Tele2 laat de Personal Homepages vervallen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Shumway
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:46
Onderaan dit bericht de e-mail in kwestie.

Op het Tele2 forum heb ik een soortgelijk bericht gepost, maar nog zonder reactie (van Tele2).

"Kan dit zomaar?", zo vraag ik mij af.

Ik ben al héél lang Tele2 klant (uit het Zonnet-tijdperk, nog voor het Versatel-tijdperk) en wij hebben thuis gezamelijk 9 e-mail adressen en daarmee 9 maal een (recht op) Personal Homepage, aldus de Voorwaarden. Op 7 homepages staat daadwerkelijk iets en 3 zijn actieve homepages.

In de 'Webpagina-dienst vervalt per 15 december 2016'-mail (4 stuks, zo te zien 1 per 'Personal Homepage' waar een 'index.html' staat) wordt eventjes simpeltjes aangekondigd dat deze dienst vervalt. En dat je je homepage à €10/maand kan onderbrengen bij een dochter­bedrijf...
In de mail wordt met geen woord gerept over gewijzigde voorwaarden. :+

In artikel 1e van de 'Algemene voorwaarden Tele2 Multimedia diensten (Vanaf 1 maart 2012).pdf' staat "Dienst: een door Tele2 geleverde dienst, welke in ieder geval bestaat uit een Breedband Verbinding, (inclusief het beschikbaar stellen aan de Klant van een Email-account en een Personal Homepage) .....".

Nét gebeld met de Klantenservice. Die wisten eerst van niets! En ik moest aanvankelijk maar de reacties op mijn forumposting afwachten. Gaande het - 30 minuten durende - gesprek, wist de Tele2-Klantenservice-medewerkster eindelijk de betreffende e-mail boven tafel te krijgen, maar kwam niet verder dan het voorlezen ervan en kon niets vertellen over een reden of over gewijzigde voorwaarden. |:(

Afijn, ik ga maar eens op zoek naar wat webruimte ;w

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/Pedrovic/Personal%20Homepage%20vervalt.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door G.Shumway op 08-11-2016 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ja, een aanbieder kan er voor kiezen om de dienst op een voor jou nadelige manier aan te passen indien de aanbieder dit volledig en tijdig doet. Tele2 moet de verandering een maand van te voren aankondigen, wat ze in dit geval gedaan hebben. Jij als klant kan dan wel je abonnement kosteloos opzeggen.

Voor meer informatie, zie dit artikel van Consuwijzer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Inderdaad, hier wordt door Tele2 waarschijnlijk een simpele afweging gemaakt: kosten van de dienst (erg hoog) vs klanten die er gebruik van maken ( nihil). En dan is de keuze simpel. Wanneer je benadeeld wordt, mag je kosteloos opzeggen in dit soort gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Ik zou gebruik maken van de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen en dan overstappen naar een alternatief. Laatste tijd genoeg interessante mogelijkheden:

[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1
[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Stemmen met je portemonnee noem ik dat >:)

Tenzij je natuurlijk zo iemand bent die zichzelf heeft vastgezet bij een provider (vendor lock-in) door dat je heel actief gebruik maakt van een @versatel/zonnet/tele2.nl adres :P Daar lijkt het wel op, als je het over 9 mailadressen hebt. Mooi moment om over te stappen naar een Gmail / Outlook.com adres zodat je niet meer vastzit aan een provider en volgend jaar zo weer kunt overstappen om weer een scherpe aanbieding te bemachtigen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat kost ze toch geen reet een paar van die static webpages? Je kan opzeggen maar dan moet je nog steeds op zoek naar een andere host voor je 7 homepages. Dat zou ik ook maar snel doen, dan kun je de oude pagina nog even doorlinken (ook zoekmachines pakken het dan wat eerder op).

Het zal wel heel weinig gebruikt worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens meer kijk of een internetprovider homepageruimte aanbied, en het e-mailadres voeg ik eenmalig toe aan een gmailaccount (om geen mails van de provider te missen, verder interesseert dat adres me ook niet). En de Gmail is een oud Google Apps account (nog gratis, mocht dat stoppen dan is het niet meer gratis maar omdat het onder eigen domein is kan ik het ook bij Gmail weghalen).

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-11-2016 12:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ziggo bied het ook niet meer aan. In het @home tijdperk was het best handig om wat dingetjes op te dumpen ofzo. Al heb je tegenwoordig ook Dropbox e.d., maar dat is toch anders :P

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dropbox, Mega, Google Drive, One Drive. Het is allemaal net wat handiger ook om dingen te droppen door integratie in Windows en Android :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
ThinkPadd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:42:
Ik zou gebruik maken van de mogelijkheid om kosteloos op te zeggen en dan overstappen naar een alternatief. Laatste tijd genoeg interessante mogelijkheden:

[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1
[Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand

Stemmen met je portemonnee noem ik dat >:)

Tenzij je natuurlijk zo iemand bent die zichzelf heeft vastgezet bij een provider (vendor lock-in) door dat je heel actief gebruik maakt van een @versatel/zonnet/tele2.nl adres :P Daar lijkt het wel op, als je het over 9 mailadressen hebt. Mooi moment om over te stappen naar een Gmail / Outlook.com adres zodat je niet meer vastzit aan een provider en volgend jaar zo weer kunt overstappen om weer een scherpe aanbieding te bemachtigen ;)
Die jongen heeft het alleen over internet en dus niet bellen en TV.
Bij Ziggo wordt kabel TV door je strot geduwd voor 20 euro per maand bovenop de internetkosten. Dus dat wordt dan 30 euro. Het NLE aanbod internet/TV/Bellen kost ook 30 euro. Tele2 internet kost 20 euro of iets meer.... Dus je wilt dat iemand 10 euro meer gaat betalen en noemt dat dan ''stemmen met je portemonnee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Beetje een negatieve ondertoon in je post. De kans acht ik erg groot dat de topicstarter ook televisie en/of telefonie heeft. De aanbiedingen die ik noem zijn dan helemaal zo gek nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 09-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Het stoort mij dat het kabel TV element vaak wordt weggelaten, basis kabel kost toch echt evenveel als een internet abo... Er zullen beslist een hoop mensen zijn die niet doorhebben dat ze het basis pakket van de kabel gewoon kunnen opzeggen. Daarnaast het je naast die TV inclusief abo's ook nog eens nog satelliet waarbij je na een eenmalige aanschaf van satelliet/LNB's, ontvanger en africhten, wat minimaal tien jaar meegaat, voor niks zeker duizend zenders hebt waarvan een stuk of 50 HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit is natuurlijk wel nieuws, iets voor de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:55
ThinkPadd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:49:
Ziggo bied het ook niet meer aan. In het @home tijdperk was het best handig om wat dingetjes op te dumpen ofzo. Al heb je tegenwoordig ook Dropbox e.d., maar dat is toch anders :P
Ziggo heeft het inderdaad niet meer voor nieuwe klanten na x-datum, maar klanten die al langer de dienst afnemen voor x-datum kunnen het nog steeds gebruiken. Dat doe ik zelf namelijk ook. Dat is wel een nettere oplossing dat het (direct) compleet afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier bij Telfort (voorheen Concepts ict) is het ook afgelopen.
Erg jammer, want ik heb hier al vele jaren mijn homepage/startpagina opstaan.
Weg.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
sssensss schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:57:
Hier bij Telfort (voorheen Concepts ict) is het ook afgelopen.
Erg jammer, want ik heb hier al vele jaren mijn homepage/startpagina opstaan.
Weg.... ;w
Misschien tijd voor een meer professionele rewrite en een fatsoenlijk domein. :9

Vroeger wel eens gebruikt, bij eerste provider was zelfs PHP-ondersteuning. :0
Daarna alleen static content toen deze werd overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb er alleen een startpagina voor eigen gebruik op draaien.
Dat wil zeggen een html pagina gemaakt in Word met links naar websites die ik vaak gebruik.
Simpeler kan het niet en daar heb ik dus niet echt een betaalde professionele aanbieder voor nodig.
Pagina: 1