Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChipSkylark
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-08 22:49
Voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe convertible laptop is dit misschien een handig topic en bespaart een hoop tijd. Ik heb er zelf (te) veel tijd in gestoken, dus ik hoop dat ik hiermee bij iemand anders weer wat tijd kan besparen. Het is de eerste keer na 10 jaar lurken dat ik iets post, hopelijk is het nuttig.

Ik had een 13 inch acer uit 2005, waarvan het scherm nu al 3 jaar kapot is. Omdat ik binnenkort een vlucht van 30 uur heb, was het dan nu toch echt tijd voor vervanging. Aangezien ik toch vaak op de bank zit te surfen en reis wil ik graag een convertible. Die zijn er nu al wat langer en de kinderziektes lijken langzaam te zijn genezen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zocht een Windows convertible voor onderweg: video's kijken, surfen, mailen. Voor games heb ik een Xbox One. Een lange accuduur is dan ook belangrijker dan een snelle processor.

Wat is je budget?
Vooraf bepaald op maximaal 1400€. Uiteindelijk heb ik €1000 uitgegeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zie boven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Eisen vooraf
Beeldscherm: ik zocht een scherm tussen de 12 en 13.3 inch. Minstens full-HD 1080p.
CPU: intel core m3-6Y30, intel core i7 7500/6500, intel core i5 7200/6200. Accuduur is belangrijker dan de snelheid.
Accu: hij moet het bij normaal gebruik minstens 7/7,5 uur uithouden.

De kandidaten waren al snel duidelijk. Er moet wel bij worden gezegd dat al deze modellen in een boel verschillende uitvoeringen zijn te krijgen.
- Samsung tab pro (m3)
- Lenovo yoga 900 (i5 of i7)
- HP Spectre x360 (maar dan het nieuwe model x360 13-w***) (i5 of i7)
- Microsoft surface pro 4 (m3, i5 of i7)
- Acer aspire switch 12 alpha (i5, i7)
- Asus zenbook flip (i5, i7)

Laten we het rijtje afgaan. In eerste instantie sprak de [b]Samsung tab pro[b/] mij erg aan vanwege het mooie OLED scherm. De m3 processor is voldoende voor wat ik er mee wil gaan doen. De Samsung viel echter als eerste af. Vooral omdat je het beeldscherm slechts in 2 standen kan neerzetten. Verder vond ik 4 GB RAM en 128 GB SSD toch wel wat weinig, aangezien ik er toch wel een boel films op wil zetten voor onderweg. Ik breidde mijn eisen dan ook uit met: minstens 256 GB SSD.

Een wat andere klasse is de [b]Lenovo yoga 900[b] die niet geheel toevallig net binnen het budget valt. Hij heeft een krachtige i7 CPU, een mooi scherm en ik vond hem er in de winkel ook gewoon erg mooi uitzien, zeker het oranje beviel mij als Nederlander in Duitsland erg goed :P .
Ik heb uiteindelijk niet voor de Lenovo gekozen. Ten eerste vanwege de commotie die ze hebben veroorzaakt met hun bloatware/spyware :/ en ten tweede omdat de prijs/nut verhouding voor mij niet optimaal was. De accu houdt volgens enkele reviews net geen 7 uur. Als ik het budget echt tot de max ga uitgeven moet het belangrijkste punt, de accu natuurlijk wel goed zijn.

Gaan we door naar de HP Spectre x360 13-w***. De versies van de 13-4159 hebben veel negatieve reviews. Zo zou hij vaak crashen, zijn er bugs en komen er volgens een paar review na een tijd gele vlekken op het beeldscherm. De 13-4110 heeft betere reviews. Wat mij sowieso niet zo bevalt is de metalen afwerking aan de onderste rand van het keyboard. Als je palmen hier op rusten tijdens het typen gaat dat snel irriteren. Mijn vriendin heeft een Elitebook en daar stoor ik me er toch telkens aan. 8)7
De nieuwe versie 13-w*** is gereviewd door notebookcheck: https://goo.gl/QBSq0i, waarbij het er op lijkt dat de problemen opgelost zijn. Hij heeft de nieuwe kaby lake processoren (al maakt dat niet zo veel uit), heeft een accuduur van 9 uur, een goed scherm en is vrij stil.
Deze viel echter toch af. Vanwege de metalen rand en omdat hij simpelweg nog niet te krijgen is voordat ik hem nodig heb. Waarschijnlijk zou hij ook te duur zijn.

De Microsoft surface pro 3 mag natuurlijk niet ontbreken in de lijst. Misschien bestonden de andere convertibles niet eens als deze surface er niet zou zijn. Hij is er in een aantal uitvoeringen: met een m3, een i5 en een i7 processor. De m3 zou op zich genoeg zijn voor wat ik er mee wil gaan doen, maar die is alleen met 128 GB SSD te krijgen. De i5 en i7 versies zijn dan toch te duur, niet in de laatste plaats vanwege de type cover die je er apart bij moet kopen.

De volgende kandidaat is de acer aspire switch 12 alpha. Een review van tweakers https://goo.gl/vhUfVE en wederom een review van notebookcheck: https://goo.gl/i4RQYu. Hij is met een i5 of i7 te verkrijgen en heeft geen actieve fan-koeling. Acer noemt het LiquidLoop, wat suggereert dat het watergekoeld is. Dit klopt dan ook weer niet echt, maar goed. Het resultaat is in ieder geval dat hij helemaal geen geluid maakt(!). _/-\o_ Hij vervult op zich de meeste eisen, is vrij goedkoop en dus erg stil. De bouwkwaliteit (met name de beugel om het scherm op te zetten) is echter minder en de accuduur voldoet niet.

Tot slot de Asus Zenbook flip. Weer een review van notebookcheck: https://goo.gl/jc97h9. Het model UX360UA komt op zich goed uit de test. Snelheid zit natuurlijk wel goed met een i5 of i7 en de accutijd bij het browsen was iets meer dan 9 uur. Probleempunten zijn echter de scharnieren. Er is echter een update van het model uitgebracht die nu al in enkele shops te krijgen is. Ik geloof dat het type de UX360UAK heet, maar ik weet het niet zeker. Hier een preview review: https://goo.gl/DWn8Wq. Bij het nieuwe model zijn de scharnieren flink aangepakt en zien we weer de kaby lake CPUs. Wat minder was bij het testmodel was het scherm en de koeling. Ik neem aan dat dit bij het productiemodel is opgelost. Ten eerste omdat het scherm van de vorige versie een prima contrast had (1274) en er geen problemen waren met de koeling.
Ik heb op de Duitse Alternate een model gevonden dat een 512 GB SSD heeft: https://goo.gl/gdOOA4 voor een prima prijs. Als het goed is komt hij nog deze maand binnen. Het is nog wel een gokje of de fan inderdaad irritant is en het scherm slecht. In dat geval gaat hij terug en gaat de zoektocht verder. Ik zal het topic updaten als ik hem heb. (Edit: idd dan waarschijnlijk met QWERTZ, hij is ook met QWERTY te krijgen via Alternate.nl)

tl;dr / conclusies
- er zijn veel convertibles verkrijgbaar! Zeker de wat nieuwere modellen staan nog niet in de pricewatch.
- m3 vs i5 vs i7: ondanks dat ik vooraf heb vastgesteld dat een m3 snel genoeg is, bleek er toch niet zo veel keus te zijn die met de rest van mijn eisen overeenkomen. Een i5 is sowieso snel genoeg en is wat goedkoper en zuiniger t.o.v. een i7.
- HD+/4K UHD etc vs HD: de uitvoering die ik heb heeft als het goed is een normaal HD scherm met 1080p. Meer heb ik niet nodig omdat er aan de ene kant weinig programma's zijn die er goed mee kom kunnen gaan en ten tweede, omdat je dan weer inlevert op het gebied van je accuduur.
- Het is blijkbaar lastig een convertible te maken zonder minstens 1 zwakke plek. Wel grappig is dat die niet altijd het zelfde is (scharnier, accuduur, opslag, behuizing).

[ Voor 0% gewijzigd door ChipSkylark op 09-11-2016 13:44 . Reden: verduidelijking keus toetsenbord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGamerIII
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 22-06 19:51
Je weet dat je hoogstwaarschijnlijk een QWERTZ toetsenbord krijgt?

Verder een mooi topic hoor, duidelijk de plus- en minpunten aangegeven van de benoemde modellen. Zeker handig voor mensen die voor een vergelijkbare keuze zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
ProGamerIII schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:19:
Je weet dat je hoogstwaarschijnlijk een QWERTZ toetsenbord krijgt?

Verder een mooi topic hoor, duidelijk de plus- en minpunten aangegeven van de benoemde modellen. Zeker handig voor mensen die voor een vergelijkbare keuze zitten!
Ja dat is een bewuste keus, omdat ik ook in Duitsland werk. Vond het in het begin afschuwelijk om op te werken, maar nu mis ik de öüäß toch wel op een internationaal toetsenbord. Het zelfde model is volgens mij trouwens bij de Nederlandse Alternate te krijgen voor €100 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Dell heeft ook mooie 2 in 1. Daar ben ik naar aan het kijken maar er is nog zeer weinig over te vinden ...
13 en 15 inch hebben ze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:06
Hoe bevalt de zenbook ondertussen? Met name kwaliteit en fan geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Mooie post, ik ben ook wel benieuwd hoe de Asus bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een 13 inch acer uit 2005, waarvan het scherm nu al 3 jaar kapot is. Omdat ik binnenkort een vlucht van 30 uur heb, was het dan nu toch echt tijd voor vervanging.
En is de vervangende laptop er al, of staat dat gepland voor 2030?

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
ChipSkylark schreef op woensdag 9 november 2016 @ 11:30:
Ik heb op de Duitse Alternate een model gevonden dat een 512 GB SSD heeft: https://goo.gl/gdOOA4 voor een prima prijs. Als het goed is komt hij nog deze maand binnen. Het is nog wel een gokje of de fan inderdaad irritant is en het scherm slecht. In dat geval gaat hij terug en gaat de zoektocht verder. Ik zal het topic updaten als ik hem heb.
Heb je hem al? Ook ik ben benieuwd. Onder andere het geluid van de fan is iets wat meer mensen bezighoudt zie ik :)

Verwijderd

Yep, hier ook benieuwd naar de herrie van de fan, de spiegeling van het scherm en of de aansluitingen (zoals usb) wel lekker zitten, want die schijnen er niet helemaal plat in te zitten, maar onder een kleine hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:12:
Yep, hier ook benieuwd naar de herrie van de fan, de spiegeling van het scherm .
M3 processor is fanless, volkomen stil.
Hier wat van mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
linp schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:53:
[...]

We hebben het hier in het topic over een Zenbook met i5-7200, geen M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
linp schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:53:
[...]

TS linkte naar het model met de i5 processor en die is niet fanless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Mooi model, helaas niet voor mij weggelegd. Ik heb die i7, 16gb ram en een goede videokaart nodig om in de de komende 5 jaar verzekerd te zijn van een functionele werklaptop.

Er zijn wel een paar +'jes. 1) ik heb de afgelopen 5 jaar op een ASUS gewerkt (N53S) en de ASUS heeft het uitstekend gedaan. Al heeft wel de HDD het een keer begeven (na 2 jaar en 11 maanden) alsook de batterij na 3 jaar (en de huidige batterij is weer kaduuk).

Ook vind ik het Design van het Asus-model in kwestie wel aardig. Veel modellen van Asus zijn wat betreft scharniermethode niet fantastisch ontworpen (ze willen daarin te veel afwijken, waarom?), maar het bovenstaande model is daarin gelukkig heel normaal.

Bijzonder trouwens dat je je Acer uit 2005 nog gebruikt: er zijn genoeg Acers die het niet zo lang volhouden :-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 23:40:
[...]

TS linkte naar het model met de i5 processor en die is niet fanless.
Ok, had ik even gemist, had bij eisen vooraf de intel core m3-6Y30 zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie review! Ik heb voor dezelfde keuze gestaan, had je review 2 weken geleden goed kunnen gebruiken. Ik was er ook al snel achter dat de Asus Zenbook Flip een goede prijs / kwaliteit verhouding heeft. Mijn keuze was al snel beperkt tot de Asus of de HP. Ik zie dat je bij de HP ook niet echt minpunten hebt behalve de metalen behuizing met typen, wat persoonlijk is. Ik heb die klacht nog niet eerder gelezen.
Zie mijn zoektocht: 2 in 1 laptop aankoop advies

De HP met i5 7200U is overigens prima verkrijgbaar via de mediamarkt en de hp.store. Bij de hp store krijg je op dit moment 10% korting, wat de prijs op €1.080,- Prima binnen je budget dus. Normaal is de prijs €1.199,-. Ik heb hem afgelopen week in de mediamarkt al kunnen uittesten, lag gewoon in het schap.

De Asus viel voor mij af door de problemen die ik lees over de scharnieren (maar dit schijnt met dit nieuwe type dus opgelost te zijn). Daarnaast komt de HP bij veel vergelijkingstest als beste uit de bus, gevolgd door de Asus (zie http://www.ultrabookrevie...op-ultrabook-convertible/). Grootste nadeel van de HP is de prijs, maar door de kortingsactie op dit moment valt dat ook te overzien. Ik zie dat de Asus met Qwerty €1.099,- kost, dus dan zijn ze op dit moment even duur. Heeft de Asus het voordeel van 512GB opslag tegen 256GB bij de HP. Persoonlijk kan ik hiermee leven en vind ik de HP net wat mooier (bijna geen randen aan de zijkant van het scherm). Door het commentaar van de fan wat ik in je review lees ben ik helemaal overtuigd, voor mij wordt het de HP. In de winkel tijdens een korte test (enkele youtube filmpjes kijken) sloeg de fan bijvoorbeeld helemaal niet aan bij de HP.

Linkjes naar de HP:
http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB
http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w010nd-1478682.html

Link naar de Asus:
https://www.alternate.nl/...l/product/1297876?lk=6050

Ik hoop dat mensen aan deze toevoeging iets hebben. Ik denk dat je uiteindelijk met zowel de HP als de Asus een prima convertible hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:41:
Door het commentaar van de fan wat ik in je review lees
Hij heeft toch nog geen review geplaatst van zijn (Duitse) Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Hij heeft toch nog geen review geplaatst van zijn (Duitse) Asus?
Klopt, maar hij geeft wel een link naar een review van de Asus waarin dit besproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChipSkylark
Sorry voor de radiostilte, ik wilde even wat meer ervaring verzamelen voordat ik een oordeel vel. Ik zal binnenkort een uitvoerigere review schrijven voor het review gedeelte van Tweakers en hier een linkje plaatsen.
Er zit toch een 256GB 'schijf' in, maar dat had ik wel een beetje verwacht. Als de fan draait hoor je hem inderdaad, schijnt tot nu toe vooral te draaien bij geplande scans van windows defender. Bij normaal gebruik (films, surfen, excel) springt hij eigenlijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik zie uit naar jouw review ChipSkylark!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren zag ik in de MM deze pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB282T Asus Flip UX360 staan met full hd scherm touch scherm. Het was een veel mooier scherm dan het scherm uit de UX360 van € 649,-. Er stond bij deze dure ook bij dat het een anti-glare scherm was, maar het was nog wel steeds een glanzend scherm. Maar meer zoals van de MacBooks, en veel minder spiegelend dan die van de goedkope UX360. Een erg mooi ding, maar als ik test lees beginnen ze weer over die fan die te luidruchtig aanwezig is. In de MM had ik hem nog even bij mijn oor gehouden, en hij was wel aan terwijl je alleen de desktop in beeld zag. Niet dat ik hard hoorde, maar ja, ik stond ook in een winkel met veel achtergrondgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
je kunt meting van de fan vinden op www.notebookcheck.net. Meestal onderaan een eigen review zie je de geluidsmeting van de fan als de laptop hard moet werken. Dit kan jou helpen een beslissing te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:01:
Gisteren zag ik in de MM deze pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360UAK-BB282T Asus Flip UX360 staan met full hd scherm touch scherm.
Ik heb deze (de i7 variant) zojuist bij de BTW-vrije dagen bij de Mediamarkt gekocht. Ik was helemaal klaar met de keuzestress dus ik heb de knoop doorgehakt :)

Uiteindelijk wilde ik toch niet voor een budget variant gaan dus ging het tussen de Spectre en de Asus. Volgens Notebookcheck was de Asus iets koeler maar ik denk niet dat ze elkaar veel ontlopen dus ik heb ook gewoon de goedkoopste genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:23:
[...]
Ik heb deze (de i7 variant) zojuist bij de BTW-vrije dagen bij de Mediamarkt gekocht. Ik was helemaal klaar met de keuzestress dus ik heb de knoop doorgehakt :)
Ha, mooi! En begrijpelijk dat je de knoop door hebt gehakt. Ik word hier ook een beetje gek van de keuzestress :)

Kijk, als ze deze https://www.microsoftstor...alepage_PC_modF_ASUSux360 nou hadden gehad in NL voor zo'n bedrag, dan had ik dat glanzende scherm wel op de koop toegenomen. :) Wat een mooi prijsje, voor 8GB en 256GB. Dan hoef je ook niet zelf te prutsen met vervangen want 128GB is voor mij echt te weinig.

Maarre, hoe is het beeld van de jouwe? Perfect toch? En de fan, altijd aan? Ook bij office of wat browsertabs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:03:
[...]

Ha, mooi! En begrijpelijk dat je de knoop door hebt gehakt. Ik word hier ook een beetje gek van de keuzestress :)

Kijk, als ze deze https://www.microsoftstor...alepage_PC_modF_ASUSux360 nou hadden gehad in NL voor zo'n bedrag, dan had ik dat glanzende scherm wel op de koop toegenomen. :) Wat een mooi prijsje, voor 8GB en 256GB. Dan hoef je ook niet zelf te prutsen met vervangen want 128GB is voor mij echt te weinig.
Dat is een mooie ja. Voor dat bedrag had ik nog wel overwogen mijn vaste pc erbij te houden. Veel van die fanless laptops hebben vaak maar 4gb of zijn ook gelijk 1000e.
Maarre, hoe is het beeld van de jouwe? Perfect toch? En de fan, altijd aan? Ook bij office of wat browsertabs?
Ik ben net binnen. Moet me even inhouden er niet gelijk mee aan de gang te gaan want ik heb nachtrust nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:48:
[...]
Ik ben net binnen. Moet me even inhouden er niet gelijk mee aan de gang te gaan want ik heb nachtrust nodig :)
En, nog uitgepakt of alweer in de bedstee? :)

Ik zie dat hij nu nog 100 euro goedkoper is dan gisteren: http://www.mediamarkt.nl/...60uak-bb298t-1481323.html

// Edit: Excuus, dit is een andere dan de BB282T, dit is een i5. De BB282T staat niet meer op de MM site nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:03:
[...]
Nou, vandaag had ik dus pas echt tijd :)

Het beeld is prima! Bij het opstartscherm (het zwarte Asus-scherm) dacht ik even dat er een backlight bleed aan zat te komen maar daar merk ik (ook bij donkere oppervlakken) niks meer van. Ik zit nu binnen dus ik weet niet hoe het op zonnige dagen in de tuin is maar de helderheid is op dit moment dik in orde, en dan staat hij nu nog maar op 25%. Van de spiegeling heb ik geen last en de kijkhoeken zijn goed.

De fan draait altijd wel heel lichtjes, dus ook bij het browsen of het typen van dit stukje. Maar mijn oude Envy laptop staat er nu naast en dan hoor ik de Asus al helemaal niet meer. Ik heb er nog geen zware taken mee gedaan buiten bijvoorbeeld het syncen van Dropbox dus ik weet niet hoe het dan is maar een scan met Mediamonkey heeft verder niet zoveel invloed.

Ik vind het moeilijk te beoordelen voor een ander of een fan geluid storend is. Ik geloof dat al die dunne i7/i5 laptops wel een fan hebben die je vroeg of laat hoort, ook de Spectre x360. De Lenovo Yoga 710 scheen (ook in Youtube filmpjes) echt een straaljager te zijn en dat wilde ik absoluut niet bij een nieuwe laptop. Maar hier kan ik prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:19:
[...]
Nou, vandaag had ik dus pas echt tijd :)
Ja, dat het beeld prima was, dat had ik zelf ook al gezien in de MM. Het viel me op dat dat echt heel mooi was, vergeleken met alle andere laptops die er stonden.

Aha okee, thanks. Ja, de fan, da's altijd wel lastig uitleggen ja, is toch een beetje voor iedereen anders. Ik erger me er al snel aan, terwijl anderen het niet eens horen. Maar een muziekje erbij opzetten helpt ook altijd wel. :)

Veel succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tijdens de MM BTW dagen dus de Spectre gekocht. Ook nog getwijfeld, maar de ASUS met i5 (7200U) was even duur als de HP in de actie (991 euro). Het verschil was dat de HP 256GM opslag heeft en de ASUS 512GB.

Ik heb ook net een drukke periode, hele weekend weg geweest en de stucador komt deze week, dus veel aan het klussen.
Zaterdag heeft hij de hele dag op 1 accu youtube afspeellijsten staan draaien (via bluetooth aan versterker gekoppeld). Accuduur is dus prima. De FAN heb ik pas 1 keer gehoord, bij het installeren van een stuk of 10 updates van HP. Voor de rest is hij muisstil, draait de fan volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:05:
maar de ASUS met i5 (7200U) was even duur als de HP in de actie (991 euro)
Klopt niet helemaal. Dat was de Asus i7. De Asus i5 was 909 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:07:
[...]

Klopt niet helemaal. Dat was de Asus i7. De Asus i5 was 909 euro :)
Aah ok. Dan heb ik niks gezegd. Dan zit er wel een aardig verschil in specs.
Pagina: 1