Intussen staat er een TAF hier, er zaten wat issues aan waardoor de prijs lager was want in verzamelstaat zijn ze amper te betalen (7-9k, zie zelfs 14k op duitse forums). Na wat reparaties werkt hij, er zitten wat bugs in (mechanisme waar de ballen in zitten blijft soms hangen waardoor je moet flipperen voor er een volgende bal komt). Zodra dat opgelost is werkt hij perfect.Metaalhoofd schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:44:
Na bij een collega een TAF thuis te hebben zien staan begint het bij mij ook te kriebelen. In de jaren 90 heb ik er een hoop guldens aan doorheen gejaagd en als ik er vandaag de dag een tegenkom, moet ik altijd minimaal een spel spelen (ik zie ze overigens weinig meer in het wild, behalve in bijv het computermuseum in Zwolle).
Onlangs zijn we verhuisd en heb ik ook de plek voor een kast in mijn 'mancave' die ik komende winter ga inrichten (ruimte op zolder, wordt nog wat met sjouwen). Evt kan ik er ook een paar kwijt in de garage, maar ik denk dat vrouwlief dan gaat steigeren (zeker gezien de prijzen van dotmatrix kasten).
Eerst maar even een jaar sparen en met VPX ontdekken welke kasten me het meest aanspreken, langdurig leuk blijven en nog een beetje te betalen zijn.
Ik streef naar max 4k, maar liefst onder 3k en denk momenteel aan High Speed 2, Last Action Hero, White Water, T2, Dr Who, maar heb nog een hoop uit te proberen. Ik neig toch vooral naar de flippers uit de jaren 90, omdat ik die zelf als tiener veel heb gespeeld.
In de tussentijd wil ik een mini virtuele flipperkast bouwen met 24" speelveld, liefst zo budget vriendelijk mogelijk, zodat ik zoveel mogelijk budget overhoud voor de echte kast.
Zo'n virtuele flipper maakt het ook wat makkelijker om te oriënteren voor welke echte flipper ik wil gaan. Daarna blijft dat natuurlijk leuk voor de afwisseling en kunnen de kinderen ook flipperen zonder dat ik me teveel zorgen maak over slijtage.
Mijn eerste kast is een Bram Stokers Dracula. Rond de 3000 voor betaald. Hij is enorm uitdagend, heel moeilijk. Het enige nadeel is dat ballen enorm snel drainen aan de zijkant. Een ander ding wat ik erg belangrijk vind is een mooi kleurrijk speelveld, ik zie flipperkasten ook als een stuk kunst in huis. Zeker omdat het zo'n groot ding is. Daarom moeten de lampjes kleurrijk zijn (liefst led voor mij, en het speelveld moet een beetje schreeuwen qua kleuren. Destijds heb ik een beetje gekeken naar kasten, kan je de volgende in prijsklasse tot 4k zelf naar keek (speelde heel erg met het idee deze te kopen):
- Junkyard
- Judge Dredd
Heb ook veel op ipdb gekeken, maar zodra iets in de top10 staat moet je rekening houden met 6k+
Keek destijds ook naar een Batman Dark Knight, maar verkoper wou niet zakken met de prijs (was zelf bereid tot 5k te gaan voor die kast)
Wees wel voorbereid dat je veel moet repareren. Heb inmiddels een kapotte switch, een paar ledjes in de BSD. Het zijn kasten die inmiddels wel de 30 jaar aantikken.