Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 22:47
Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn huidige telefoon(s4 mini) Omdat ik weinig budget heb, is dit een hele opgave. Nu kan ik momenteel kiezen tussen Oneplus One en Lenovo Moto G4. Beide zijn vergelijkbaar qua prestaties, allebei Full HD scherm, redelijke camera en 4G.
Ik zou dan graag ook vernemen welke ik volgens jullie beter zou kunnen nemen.

Belangrijk voor mij is:
-Batterijduur en oplaadtijd
-Goede antenne en goede ondersteuning Europese LTE banden(Liefst de internationaal meest gebruikelijke frequenties)
-Evt. beschikbaarheid VoLTE
-Duurzaamheid behuizing, moet tegen stootje kunnen
-Camera's voor en achter voor videocalls
-16GB opslagruimte of mogelijkheid 16GB SD-kaart
-Beschikbaarheid glazen screenprotector en beschermingshoes
-Liefst Dual sim
-Voldoende RAM om meerdere apps tegelijk te laten draaien.
-Luidspreker welke muziek normaal afspeelt.
-Liefst zo min mogelijk software van fabrikant, deze software neemt vaak erg veel opslagruimte in beslag.
-Scherm wat groter dan huidige telefoon vanwege klein toetsenbord.

Het apparaat gaat gebruikt worden voor:
-Muziek streaming
-Video in de vorm van Youtube en soortgelijke apps
-Browsing, mailing onderweg
-Foto's
-Navigatie
-Chat en (video)calls
-Calls en sms over 2,3,4G netwerken.

Graag lees ik jullie meningen over deze telefoons, en uiteraard is goede raad ook welkom. :D

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Bedoel je de Motorola moto 4g? Je kunt beide toestellen hier in de pricewatch naast elkaar leggen en vergelijken. Dan zie je vanzelf wat het beste bij jouw wensen past.

Heb je een budget?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Veel van je eisen kun je afstrepen door de reviews te vergelijken, dan krijg je vaak al een duidelijk beeld van wat je kan verwachten (accutijd, camera, schermkwaliteit, bouwkwaliteit etc.. allemaal standaardonderdelen voor bijna iedere smartphone review)

• timmie1
John Rambo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 06:49:
Bedoel je de Motorola moto 4g? Je kunt beide toestellen hier in de pricewatch naast elkaar leggen en vergelijken. Dan zie je vanzelf wat het beste bij jouw wensen past.

Heb je een budget?
Ja, ik bedoel de motorola moto 4g 2016.
Gadgeteer schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:21:
Veel van je eisen kun je afstrepen door de reviews te vergelijken, dan krijg je vaak al een duidelijk beeld van wat je kan verwachten (accutijd, camera, schermkwaliteit, bouwkwaliteit etc.. allemaal standaardonderdelen voor bijna iedere smartphone review)
Ik heb ze via verschillende websites vergeleken maar ik kom er tot nu toe niet uit welke het beste zou zijn. :(
Ook de goedbedoelde adviezen uit mijn eigen omgeving helpen niet echt, want die zijn ook steeds tegenstrijdig.

Mijn budget is momenteel rond de 200,00 maar deze is flexibel tot ongeveer 300 als het een erg goede aanbieding betreft of een toestel waarmee ik zo'n 3 - 4 jaar door kan. :)

Oneplus wordt mij redelijk vaak aangeraden maar dan zit je met 1 jaar garantie en bij defect opsturen naar China. Plus dat er dan meestal wordt aangeraden minimaal gelijk een nieuwe Oneplus two te halen, maar die valt ruim boven her budget. :(

[ Voor 9% gewijzigd door timmie1 op 09-11-2016 18:49 ]

• John Rambo
Als je je budget wat kunt oprekken dan kan je voor een Nexus 5X gaan of een Huawei P9 lite. De laatste is er ook als dual sim.

Is de one plus one nog wel verkrijgbaar? De gewone moto 4G heeft maar een snapdragon 400, op zich een prima chip maar niet de snelste.

• timmie1
John Rambo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:50:
Als je je budget wat kunt oprekken dan kan je voor een Nexus 5X gaan of een Huawei P9 lite. De laatste is er ook als dual sim.

Is de one plus one nog wel verkrijgbaar? De gewone moto 4G heeft maar een snapdragon 400, op zich een prima chip maar niet de snelste.
Een P9 Lite is me afgeraden omdat de accu en de camera's minder zijn. Naar de Nexus moet ik zelf nog even kijken.

De Oneplus one en de Motorola Moto G (2016) heb ik allebei tweedehands gevonden, aangezien mijn budget het niet toelaat om gloednieuwe (midrange) toestellen te kopen.

Overigens zie ik hier en daar ook toestellen van Wiko langskomen. Nu ben ik geen fan van Franse technologie, maar de prijzen zijn heel redelijk. Is dit gevalletje goedkoop-duurkoop?

[ Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 09-11-2016 22:18 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:38
timmie1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:14:
[...]

Een P9 Lite is me afgeraden omdat de accu en de camera's minder zijn. Naar de Nexus moet ik zelf nog even kijken.

De Oneplus one en de Motorola Moto G (2016) heb ik allebei tweedehands gevonden, aangezien mijn budget het niet toelaat om gloednieuwe (midrange) toestellen te kopen.

Overigens zie ik hier en daar ook toestellen van Wiko langskomen. Nu ben ik geen fan van Franse technologie, maar de prijzen zijn heel redelijk. Is dit gevalletje goedkoop-duurkoop?
Wiko is niet heel interessant. Zeker hun update beleid is dramatisch. Als ze überhaupt aan ota doen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Samsung galaxy A3 een optie? Prijs kwaliteit ligt erg hoog!

Wabbawabbawabbawabba

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 17:58
Wileyfox Storm? Misschien wat lastig om een hoesje te vinden, maar daar heb je dr maar een van nodig en zijn op ebay of aliexpress te krijgen.

Strava & Untappd - Do not combine!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Raznov schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:28:
Wileyfox Storm? Misschien wat lastig om een hoesje te vinden, maar daar heb je dr maar een van nodig en zijn op ebay of aliexpress te krijgen.
Zou die eerlijk gezegd niet meer halen. Dat toestel is inmiddels 1,5 jaar oud en staat al niet meer op de website van Wileyfox zelf. Verder is dat toestel altijd een ondergeschoven kindje geweest, vergeleken met de Swift.
timmie1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:10:
Nu kan ik momenteel kiezen tussen Oneplus One en Lenovo Moto G4.
Ik heb zelf de OnePlus One en hoewel ik het nog steeds een geweldig toestel vind, zou ik hem momenteel niet meer nemen. Het toestel is meer dan 2 jaar oud, waardoor software updates niet meer verschijnen (laatste beveiligingsupdate was uit augustus). Verder ondersteunt het toestel 4G niet volledig.
timmie1 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:47:
[...]
Mijn budget is momenteel rond de 200,00 maar deze is flexibel tot ongeveer 300 als het een erg goede aanbieding betreft of een toestel waarmee ik zo'n 3 - 4 jaar door kan. :)
Het is jammer dat je budget net te laag ligt, want dan had ik je de OnePlus 3 aangeraden.
Oneplus wordt mij redelijk vaak aangeraden maar dan zit je met 1 jaar garantie en bij defect opsturen naar China. Plus dat er dan meestal wordt aangeraden minimaal gelijk een nieuwe Oneplus two 3 te halen, maar die valt ruim boven her budget. :(
Even voor de duidelijkheid. De toestellen worden verscheept uit Polen, Duitsland en Engeland. Je hebt ook gewoon 2 jaar Europese garantie en het toestel wordt gratis afgeleverd en opgehaald in het geval van een garantie probleem. Ze worden dan verstuurd naar Arvato in Duitsland en daar gerepareerd.

De OnePlus toestellen hebben dus de prijzen van Chinese import toestellen, maar dan met alle Europese voordelen.
timmie1 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:10:
-Liefst zo min mogelijk software van fabrikant, deze software neemt vaak erg veel opslagruimte in beslag.
Zeker gezien deze eis zou ik kiezen voor de net nieuwe Wileyfox Swift 2 (Plus) modellen. Helaas geen Full HD, maar wel standaard CyanogenOS. Dat is stock Android + een hoop handige extra instellingen.

• John Rambo
Je kunt ook hier op tweakers in de vraag en aanbod kijken voor een mooie occasion. De OnePlus One is inderdaad wel wat ouder.

Als alternatief zou je ook nog een Chinaphone kunnen overwegen. Hier zitten wel wat meer haken en ogen aan (shipping, eventuele importkosten, garantie enz.). Maar als je hier even de tijd voor neemt kan je een prachtig toestel halen. Bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi Note 3 Pro SE in verschillende varianten, verkrijgbaar vanaf ~130 euro. Je hebt dan een Snapdragon 650 met fingerprint.

Xiaomi heef inmiddels een paar toestellen met internationale versies zoals ook de Redmi 3S die nog wat kleiner en eenvoudiger is (en goedkoper, vanaf ~100 euro).

Bij sommige webshops zoals geekbuying kan je ze ook vanuit een EU warehouse laten sturen zonder gedoe met douane kosten.

• alive
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 10:53
Op aliexpress krijg je op 11-11 fikse kortingen op de xiaomi redmi3 pro en de xiaomi redmi note 3 (let wel op dat je de global versie hebt die 800mhz ondersteunt anders heb je bij de meeste providers geen 4g).
Ik zelf zou voor DHL verzending gaan maar let op bij de ene betaal je 54 euro voor dhl verzending en bij de ander 8,-. Via Aliexpres moet je wel rekening houden met mogelijke douanekosten.

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 23:27
Ik weet niet of het echt zo is (en wat ik hoop dat het is), maar op 11-11 kun je de Honor 8 voor €1 krijgen?!?!?!
Mocht het echt zo zijn dan zou ik echt de Honor 8 kopen morgen.

https://www.vmall.eu/nl/vmall-deals/

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 17:58
Mark22 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:59:
Ik weet niet of het echt zo is (en wat ik hoop dat het is), maar op 11-11 kun je de Honor 8 voor €1 krijgen?!?!?!
Mocht het echt zo zijn dan zou ik echt de Honor 8 kopen morgen.

https://www.vmall.eu/nl/vmall-deals/
Ze hebben er 4 ter beschikking, de kans dat je dit dus pakt is erg, lees heel erg, nihil.

Strava & Untappd - Do not combine!

• John Rambo
Nog een alternatief, de Xiaomi Mi4C is tegenwoordig heel goedkoop. Snapdragon 808, 2Gb, 16Gb 5 inch FHD.

Je moet dan alleen even de bootloader unlocken, custom recovery erop en een multilanguage rom erop zetten.

• Banballa
  • Laatst online: 23:40

Banballa

(>'_')>

Je kan de G4 nu hier: https://www.mobiel.nl/sma...elfort/telfort-1-jaar--2/ krijgen voor 144 euro (incl verzendkosten en aansluitkosten) en er is een actie waardoor je nog 30 euro terugkrijgt. 114 euro voor de G4 is heel erg goedkoop.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Maar dat is dus incl. abo en zover ik 't begrijp, wil TS het toestel los kopen.

• Banballa
  • Laatst online: 23:40

Banballa

(>'_')>

Inclusief alles inderdaad. Ik heb het toestel op deze manier gekocht en ga de sim + het abonnement verder niet gebruiken. Dus in feite koop ik het toestel los. Maar als ts idd geen abo wil afsluiten dan heeft ie niets aan de aanbieding.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 13:21

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter is ook van de s4 mini naar de G4+ gegaan. Het grote scherm is wel wennen, maar het toestel is top volgens haar. In alle opzichten beter dan de s4.

... en gaat over tot de orde van de dag

• timmie1
John Rambo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:35:
Je kunt ook hier op tweakers in de vraag en aanbod kijken voor een mooie occasion. De OnePlus One is inderdaad wel wat ouder.

Als alternatief zou je ook nog een Chinaphone kunnen overwegen. Hier zitten wel wat meer haken en ogen aan (shipping, eventuele importkosten, garantie enz.). Maar als je hier even de tijd voor neemt kan je een prachtig toestel halen. Bijvoorbeeld de Xiaomi Redmi Note 3 Pro SE in verschillende varianten, verkrijgbaar vanaf ~130 euro. Je hebt dan een Snapdragon 650 met fingerprint.

Xiaomi heef inmiddels een paar toestellen met internationale versies zoals ook de Redmi 3S die nog wat kleiner en eenvoudiger is (en goedkoper, vanaf ~100 euro).

Bij sommige webshops zoals geekbuying kan je ze ook vanuit een EU warehouse laten sturen zonder gedoe met douane kosten.
Ik heb inderdaad gekeken naar Xiaomi, ze hebben best leuke toestellen maar het gedoe met garantie is voor mij duidelijk een minpunt. Ik heb al meerdere keren gehad dat mijn smartphone binnen 2 jaar terug moest naar fabrikant, en als ik het goed begrijp moet ik die wel naar China sturen en heb ik maar één jaar garantie. Niet echt iets voor mij dus. Wel erg interessant voor een paar mensen in mijn kennissenkring lijkt me, dus ik houd ze in de gaten.
rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:57:
[...]

Zou die eerlijk gezegd niet meer halen. Dat toestel is inmiddels 1,5 jaar oud en staat al niet meer op de website van Wileyfox zelf. Verder is dat toestel altijd een ondergeschoven kindje geweest, vergeleken met de Swift.
Nee, dan is het inderdaad niet verstandig om die nog te nemen :)

[...]
Ik heb zelf de OnePlus One en hoewel ik het nog steeds een geweldig toestel vind, zou ik hem momenteel niet meer nemen. Het toestel is meer dan 2 jaar oud, waardoor software updates niet meer verschijnen (laatste beveiligingsupdate was uit augustus). Verder ondersteunt het toestel 4G niet volledig.

[...]

Het is jammer dat je budget net te laag ligt, want dan had ik je de OnePlus 3 aangeraden.
Ik denk er sterk over om toch even door te sparen en gelijk voor een Oneplus 3 te gaan.
Ik wil toch voor een langere tijd klaar zijn, en alhoewel de specs voor nu waarschijnlijk overkill zijn gaan de ontwikkelingen tegenwoordig zo snel...
[...]

Even voor de duidelijkheid. De toestellen worden verscheept uit Polen, Duitsland en Engeland. Je hebt ook gewoon 2 jaar Europese garantie en het toestel wordt gratis afgeleverd en opgehaald in het geval van een garantie probleem. Ze worden dan verstuurd naar Arvato in Duitsland en daar gerepareerd.

De OnePlus toestellen hebben dus de prijzen van Chinese import toestellen, maar dan met alle Europese voordelen.
Dat is fijn! Dat heb ik nodig!
[...]

Zeker gezien deze eis zou ik kiezen voor de net nieuwe Wileyfox Swift 2 (Plus) modellen. Helaas geen Full HD, maar wel standaard CyanogenOS. Dat is stock Android + een hoop handige extra instellingen.
Mwoah
Banballa schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:27:
Je kan de G4 nu hier: https://www.mobiel.nl/sma...elfort/telfort-1-jaar--2/ krijgen voor 144 euro (incl verzendkosten en aansluitkosten) en er is een actie waardoor je nog 30 euro terugkrijgt. 114 euro voor de G4 is heel erg goedkoop.
Marly schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:59:
Maar dat is dus incl. abo en zover ik 't begrijp, wil TS het toestel los kopen.
Inderdaad, ik wil niet aan een abonnement vastzitten.
P_Tingen schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:07:
Mijn dochter is ook van de s4 mini naar de G4+ gegaan. Het grote scherm is wel wennen, maar het toestel is top volgens haar. In alle opzichten beter dan de s4.
In principe zijn alle toestellen van nu beter dan mijn combinatie van S4 Mini en Galaxy Ace 1! _O-

• rens-br

rens-br

timmie1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:10:
Ik denk er sterk over om toch even door te sparen en gelijk voor een Oneplus 3 te gaan.
Ik wil toch voor een langere tijd klaar zijn, en alhoewel de specs voor nu waarschijnlijk overkill zijn gaan de ontwikkelingen tegenwoordig zo snel...
Je zal er geen spijt van krijgen. Het is wellicht in een klap een hoop geld. Maar je bent dan wel voor 2~5 jaar klaar.
In principe zijn alle toestellen van nu beter dan mijn combinatie van S4 Mini en Galaxy Ace 1! _O-
Vergeleken met oudere toestellen ga je er sowieso erg op voorruit.

• timmie1
rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:31:
[...]

Je zal er geen spijt van krijgen. Het is wellicht in een klap een hoop geld. Maar je bent dan wel voor 2~5 jaar klaar.

[...]

Vergeleken met oudere toestellen ga je er sowieso erg op voorruit.
En hoe zit het met de beschikbaarheid van hoesje/case en glazen screenprotector voor de Oneplus 3? Oneplus biedt het zelf wel aan, maar dan komt er ~€45 bovenop...

Nog een vraagje, iemand schreef hier dat de Oneplus verzonden wordt vanuit UK, Polen, is dit echt zo? Want ik lees verschillende keren dat er 80,00 aan extra importkosten betaald moest worden...

• rens-br

rens-br

timmie1 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:41:
[...]
En hoe zit het met de beschikbaarheid van hoesje/case en glazen screenprotector voor de Oneplus 3? Oneplus biedt het zelf wel aan, maar dan komt er ~€45 bovenop...
Hoesjes en screenprotectors kun je het beste halen op Ebay, Banggood of Aliexpress. Daar kosten ze maar een paar euro inclusief verzending. Kijk maar eens bij: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.
Nog een vraagje, iemand schreef hier dat de Oneplus verzonden wordt vanuit UK, Polen, is dit echt zo? Want ik lees verschillende keren dat er 80,00 aan extra importkosten betaald moest worden...
Dat is inderdaad echt zo. Voor recentere ervaringen over levertijd en prijzen kan je hier kijken: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen. Waar heb je gelezen dat er importkosten bij komen?

• timmie1
rens-br schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:05:
[...]

Hoesjes en screenprotectors kun je het beste halen op Ebay, Banggood of Aliexpress. Daar kosten ze maar een paar euro inclusief verzending. Kijk maar eens bij: [OnePlus 3] Het grote Accessoires topic.

[...]

Dat is inderdaad echt zo. Voor recentere ervaringen over levertijd en prijzen kan je hier kijken: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen. Waar heb je gelezen dat er importkosten bij komen?
Prima, maar nu het volgende dilemma. De 3t is aangekondigd en komt de 28e uit. Is het het waard om gelijk de 3t te halen in plaats van de 3? Zo te zien is het design hetzelfde gebleven dus ik kan dezelfde hoesjes/frontjes als die voor de 3 gebruiken, toch?

• rens-br

rens-br

timmie1 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:30:
Is het het waard om gelijk de 3t te halen in plaats van de 3? Zo te zien is het design hetzelfde gebleven dus ik kan dezelfde hoesjes/frontjes als die voor de 3 gebruiken, toch?
Design is hetzelfde. Specificaties zijn iets beter geworden. Als je die 40 euro extra kan missen zou ik gewoon voor de OP3T gaan, je bent dan meteen up-to-date.

• timmie1
Zo gezegd, zo gedaan. De Oneplus 3T is besteld, nu afwachten.
Ben reuze benieuwd. :)

Pagina: 1