Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

werken de onderdelen van mijn gamepc goed samen? (1100 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de game pc gaan gebruiken om games te spelen, zoals gta V, battlefield, en call of duty op medium-high settings. (Het liefst boven de 60 fps)

Wat mag het systeem gaan kosten?
De gamepc is samengesteld op gamecomputers.nl, (AMD cerebro als basis)en mag tussen de 1000-1100 kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en headset heb ik al. Enige wat ik nog nodig heb zijn bijbehorende games.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hier even wat onderdelen uitgekozen die mij wel goed lijken, verbeter me als het nodig is :)

Onderdelen zijn verwijderd uit deze topic, samen met wat reacties tot de conclusie gekomen dat de pc zo goed als waardeloos was.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.

[b]Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gamen zonder lagg. (Boven 60 fps)

Ga je overklokken?
Nee, geen overclock.

[b]Wat verwacht je van ons?

Het lieftst commentaar op de games met de fps mogeljjkheden, eventueel aanpassingen aan de computerspecificaties.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 15:27 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Mijn tip: Laat sites zoals Gamepc.nl dragoncomputer.nl en die hele zooi achterwege: met een budget van 1000 euro kan je dit compleet uit het water blazen, mits je bereid bent zelf een beetje te rommelen. Zelfs als je zelf componenten (met behulp van de best buy guide en ons advies) laat assembleren door een winkel ben je stukken beter af. Een fx 6300 en 960 is momenteel oude rommel wat leuk is voor een tweedehands pc ala 400 euro, niet voor een gamepc van 1000 euro.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Voor een pc van €1000 is ddr4 toch al standaard? Ik denk dat je redelijk oude (achterhaalde) hardware hebt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Dat is een heel slecht systeem als je €1000,- te besteden hebt. Daar is makkelijk een i5-6400/6500 + B150 + RX480/GTX 1060 + ssd/hdd combo + goede voeding + goede behuizing + goede monitor van te maken. Doe dat niet op Gamepc.nl of andere www.wijbouwenvoorjoueenga...vooreenveeltehogeprijs.nl maar hier op Tweakers en bestel bij een gerenommeerde webshop.

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11 19:43
Wat een koekebakkers bij Gamepc, dat kunnen wij veel beter samenstellen! ;)

Ik zou voor dit gaan, ben je zelfs voor MINDER beter uit.

PS niet alle bouwsites zijn slecht: artic secret

[ Voor 20% gewijzigd door Rubixd op 09-11-2016 11:45 ]

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

• HarmdeZwaan
  • Laatst online: 14-09 09:30
Rubixd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:12:
Wat een koekebakkers bij Gamepc, dat kunnen wij veel beter samenstellen! ;)

Ik zou voor dit gaan, ben je zelfs voor MINDER beter uit.

PS niet alle bouwsites zijn slecht: artic secret
Bij Arctic komt er anders ook nog een dikke marge overheen, scheelt erg veel zelf de componenten te bestellen en desnoods door iemand te laten assembleren voor 50 euro.

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

Verwijderd

Daar kan je niet eens een fatsoenlijke voeding selecteren. De lichtste goede voeding die je kan kiezen is de RM650x voor €67,- extra. 650w in een systeem met GTX 1060 8)7

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-11 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:23:
[...]

Daar kan je niet eens een fatsoenlijke voeding selecteren. De lichtste goede voeding die je kan kiezen is de RM650x voor €67,- extra. 650w in een systeem met GTX 1060 8)7
in ieder geval beter als dat vreselijke gamepc.nl :')

Ryzen 7 9800x3d - MSI MAG X870 Tomahawk - [Asus GTX 1070 OC] - 32gb DDR5 RAM - Fractal north TG Black - Noctua D15S - 2TB 980 pro

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een klein foutje gemaakt bij het budget, binnen het budget van 1000-1100 euro heb ik het liefst ook een monitor en windows, maakt niet uit welke windows, als het maar gewoon goed werkt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 14:37:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een klein foutje gemaakt bij het budget, binnen het budget van 1000-1100 euro heb ik het liefst ook een monitor en windows, maakt niet uit welke windows, als het maar gewoon goed werkt.
Laten we beginnen om eerst even de hele slechte pc van gamepc.nl weg te halen uit je topicstart. Dat scheelt scrollen en we zijn er over uit dat je dat iig niet moet doen. ;)

Ik ga eens kijken of ik iets in elkaar kan fietsen. Laat het assembleren door een goede computerwinkel of desnoods door een kennis die er verstand van heeft voor een 50 euro. Dat is wat assembleren vaak kost. Of je moet het leuk vinden om het zelf te doen.

Heb je nog een voorkeur voor een scherm grootte en resolutie?
Voorkeur voor behuizing, kleurstelling, wel of geen window?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 180,60€ 180,60
1MSI B150 GAMING M3€ 101,61€ 101,61
1Asus ROG STRIX-RX480-8G-GAMING€ 299,50€ 299,50
1Cooler Master Silencio 452€ 64,95€ 64,95
1Samsung S24D340H Zwart€ 149,-€ 149,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,-€ 23,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 49,-€ 49,-
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 994,60

Even wat in elkaar gezet. Een monitor, behuizing e.d. is iig zomaar een keuze. Alhoewel de Silencio een hele stille kast is. Wordt wel wat warmer, maar dat zou met bovenstaande keuze geen probleem moeten zijn.

[ Voor 90% gewijzigd door Arunia op 09-11-2016 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi arunia, bedankt voor de reactie. Ik ben niet erg goed op het gebied van computer benamingen, dus wat betekent assembleren precies? Verder hoef ik geen speciaal licht en window in mijn behuizing. Kleurstelling maakt ook niet uit. Het liefst heb ik een monitor met de resolutie 1920x1080. Dan nog een klein vraagje; bij de onderdelen die je suggeerde, is het mogelijk om een ethernet cable aan te sluiten? En een headset?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:34:
Hoi arunia, bedankt voor de reactie. Ik ben niet erg goed op het gebied van computer benamingen, dus wat betekent assembleren precies? Verder hoef ik geen speciaal licht en window in mijn behuizing. Kleurstelling maakt ook niet uit. Het liefst heb ik een monitor met de resolutie 1920x1080. Dan nog een klein vraagje; bij de onderdelen die je suggeerde, is het mogelijk om een ethernet cable aan te sluiten? En een headset?
Assembleren is de pc in elkaar zetten met de losse onderdelen.
Het scherm is 1920x1080.
De kast is gesloten en zwart.
Ethernet kan, aansluiting zit op het moederbord zelf. En headset ook. Aansluiting zit op het moederbord en als het goed is kunnen ze hem doorzetten naar de voorkant van de kast. Daar zit ook een aansluiting.

Je hoeft me trouwens geen bericht te sturen. Als je de quote knop bij mijn post indrukt, dan krijg ik daar melding van.

[ Voor 55% gewijzigd door Arunia op 09-11-2016 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Arunia, heb nog een paar vraagjes. Hoe zit het met de fps die ik bijvoorbeeld in battlefield 4 of call of duty black ops 3 ga krijgen op high settings? En weet je zeker dat het betrouwbaar is om de onderdelen zo te bestellen? Sorry voor al de vragen, maar dit is allemaal nieuw voor mij 😜 Ook is het gebruik van deze site nieuw, dus berichten zul je van nu af aan niet meer ontvangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:44:
[...]

Assembleren is de pc in elkaar zetten met de losse onderdelen.
Het scherm is 1920x1080.
De kast is gesloten en zwart.
Ethernet kan, aansluiting zit op het moederbord zelf. En headset ook. Aansluiting zit op het moederbord en als het goed is kunnen ze hem doorzetten naar de voorkant van de kast. Daar zit ook een aansluiting.

Je hoeft me trouwens geen bericht te sturen. Als je de quote knop bij mijn post indrukt, dan krijg ik daar melding van.

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-11 11:39
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:58:
Bedankt Arunia, heb nog een paar vraagjes. Hoe zit het met de fps die ik bijvoorbeeld in battlefield 4 of call of duty black ops 3 ga krijgen op high settings? En weet je zeker dat het betrouwbaar is om de onderdelen zo te bestellen? Sorry voor al de vragen, maar dit is allemaal nieuw voor mij 😜
Deze bedrijven bestellen de onderdelen natuurlijk zelf ook gewoon ;) Op high settings zou je met de 1060 bijna altijd wel boven de 60fps moeten zitten met deze spellen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:32

Thomg

Aww yiss

Aangezien je blijkbaar een fan bent van shooters ( en algemene immersive games ) zou ik toch nog dat extra centje neerleggen foor een FreeSync 144Hz monitor.

pricewatch: AOC G2460PF Zwart

Maar dan moet je wel in sommige games de settings wat verlagen.

Is wel een flinke duit in het zakkie, maar realiseer je wel dat monitoren niet echt hen waarde verliezen over de tijd en je het kan zien als een investering ;)

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:58:
Bedankt Arunia, heb nog een paar vraagjes. [...] En weet je zeker dat het betrouwbaar is om de onderdelen zo te bestellen?
Waarom niet? Alle onderdelen komen gewoon in stevige dozen en dat komt in een grote doos van de winkel. Enkele betrouwbare winkels: Coolblue, 4Launch, Azerty, Afuture. Het beste importeer je de lijst met componenten naar je wenslijsten, vanuit daar kan je zien welke winkel alle producten heeft en wie het goedkoopst is. En daar bestel je, de meeste winkels doen ook aan Assamblering, maar dat kan je ook een vriend/familie/tweaker die in de buurt woont laten doen.
Sorry voor al de vragen, maar dit is allemaal nieuw voor mij 😜 Ook is het gebruik van deze site nieuw, dus berichten zul je van nu af aan niet meer ontvangen.
Dit snap ik niet helemaal. Leg eens uit wat je ermee bedoeld.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:04:
Aangezien je blijkbaar een fan bent van shooters ( en algemene immersive games ) zou ik toch nog dat extra centje neerleggen foor een FreeSync 144Hz monitor.

pricewatch: AOC G2460PF Zwart

Maar dan moet je wel in sommige games de settings wat verlagen.

Is wel een flinke duit in het zakkie, maar realiseer je wel dat monitoren niet echt hen waarde verliezen over de tijd en je het kan zien als een investering ;)
Hoi Thomg, bedankt voor je reactie. Zit er echt zoveel verschil in een monitor? Ik geloof dat het een goede monitor is, maar jammer genoeg gaat het iets over mijn budget. Heb je misschien nog andere monitor suggesties? Iets tussen de 100 en 150 euro?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:08:
[...]

Hoi Thomg, bedankt voor je reactie. Zit er echt zoveel verschil in een monitor? Ik geloof dat het een goede monitor is, maar jammer genoeg gaat het iets over mijn budget. Heb je misschien nog andere monitor suggesties? Iets tussen de 100 en 150 euro?
Oh boy, zit er ook echt zoveel verschil in...
Als iemand die al 2 jaar op 120Hz lightboost gamet in shooters kan ik niks anders zeggen dan ja, ja, ja en nog eens ja. Maar als je dit nog nooit ervaren heb kan ik je moeilijk vertellen of het het ook waard is. Denk maar aan "Je kan niet iets missen als je het nog nooit gehad hebt". Ken je toevallig niet iemand die zo'n monitor heeft? Of is er misschien een winkel bij je in de buurt die dit displayed?

En nee, veel goedkoper dan 250 gaat het niet worden.

Verwijderd

Als je wat onderdelen wijzigt past die monitor binnen je budget.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,73€ 178,73
1MSI H110M ECO€ 50,94€ 50,94
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G€ 237,93€ 237,93
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 48,50€ 48,50
1Fractal Design Core 1500€ 50,-€ 50,-
1AOC G2460PF Zwart€ 249,-€ 249,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,-€ 23,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 43,-€ 43,-
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 73,99€ 73,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,04

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, aangezien TS zegt 1000-1100...
pricewatch: MSI B150M PRO-VDH
pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Als TS toch liever rond de 1000 wilt zitten, drop de HDD.
Koop later indien nodig.

• T.Kreeftmeijer
  • Nu online

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:08:
[...]

Je kan ook zelf in de pricewatch zoeken, zet ze in de vergelijking en deel de link ervan. Je kan in de pricewatch filteren op resolutie, grote, prijs, noem maar op. Als je niet weet wat het betekend, dan laat je die filter leeg. Kijk of hier wat tussen zit, je kan gewoon de filters aanpassen naar je eigen wensen.

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:07:
[...]

Waarom niet? Alle onderdelen komen gewoon in stevige dozen en dat komt in een grote doos van de winkel. Enkele betrouwbare winkels: Coolblue, 4Launch, Azerty, Afuture. Het beste importeer je de lijst met componenten naar je wenslijsten, vanuit daar kan je zien welke winkel alle producten heeft en wie het goedkoopst is. En daar bestel je, de meeste winkels doen ook aan Assamblering, maar dat kan je ook een vriend/familie/tweaker die in de buurt woont laten doen.

[...]

Dit snap ik niet helemaal. Leg eens uit wat je ermee bedoeld.
Niks speciaals, ik had arunia een berichtje gestuurd wat niet nodig was, omdat ik niet helemaal doorhad hoe deze site werkte. Vandaar dat ik schreef geen berichten meer, dat was naar arunia bedoeld.

Verwijderd

Thomg schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:17:
Hmm, aangezien TS zegt 1000-1100...
pricewatch: MSI B150M PRO-VDH
pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Als TS toch liever rond de 1000 wilt zitten, drop de HDD.
Koop later indien nodig.
De B150 voegt slechts 2 geheugenbanken en 2 usb poorten toe aan het H110 bordje. Daarentegen heeft de H110 een betere netwerkcontroller.
Single- of dualchannel maakt voor gamen niets uit.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heb je de moeite genomen om de specificaties van de monitoren naast elkaar te leggen?
Je pakt nu een random monitor in de price range en dumpt het in de thread zonder na te denken.
Misschien een beetje bot, maar wat jij doet is wel erg low effort.
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:20:
[...]

De B150 voegt slechts 2 geheugenbanken en 2 usb poorten toe aan het H110 bordje. Daarentegen heeft de H110 een betere netwerkcontroller.
Single- of dualchannel maakt voor gamen niets uit.
Voor de prijs vraag ik me echter af of het de prijs waard is buiten gamen.
Maar ok, ik kan je hier lastig ongelijk in geven ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thomg op 09-11-2016 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:27:
[...]

Heb je de moeite genomen om de specificaties van de monitoren naast elkaar te leggen?
Je pakt nu een random monitor in de price range en dumpt het in de thread zonder na te denken.
Misschien een beetje bot, maar wat jij doet is wel erg low effort.

[...]

Voor de prijs vraag ik me echter af of het de prijs waard is buiten gamen.
Maar ok, ik kan je hier lastig ongelijk in geven ;)
Hoi Thomg, ik had inderdaad nog niet vergeleken, mijn excuses. De monitor die je suggeerde en degene die ik er "random ingooide", verschillen volgensmij wel degelijk. Aangezien ik er niet veel verstand van heb kan ik er niet veel meer over zeggen. Wel zag ik dat de monitor die je suggeerde een gebogen standaard had, lijkt me fijner gamen. Ik ga dus waarschijnlijk toch maar even doorsparen om die monitor er ook nog bij te kunnen nemen. Bedankt voor je advies

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:41:
[...]

Hoi Thomg, ik had inderdaad nog niet vergeleken, mijn excuses. De monitor die je suggeerde en degene die ik er "random ingooide", verschillen volgensmij wel degelijk. Aangezien ik er niet veel verstand van heb kan ik er niet veel meer over zeggen. Wel zag ik dat de monitor die je suggeerde een gebogen standaard had, lijkt me fijner gamen. Ik ga dus waarschijnlijk toch maar even doorsparen om die monitor er ook nog bij te kunnen nemen. Bedankt voor je advies
Het belangrijkste verschil tussen die 3 is dat de samsung domweg 1920x1080 60Hz doet, de iiyama 1920x1080 75Hz doet met Freesync ondersteuning ( al behoorlijk beter ) en de AOC 1920x1080 144Hz doet mer freesync ondersteuning ( crème de la crème ).

Je zegt nog even door te sparen, waarom dan? ACB heeft een goede build gepost met de AOC erin rond de 1000E...?

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:45:
[...]

Het belangrijkste verschil tussen die 3 is dat de samsung domweg 1920x1080 60Hz doet, de iiyama 1920x1080 75Hz doet met Freesync ondersteuning ( al behoorlijk beter ) en de AOC 1920x1080 144Hz doet mer freesync ondersteuning ( crème de la crème ).

Je zegt nog even door te sparen, waarom dan? ACB heeft een goede build gepost met de AOC erin rond de 1000E...?
Hoi Thomg, klopt helemaal wat je zegt, alleen ik had de post zelf nog even niet opgemerkt. Ik was waarschijnlijk bezig met een reactie plaatsen op iemands reactie, en tijdens het schrijven kwam de reactie waarschijnlijk binnen.

PS ik moet zeker nog even doorsparen, zit nu ong. op 600 euro. Ik wil alleen even een goed beeld hebben van de pc die het uiteindelijke eindresultaat wordt + monitor.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:50:
[...]

Hoi Thomg, klopt helemaal wat je zegt, alleen ik had de post zelf nog even niet opgemerkt. Ik was waarschijnlijk bezig met een reactie plaatsen op iemands reactie, en tijdens het schrijven kwam de reactie waarschijnlijk binnen.

PS ik moet zeker nog even doorsparen, zit nu ong. op 600 euro. Ik wil alleen even een goed beeld hebben van de pc die het uiteindelijke eindresultaat wordt + monitor.
Aj, dat is nou net hetgeen wat wij hier eigenlijk niet willen horen... " ik moet zeker nog even doorsparen".
Advies is, en zeker met computergerelateerde spul, zeer tijdsgebonden.
Vraag het nogmaals als je het geld wel hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:09:
[...]

Aj, dat is nou net hetgeen wat wij hier eigenlijk niet willen horen... " ik moet zeker nog even doorsparen".
Advies is, en zeker met computergerelateerde spul, zeer tijdsgebonden.
Vraag het nogmaals als je het geld wel hebt.
Ondanks dat ik nog even moet sparen, erg bedankt voor de hulp met onderdelen en voornamelijk de monitor. Wordt erg gewaardeerd

• Danny Phantom
  • Niet online
Spaar door tot de € 1000/1100 en maak dan weer een topicje.
Pagina: 1