Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek informatie op internet voor de beste 2 in 1 laptop (dus met touchscreen). Ik merk dat er nog weinig tests tussen de verschillende modellen te vinden zijn. In een media markt bijvoorbeeld hadden ze ook geen enkel model op voorraad, terwijl ik toch graag van te voren zo'n 'duur' apparaat even vast heb / test.

Mijn gebruik:
word, excel, surfen, muziek afspelen, foto's opslaan, film afspelen (netflix).
Opzicht geen zwaar gebruik, maar ik kan er heel slecht tegen als een laptop hapert of lang moet laden.
Mijn eisen lijst:
- SSD, minimaal 128GB, 256GB is een pluspunt
- processor: i5. M3 is denk ik net te zwak.
- werkgeheugen: 8GB
- budget: €1.000,- (niet keihard)

de keuze van de processor heb ik gemaakt adhv dit artikel. Ik ben mij ervan bewust dat processors in dit type laptop vaak (altijd?) eindigen op een U, en dus niet de aller sterkste zijn. Daarom de i5 ipv M3.
http://www.techpulse.be/a...s-je-de-juiste-processor/

Ik ben een echte leek, zoals je wellicht al gemerkt hebt. Heb van PC's een 'gemiddelde kennis'.
Ik wil een 2 in 1 laptop omdat we op dit moment nog geen tablet hebben. Wel een ipad gehad maar die lag alleen maar in de kast (heb een hekel aan apple >:) ). Heb nu een laptop van 8 jaar oud, en die ligt ook veel in de kast omdat hij traag wordt. De gedachte is dus om het nieuwe apparaat op de bank te gebruiken ipv de mobiel. Bij een langer stukje tekst kun je eenvoudig het toetsenboord ebij nemen. En zodra ik word of excel nodig heb kan ik hem als laptop aan tafel gebruiken. En natuurlijk op vakantie eenvoudig een filmpje kijken etc. En doordat het 1 apparaat is heb je altijd je eigen muziek en foto's bij je, en hoef je niet met 'the cloud' etc te kloten (beperkte gratis opslag).

Nu kom ik op dit moment op de Asus Zenbook Flip met i5 uit:
https://www.paradigit.nl/...a-c4136t/80043795/product

Voldoet aan alle eisen zou je zeggen? Klopt, maar ik ben een eeuwige twijfelaar :+
Grootste twijfelpunt is dat ik op internet reviews vind waarbij men klaagt over het scherm dat heel erg glimt en het toetsenboord dat enigzins doorbuigt (kwaliteit).

Hiervoor heb ik naar de HP spectre gekeken, maar die kost 1200 euro met i5. Ik vraag me dan af of hij 250 euro meer waard is voor dezelfde specs..?

EDIT: bedacht me net dat DELL ook nog bestaat. Prijstechnisch wel erg interessant:
http://www.dell.com/nl/p/...1-laptop/pd?ref=PD_Family

met i5 en 8gb werkgeheugen slechts 799 en dan gaat er nog 7% af (maakt 743 euro).

Wie heeft ook voor deze keuze gestaan??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2017 11:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Je zou ook nog eens kunnen kijken naar de Dell Inspiron 5000 13 (http://www.dell.com/nl/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop). Deze laptop is +/- 720 euro waarbij het geheugen uitbreidbaar is i.t.t. de genoemde Asus. Hij is daarentegen wel een stukje zwaarder en beschikt niet over usb-c.

Iets groter, een 14 inch, maar ook mogelijk: de Lenovo Yoga (http://bit.ly/2iKiinC). Voor 900 euro heb je dan een i7. Weegt daarentegen ook weer iets zwaarder dan de Asus en hij schijnt wat problemen te hebben met de fan.

De HP Spectre lijkt een mooie convertible, maar de prijs is wel een stuk hoger dan de andere twee die ik genoemd heb. Als ik het zo snel opzoek, lijkt er ook weinig mis te zijn met een HP Spectre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de andere opties.
De Dell vond ik ook nadat ik dit topic had aangemaakt. Jammer van het extra gewicht, voor de rest lijkt het me een prima laptop. USB C heb ik voor thuisgebruik niet nodig.

De Lenovo valt denk ik af door de fan problemen. En de Spectre, tsja zoals al in de openingspost gezegt, je betaald erg veel voor design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:59:
Dank voor de andere opties.
De Dell vond ik ook nadat ik dit topic had aangemaakt. Jammer van het extra gewicht, voor de rest lijkt het me een prima laptop. USB C heb ik voor thuisgebruik niet nodig.
Onlangs is de Dell xps 13 ook in een 2 in 1 formaat uitgekomen, maar nog niet online aangeboden. Weet niet hoeveel haast je hebt met kopen, maar wellicht loont het om even te wachten. Waarschijnlijk komt die binnen enkele weken ook in de webshop van dell terecht. Een mooie laptop, maar het prijskaartje is er ook naar.

nieuws: Dell komt met dunne 27"-monitor en details over XPS 13 2-in-1-laptop

Verder, binnenkort zijn weer de Mediamarkt BTW kortings dagen (waarschijnlijk 25 tot 29 januari), wellicht ook de moeite om even op te wachten, scheelt toch ongeveer 20%.

[ Voor 15% gewijzigd door sjenk op 04-01-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Dell valt af, ik las een review waarbij duidelijk werd dat het scherm ondermaats was (grijze waas bij schuine kijkhoek).

Ik neig nu weer naar de HP Spectre.
Van de ASUS lees ik toch wel erg veel klachten over het scherm en de scharnieren die niet genoeg weerstand bieden. De HP heeft als enige minpunt vaak de prijs.

Ik heb geen haast, de mediamarkt BTW actie is een goede tip! Start 21 januari!

Nu kom ik van de HP veel verschillende uitvoeringen tegen. Hoe herken ik het nieuwste model?

Voorbeeld:
http://www.mediamarkt.nl/...60-13-4100nd-1413715.html

http://www.bcc.nl/compute...3-4110nd---laptop(161615)

zelfde prijs, andere kleuren en verschil in harde schijf.
Is die van de BCC een oud model van 2015 en de mediamarkt een 2016 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:13:
zelfde prijs, andere kleuren en verschil in harde schijf.
Is die van de BCC een oud model van 2015 en de mediamarkt een 2016 model?
Volgens mij zijn ze allebei het oude model? Ik lees i5-6200u. Het nieuwste model heeft een kaby lake CPU (i7-7500u of i5-7200u) en ook geen HDMI uitgang meer meen ik.
Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:13:
Van de ASUS lees ik toch wel erg veel klachten over het scherm en de scharnieren die niet genoeg weerstand bieden.
Waar lees je dat? Ik maak me bij dit soort laptops vooral zorgen over de fan en/of de warmte. Je hebt ook de Acer spin nog maar die heeft waarschijnlijk ook zijn issues wel op dat vlak. Ik me herinneren dat ik daar ook al iets over tegenkwam.

Je hebt ook deze Acers nog overigens met een heel apart scharnier. Wel een iets ouder model

pricewatch: Acer Aspire R7-372T -5544
pricewatch: Acer Aspire R7-372T-76VB

[ Voor 49% gewijzigd door D-e-n op 05-01-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-08-2021
Interessante discussie, misschien is die 2 en 1 laptop ook wel iets voor mij namelijk. Ik heb ook geen tablet nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
01freak: laat vooral weten waar je voor gaat kiezen. Jij bent al een stuk verder met uitzoeken, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:18:
[...]

Volgens mij zijn ze allebei het oude model? Ik lees i5-6200u. Het nieuwste model heeft een kaby lake CPU (i7-7500u of i5-7200u) en ook geen HDMI uitgang meer meen ik.
Maakt het weer moeilijker dan. Ik vind de nieuwe met 7200U i5 enkel in de HP store.
Heeft dit grote voordelen tov de 6200U?
Weer een snellere processor, dus een sterkere laptop. Twijfel...
D-e-n schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:18:
Waar lees je dat? Ik maak me bij dit soort laptops vooral zorgen over de fan en/of de warmte.
In bijna alle reviews op verkoopsites lees ik deze klacht wel eens van klanten.
Maar ook op reviewsites lees ik deze klacht eigenlijk standaard.
Onderandere op tweakers:
reviews: Asus Zenbook Flip: ultrabook met tabletmodus
klacht over glans en toetsenboord dat meeveerd.

Dat de fan snel aanslaat lees ik idd ook wel eens in reviews.
Dat zou weer het voordeel van een M3 processor zijn (en de prijs!), maar dan ben ik bang dat ik te kort kom.. :X
boy4forums schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:44:
Interessante discussie, misschien is die 2 en 1 laptop ook wel iets voor mij namelijk. Ik heb ook geen tablet nog...
Ik vond dit artikel nog, wat mijn keuze van de Asus of HP bevestigd:
http://www.ultrabookrevie...op-ultrabook-convertible/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:29:
[...]
Maakt het weer moeilijker dan. Ik vind de nieuwe met 7200U i5 enkel in de HP store.
Heeft dit grote voordelen tov de 6200U?
Weer een snellere processor, dus een sterkere laptop. Twijfel...
Ik zie bij bijvoorbeeld Coolblue en Informatique wel de nieuwe i7 7500u staan. Het gewicht in de specs lijkt niet te kloppen maar inderdaad zonder HDMI.

Ze zeggen dat de processor niet zoveel scheelt maar de nieuwe krijgt wel betere reviews.

Edit:
Bij de laptopshop staat de nieuwe i5 versie op "verwacht" zie ik. Wel 1200e wat voor mij eigenlijk iets teveel zou zijn.
Ik vond dit artikel nog, wat mijn keuze van de Asus of HP bevestigd:
http://www.ultrabookrevie...op-ultrabook-convertible/
Dat is dan wel de fanless versie van de Asus met een M processor toch? Die is niet zo snel als een i5 of i7

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 06-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Vind zelf het nadeel dat de prijs-/kwaliteitsverhouding van een HP ten opzichte van een Asus beduidend minder is. Gekeken naar de specs en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Internepper schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:04:
Vind zelf het nadeel dat de prijs-/kwaliteitsverhouding van een HP ten opzichte van een Asus beduidend minder is. Gekeken naar de specs en dergelijken.
Ik snap je zin niet helemaal. Gezien de voorgaande reactie bedoel je dat je de HP wel goed vind en niet te duur gezien de specs.

@ D-E-N dank voor je opties. 1.200 is idd erg veel. Daarom ook dat ik zo twijfel. Ik heb net ontdenkt dat mediamarkt maastricht (voor mij de dichtsbijzijnde) zowel een variant van de ASUS als de HP op voorraad heeft. Vanavond dus even kijken en voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer Alpha Switch 12 is de enige met een passief gekoelde Core i3 / i5 processor. In de test op Tweakers kwam ie er niet zo goed vanaf omdat de behuizing was beschadigd (maar dat zal door iemand geweest zijn die hem daarvoor open heeft geprobeerd te maken) maar op de rest van het internet wordt ie wel erg goed getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:16:
[...]

Ik snap je zin niet helemaal. Gezien de voorgaande reactie bedoel je dat je de HP wel goed vind en niet te duur gezien de specs.

@ D-E-N dank voor je opties. 1.200 is idd erg veel. Daarom ook dat ik zo twijfel. Ik heb net ontdenkt dat mediamarkt maastricht (voor mij de dichtsbijzijnde) zowel een variant van de ASUS als de HP op voorraad heeft. Vanavond dus even kijken en voelen.
Ja, misschien wat ongelukkig geformuleerd. Wat ik bedoel te zeggen is dat de HP Spectre (ook) een prima convertible is. Maar, met vergelijkbare specs is de HP een heel stuk duurder dan de Asus (we praten niet over tientjes). Daarom verwacht ik dat qua prijs-/kwaliteitsverhouding de Asus een stukje beter scoort dan de HP.

Het is wat dat betreft net waar je voorkeur ligt, welk budget je hebt en of je het ervoor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:29:
[...]
Dat zou weer het voordeel van een M3 processor zijn (en de prijs!), maar dan ben ik bang dat ik te kort kom..
Ik ben zelf nu ook aan het heroverwegen of ik wel echt een i7 of i5 nodig heb.

Het enige waar een M-processor waarschijnlijk echt voor tekort komt is het (eenvoudige) Revit en 2D Autocad werk wat ik af en toe aan de eetkamertafel zou willen doen. De laptop zou daarvoor de oude pc boven (i5-2500k) moeten vervangen maar wellicht kan ik die dan beter aanhouden en vanaf de laptop werken met remote desktop/teamviewer. En dat kan met een M3 ook makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik heb mij ook verdiept in de 2-1.
Wat een M processor niet kan, is dat er een scherm op de laptop wordt aangesloten. Zo heb ik begrepen. Ik wil graag een 2-1 die je ook op een scherm kunt aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lenovo komt met een nieuwe versie van de Miix: de 720. Misschien iets hoger budget maar oeh! die is wel erg lekker.
http://blog.lenovo.com/en...eir-match-lenovo-miix-720

http://shop.lenovo.com/gb...ovo/miix-series/miix-720/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boy4forums schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:07:
Ik heb mij ook verdiept in de 2-1.
Wat een M processor niet kan, is dat er een scherm op de laptop wordt aangesloten. Zo heb ik begrepen. Ik wil graag een 2-1 die je ook op een scherm kunt aansluiten.
Dat is onzin, dat kan gewoon. Er moet natuurlijk wel een (mini)(micro)hdmi uitgang op zitten of een displayport of een usb-c port, net zoals op elk ander apparaat waar je een extern scherm op wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aangegeven ben ik vrijdag bij de mediamarkt in Maastricht geweest, en toevallig stonden de HP (zowel i5 7200U als de oudere 6200U) en de Asus met M3 naast elkaar. Ik ben eruit, het wordt de HP Spectre met i5 7200U: http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w010nd-1478682.html

De Asus is ook een prima laptop, maar de HP is mede door de dunnere randen nog mooier.

Bij het omschakelen van windows naar de DEMO modus viel ook het verschil in snelheid op. De i5 is een stuk sneller dan de M3 processor.

Nu even wachten op de BTW actie van de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... Glanzend scherm, geen al te beste reviews op http://store.hp.com/Nethe...A&opt=ABH&sel=NTB#reviews en https://www.kieskeurig.nl...re-x360-13-w010nd/reviews (maar wel goede reviews op https://www.laptopshop.nl....html#direct-naar-reviews al klaagt daar ook iemand over het glanzend scherm, minpunt).

Die HP's worden altijd toch erg warm? Hoe zal het met de fan zijn in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:35:
Die HP's worden altijd toch erg warm? Hoe zal het met de fan zijn in deze?
Is er zo onderhand nog een convertible te vinden die niet warm wordt of issues heeft met de fan? De kandidaten vallen één voor één af zo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Glanzend scherm hebben ze allemaal door de touchscreen functie. Bij de ASUS is het erger.
Ik heb in de winkel enkele youtube filmpjes afgespeeld, de fan bleef toen uit..

De review op de HP site had ik al gezien. Slaat natuurlijk nergens op, alleen vanwege het ontbreken van ondersteuning voor de stylus om dan maar 2 sterren te geven. Beter onderzoek doen voordat je iets koopt, want dit was al bekend van deze generatie. Ik gebruik zo'n pen niet, dus geen probleem voor mij.

De review op kieskeurig gaat over gebrekkige service. Dat is minder idd.. Maar om met 1 kapot toestel te stellen dat alle HP's k*t zijn is natuurlijk een beetje kort door de bocht... :9

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevanh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-08 20:02
Ongeveer een maand lopen zoeken naar ongeveer hetzelfde, alleen was mijn eisenpakket nog iets groter.
Ik wilde o.a. minimaal 15", een numpad, een Kensington lock en een RJ45 poort.
Ideaal was de Samsung Notebook 7 Flip, maar die is in de EU niet op de markt.
Uiteindelijk gesettled voor een HP Envy X360 15 (met losse USB-C naar RJ45 adapter) en daarbij voor de ar000nd variant (AMD CPU) gekozen.
In mijn geval gaat het om diverse werkzaamheden, waaronder gewoon 'kantoorwerk' maar ook DJ activiteiten, multitrack audio recording, lichtsturing en netwerkconfiguratie/onderhoud (vandaar de RJ45). Niet allemaal heel zwaar maar wel allemaal noodzakelijk stabiel en vlot werken.
Echt mee werken heb ik nog niet gedaan, maar de eerste indrukken zijn prima. Dat er reviewers zijn die hem de 'MacBook Pro killer' noemen was natuurlijk een extra plus :P

[ Voor 5% gewijzigd door renevanh op 09-01-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:28:
Zoals aangegeven ben ik vrijdag bij de mediamarkt in Maastricht geweest, en toevallig stonden de HP (zowel i5 7200U als de oudere 6200U) en de Asus met M3 naast elkaar. Ik ben eruit, het wordt de HP Spectre met i5 7200U: http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w010nd-1478682.html

...
Wat gaat dat moois kosten? Op de site van MM staat hij op "tijdelijk niet leverbaar" en ook in de pricewatch is er nog geen prijs zichtbaar.

En ik vraag me af of hij wel op tijd leverbaar is om te kunnen profiteren van de BTW-actie. Overigens vraag ik me sinds de paar laaste rondes ook af hoe het kan dat alle artikelen die je in die actie zou willen kopen, uitverkocht of tijdelijk niet leverbaar zijn. Of eigenlijk vraag ik me dat niet af maar weet ik het antwoord wel...

Anyway, ik ga wel de actie in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper

De Asus is ook een prima laptop, maar de HP is mede door de dunnere randen nog mooier.

Bij het omschakelen van windows naar de DEMO modus viel ook het verschil in snelheid op. De i5 is een stuk sneller dan de M3 processor.

Lijkt mij een perfecte laptop. Heb er deze week ook naar zitten kijken. Het gevoel bekruipt me alleen dat deze niet mee gaat doen met de BTW actie. Lees diverse verhalen dat ze de prijs bij producten verhogen voor de actie. Mocht deze wel meedoen lijkt het me persoonlijk de beste deal die je kan maken. Ik denk dat ik er dan ook gebruik van ga maken.
Alfie104 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Wat gaat dat moois kosten? Op de site van MM staat hij op "tijdelijk niet leverbaar" en ook in de pricewatch is er nog geen prijs zichtbaar.

En ik vraag me af of hij wel op tijd leverbaar is om te kunnen profiteren van de BTW-actie. Overigens vraag ik me sinds de paar laaste rondes ook af hoe het kan dat alle artikelen die je in die actie zou willen kopen, uitverkocht of tijdelijk niet leverbaar zijn. Of eigenlijk vraag ik me dat niet af maar weet ik het antwoord wel...

Anyway, ik ga wel de actie in de gaten houden.
Heb deze week naar deze laptop gekeken. Prijs stond als het goed is op 1199 euro. Dat betekent dat ie in de BTW actie op 990 uit zou komen. Heb nu lang rond zitten kijken, maar in mijn ogen heb je dan een van de betere deals in de 13 inch convertibles.

Toch bekruipt me het gevoel dat deze niet mee gaat doen voor de BTW actie, net nieuw en een (waarschijnlijk) te groot prijsverschil in de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er verdwijnen inderdaad opeens opvallend veel laptops uit de MediaMarkt van de prijslijsten. Bijvoorbeeld de Lenovo Yoga 510 die er vanmiddag nog in stond voor 599 euro. En er was er nog eentje die er dit weekend uit verdween, weet effe niet meer welke. En er zullen er nog wel meer zijn. En ja, vorige jaren was dit ook al het geval, producten eruit halen tijdelijk, of zelfs even van tevoren de prijs verhogen ja.

Ik heb het nu 2 jaar een beetje in de gaten gehouden, en als ze dit jaar weer gaan lopen klooien, dan ga ik er dus voortaan nooit meer rekening mee houden. Eind december waren er elders ook mooie aanbiedingen met 20% korting (laptops van bijvoorbeeld 999 euro voor 799) o.a. bij Alternate, dus dat scheelt nog meer dan de BTW actie van 21% die effectief 17% korting oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:47:
Er verdwijnen inderdaad opeens opvallend veel laptops uit de MediaMarkt van de prijslijsten. Bijvoorbeeld de Lenovo Yoga 510 die er vanmiddag nog in stond voor 599 euro. En er was er nog eentje die er dit weekend uit verdween, weet effe niet meer welke. En er zullen er nog wel meer zijn. En ja, vorige jaren was dit ook al het geval, producten eruit halen tijdelijk, of zelfs even van tevoren de prijs verhogen ja.

Ik heb het nu 2 jaar een beetje in de gaten gehouden, en als ze dit weer gaan lopen klooien, dan ga ik er dus voortaan nooit meer rekening mee houden. Eind december waren er elders ook mooie aanbiedingen met 20% korting (laptops van bijvoorbeeld 999 euro voor 799) o.a. bij Alternate, dus dat scheelt nog meer dan de BTW actie van 21% die effectief 17% korting oplevert.
Inderdaad, opvallend veel klachten ook over de BTW actie (zelfs van eigen medewerkers) op het internet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Voor de Spectre is de actie van HP (10% met code) waarschijnlijk dan wellicht nog interessanter. Het maakt hem in elk geval al iets meer betaalbaar (want ik vind hem eigenlijk te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:38:
[...]

Voor de Spectre is de actie van HP (10% met code) waarschijnlijk dan wellicht nog interessanter. Het maakt hem in elk geval al iets meer betaalbaar (want ik vind hem eigenlijk te duur)
Die actie had ik nog niet gezien! Misschien dat ik daar gewoon voor ga.
Waar kan ik die actie vinden?
http://store.hp.com/Nethe...x?p=hp-store-aanbiedingen
daar zie ik enkel cashback op 2 modellen, maar niet deze spectre.

Bij de mediamarkt stond de laptop gister ochtend nog op de site. 's Middags was hij verdwenen.
Vrijdag lag hij nog gewoon in de winkel, inderdaad voor €1.199,-
Vervelend dit, want als die actie niet was had ik hem al besteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:04:
[...]
Waar kan ik die actie vinden?
Ik heb hem zelf nog niet gezien. Internepper plaatste in een ander topic een kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aah gevonden in een ander topic, NEW2017.
Werkt inderdaad, dan kost hij 'slechts' €1.080,-

Bij de mediamarkt zou het 990,- worden... twijfel, wachten of kopen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Internepper
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:56:
Aah gevonden in een ander topic, NEW2017.
Werkt inderdaad, dan kost hij 'slechts' €1.080,-

Bij de mediamarkt zou het 990,- worden... twijfel, wachten of kopen....?
De actie van HP loopt tot en met 31 januari. Normaal gesproken valt de BTW actie in de laatste week van januari, dus mocht je de tijd hebben loont het wellicht om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, dan wacht ik die 2 weken. Dat was ik toch al van plan. Donderdag 26 januari bestellen dus, bij 1 van de 2 zaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Wat betreft het glanzende scherm: ik heb de Asus ZenBook Flip nu een week in huis, ik heb geen last van het glanzende scherm qua hinderlijke spiegelingen, wel, omdat het ook als touch scherm wordt gebruikt, wat vingerafdrukken.
Mij stoort dit niet, je ziet dit enkel als er geen beeld is, dan kijk ik er dus ook niet naar.

Ik heb de uitvoering met de m3-6Y30 processor en 8 gb ram; voor browsen, video en schrijven prima te doen.

Ik keek een tijdje naar 2 in 1's had eigenlijk al gekozen voor de iets grotere lenovo, totdat ik las over de spyware die Lenovo installeer(de)?, meermalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfie104
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11-2023
Voor mijn vrouw is het uiteindelijk de Lenovo Ideapad 510 14ISK geworden. We hebben besloten niet op de BTW-actie te wachten, om bovengenoemde redenen (het apparaat is te nieuw dus of prijsverhoging of niet beschikbaar tijdens de actie). Bovendien suggereerde de verkoper dat het nog niet duidelijk is of de BTW-actie er komt (maar dat zal een goede verkoper altijd suggereren dus dat telt niet).

Voor wat we ermee willen en voor de prijs (€699) is het geen verkeerde deal: i5 processor, 8GB RAM, 256GB Samsung SSD (is eigenlijk iets te klein maar bij dit apparaat zelf evt. te vervangen), mooi 14" ontspiegeld FHD scherm wat ook onder vreemde hoeken nog goed beeld geeft. Geen fancy scharnier, geen touchscreen, maar daar heeft mijn vrouw geen behoefte aan. Wel een lekker licht apparaat wat degelijk aanvoelt en mooi design (persoonlijke mening).

Wat nog het meest jammer is, is dat er standaard McSpamfee op staat. Eerst maar even afwachten hoe het zich gedraagt, maar anders gooi ik dat er af.

[ Voor 12% gewijzigd door Alfie104 op 11-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nog het meest jammer is, is dat er standaard McSpamfee op staat. Eerst maar even afwachten hoe het zich gedraagt, maar anders gooi ik dat er af.
Gewoon gelijk eraf gooien en MS Defender aanzetten. Eventueel nog Malware Bytes erop zetten en 1x in de zoveel tijd zelf runnen (wel de gratis versie nemen, niet de betaalde, ook niet de trial van de betaalde versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik ben eruit, het wordt de HP Spectre met i5 7200U: http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w010nd-1478682.html

Goed dat je eruit bent. Ik heb nu onwijze haast, want ik moet aan het werk en heb nog steeds geen werkende computer. Zijn de BTW acties van de Media Markt in maand januari altijd of nog wat later? Eventueel zou ik nog net een weekje kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boy4forums schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:21:
[...]

Goed dat je eruit bent. Ik heb nu onwijze haast, want ik moet aan het werk en heb nog steeds geen werkende computer. Zijn de BTW acties van de Media Markt in maand januari altijd of nog wat later? Eventueel zou ik nog net een weekje kunnen wachten.
Ik zie dat dit type nu wel weer bij de mediamarkt leverbaar is, was sinds maandag middag niet meer leverbaar. Dat geeft weer hoop voor de actie.

De BTW actie is vermoedelijk 26 t/m 29 januari, nog 2 weken wachten dus.

Je kunt niet wachten zoals je aangeeft, dan kun je bij HP zelf bestellen:
http://store.hp.com/Nethe...d=Y5U95EA&opt=ABH&sel=NTB

Met de code 'NEW2017' krijg je 10% korting, dus voor 1.080,- is hij van jou ;)

Als je kunt leven met een ouder type i5 en 4 gb werkgeheugen (en grotere schermranden) dan zijn deze 2 erg interessant (met dezelfde code gaat er nog eens 10% af):
http://store.hp.com/Nethe...d=W9V33EA&opt=ABH&sel=NTB

http://store.hp.com/Nethe...d=E8N99EA&opt=ABH&sel=NTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Super! Bedankt voor alle info.
Ik denk dat ik toch 2 weken ga proberen te wachten.
Heb wel een vraag: ik las in de recensie dat het scherm het niet goed doet als je "met de hand wilt schrijven". Dit lijkt mij juist heel fijn voor college aantekeningen. Dat je met je hand schrijft en het vervolgens "getypt" kunt terug lezen. Leek mij echt de meerwaarde van deze laptop. Hoe zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vorige versie ondersteunde nog een stylus, deze niet meer. Als je dat belangrijk vindt moet je misschien even verder kijken naar een laptop die een stylus ondersteunt?
Ik ga deze functie zelf niet gebruiken, want ik ben geen student meer ;)
Daarnaast gaat typen veel sneller dan schrijven, dus waarom zou ik dat willen? Enige reden die ik kan bedenken is om 'plaatjes' snel te tekenen. Daar ben ik dan misschien een beetje ouderwets in, maar soms is pen en papier zo gek nog niet en net zo snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik zit op werk in projectgroepje om te bekijken of we onze laptops+tablet kunnen vervangen door een hybride toestel. Vereisten zijn dat het scherm minimaal 13" moet zijn, maximaal 15" en dat het scherm moet afgekoppeld kunnen worden om dan te gebruiken als tablet. Beetje zoals de Microsoft Surface Book dus. Welke toestellen zijn hier ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:51:
Vereisten zijn dat het scherm minimaal 13" moet zijn, maximaal 15" en dat het scherm moet afgekoppeld kunnen worden om dan te gebruiken als tablet. Beetje zoals de Microsoft Surface Book dus.
Hebbie zelf al gekeken? Want dan had je gezien dat dat niet bestaat. Althans, niet vanaf 13", want een afneembaar scherm bestaat alleen voor 12.5" en kleiner. Een surfacebook is wel groter, maar die heeft ook geen afneembaar scherm, want dat zit vast. Dus daar spreek je jezelf tegen in je vraag. Er zijn er wel een heleboel met een omklapscherm zoals in dit topic te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Surface Book heeft wél een afneembaar scherm, en is 13.5" dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:26:
[...]

Hebbie zelf al gekeken? Want dan had je gezien dat dat niet bestaat. Althans, niet vanaf 13", want een afneembaar scherm bestaat alleen voor 12.5" en kleiner. Een surfacebook is wel groter, maar die heeft ook geen afneembaar scherm, want dat zit vast. Dus daar spreek je jezelf tegen in je vraag. Er zijn er wel een heleboel met een omklapscherm zoals in dit topic te lezen is.
Afbeeldingslocatie: https://dri1.img.digitalrivercontent.net/Storefront/Company/msintl/images/English/en-INTL-Surface-Book-2016-Refresh-CR9-00001/en-INTL-XL-Surface-Book-2016-Refresh-CR9-00001-mnco.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:44:
Surface Book heeft wél een afneembaar scherm, en is 13.5" dacht ik.
Oeps, excuses. Ik dacht aan dit plaatje te zien dat het niet afneembaar was:
Afbeeldingslocatie: http://media.apcmag.com/wp-content/uploads/sites/20/2016/01/Surface-Book-hinge.jpg
Ook omdat deze Surface Book heet en niet gewoon Surface Pro ofzo. Da's wel een beetje verwarrend, vind ik.

Maar ja, dan ben je snel uitgekeken. Want dit is dan meteen de enige kandidaat Of ik moet weer wat missen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat de fan van de Lenovo 's betreft: er schijnt een bios update te zijn voor het probleem met de luide fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Vandaag is voor leden van de Mediamarkt de voorvertoning/ voorverkoop. Ga je daar heen?
Heb je inmiddels een definitieve beslissing genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jij bent er nog niet uit begrijp ik? Ikzelf ging helemaal voor de Lenovo 710 maar de verhalen over de luidruchtige fan en daarna de verhalen over de bios-update die dat maar deels oplost hebben me van mening doen veranderen. Ik durf nu niet meer en twijfel.

De grote concurrent is natuurlijk de HP Spectre maar die blijft (ook met de BTW-actie van de Mediamarkt) in verhouding nog best prijzig. Ter vergelijking: voor het bedrag van de i5 versie van de Spectre heb je ook een Asus UX360 i7-7500u. Lijkt me ook geen slechte keuze.

Ik kan ook voor de wat meer budget modellen gaan zoals de HP Pavillion (ook gewoon in i7 of i5 te krijgen) of de Lenovo Yoga 510. Dat ze wat meer plastic zijn boeit me niet, ik neem de laptop toch zelden mee van huis. Maar je levert waarschijnlijk ook in qua scherm of bijvoorbeeld wifi. Je hebt ook de Acer Spin (3 en 5) nog maar daar kan ik nog geen reviews van vinden. Dat is ook tricky.

Laatste optie die wellicht niet voor jou opgaat: het hele idee van een i7 of i5 laten vallen en bijvoorbeeld een core M convertible zoeken. Dan houd ik mijn oude pc aan voor als ik eens wat simpel CAD-werk wil doen. Probleem is dat die core M modellen meestal net zo duur zijn als de i7/i5 dus daar schiet ik financieel niet zoveel mee op. En het liefst heb ik gewoon één laptop waarmee ik ook gewoon aan tafel kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
Ik zit nog met de keuze in mijn maag inderdaad.
Een goed scherm is voor mij wel belangrijk, omdat ik een oogaandoening heb waardoor ik slechtziend ben. Onder het topic "laptop voor slechtziende" (ik weet niet meer precies hoe ik de topic precies heb genoemd), heb ik diverse adviezen gekregen, voor met name 15,6 inch modellen.

Als tussentijdse oplossing, maar zeker geen blijvende oplossing, heb ik een oude laptop van een vriendin kunnen lenen, aangezien mijn pc kapot is.
Nu ik weer een paar maanden verder ben en ik diverse topics heb gevolgd en hier en daar heb gesnuffeld in winkels, denk ik dat ik uiteindelijk misschien toch het beste af ben met een Macbookpro 13inch 2016 model.
De reden is dat het scherm subliem is, en dat ik vermoed dat ik, zelfs met mijn beperkt zicht, goed met deze laptop uit de voeten zal kunnen. Het scherm van de nieuwe macbookpro's is zo ontzettend goed dat ik verwacht voldoende te kunnen zien, zonder het aan te hoeven sluiten op een externe scherm.
Een externe scherm dat goed genoeg is om aan te kunnen sluiten op een macbookpro kan ik toch niet betalen. Dus ik zal alles moeten doen op een scherm van 13 inch. Niet ideaal, maar wel te doen vermoed ik, en durf ik alleen aan op het scherm van de nieuwe macbookpro's. Op andere 13 inch schermen zou ik het niet aandurven. Niet omdat deze slecht zijn, maar omdat in mijn specifieke geval het zicht is beperkt en ik het moet hebben van óf een groot scherm, óf een klein scherm dat subliem is kwa kijk genot.

Ik neem nog een aantal weken de tijd om definitief te beslissen. De macbookpro 2016 13inch is echt een hele hap geld, waardoor mijn reserves meteen op zullen zijn. De beslissing moet ik dus niet licht nemen, maar voor mijn visuele gezondheid heb ik het er wel voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
boy4forums schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:10:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Vandaag is voor leden van de Mediamarkt de voorvertoning/ voorverkoop. Ga je daar heen?
Heb je inmiddels een definitieve beslissing genomen?
Speciaal wakker gebleven, zojuist de HP besteld voor 990 euro, dus 210 euro korting! Geen oplichting, maar een goeie actie van de media markt! :)

De HP is idd duur. Het nieuwe type asus met i5 7200U is nu in de aktie bij mediamarkt precies even duur als de HP. Dan is de HP toch net even beter. Erg goeie accuduur en 4 luidsprekers (bijvoorbeeld), net iets degelijker. En bewezen scharnieren. Bij de Asus schijnt dit probleem opgelost te zijn, maar de fan problemen bijvoorbeeld is nog niet duidelijk.

Zoals gezegd denk ik dat je aan beide geen slechte koop doet, maar persoonlijk vond ik de HP net iets mooier en beter aanvoelen en wint hij bijna elke vergelijkingstest. Zijn enige nadeel blijft de prijs die met deze actie al een stuk realistischer is.

M3 processor heb ik ook over getwijfeld. Maar ik heb graag wat over capaciteit. Daarnaast kwam ik erachter dat mijn 8 jaar oude laptop al een 2,5gHz processor heeft (gelijk aan nieuwe i5), dus ik wil er ook niet op achteruit gaan :9

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Grappig. Ik heb gisteren juist de Asus opgehaald in de Mediamarkt. Waar de actie van de Mediamarkt al niet goed voor is :)

Het zijn allebei goede convertibles denk ik. Maar gezien het prijsverschil en het feit dat de vorige generatie er in een vergelijking op notebookcheck goed vanaf kwam (niet per se beter verder) heeft me doen besluiten voor de Asus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boy4forums
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:07:
[...]

Speciaal wakker gebleven, zojuist de HP besteld voor 990 euro, dus 210 euro korting! Geen oplichting, maar een goeie actie van de media markt! :)

Welke heb je besteld en waar heb je het besteld? Op de site van Media Markt zelf?
Want ik zie iets andere prijzen staan, en daarnaast staat de BTW korting er niet bij vermeld. Dus even voor de duidelijkheid voor mezelf heb je deze:

http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w010nd-1478682.html

Of heb je deze besteld?

http://www.mediamarkt.nl/...60-13-w025nd-1478683.html

De ene heeft een i5 processor en de andere heeft een i7 processor.
En de i5 heeft een kleinere opslag dan de i7.

Voor welke ben je gegaan en hoe kun je checken of je daadwerkelijk de korting krijgt die is beloofd??

Thanks voor de info alvast. Je hebt mij overtuigd, ik denk dat ik ook de HP ga bestellen... :-)
Minpuntje blijf ik wel het glanzende scherm vinden. Maar goed, misschien kan ik daar iets overheen plakken zodat ik er minder last van heb. Feit is wel dat als ik dat doe, de touchscreen misschien dan niet meer werkt. Dat is natuurlijk wel minder... :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de i5 besteld. De i7 was nooit aan de orde, het snelheidsverschil is maar heel klein en het prijs verschil heel groot. De i7 is nu ook niet meer leverbaar bij mediamarkt. Wat kostte de i7 in de actie trouwens bij de mediamarkt? Nu hij is uitverkocht staat er geen prijs meer.

De Hp Spectre 13 W010ND (met i5 dus) was t/m dinsdag 1199 bij mediamarkt en concurrenten. Nu is hij 991,59 (ik had inderdaad afgerond). Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien dat dit een aanzienlijke korting is ;)
Als je het uitrekent dan kom je op 17,3% korting.

Voor alle producten bij de actie geldt, google is your friend. Zijn ze bij concurrenten duurder dan bij de mediamarkt tijdens de actie, dan weet je dat je geluk hebt. Is er geen prijs verschil, dan heeft de mediamarkt je bezeikt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:07:
... en hoe kun je checken of je daadwerkelijk de korting krijgt die is beloofd??
Het klopt gewoon allemaal hoor. Ik had dit jaar van tevoren een lijstje gemaakt van 20 producten en de normale prijzen erbij genoteerd en ook de prijzen tijdens de korting (dus gedeeld door 1,21) en dat klopt allemaal. Ze hebben niet iets van tevoren verhoogd ofzo.

Je had wel dingen zoals een HP Omen 32 monitor, die bij de MM € 469,- kostte, en elders voor € 429,- te krijgen was. Maar dat was dus de hele tijd al zo. In de korting was hij € 387,- dus dat klopt precies als je die € 469,- deelt door 1,21).

Er verdwijnen nu trouwens wel veel producten uit de lijst. Dus die zijn gewoon op. Zoals bovenstaande monitor of die Asus UX360 i7 variant die van 1200 voor 1000 euro was, daar hebben ze nu alleen de i5 nog van: http://www.mediamarkt.nl/...60uak-bb298t-1481323.html (erg mooi ding is dit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:26:
[...]
of die Asus UX360 i7 variant die van 1200 voor 1000 euro was
Toen ik donderdagavond in de Mediamarkt Arena was waren er daar nog twee van die i7 variant en na mijn vertrek dus nog eentje. Dus ik kan me voorstellen dat die nu ook weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:21:
[...]
Toen ik donderdagavond in de Mediamarkt Arena was waren er daar nog twee van die i7 variant en na mijn vertrek dus nog eentje. Dus ik kan me voorstellen dat die nu ook weg is :)
Ja, maar de webwinkel is iets anders dan 1 filiaal. :)

Sowieso zou ik als ik hem in een filiaal heb bezichtigd altijd alsnog online bestellen, want dan kan ik hem na 14 dagen zonder reden retour doen als ie toch niet helemaal bevalt.

Maarre, hoe zit het nou met de fan van jouw laptop? Is die altijd aan, ook bij wat office documentjes en wat browsertabs, en maakt hij dan aardig wat herrie? Of soms ook compleet stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Ja, maar de webwinkel is iets anders dan 1 filiaal. :)

Sowieso zou ik als ik hem in een filiaal heb bezichtigd altijd alsnog online bestellen, want dan kan ik hem na 14 dagen zonder reden retour doen als ie toch niet helemaal bevalt.

Maarre, hoe zit het nou met de fan van jouw laptop? Is die altijd aan, ook bij wat office documentjes en wat browsertabs, en maakt hij dan aardig wat herrie? Of soms ook compleet stil?
Ik kom er op terug :)

De timing om hem te kopen was niet heel erg praktisch namelijk. De ene avond was bezet en de andere was ik helemaal gaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Na lang twijfelen voor een nieuwe laptop ben ik tijdens de BTW dagen gekozen voor de hp x360, hij is niet binnen gekomen het is echt een heel mooi apparaat. Ik heb de i5 variant genomen, ik twijfelde tussen deze en de zenbook flip die iets goedkoper is, maar het design van de hp sprak mij meer aan.
De zenbook heb ik in de MM gezien, de HP heb ik niet gezien, maar afgaande op de reviews kon het niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na het Asus Zenbook debacle (nooit meer een Asus!!) een Dell Inspiron 13 5000 2-in-1 besteld met i5. / 8 GB RAM / 256 GB SSD. Voor het geld volgens mij de best bang for your buck.

Qua betrouwbaarheid ik bijzonder goede ervaringen met Dell (en HP, maar nooit meer Asus) en dat is mij ook iets waard. Lenovo was ook een optie, maar die waren een goede stap duurder.

Ik heb ook de reviews over het scherm gelezen en deels was men positief, maar deels ook negatief. Ik ga het wel zien. Slechter dan het tig jaar oude scherm van mijn prehistorische HP Elitebook kan het nooit zijn en dat voldoet al jaren prima voor mij.

Begin februari (verwacht 6/2) zou ik hem moeten ontvangen en als ik er aan denk zal ik mijn ervaring hier delen.

Verwijderd

Ik heb mijn Dell Inspiron 13 5000 2-in-1 inmiddels een paar weken in bezit en ben er erg te spreken over.

Wel moet er gezegd worden dat de behuizing niet zo oerdegelijke is als ik gewend ben van mijn eerdere Dell Lattitude laptops, HP Probooks en HP Elitebooks, maar voor mij degelijk genoeg, omdat ik erg zuinig ben op mijn spullen.

Het scherm is voor mij prima, helder genoeg om ook buiten in het zonnetje alles nog goed te kunnen lezen.
Hitte ontwikkeld zich wel als ik veel videobronnen gelijktijdig aanzet, maar over het algemeen is warmteontwikkeling geen enkel probleem.

Kort gezegd; een lekkere vlotte laptop, met precies de features die ik wenselijk vind (FullHD scherm, backlit keyboard, prettig toetsenbord en goede prestaties).
Pagina: 1