Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Beste Medetweakers,

Ik heb sinds kort via mijn werkgever een dual sim telefoon (Huawei P9 Lite) welke ter vervanging dient van mijn eigen privé telefoon (die defect is) en mijn werk telefoon (welke ik heb ingeleverd voor de dual sim telefoon). De P9 Lite heeft een gedeeld SIM2/microSD slot. Dus hier kan ik dus geen microSD kaart meer bijsteken. (Spijtig, maar het is niet anders...)

Mijn vraag is nu of jullie mij een (redelijk) goedkope android telefoon kunnen aanraden die 100% zeker microSDXC kaartjes ondersteund. Ik heb me reeds een tijdje verdiept naar mogelijkheden op de pricewatch maar ik kom altijd op telefoons (Alcatel One Touch Pixi 3, Wiko Sunny, Sony Xperia E1,...) uit waar ik niet echt een hard bewijs kan vinden op diverse bronnen over de beweerde eigenschappen rond microSD welke op de pricewatch staan. Ik dacht hooguit €150 te willen uitgeven, maar ik neem aan dat het voor minder ook zou moeten kunnen? Althans zo wordt toch beweerd in de pricewatch...

Het toestel zou vooral moeten dienen voor muziek af te spelen en hooguit een GPS applicatie dus zeker geen zaken welke een snelle CPU of iets dergelijks verwachten. Het toestel zal semi permanent in mijn auto liggen verbonden via een AUX kabel.

Ik dacht eerst aan een MP3 speler maar die dingen zijn eigenlijk niet meer courant verkrijgbaar voor formaten >64GB tenzij je 200 euro of meer wil uitgeven. Plus hier kan ik, als ik ooit een GPS applicatie wil draaien verder dan ook niets mee.

Ik heb nog uit mijn Privé telefoon een SDXC kaartje van 128GB welke ik hierin terug wil gebruiken daarmee de vraag dus.

Alvast bedankt voor het meedenken!

gnarlkin

Beste antwoord (via gnarlkin op 14-11-2016 23:27)

• rens-br
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Colan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:25:
ik denk dat dat ook het maximaal ondersteunde is, heb echter geen 128GB om mee te testen.
Als 64GB werkt, dan werkt 2TB ook. Want beide kaartjes voldoen aan de SDXC standaard.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Overigens is dual sim + SD wel mogelijk, maar dan moet je wel met schaar en lijm aan de gang: [HowTo] Dual sim EN sd-kaart in één telefoon (Honor 7)

Over het algemeen kan je op de website van de fabrikant terug kijken of deze inderdaad SDXC ondersteund. Vaak staat er echter wel alleen een maximum formaat genoemd.

Zoals hier vermeld staat is SDXC vanaf 64GB, ondersteund een telefoon dus 64GB kaartjes, dan ondersteund deze SDXC.

Verder zou ik die Sony Xperia E1 niet kunnen aanraden, dat toestel is inmiddels 2,5 jaar oud en door de gebrekkige specificaties echt niet voorruit te branden.

[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 09-11-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Hallo rens-br,

Blijkbaar heb ik toch nog niet goed gekeken in welk forum ik de vraag moest plaatsen... Bedankt voor het topic op de juiste plaats te zetten.

De optie voor het toch nog kunnen gebruiken van de SD in de dual sim is in ieder geval leuk voor in het achterhoofd en ik wist zelfs niet dat dit kon. Maar ik wil eerst zien of er ook een relatief goedkoop toestel is welke aan mijn eisen voldoet.

Het probleem welke ik bij verschillende telefoons reeds tegenkwam, is dat bij elke telefoon die ik tot nu toe bekeken heb informatie rond de ondersteunde SD formaten op de website van de Fabrikant ontbreekt of onduidelijk of zelf tegensprekend is. Daarmee de vraag dus of iemand me een toestel kan voordragen welke redelijk geprijsd is en bewezen SDXC kaartjes ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

Ik had hetzelfde probleem, heb nu een Wiko Lenny 3 met 2 SIM's en een 64GB kaartje erin

ik denk dat dat ook het maximaal ondersteunde is, heb echter geen 128GB om mee te testen

Simplicity is de bom...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

ik denk dat dat ook het maximaal ondersteunde is, heb echter geen 128GB om mee te testen.
Als 64GB werkt, dan werkt 2TB ook. Want beide kaartjes voldoen aan de SDXC standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Ik had hetzelfde probleem, heb nu een Wiko Lenny 3 met 2 SIM's en een 64GB kaartje erin

Ik denk dat dat ook het maximaal ondersteunde is, heb echter geen 128GB om mee te testen
Zoals rens-br reeds vermeld kan een telefoon, als deze 64GB ondersteund, normaal ook gewoon 128GB of groter benaderen. Bedankt alvast voor je antwoord. Ik wacht nog even af voor andere voorstellen, maar de Wiko Lenny 3 ziet er in ieder geval goed geprijsd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

gnarlkin schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:31:
[...]
Wiko Lenny 3 ziet er in ieder geval goed geprijsd uit!
Mocht je dit toestel nog ooit wel gaan gebruiken als daily driver, let er dan wel op dat 4G niet wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gnarlkin
Ik verwacht dit niet, tenzij eventueel heel kort als noodoplossing en dan maakt dit niet zoveel uit. Het toestel is echt vooral als muziek speler en eventueel voor een GPS app. Maar dat laatste kan ik evengoed met mijn andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De Asus Zenfone 2 serie van vorig jaar hebben allemaal 2x sim + 1x microsd, en Europese 4G, en (niet onbelangrijk) hebben Android 6 upgrade gehad. De Zenfone Laser (ZE500KL) en Max (ZC550KL) zijn richting de 150-180 euro op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Bedankt nog voor je antwoord Dreamvoid. Ik ga toch voor de Wiko Lenny 3 gaan. Deze zou normaal alles moeten kunnen wat ik nodig heb en deze kost een stuk minder dan de Asus telefoons welke je aanhaalt.

==============

Even nog een eindbericht om een conclusie te trekken over de Wiko Lenny 3 na aankoop.
Ik heb de telefoon vandaag ontvangen en kan bevestigen dat de Wiko Lenny 3 perfect overweg kan met een 128GB SDXC kaartje en dus ook alle andere formaten van de SDXC standaard.

[ Voor 41% gewijzigd door gnarlkin op 17-11-2016 08:41 . Reden: Update na aankoop toestel. ]

Pagina: 1