Tweakblogs - Google referrals

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Zijn vergooglede links toegestaan in blogposts (vanwege statistieken volgens de auteur)?
Houdt dat verband met crisp in "Advertenties op Tweakblogs" ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
PcDealer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:06:
Zijn vergooglede links toegestaan in blogposts (vanwege statistieken volgens de auteur)?
Houdt dat verband met crisp in "Advertenties op Tweakblogs" ?
Vergooglede links? Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ik gok URL shortening (en dus obfuscation en tracking) zoals geboden door goo.gl en bit.ly.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

PcDealer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:06:
Volgens mij zijn Blogposts gevrijwaard van de algemene voorwaarden / normen&waarden van de rest van T.net. Wat iemand blogt, is niet onder scrutiny van de medewerkers van Tweakers.net.

Oftewel; als iemand alleen maar "verminkte" URLs wil posten, is dat toegestaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:43:
[...]

Vergooglede links? Wat bedoel je hier precies mee?
What he says ->
8088 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:53:
Ik gok URL shortening (en dus obfuscation en tracking) zoals geboden door goo.gl en bit.ly.

MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:01:
[...]

Volgens mij zijn Blogposts gevrijwaard van de algemene voorwaarden / normen&waarden van de rest van T.net. Wat iemand blogt, is niet onder scrutiny van de medewerkers van Tweakers.net.

Ik meende te hebben gelezen dat Tweakblogs als onderdeel van tweakers juist wel onder de AV valt, maar dat er minder stringent wordt gecontroleerd/opgetreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

PcDealer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:54:
[...]

What he says ->
[...]

[...]

Ik meende te hebben gelezen dat Tweakblogs als onderdeel van tweakers juist wel onder de AV valt, maar dat er minder stringent wordt gecontroleerd/opgetreden.
Ah, ik kan me voorstellen dat valide bit.ly URL's toegestaan zijn mits ze uitkomen op de uiteindelijke URL waar ze voor bedoeld zijn (al dan niet voorzien van een Google Stats GUID of iets dergelijks). Maar gezien de topic-titel, referrals, zijn er soms wel wat andere zaken die inderdaad niet netjes zijn zoals bit.ly/myurl laten doorverwijzen naar www.ditkanjewinnen.nl/user-referral.php?uid=3455757

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ze komen wel op een niet referral url uit in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ja het zijn referrals, maar dat staat ook aangegeven in de about sectie:
http://www.gearbest.com/rc-quadcopter-parts/pp_543278.html#lkid=10198937
http://www.gearbest.com/r...urce=tweakers&utm_medium=Martijn&utm_campaign

Verder de voorwaarden om gebruik te maken van de website Tweakers.
Website het geheel van webpagina's, software, databanken, services (zoals bijvoorbeeld IRC) en door Tweakers.net geplaatste Content gekoppeld aan de domeinnaam tweakers.net en aan de subdomeinen en aanverwante domeinen (zoals bijvoorbeeld tweakers.nl) en alle via deze website toegankelijke diensten zoals bijvoorbeeld het Forum, Vraag & Aanbod, Pricewatch, Shopreview, Productreview, Tweakblogs en Jobs.
4.6 Het Lid mag (ter uitsluitende beoordeling van Tweakers.net) geen Content op de Website plaatsen:
Viii: voor reclame- of marketingdoeleinden.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:01:
[...]

Nee hoor, kijk maar in de footer. Ook op tweakblogs zijn de AV van kracht. Geen reclame of referrallinks.

[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 26-11-2016 23:24 ]

• MAX3400

MAX3400

zeef schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:00:
[...]

Nee hoor, kijk maar in de footer. Ook op tweakblogs zijn de AV van kracht. Geen reclame of referrallinks.
Ah, dus wat in MAX3400 in "Tweakblogs - Google referrals" staat is dan wel correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

zeef schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:00:
[...]

Daar is in het verleden anders op gereageerd...
zeef in "Tweakblogs: download Spotify mp3's"
zeef in "Tweakblogs: download Spotify mp3's"
Verwijderd in "Tweakblog spam, of?"

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het komt er dus op neer dat het mag.
Bij bepaalde zaken kan wel worden opgetreden, zoals (gesponsorde) give-aways. Een samenkoop actie zou wellicht ook niet worden gewaardeerd. Referrals met kleine marges zouden geen probleem moeten zijn in een Tweakblog. M.i. zou het wel eerlijk zijn als de blogger het netjes toegeeft bij elke (mini) link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Kiswum schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:10:
Het komt er dus op neer dat het mag.
Bij bepaalde zaken kan wel worden opgetreden, zoals (gesponsorde) give-aways. Een samenkoop actie zou wellicht ook niet worden gewaardeerd. Referrals met kleine marges zouden geen probleem moeten zijn in een Tweakblog. M.i. zou het wel eerlijk zijn als de blogger het netjes toegeeft bij elke (mini) link.
Ik probeer het nu ook uit te vogelen.

Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs

Is de meest recente update mbt dit onderwerp, en lijkt mij een heldere 'nee, het mag niet'. Geen acties, geen referrals, etc. Dat het echter vaag is dat eerder (en nogal frequent) andere stellingen zijn genomen is wel een puntje.

Heb vaker aangegeven dat ik er geen moeite mee heb, maar ik snap de positie van Tweakers als bedrijf en het feit dat (al dan niet Chinese) partijen Tweakers dolgraag willen bereiken zonder een steentje bij te dragen als een doorn in het oog wordt gezien. Mijn interesse is echter simpel: Ik wil enkel duidelijkheid over wat mag of niet mag, zodat we gezellig leuke dingen kunnen doen zonder dat iemand boos/verdrietig/gevoelig wordt. Als ik shit weg mag geven 'yey woopie' (het is best leuk etc), maar mag het niet dan.. tja.. uh. Heb ik nog wat reserve onderdelen? :D

Overigens voorwaarden aan giveaways (of referrals) lijkt mij lastig. Ik quote je stukje waarin je lijkt te suggereren dat giveaways ok kunnen zijn maar gesponsored niet Dat lijkt mij onwenselijk, het vereist geen geniaal brein om daar 'oplossingen' voor te vinden. Kijk ik naar het Tweakblog overzicht nu zie ik o.a. Kanemochi en Dodge die het best netjes invullen, maar ook dat is een lastig vlak. Mag een referral wel als duielijk is dat het een referral is? Of als je een niet ref. alternatief biedt? Wat een zanik detail regeltjes ga je dan krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Foritain op 26-11-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Giveaways mag dus niet zoals je verwijst naar Zeef. Je kunt ze voor weinig in V&A zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

PcDealer schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:17:
Giveaways mag dus niet zoals je verwijst naar Zeef. Je kunt ze voor weinig in V&A zetten?
Goed idee. Jij nog wat nodig? Moet je na het winnen van de V&A ad enkel even je contactgegevens in mijn nieuwsletter subscription form zetten, dan stuur ik je de prijs asap op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Er is inmiddels een uitslag binnen:
Prijsvragen in reviews, topics en/of tweakblogs
Kortom: je review, topic, post of blog is en blijft van harte welkom. Maar dan zonder verloting, korting, links met referral etc. etc.
Het blijkt dat niet iedereen op de hoogte is van bovenstaande. In december waarschuwen we nog, vanaf januari gaan we er strenger op controleren.
Nu maar hopen dat de users dit ook tot zich zullen nemen en zich hier echt aan houden. Als je het ziet, dan kun je dat aangeven bij de gebruiker en als dat niet werkt, dan kan het hier: Schop een Modje

Edit:
Referrals en blogs:
Ginz in "Spammer / Referral link gespot op Tweakblogs"

[ Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 12-06-2018 19:06 ]

Pagina: 1