Maken van een inhoudsopgave voor een uitgebreide review

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMassen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo Tweakers-forumleden!

Ik zit me rot te zoeken hoe ik een inhoudsopgave voor een uitgebreide review kan maken die direct linkt naar het gedeelte van de review (zie bijvoorbeeld deze review: productreview: AOC Q2781PQ Zwart review door pclinde). Ik ga de review waarin ik dit zelf wil verwerken niet linken (regeltjes, regeltjes..) maar ben wel benieuwd.

Even om duidelijk te zijn, de headers van elk kopje (inleiding, specificaties etc.) zijn fotobestanden, niet tekst (misschien dat dat verschil maakt met de manier waarop je een inhoudsopgave maakt)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Uit de UBB-FAQ:
De anchor-tag

Syntax: [anchor=label] ( optionele tekst [/anchor] )

Attributen:

label: naam - naam van het label (kan niet met een cijfer beginnen)
Gebruik: plaatsen van anchor waar door middel van de jump-tag naartoe gesprongen kan worden

De jump-tag

Syntax: [jump=label,title] Spring naar anchor met label [/jump]

Attributen:

label: naam - naam van het label
title: tekst - tooltip tekst
Gebruik: linkt binnen de post naar het anchor met betreffende label. Dit anchor kan geplaatst worden middels de anchor-tag
Ik denk dat dit ook werkt in productreviews. :) Je kunt volgens mij ook images in anchors zetten (dus jumps naar images laten verwijzen).

[ Voor 3% gewijzigd door Coffeemonster op 10-11-2016 00:17 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
Wat hierboven staat aangegeven idd. Als ik het goed heb, zet je de anchor tag net boven de hoofdstuk titel. Als je net zo'n autist bent als ik, zul je je storen aan het feit dat de titel strak bovenin het scherm komt na op de link te klikken. Om dat te verhelpen zet je een leeg plaatje tussen de anchor tag en de titel.

Het beste werkt een volledig transparante png van 1x1 pixel.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
In mijn review van productreview: Intel Core i3-6100 Boxed review door rens-br staat ook zo'n inhoudsopgave en ik heb het zo gemaakt:

De Inhoudsopgave
code:
1
2
3
4
5
6
7
[list]
[li][jump=inleiding]Inleiding[/jump][/li]
[li][jump=specs]Specificaties[/jump][/li]
[li][jump=verpak]Verpakking en Inhoud[/jump][/li]
[li][jump=pres]Prestaties[/jump][/li]
[li][jump=conc]Conclusie[/jump][/li]
[/list]

En dat ziet er dan zo uit:Hoofdstuktitel:
code:
1
[anchor=inleiding][img=600,80]https://tweakers.net/ext/f/GvuVF7moIFxyeR7zWsGTqk7Q/full.jpg[/img][/anchor]

En dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GvuVF7moIFxyeR7zWsGTqk7Q/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 12:33

pclinde

TechGaming.nl

Hi,

rens-br heeft je al goed geholpen. :) Je mag voortaan ook een berichtje sturen. :D Ik help je graag verder!

Succes,
Pim

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:53

crisp

Devver

Pixelated

Als je netjes heading-tags gebruikt voor kopjes dan voldoet een simpele [toc]-tag bovenaan je review ook ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1