Dag beste tweakers,
Sinds de SD kaart van mijn Raspberry Pi het begeven heeft, had ik graag een deftige server aangeschaft. Ervoor gebruikte ik mijn Pi voornamelijk als Plex server, waarbij media dan op een externe HDD stond.
Streamen/transcoden doe ik voorlopig maar naar 1 apparaat, maar in de toekomst zou ik dit toch minstens willen uitbreiden naar 2. Verder had ik graag ook een OpenVPN server erop geïnstalleerd die redelijk wat throughput aankan (20Mbit/s).
Uiteindelijk kwam ik bij de volgende twee opties uit:
Het grote voordeel van de NUC is het mindere energie verbruik. Jaarlijks 60 euro volgens mijn berekening.
Zie http://cpuboss.com/cpus/I...00U-vs-Intel-Core-i3-6100 voor het vermogen van de CPU's. Klopt dit ongeveer?
Het voordeel van de ITX server is de uitbreidbaarheid, een extra HDD kan er gemakkelijk bij, en de hogere CPU kracht.
Graag had ik de server toch wel 5 jaar gehouden, zonder een upgrade uit te voeren. Buiten dan RAM of een HDD bijsteken.
Hebben jullie enige input of voorkeur van systeem?
Alvast hartelijk bedankt!
Sinds de SD kaart van mijn Raspberry Pi het begeven heeft, had ik graag een deftige server aangeschaft. Ervoor gebruikte ik mijn Pi voornamelijk als Plex server, waarbij media dan op een externe HDD stond.
Streamen/transcoden doe ik voorlopig maar naar 1 apparaat, maar in de toekomst zou ik dit toch minstens willen uitbreiden naar 2. Verder had ik graag ook een OpenVPN server erop geïnstalleerd die redelijk wat throughput aankan (20Mbit/s).
Uiteindelijk kwam ik bij de volgende twee opties uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel NUC NUC6i3SYH | € 285,80 | € 285,80 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21S15S8/4 | € 24,50 | € 24,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 66,95 | € 66,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 377,25 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 116,65 | € 116,65 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 68,25 | € 68,25 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS8213 | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | be quiet! System Power B8 350W | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 66,95 | € 66,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,25 | |
Het grote voordeel van de NUC is het mindere energie verbruik. Jaarlijks 60 euro volgens mijn berekening.
Zie http://cpuboss.com/cpus/I...00U-vs-Intel-Core-i3-6100 voor het vermogen van de CPU's. Klopt dit ongeveer?
Het voordeel van de ITX server is de uitbreidbaarheid, een extra HDD kan er gemakkelijk bij, en de hogere CPU kracht.
Graag had ik de server toch wel 5 jaar gehouden, zonder een upgrade uit te voeren. Buiten dan RAM of een HDD bijsteken.
Hebben jullie enige input of voorkeur van systeem?
Alvast hartelijk bedankt!