23.500,00 EUR. vraagprijs :o

[ Voor 52% gewijzigd door Da_maniaC op 29-08-2021 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:39
Hee leuk topic!

Mijn vader heeft ooit een tweedehands Sega Baywatch flipperkast gekocht, welke al jaren in de garage staat. Hij doet het, echter heeft 'ie wel een beetje TLC nodig :)

To-do's:
- Bij aanzetten vliegt de stop uit de meterkast, na de tweede keer gaat het wel goed (rotte condensator?)
- Scherm werkt, maar wil zo af en toe uit zichzelf herstarten (ik zag al dat deze een aparte controller heeft, dus eens ff nalopen)
- Bij multi-ball wil de trigger wel eens blijven hangen

De kast staat niet in de weg, maar moet eigenlijk een mooi plaatsje krijgen in huis. Maar dan moet 'ie het wel 100% doen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cybevenom
Da_maniaC schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 16:00:
[...]

Ik heb wat geregeld met iPinball.nl.
Zelf een busje huren is voor mij geen optie helaas (anders kwam ik het hier niet vragen 😉).

Ik zag een Guns 'n Roses Collectors Edition op MP staan met 23.500,00 EUR. vraagprijs :o
Aha, mooi om the horen. Antonio is de kwaadste niet. Blij dat je iets hebt kunnen regelen.
Tja die advertentie had ik ook gezien. 8)7 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 16:50
Na bij een collega een TAF thuis te hebben zien staan begint het bij mij ook te kriebelen. In de jaren 90 heb ik er een hoop guldens aan doorheen gejaagd en als ik er vandaag de dag een tegenkom, moet ik altijd minimaal een spel spelen (ik zie ze overigens weinig meer in het wild, behalve in bijv het computermuseum in Zwolle).

Onlangs zijn we verhuisd en heb ik ook de plek voor een kast in mijn 'mancave' die ik komende winter ga inrichten (ruimte op zolder, wordt nog wat met sjouwen). Evt kan ik er ook een paar kwijt in de garage, maar ik denk dat vrouwlief dan gaat steigeren (zeker gezien de prijzen van dotmatrix kasten).

Eerst maar even een jaar sparen en met VPX ontdekken welke kasten me het meest aanspreken, langdurig leuk blijven en nog een beetje te betalen zijn.
Ik streef naar max 4k, maar liefst onder 3k en denk momenteel aan High Speed 2, Last Action Hero, White Water, T2, Dr Who, maar heb nog een hoop uit te proberen. Ik neig toch vooral naar de flippers uit de jaren 90, omdat ik die zelf als tiener veel heb gespeeld.

In de tussentijd wil ik een mini virtuele flipperkast bouwen met 24" speelveld, liefst zo budget vriendelijk mogelijk, zodat ik zoveel mogelijk budget overhoud voor de echte kast.
Zo'n virtuele flipper maakt het ook wat makkelijker om te oriënteren voor welke echte flipper ik wil gaan. Daarna blijft dat natuurlijk leuk voor de afwisseling en kunnen de kinderen ook flipperen zonder dat ik me teveel zorgen maak over slijtage.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:
Na bij een collega een TAF thuis te hebben zien staan begint het bij mij ook te kriebelen. In de jaren 90 heb ik er een hoop guldens aan doorheen gejaagd en als ik er vandaag de dag een tegenkom, moet ik altijd minimaal een spel spelen (ik zie ze overigens weinig meer in het wild, behalve in bijv het computermuseum in Zwolle).

Onlangs zijn we verhuisd en heb ik ook de plek voor een kast in mijn 'mancave' die ik komende winter ga inrichten (ruimte op zolder, wordt nog wat met sjouwen). Evt kan ik er ook een paar kwijt in de garage, maar ik denk dat vrouwlief dan gaat steigeren (zeker gezien de prijzen van dotmatrix kasten).

Eerst maar even een jaar sparen en met VPX ontdekken welke kasten me het meest aanspreken, langdurig leuk blijven en nog een beetje te betalen zijn.
Ik streef naar max 4k, maar liefst onder 3k en denk momenteel aan High Speed 2, Last Action Hero, White Water, T2, Dr Who, maar heb nog een hoop uit te proberen. Ik neig toch vooral naar de flippers uit de jaren 90, omdat ik die zelf als tiener veel heb gespeeld.

In de tussentijd wil ik een mini virtuele flipperkast bouwen met 24" speelveld, liefst zo budget vriendelijk mogelijk, zodat ik zoveel mogelijk budget overhoud voor de echte kast.
Zo'n virtuele flipper maakt het ook wat makkelijker om te oriënteren voor welke echte flipper ik wil gaan. Daarna blijft dat natuurlijk leuk voor de afwisseling en kunnen de kinderen ook flipperen zonder dat ik me teveel zorgen maak over slijtage.
Intussen staat er een TAF hier, er zaten wat issues aan waardoor de prijs lager was want in verzamelstaat zijn ze amper te betalen (7-9k, zie zelfs 14k op duitse forums). Na wat reparaties werkt hij, er zitten wat bugs in (mechanisme waar de ballen in zitten blijft soms hangen waardoor je moet flipperen voor er een volgende bal komt). Zodra dat opgelost is werkt hij perfect.

Mijn eerste kast is een Bram Stokers Dracula. Rond de 3000 voor betaald. Hij is enorm uitdagend, heel moeilijk. Het enige nadeel is dat ballen enorm snel drainen aan de zijkant. Een ander ding wat ik erg belangrijk vind is een mooi kleurrijk speelveld, ik zie flipperkasten ook als een stuk kunst in huis. Zeker omdat het zo'n groot ding is. Daarom moeten de lampjes kleurrijk zijn (liefst led voor mij, en het speelveld moet een beetje schreeuwen qua kleuren. Destijds heb ik een beetje gekeken naar kasten, kan je de volgende in prijsklasse tot 4k zelf naar keek (speelde heel erg met het idee deze te kopen):
- Junkyard
- Judge Dredd

Heb ook veel op ipdb gekeken, maar zodra iets in de top10 staat moet je rekening houden met 6k+

Keek destijds ook naar een Batman Dark Knight, maar verkoper wou niet zakken met de prijs (was zelf bereid tot 5k te gaan voor die kast)

Wees wel voorbereid dat je veel moet repareren. Heb inmiddels een kapotte switch, een paar ledjes in de BSD. Het zijn kasten die inmiddels wel de 30 jaar aantikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:29:

Busje huren, heb ook geen auto waarin het kan. Maar was volgens mij 80 euro + benzine kwijt voor een dag heen en weer naar België. Heb zelf geen rijbewijs, dus de eerste kast werd gebracht (waardoor je minder te klagen hebt als er iets niet klopt, want je neemt nou eenmaal een risico samen) en de tweede heb ik iemand voor gevraagd (die kon niet tilllen).

[ Voor 16% gewijzigd door init6 op 03-09-2021 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:53

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik zit echt nooit in dit topic (wist niet eens of die bestond)
Maar kreeg weer een beetje interesse om wat in te lezen omdat wij bij de flipperkast die al 15 jaar achter het schot op zolder lag de uitgedroogde rubbers vervangen hebben en hij het direct weer deed :P

Wij hebben de Mr. & Mrs. Pac-man staan.
Heb geen idee of het speciaal is of wat dan ook en maakt me ook niet uit maar de nostalgie die weer naar boven komt is intens hahaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3P9kRCYvBpwc2YuNNbR1eOifU7w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TjYjhf8swZsETTqL04wacCft.png?f=user_large

Er zitten ook gewoon nog een aantal guldens in waarmee je het moet spelen :)

Hebben ook nog de Strato Flite uit 1974 liggen achter het schot maar die heeft het nooit gedaan. Heeft me vader ooit voor paar tientjes (gulden) overgenomen van een snackbar vroeger haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QapdX6R_PlYANmldJwlobxKLVEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/glC55iSBmAJfn3QzGyLGdUWO.png?f=user_large(niet mijn foto)

[ Voor 22% gewijzigd door Ricmaniac op 14-12-2021 00:40 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:34:
Maar kreeg weer een beetje interesse om wat in te lezen omdat wij bij de flipperkast die al 15 jaar achter het schot op zolder lag de uitgedroogde rubbers vervangen hebben en hij het direct weer deed :P

Heb geen idee of het speciaal is of wat dan ook en maakt me ook niet uit maar de nostalgie die weer naar boven komt is intens hahaha

[Afbeelding]

Hebben ook nog de Strato Flite uit 1974 liggen achter het schot maar die heeft het nooit gedaan. Heeft me vader ooit voor paar tientjes (gulden) overgenomen van een snackbar vroeger haha

[Afbeelding](niet mijn foto)
Volgens mij is Mrs en Ms Pacman nog wel populair! Heb hem lang geleden gespeeld en vond m zeker wel vermakelijk iig.

De Strato Flite kun je altijd nog te koop zetten. Tegenwoordig zijn er genoeg gegadigden die nog bieden op kasten die eigenlijk al vergaan zijn. Hangt uiteraard wel een beetje van de huidige staat af.
Wellicht een leuke corona projectje om helemaal op te knappen? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oh grappig.

Ik heb zelf een Williams Dracula, deze heb ik 10 jaar geleden voor 17,50 gekocht en helemaal opgeknapt. Speelveld is weer helemaal netjes en het display heb ik vervangen. Hij ligt nu weer uit elkaar, ik ben er na de verhuizing nog niet aan toegekomen hem weer op te stellen (3 jaar......)

Hele leuke kast, erg leuk spelverloop met enorme bonussen haalbaar. Vooral de MIST multiball is waanzinnig, met een magneet word een bal over het speelveld gebracht die je eraf moet schieten.
Hier zat lange tijd een fout in de bal detectie maar uiteindelijk met de oscilloscoop en alles kwam ik erachter dat het signaal werd verstoord door inductie via de verlichtingsdraden. Uiteindelijk afgeschermd draad gebruikt en het werkt echt goed nu.

Ik zal later eens een foto'tje uploaden.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-06 13:09
Ik zie dat best wel veel mensen nog een flipperkast hebben staan, op zolder, in de schuur of in de woonkamer; vaak doet hij het niet, niet goed, maar hij staat er maar te staan...
Ik heb bijna mijn eerste project klaar; het geheel reviseren/repareren en weer goed speelbaar maken van een williams firepower II, een erg leuk project (al heeft het al met al bijna 2 jaar geduurd). Deze kast komt hier in de woonkamer te staan... Daarnaast zou nog een tweede kast passen!!
Is er misschien nog iemand die er nog 1 heeft staan waar hij vanaf wil?

Stuur eens een berichtje, we komen er vast wel uit! (en ben zeker niet te beroerd om een busje te huren om hem op te komen halen..) (En ik handel er absoluut NIET in! als hij klaar is komt hij hier in de woonkamer te staan!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marceluitzwolle
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-06 13:09
Ricmaniac schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:34:

[Afbeelding]

Ik heb er juist voor gekozen om deze te plaatsen:

https://www.arcadeplastic...acement-arcade-coin-mechs

(niet echt goedkoop door de verzendkosten), maar wel een mooie oplossing; je kunt er elke munt ingooien die je maar wilt, hierdoor kun je er ook euro's etc. ingooien! (Als hij dan in de woonkamer staat, heb je nog eens kans dat bezoekers er wat anders in gooien dan de guldens die je zelf hebt staan ;) )

Leuke kast! afwijkend van een gemiddelde kast doordat die kopkast uit 2 gedeeltes bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 15:39
Beste flipper fanaten. Sinds mijn jeugd droom ik er al van om een eigen flipperkast te hebben. Ik heb een tijdje terug de Stern Batman the Dark Knight voor een weekendje mogen gebruiken. Dit beviel me uiteraard heel goed.

Nu ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een Flipperkast voor onbepaalde tijd :)

Mijn oog valt voor nu op de Stern The Mandalorian. Ik heb er nog niet op kunnen spelen. Maar het speelveld trekt wel mijn interesse.
Ook vindt ik een kast met een kleuren scherm wel erg mooi.

Kunnen jullie een verkoper adviseren? Misschien hebben jullie nog advies of dingen waar ik goed op moet letten.
Ik zie graag jullie advies en ervaringen tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Timmiboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 03:45:
Beste flipper fanaten. Sinds mijn jeugd droom ik er al van om een eigen flipperkast te hebben. Ik heb een tijdje terug de Stern Batman the Dark Knight voor een weekendje mogen gebruiken. Dit beviel me uiteraard heel goed.

Nu ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor een Flipperkast voor onbepaalde tijd :)

Mijn oog valt voor nu op de Stern The Mandalorian. Ik heb er nog niet op kunnen spelen. Maar het speelveld trekt wel mijn interesse.

Kunnen jullie een verkoper adviseren? Misschien hebben jullie nog advies of dingen waar ik goed op moet letten.
Beetje googlen brengt je ver :)

Maar er zijn een aantal handelaren in NL die de nieuwe kasten verkopen. Door de hoge transportkosten en dollar zijn de nieuwe kasten (de oude ook trouwens :') ) duur en zit je al graag rond de 10K voor een kast.

MinistryOfPinball is een bekende, maar heeft m niet zie ik.
Wel staat 'jouw' kast te koop bij Pinball Palace. Of ze m ook écht kunnen leveren is een tweede. Soms zit er een levertijd van meer dan een jaar op.
Even bellen dus. :)

Ik heb de kast niet gespeeld maar hij ziet er idd erg tof uit! Wellicht kun je ook nog bellen met het Flipper Museum in Rotterdam en dezelfde vraag stellen. De eigenaar weet je ook de juiste weg in te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 20:30
Timmiboy schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 03:45:

Bij pinball-universe.de hebben ze er nog 1 staan voor beetje fatsoenlijke prijs. Verder was hij al snel uitverkocht....
Jukebox Gallery in Leerdam heeft er ook 1, maar die prijs die ze daar vragen 8)7
2e hands vindt je ze nog bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Je kunt ook bij carl jacobs navragen (belgie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Hartelijk bedankt voor de reacties. Ik had sinds gister al even contact met Pinball Palace. Ik kreeg de mogelijkheid om de kast eens een keer uit te mogen proberen. Ze zitten in de buurt. Dus die afspraak is zo gemaakt

Wel vraag ik me nog af of het loont om een compleet nieuwe kast aan te schaffen. Of dat het toch beter is om een 2dehandse kast te nemen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• cybevenom
afgelopen maand was Guns n Roses in het land in Groningen voor een concert. Nu wil het toeval dat ik die Flipperkast heb van Jersey Jack Pinball en er iemand een kleine gunst voor mij heeft gevraagd bij een vriend van hem genaamd Slash.
Het is fijn om mensen te kennen.

https://www.facebook.com/...l/videos/1204015680437647
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaWBX2agCoDyTCryjFhdnOUrCas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJOV4aSqugHhngIeNl7rtHN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omap8KzDacmHNmasUqjk7vcH6zI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OA1NtVUq34uTdcN1HnvqC8uq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67IBVhcnMex_lZQ-PR8J1f-_nVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpA9prN5dNMafjNhZKIjt6VU.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik dus een one of a kind Guns n' Roses Limited Edition. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
cybevenom schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:41:
afgelopen maand was Guns n Roses in het land in Groningen voor een concert. Nu wil het toeval dat ik die Flipperkast heb van Jersey Jack Pinball en er iemand een kleine gunst voor mij heeft gevraagd bij een vriend van hem genaamd Slash.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Oh wat gaaf zeg! Dat maakt de kast nog unieker. Goed onderhouden zou ik zeggen 😁.

Heeft er iemand trouwens een verkoper die een Stern Godzilla Premium op voorraad heeft?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cybevenom
voor degene die wat meer willen weten hoe mijn Guns n Roses door Axl, Slash en Duff gesigneerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
cybevenom schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:19:
voor degene die wat meer willen weten hoe mijn Guns n Roses door Axl, Slash en Duff gesigneerd werd.

Mooi, man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 14:03

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb geen kasten wel gehad . Heel veel gehad lang geleden. Ik restaureerde ze helemaal ook de speelvelden .

Toen ik stopte wilde ik niet te lang blijven zitten met de kasten en heb ze toen allemaal op marktplaats en flippermarkt.de gezet. Tientallen en net wat onder de gangbare prijs. Denk 200 eronder gemiddeld. Duitsers hielden niet van rijden om een kast op te halen.

Veel reacties van kopers maar bijna net zoveel reacties met een andere insteek: iets van 30 berichten van lui die liepen te klagen dat ik mijn flipperkasten te goedkoop verkocht. Een klein gedeelte was netjes , het overgrootte deel wat minder en een paar zeer grove bijna doodswensen. Alles genegeerd uiteraard.

Maar er zijn daar dus een hoop gasten die er baat bij hebben dat de prijzen zo hoog mogelijk zijn en blijven.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
CORVETTE schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:05:
Ik heb geen kasten wel gehad . Heel veel gehad lang geleden. Ik restaureerde ze helemaal ook de speelvelden .

Toen ik stopte wilde ik niet te lang blijven zitten met de kasten en heb ze toen allemaal op marktplaats en flippermarkt.de gezet. Tientallen en net wat onder de gangbare prijs. Denk 200 eronder gemiddeld. Duitsers hielden niet van rijden om een kast op te halen.

Veel reacties van kopers maar bijna net zoveel reacties met een andere insteek: iets van 30 berichten van lui die liepen te klagen dat ik mijn flipperkasten te goedkoop verkocht. Een klein gedeelte was netjes , het overgrootte deel wat minder en een paar zeer grove bijna doodswensen. Alles genegeerd uiteraard.

Maar er zijn daar dus een hoop gasten die er baat bij hebben dat de prijzen zo hoog mogelijk zijn en blijven.
Er zitten een hoop tussen die aan het handelen zijn inderdaad, heb er 1 die ik volg op marktplaats omdat hij elke week een kast aanbood.

Moet ook zeggen dat ik blij ben dat mij TAF van 6000 euro nu 10k+ waard is. Betere investering dan Lego. Door naar de 25k!

• Timmiboy
Ik ben van plan om dit jaar nog een Flipperkast aan te schaffen. Ik ben bang dat ik ook de volle mep moet betalen. Iets met inflatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

cybevenom schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 23:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb er vandaag een potje op gespeeld op het DPO. Tenminste, ik neem aan dat er niet nog precies zo’n gesigneerde kast bestaat :)
De hoed van Slash werd ook nog gesigneerd door Eric Menier (de ontwerper).
Erg toffe kast. Jammer dat ik er thuis geen plek meer voor heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cybevenom
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:39:
[...]

Heb er vandaag een potje op gespeeld op het DPO. Tenminste, ik neem aan dat er niet nog precies zo’n gesigneerde kast bestaat :)
De hoed van Slash werd ook nog gesigneerd door Eric Menier (de ontwerper).
Erg toffe kast. Jammer dat ik er thuis geen plek meer voor heb.
Dat was inderdaad mijn kast die op het DPO stond. Ik heb 3 dagen met Eric Meunier opgetrokken daar aangezien hij geregeld had dat Slash en co hem gesigneerd hebben. Chat al bijna 2 jaar met hem maar hebben elkaar hier voor het eerst echt ontmoet. Erg toffe gozer. Ook leuk dat tijdens het flipperen Slash hem nog app-te vanuit Singapore. Kijk ernaar uit een factory tour van hem te krijgen als ik naar Chicago ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 15:08
Timmiboy schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:00:
Ik ben van plan om dit jaar nog een Flipperkast aan te schaffen. Ik ben bang dat ik ook de volle mep moet betalen. Iets met inflatie...
Idem, kijk hier nogal tegen op. Een 'dealtje' valt niet echt meer te vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmiboy
ChapDDR schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:31:
[...]

Idem, kijk hier nogal tegen op. Een 'dealtje' valt niet echt meer te vinden...
Inmiddels heb ik het al wel rond gemaakt. En komt mijn NiB volgende week binnen.

Ik kon natuurlijk ook voor een gebruikte gaan.
Maar aangezien ik niet van plan ben om er nog een aan te gaan schaffen. Wil ik het wel meteen goed doen. Dus mijn Godzilla Premium met alles erop en eraan is het dus geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
Timmiboy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:38:
[...]

Inmiddels heb ik het al wel rond gemaakt. En komt mijn NiB volgende week binnen.

Maar aangezien ik niet van plan ben om er nog een aan te gaan schaffen. Wil ik het wel meteen goed doen. Dus mijn Godzilla Premium met alles erop en eraan is het dus geworden :D
Een erg fijne keuze. Godzilla is een heerlijke shooter en zeker 1 als je die aanschaft voor de premium te gaan. Die tower mech en de brug zijn fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
cybevenom schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:50:
[...]

Een erg fijne keuze. Godzilla is een heerlijke shooter en zeker 1 als je die aanschaft voor de premium te gaan. Die tower mech en de brug zijn fantastisch.
Heb al aardig wat potjes op een Pro kunnen spelen O-) . Daar was ik al verkocht. Alles klopt gewoon aan deze kast. Kleurrijk, heerlijke muziek momenten. Mechanische mutliball was eigenlijk ook wel een vereiste

Heb je hem zelf ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cybevenom
Timmiboy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:01:
[...]

Heb al aardig wat potjes op een Pro kunnen spelen O-) . Daar was ik al verkocht. Alles klopt gewoon aan deze kast. Kleurrijk, heerlijke muziek momenten. Mechanische mutliball was eigenlijk ook wel een vereiste

Heb je hem zelf ook?
Ik heb hem zelf niet. Momenteel heb ik alleen mijn Guns n Roses. Ik heb in het Dutch Pinball Museum regelmatig op de pro gespeeld en in Duitsland bij Pinball Universe en het DPO ook de Premium een aantal keer gespeeld. Het thema is niet echt mijn ding maar qua schoten en spel is het zeker een topper in elke versie. Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel naar de premium om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
Timmiboy schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:38:
[...]

Goede keuze, dat is echt een hele toffe flipperkast. Ik heb toevallig ook de kans gehad om 'm een aantal keer te spelen.

Voor mij ligt het budget wel echt veel lager, zo rond de €2k. Dat is al best een smak met geld, en tegenwoordig krijg je er bijna niks degelijks voor... De prijzen pre-corona waren een stuk schappelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Wegens ruimtegebrek wil mijn broer 1 van zijn 2 flipperkasten verkopen.
Guns N roses (data east) en een Twilight Zone. Probeer te kijken wat de huidige waarde is maar ze worden op het moment beide nergens aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
harley schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:43:
Wegens ruimtegebrek wil mijn broer 1 van zijn 2 flipperkasten verkopen.
Guns N roses (data east) en een Twilight Zone. Probeer te kijken wat de huidige waarde is maar ze worden op het moment beide nergens aangeboden.
Al op de marketplace van pinside gekeken? Daar staat veel kasten met hun prijzen erbij. wel veelal in Dollars maar geeft toch misschien een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ja, maar pinside gaat uit van vraag en aanbod in de USA, ik zie er geen buiten de USA te koop staan.
ook de markt is daar volgens mij iets anders dan in europa, ik weet dus niet hoe representatief die prijzen zijn.
Pinside geeft voor de Twilight zone $ 9000 en de Guns 'N Roses $ 6000,-

Via flipperforum net vernomen dat er daar vorige maand iemand een Twilight zone voor meer dan 7000 verkocht heeft en dat ze afhankelijk van de staat de prijs op 6000~7000 schatten.

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 03-12-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:04
Leuk topic. Zit al even in de hobby maar heeft de laatste jaren wat stil gelegen. Met enige regelmaat te vinden in het NFV clubhuis en pinball museum. Mijn collectie bestaat uit een TAF en HS2. Laatstgenoemde ligt uit elkaar voor restauratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
rockerpoet schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:11:
Leuk topic. Zit al even in de hobby maar heeft de laatste jaren wat stil gelegen. Met enige regelmaat te vinden in het NFV clubhuis en pinball museum. Mijn collectie bestaat uit een TAF en HS2. Laatstgenoemde ligt uit elkaar voor restauratie.
Toffe kasten! En welkom :)

Ben zelf in het bezit van een Champion Pub, maar wil een tweede erbij.
Helaas zijn de kasten schreeuwend duur momenteel dus ik wacht nog even af.

Aangezien de huidige een Stop And Go kast is, wil ik voor mn tweede iets meer snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:04
Kraz schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:19:
[...]

Toffe kasten! En welkom :)

Ben zelf in het bezit van een Champion Pub, maar wil een tweede erbij.
Helaas zijn de kasten schreeuwend duur momenteel dus ik wacht nog even af.

Aangezien de huidige een Stop And Go kast is, wil ik voor mn tweede iets meer snelheid :P
Wellicht een Steve Ritchie 'king of flow' kast overwegen :) Sommigen zijn relatief betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
Champion pub, ik ben jaloers hoor! Hele toffe machine!

Ik ben inmiddels ook trots eigenaar van een flipperkast. Enkele weken geleden een Last Action Hero van Data East gescoord voor een gunstige prijs (gezien de huidige markt). Niet helemaal mijn thema, maar wel enorm leuk qua spel.

Binnenkort krijgt die wat TLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
ChapDDR schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Champion pub, ik ben jaloers hoor! Hele toffe machine!

Ik ben inmiddels ook trots eigenaar van een flipperkast. Enkele weken geleden een Last Action Hero van Data East gescoord voor een gunstige prijs (gezien de huidige markt). Niet helemaal mijn thema, maar wel enorm leuk qua spel.

Binnenkort krijgt die wat TLC
Thnx ! Hij is idd tof, maar 'traag'.
Op pagina 2 zie je wat foto's van de tweaks die ik destijds heb gemaakt.

Last Action Hero heb ik nooit IRL gespeeld. Wel heb ik m op de iPad :P
Je moet iets met die kraan doen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChapDDR
De hijskraan is meer een 'ball-lock' gimmick die veel herrie produceert. Speelveld heeft veel gewone features (meerdere scoops, captive balls, spinners, een kickback shot etc.) dus er is veel op te schieten. Multiball gaat tot 6 ballen, en er zitten magneten onder het speelveld die ballen manipuleren tijdens multiball. Dat is wel echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiboy
Beste forum en flipper leden.

Ik vroeg mij af. Bestaat er een actief Nederlandse discord kanaal? Zo verre ik weet, heeft de Nederlandse Flipper Vereniging geen kanaal.

Word het niet eens tijd dat er een Nederlands kanaal de lucht in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChapDDR
Zo ver ik weet niet, en dat verbaast mij niet gezien de gem. leeftijd in de flipperhobby. Het forum van NFV is ook aardig dood (jammer).

Ik zou een Nederlandse Flipper Discord wel joinen. De Nederlandse 'Japanse arcade scene' waar ik al vrij lang actief in ben is sinds een jaartje ook over van forum naar Discord, en dat is aardig positief uitgepakt.

Hopelijk blijven bepaalde types die ik zie op de facebook groepen weg, ik schrik soms van wat daar gepost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybevenom
Voor degene die interesse hebben in de opvolger van de designer die bij Jersey Jack Pinball de Guns n Roses flipperkast heeft gemaakt is er nu The Godfather.

YouTube: The Godfather 50th Anniversary Pinball by Jersey Jack Pinball

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik heb nog een TNG kast staan hier, maar ja helaas meer in de weg en laaste jaren niet meer gespeeld. Zou ik m toch maar bewaren of iemand interesse? Moet wel uit elkaar om vanaf de 1e verdieping te komen denk ik.

Edit: een andere tweaker heeft m overgenomen, veel plezier ermee.

[ Voor 13% gewijzigd door Theswitch op 19-08-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Recent maar weer een beslissing gemaakt om een TOM te kopen, iedere keer als ik in het flipper museum zit ben ik er niet bij weg te slaan. Fijne kast om mee te spelen, mijn eigen kast speelt wel een stuk sneller.

Er staat nu een BSD, TAF en een TOM hier in de gameroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osc
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-06 20:56

Osc

Leuk om te zien dat op tweakers ook pinheads zitten.
Zelf heb ik al een paar jaar een Jurassic Park Premium van Stern staan. Eerder had ik 4 kasten tegelijk (lotr, JP van data east, IJ van Williams, Simpsons van stern), maar dat begon wat uit de hand te lopen.
Had ik die IJ nog maar een paar jaar vastgehouden, gezien het bedrag waar ze tegenwoordig voor gaan.

Maar de tijd is gekomen dat ik ook JP te koop ga zetten.
Het is een absoluut succes nummer wanneer vrienden langskomen, maar voor solo play ken ik het ondertussen wel. M'n favoriete mod is zonder twijfel de nieuwe t-rex van Art of Pinball, al was het wel een priegelwerkje om die erin te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRQTsE7TsegnAMJedKQ75TTNt7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XInCW2QJEH7hfNECFMudnW0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:01

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-07 22:56

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb een nieuw projectje: "Williams Smart Set"

Volledig elektro-mechanische flipperkast welke grotendeels werkt.

Echter is met tape geprobeerd om strakke lijnen te maken en een 'mooi rode' lak te realiseren ...

... dit gaat dus volledig gestript worden en het zo goed/kwaad als het kan terug te brengen naar origineel.

Een van de scorewieltjes draait niet helemaal lekker, solenoid van 'aantal games' hant los, geloof dat niet alle lampjes werken en moet even kijken naar de munten-inworp; om het speelbaar te maken zonder steeds het luikje open te houden.

Maar verder wel een leuke kast, ook omdat het 1-4 spelers aan kan en volledig mechanisch is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQUkG9CUU0EFOlKwXc7R9HlJXmw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbXbrWEirR2H4BtDuXhfftiB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtDG0ppQIbFVYTZjFpa7kIOhinQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPfLjby4tSqQeNW7fb2XYhau.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0kh6GmTUBNBuIS_kjtA-ga1PWI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4jePgKNJSxyBWUMAEajIxpC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-07 22:56

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een kleine update m.b.t. mijn project.

Ik zie nu dat ik jammer genoeg geen fotos heb van het verven zelf.

Het wit maken van de kast was niet zo'n grote moeite, met een roller en uitrolbakje was dat relatief eenvoudig.
De meeste moeite zit in het afplakken en verven rondom de knoppen. Maar de vlakke stukken zijn geen probleem.

Wat betreft de illustraties aan de zijkant, het is heel lastig om een mooi ronde bocht te maken én genoeg verf neer te leggen om een dekkend geheel te krijgen.
Het was in een keer niet helemaal dekkend, waarna ik daarna nog eens binnen de lijntjes moest kleuren.

Strakke/rechte lijnen zou een stuk makkelijker zijn, dan kun je het aftapen en kun je een flink dikkere kwast gebruiken.

De originele status, zoals jullie weten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvw9S5l5kSDbmJG0F-cfgEaz78I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chHLQkiyXaLaBTJgLtUxDZVJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Met een 'verfschraper' heb ik de rode lak er af kunnen schrapen, deze zat niet heel goed gehecht aan de onderlaag en de lak was zodanig 'hard' dat hij ook een soort van 'versplinterde'.

Dit gaf wel een goed beeld van de print eronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_NsBP4XprDTaMctF-ZgZ1cZvDk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eA5bJxMdEG4fx5zmMsO8MOC.jpg?f=fotoalbum_tile

Vervolgens heb ik de print overgedrukt op 'bakpapier', het is alleen onhandig dat ze tegenwoordig alleen nog maar vellen verkopen, i.p.v. rollen bakpapier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-hTBjkcuxVAivvnRtJOscW_RCQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8L3TUP0OXKZhZOTokbqe89UC.jpg?f=fotoalbum_tile

Toen toch maar gekozen om de kast terug te schuren tot het hout, de verfresten gaven best wat oneffenheden, maar omdat de kast vrij 'recht-toe-recht-aan' is kon dit zeer eenvoudig met een bandschuurmachine.

Eerst heb ik een grovere korrel gebruikt om de verf er af te schuren, daarna een iets fijnere band om de ondergrond voor te bereiden (lees 'krassen' van de grove korrel minder diep te maken), zodat het na het verven mooi 'vlak' is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3q6v0VfC2gXj-GIobM9sp3QTY70=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W01h1KgHGCXgcal0z2f27eK7.jpg?f=fotoalbum_tile

Vervolgens heb ik met 'carbonpapier' tussen de kast en de eerder gemaakte afdrukken op het
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bpqeoTjAruPvRdO0dSPof0Wwds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8DMnc7tpRBnd1zF8ecEYasn.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier zie je de lijntjes nog een beetje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PPG3HWCTrkFXYD93DPPkwbFkiDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16GqQklPa4uq5aYd7BWo4kDi.jpg?f=fotoalbum_tile

Resultaat, vanaf de zijkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18DPA7dP-zeGS3AmsNvttZ7x_1s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qv89GsxhzXKIbvTuMTqQVBS2.jpg?f=fotoalbum_tile

Resultaat, vanaf de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhAYt_KbYnTk4ttJC9m6qD3Zl8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v65PAoJ4CFKCSpOTlAglvyds.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cybevenom
het eindresultaat mag er zeker wezen. Mooi gedaan hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Accretion schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:19:
Een kleine update m.b.t. mijn project.

Ik zie nu dat ik jammer genoeg geen fotos heb van het verven zelf.

Het wit maken van de kast was niet zo'n grote moeite, met een roller en uitrolbakje was dat relatief eenvoudig.
De meeste moeite zit in het afplakken en verven rondom de knoppen. Maar de vlakke stukken zijn geen probleem.

Wat betreft de illustraties aan de zijkant, het is heel lastig om een mooi ronde bocht te maken én genoeg verf neer te leggen om een dekkend geheel te krijgen.
Het was in een keer niet helemaal dekkend, waarna ik daarna nog eens binnen de lijntjes moest kleuren.

Strakke/rechte lijnen zou een stuk makkelijker zijn, dan kun je het aftapen en kun je een flink dikkere kwast gebruiken.

De originele status, zoals jullie weten:
[Afbeelding]

Met een 'verfschraper' heb ik de rode lak er af kunnen schrapen, deze zat niet heel goed gehecht aan de onderlaag en de lak was zodanig 'hard' dat hij ook een soort van 'versplinterde'.

Dit gaf wel een goed beeld van de print eronder.
[Afbeelding]

Vervolgens heb ik de print overgedrukt op 'bakpapier', het is alleen onhandig dat ze tegenwoordig alleen nog maar vellen verkopen, i.p.v. rollen bakpapier.
[Afbeelding]

Toen toch maar gekozen om de kast terug te schuren tot het hout, de verfresten gaven best wat oneffenheden, maar omdat de kast vrij 'recht-toe-recht-aan' is kon dit zeer eenvoudig met een bandschuurmachine.

Eerst heb ik een grovere korrel gebruikt om de verf er af te schuren, daarna een iets fijnere band om de ondergrond voor te bereiden (lees 'krassen' van de grove korrel minder diep te maken), zodat het na het verven mooi 'vlak' is.
[Afbeelding]

Vervolgens heb ik met 'carbonpapier' tussen de kast en de eerder gemaakte afdrukken op het
[Afbeelding]

Hier zie je de lijntjes nog een beetje.
[Afbeelding]

Resultaat, vanaf de zijkant:
[Afbeelding]

Resultaat, vanaf de voorkant:
[Afbeelding]
Mooi gedaan, maar rollen bakpapier hebben ze nog wel bij de action. want die vellen word ik ook simpel van met onze iets kleinere oven moet ik altijd aan 2 kanten het vel inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:29
Hier kan vast iemand uitleggen hoe het komt dat Mattie's flipperkast midden in de nacht even aangaat zonder dat de stekker erin zit

https://qmusic.nl/flipperkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Topicstarter
Alles voor de kijkcijfers :)

Echt wel dat er een stekker in zit. Zeker met die oude dingen heb je aardig wat stroom nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Mooi gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenD