Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Ja blijkbaar (wat ik dacht alleen klein krasje) zit ook aan de binnen kant. Het maakt me niet zo uit, maar vind het beleid een beetje raar. Bij de ene wordt ongezien het toestel omgeruild en en ander moet het maar uitzoeken. Maar goed, wat is dat is :). (laad 'm wel 2x per dag op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik zou ook niet meteen op de ervaring van 1 persoon afgaan. Voor een "klein krasje" (wat ik begrijp als iets dat ook wel gebruiksschade wordt genoemd) wordt echt niet je telefoon zomaar omgeruild. Dat zal door een paar borsten en blond haar niet veranderen. :+
We kennen niet het hele verhaal (had ze bijv. applecare afgesloten/ om wat voor type toestel ging het/was die van de poster uberhaupt op voorraad/wat is de garantiestatus en waar is het toestel gekocht? etc.), maar lijkt me sowieso niet handig om zo anderen valse hoop te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Is ook idd zo.
Zit me alleen nog af te vragen of het toestel nog een reparatie van 270eu waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook bij mij valt de laatste weken het toestel regelmatig uit zelfs bij 45% batterij wanneer ik apps update via de App Store.

Serienummer zit in de QQ reeks en valt dus niet binnen de reeks, ga maar weer eens met apple chatten want dit is niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 13:21
Jur schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:39:
Ook bij mij valt de laatste weken het toestel regelmatig uit zelfs bij 45% batterij wanneer ik apps update via de App Store.

Serienummer zit in de QQ reeks en valt dus niet binnen de reeks, ga maar weer eens met apple chatten want dit is niet normaal...
Ben hier wel naar benieuwd.

Mijn iPhone zit ook in de QQ reeks. Mijn batterij ging deze ochtend toevallig naar van ergens in de 60% naar 47%. Hoop dat dit geen voorbode is van ergere dingen (en dat ik het eventueel kan oplossen met kalibratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Apple geeft aan dat er veel klachten binnen komen ook van toestellen die buiten de reeks valen.

Bij de eerste reeks klachten heeft apple Amerika gevraagd om aanvullende info en log bestanden van de toestellen, er wordt nu gekeken of er een software issue is of dat er meer hardware problemen zijn. men verwacht binnen enkele weken een oplossing of een extra recall..... (de medewerker die ik sprak verwachte overigens op persoonlijke titel dat de recall wordt uitgebreid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jur schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:20:
Apple geeft aan dat er veel klachten binnen komen ook van toestellen die buiten de reeks valen.

Bij de eerste reeks klachten heeft apple Amerika gevraagd om aanvullende info en log bestanden van de toestellen, er wordt nu gekeken of er een software issue is of dat er meer hardware problemen zijn. men verwacht binnen enkele weken een oplossing of een extra recall..... (de medewerker die ik sprak verwachte overigens op persoonlijke titel dat de recall wordt uitgebreid)
Er waren inderdaad opvallend veel mensen die met 10.1.1 accuproblemen kregen.
Het is dus even aankijken wat er gebeurt nu 10.2 er is. Al moet ik zeggen dat ik wel bang zou zijn om m'n toestel te updaten als ie spontaan kan uitvallen - absoluut aan de lader hangen tijdens update dus. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb Apple support weer gebeld. De accu's zijn weer op voorraad. Dus mag langs komen om een nieuwe accu te laten plaatsen. 🎉

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElMayo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:38
Heb tot me verbazing na tweede keer een nieuwe iphone te hebben teruggebracht door accu problemen een iphone 7 gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
lotfiej schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:09:
Heb tot me verbazing na tweede keer een nieuwe iphone te hebben teruggebracht door accu problemen een iphone 7 gekregen
Ben je mooi klaar mee, hoe laad je nu op als je je headset gebruikt? :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMayo
NiGeLaToR schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:15:
[...]

Ben je mooi klaar mee, hoe laad je nu op als je je headset gebruikt? :+
Dat word draadloze headset aanschaffen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
lotfiej schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:09:
Bij welke Apple store heb je dat voor elkaar gekregen? Degene in Fantasia land?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Zijn er ook mensen met een 6S die net buiten de reeks vallen (maar wel last hebben van precies hetzelfde probleem) en waarbij de accu kosteloos vervangen is? Ik heb er hier eentje die dagelijks uitvalt, vaak bij 20%, soms ook bij 40 of 70%. Toestel is compleet onbruikbaar zonder powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
PhilipsFan schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:47:
Zijn er ook mensen met een 6S die net buiten de reeks vallen (maar wel last hebben van precies hetzelfde probleem) en waarbij de accu kosteloos vervangen is? Ik heb er hier eentje die dagelijks uitvalt, vaak bij 20%, soms ook bij 40 of 70%. Toestel is compleet onbruikbaar zonder powerbank.
In ieder geval Apple benaderen. Anders weten ze niet dat dit gebeurt. Mijn vrouw haar 5S heeft dit euvel ook, maar vooral buiten. Nu is het helemaal niet koud, maar zodra ze spotify of de camera buiten opent ongeacht de accu valt ie uit.

Mijn 6S identiek, maar valt wel binnen de reeks. Wacht alleen tot er weer accu's zijn om een afspraak te maken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
gielie schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:44:
[...]

Bij welke Apple store heb je dat voor elkaar gekregen? Degene in Fantasia land?
Beetje jaloers? En het was bij CoolBlue:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
lotfiej schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:18:
[...]

Beetje jaloers? En het was bij CoolBlue:)
Zeker ;)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 13:34

Yintha

We'll stay gold forever

Hoi!

Mijn iPhone 6S 64GB (~maart 2016) heeft ook dit probleem.

De telefoon valt regelmatig uit bij 20-40% accu waarna enkel opstarten middels de kabel nog helpt.
Deze ochtend gebeurde het echter al bij 100% accu waar na 45 minuten de telefoon weer opstarte (95% resterend).

Ik heb contact gehad met een reseller en die gaf aan dat mijn serienummer niet onder de "probleemgevallen" zou vallen en reparatie onder garantie niet mogelijk was.

Daarnaast is mijn scherm gebarsten, ook rond de home button wat zelf repareren moeilijk/duurder maakt, wat zijn ongeveer de kosten van het vervangen van het LCD/Glas + batterij (ik neem aan dat dit het issue verhelpt) bij Apple en of Ali?

Wat zou de waarde van mijn iPhone zijn op dit moment? Want om eerlijk te zijn ben ik er klaar mee, ik heb een 3gs, 4s, 5s en nu 6s gehad en deze hadden allemaal problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb inmiddels het toestel gerestored met iTunes en de backup teruggezet. Daarna de batterij helemaal opgeladen en vervolgens weer helemaal leeg laten lopen. Hij ging eerst tot 10% en daarna tot 1%. Lijkt er dus op dat het een calibratie-issue is geweest, maar we wachten nog even af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
PhilipsFan schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:58:
Ik heb inmiddels het toestel gerestored met iTunes en de backup teruggezet. Daarna de batterij helemaal opgeladen en vervolgens weer helemaal leeg laten lopen. Hij ging eerst tot 10% en daarna tot 1%. Lijkt er dus op dat het een calibratie-issue is geweest, maar we wachten nog even af...
Juich niet te vroeg... Ik had dit ook, maar na een paar dagen begonnen de problemen toch weer opnieuw. Ik hoop natuurlijk voor je dat dit bij jou niet het geval is. Gelukkig viel mijn toestel onder het terugroep programma. Als er nog zoveel problemen zijn met andere toestellen, kan ik me bijna niet voorstellen dat het programma niet wordt uitgebreid. Maar, daar heb je nu nog niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:54
HiMyNameIs schreef op donderdag 1 december 2016 @ 15:18:
Nog mensen met een 6s Plus die problemen hebben? Mijn Plus viel meerdere keren uit vorige week, met telkens +- 35 tot 40% accu :/
Yup, hier ook dat probleem. Vooral als het wat kouder is buiten. Contact gehad met Apple en die kunnen niet veel doen. Volgens hun ligt het aan mijn software en niet aan de batterij.

Komende dagen maar eens testen met herstel naar fabrieksinstellingen en zonder back-up terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Plisson schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:28:
[...]

Yup, hier ook dat probleem. Vooral als het wat kouder is buiten. Contact gehad met Apple en die kunnen niet veel doen. Volgens hun ligt het aan mijn software en niet aan de batterij.

Komende dagen maar eens testen met herstel naar fabrieksinstellingen en zonder back-up terug te zetten.
Ik heb ook vaak contact gehad met Apple en ze bleven maar volhouden dat het niet aan de accu ligt. Als deze wordt doorgemeten is er blijkbaar niks te zien dat afwijkend is. Uiteindelijk bleek het toch een hardware issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiMyNameIs
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-08 20:07
djoelzz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:54:
[...]

Ik heb ook vaak contact gehad met Apple en ze bleven maar volhouden dat het niet aan de accu ligt. Als deze wordt doorgemeten is er blijkbaar niks te zien dat afwijkend is. Uiteindelijk bleek het toch een hardware issue te zijn.
Haha, ik was bij CARD Services geweest (via een afspraak bij Apple), maar hier vertelden zij me dat het niet hardwarematig is, de accu was fysiek in orde :9

Al moet ik zeggen dat mijn telefoon de laatste tijd niet uitviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:31
HiMyNameIs schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:31:
[...]

Haha, ik was bij CARD Services geweest (via een afspraak bij Apple), maar hier vertelden zij me dat het niet hardwarematig is, de accu was fysiek in orde :9

Al moet ik zeggen dat mijn telefoon de laatste tijd niet uitviel.
Hebben ze niet jouw accu vervangen? Mij werd door apple ook aangeraden om naar hun te gaan namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiMyNameIs
marineII7 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:39:
[...]

Hebben ze niet jouw accu vervangen? Mij werd door apple ook aangeraden om naar hun te gaan namelijk
Nope, volgens mevrouw was het wellicht een softwarematig dingetje. Mij werd geadviseerd om mijn iPhone naar de fabrieksinstellingen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HiMyNameIs schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:55:
[...]

Nope, volgens mevrouw was het wellicht een softwarematig dingetje. Mij werd geadviseerd om mijn iPhone naar de fabrieksinstellingen te brengen.
Dit werd mij op het begin ook aangeraden (voor deze accu-vervang actie)
Heeft niks geholpen en moet nog een dag plannen om naar Amsterdam te gaan met de hoop dat ik na een paar uur weer een goed werkende telefoon mee terug kan nemen.

Weet iemand of ze al plaatselijk worden gerepareerd, of is het nog zo dat als je langs Apple Store Amsterdam gaat dat ze dan je telefoon gewoon opsturen en het 4/5 dagen zonder telefoon moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:00:
[...]

Heeft niks geholpen en moet nog een dag plannen om naar Amsterdam te gaan met de hoop dat ik na een paar uur weer een goed werkende telefoon mee terug kan nemen.

Weet iemand of ze al plaatselijk worden gerepareerd, of is het nog zo dat als je langs Apple Store Amsterdam gaat dat ze dan je telefoon gewoon opsturen en het 4/5 dagen zonder telefoon moet doen.
Dat hangt er dus vanaf of ze accu's op voorraad hebben van wat ik lees tot nu toe.

Het stomme is, in oktober konden ze in de Apple store ook niets vinden. Hebben we daar een clean install gedaan met "speciale" iOS want de genuis bar medewerkster kon niet alle gegevens uitlezen. Ik moest de iPhone maar een aantal weken clean gebruiken want anders konden zij niets voor me betekenen. Een halfuur later veel de iPhone aweer uit |:( Toen maar weer mijn icloud backup teruggezet, ik was er best klaar mee en ik wist dat het aan de accu lag maar als klant wordt je blijkbaar toch niet serieus genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
djoelzz schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:54:
[...]

Intussen kunnen testen als 'nieuwe iPhone' en hij valt nog steeds uit. Lag dus niet aan mijn back-up o.i.d. Wat ik alleen niet begrijp is dat Apple niet veel moeite doet om het probleem te begrijpen. Het mag dan wel een 6S Plus zijn, maar van wat ik heb gelezen zijn de problemen identiek als met de iPhone 6S.

Zit nu alleen met het probleem dat ik mijn toestel bij Coolblue heb gekocht. Doen zij nog zaken met Dynafix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMayo
Plisson schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:53:
[...]

Intussen kunnen testen als 'nieuwe iPhone' en hij valt nog steeds uit. Lag dus niet aan mijn back-up o.i.d. Wat ik alleen niet begrijp is dat Apple niet veel moeite doet om het probleem te begrijpen. Het mag dan wel een 6S Plus zijn, maar van wat ik heb gelezen zijn de problemen identiek als met de iPhone 6S.

Zit nu alleen met het probleem dat ik mijn toestel bij Coolblue heb gekocht. Doen zij nog zaken met Dynafix?
Ze doen nog zaken met dynafix. Ik kreeg me toestel ingedeukt terug. Om vervolgens wel een nieuwe te krijgen . Die had weer problemen en mocht toen gratis upgraden naar een iPhone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:49
Roos79 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:05:
[...]

Dat is dus echt niet altijd zo, en misschien was dit een kleiner krasje dan sommige andere hier hebben?
Want een barstje of echt val schade is heel wat ander natuurlijk dan een klein krasje ;)
Is jouw toestel erg beschadigd of valt hij niet in de serie?

[...]

Dan is je toestel vast meer stuk dan een klein krasje?
Wat is eigenlijk redelijker?
- Bij een klein krasje vervangen ze je toestel wel;
- bij een grote kras niet;
- bij geen kras ook niet? (Ik vroeg ook naar de mogelijkheid om een iPhone 7 mee te krijgen met bijbetaling voor mijn krasvrije 6S.)

Ik heb die meiden gevraagd naar hoe het zat bij haar toestel. Het mooie aan zo'n tafel is dat je samen met anderen wacht en hoor hoe de gesprekken gaan. Daarnaast kan je ook met andere klanten praten, terwijl de genius lang weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:00:
[...]

Ze worden plaatselijk gerepareerd. Maar...

Ik had een afspraak, afgelopen dinsdag, om ter plekke te laten vervangen terwijl ik er op kon wachten (gezien de afstand zelf van tevoren telefonisch geverifiëerd). Na een enkeltje van 2 uur/170 kilometer werd me echter doodleuk verteld dat het "best wel druk was" en ik de volgende dag kon terugkomen om 'm op te halen. Geen terugstuurmogelijkheden, geen bijbetaling-voor-een-nieuwe-mogelijkheden, gewoon de volgende dag na 12:00 op komen halen. Totaal dus over twee dagen bijna 8 uur en 680 kilometer kunnen kachelen voor een accu van nog geen 7 tientjes :|

Kortom: het zal geen 4/5 dagen duren, maar staar je ook niet blind op direct weer mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
androids schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:23:
[...]

Wat is eigenlijk redelijker?
- Bij een klein krasje vervangen ze je toestel wel;
- bij een grote kras niet;
- bij geen kras ook niet? (Ik vroeg ook naar de mogelijkheid om een iPhone 7 mee te krijgen met bijbetaling voor mijn krasvrije 6S.)

Ik heb die meiden gevraagd naar hoe het zat bij haar toestel. Het mooie aan zo'n tafel is dat je samen met anderen wacht en hoor hoe de gesprekken gaan. Daarnaast kan je ook met andere klanten praten, terwijl de genius lang weg is.
Allemaal toch geen onredelijke dingen toch??

Hier ook alleen de batterij vervangen toestel was als nieuw en prima service lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik zorg eerst voor een leentoestel en ga dan gewoon voor de makkelijkste variant. Hoor regelmatig dat het erop wachten zomaar een dag kan duren of langer en das natuurlijk niet lekker als je zover moet reizen.

Apple doet het aan de ene kant prima met service, maar is zo flexibel als een loden deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 15:49
Roos79 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 17:12:
[...]

Allemaal toch geen onredelijke dingen toch??

Hier ook alleen de batterij vervangen toestel was als nieuw en prima service lijkt mij.
Nee, niet echt duidelijk zo. Bij haar was de kras gekomen door een val (wel een nette breuk) en kreeg ze een ander toestel zonder bij te betalem, omdat de uitleg vd genius was dat ze niet naar schade kijken als het een getroffen serie is. Bij een ander moet je betalen voor schermreparatie naast de kosteloze batterijvervanging.

Ook al is deze service bij de apple store dat je 3u moet wachten of dag 1 inleveren en dag 2 ophalen beter dan veel andere fabrikanten, is dit toch niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkoan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb ook contact gehad met Apple ivm mijn batterij problemen.
De batterij zou gratis vervangen worden, verder vroegen ze of er waterschade was... nee, dus geen probleem.

Er zit wel een barst in de linker onderhoek, dus nu vragen ze of ik even 270€ wil betalen. Indien niet vervangen ze de batterij niet!

De batterij apart opsturen doen ze ook niet, anders zou ik hem er nog even kunnen inzetten.

Persoonlijk vind ik dit echt niet kunnen. Het gaat over een toestel van 800€!

Zijn er mensen waarvan het glas gratis werd vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

mrkoan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:09:
De batterij zou gratis vervangen worden, verder vroegen ze of er waterschade was... nee, dus geen probleem.

Er zit wel een barst in de linker onderhoek, dus nu vragen ze of ik even 270€ wil betalen. Indien niet vervangen ze de batterij niet!

De batterij apart opsturen doen ze ook niet, anders zou ik hem er nog even kunnen inzetten.

Je hebt meegekregen wat er een paar posts hiervoor besproken is? Hetzelfde probleem als jij hebt, verwacht je een ander resultaat?
Gaat altijd zo: als de schade die er is (al is het voor jou maar "een krasje") zodanig is dat Apple niet kan garanderen dat het toestel blijft werken, dan krijg je zulke dingen.
Die barst is er vast niet door het weer in gekomen. Wellicht een optie voor je om even je verzekering aan te spreken of dit vergoed wordt (de schermschade dan)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik vroeg het al eerder in dit topic, maar ik ben nog steeds benieuwd.

Mensen die hun accu hebben laten vervangen, is het probleem daarna ook echt verholpen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djoelzz
SirLenncelot schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:35:
Ik vroeg het al eerder in dit topic, maar ik ben nog steeds benieuwd.

Mensen die hun accu hebben laten vervangen, is het probleem daarna ook echt verholpen?
In mijn geval is het probleem ook echt opgelost. Accu gaat langer mee (logisch met een nieuwe accu) en valt ook niet meer uit.

• Erhnam
  • Laatst online: 21:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Apple doet bij mij moeilijk met het innemen. Toestel valt altijd rond de 20% uit. Grijs scherm. 60 seconde wachten en het toestel boot weer om vervolgens direct uit te vallen. Ze kunnen niet aangeven wanneer ze met een terugkoppeling komen.

http://www.xbmcfreak.nl/

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
djoelzz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:56:
[...]

In mijn geval is het probleem ook echt opgelost. Accu gaat langer mee (logisch met een nieuwe accu) en valt ook niet meer uit.
Hier ook alles in orde nu!
Tevreden met Apple Service tot zover _/-\o_

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-09 23:46
Inmiddels is mijn accu 2x uitgevallen bij 40%. Dit gaat om een relatief nieuw exemplaar gekocht in april (geen idee wanneer de telefoon daadwerkelijk gemaakt is overigens). Hopelijk wordt het accu programma snel uitgebreid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mrkoan schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:09:

Bij de Apple store kost het vervangen van het scherm 140 euro. Waarom rekenen ze bij jou 270€ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkoan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-03-2023
Geen idee waarom 270€ + tax, je kan ook nergens een gedetailleerde omschrijving vinden van wat men moet repareren...
Barst zat in linker onderhoek en stoorde mij niet. Het stoort me wel dat ze je met een batterij met een productiefout laten zitten als je niet wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Mijn telefoon is een ruime week geleden onder garantie gerepareerd (batterij vervangen). En ik moet zeggen, wat een verademing _/-\o_ . Met hetzelfde gebruik als voorheen, heb ik nu aan het eind van de dag (avond laat) gewoon nog >20% over. Daar waar ik voorheen de hele dag op z'n minst een kabeltje bij me had, of zelfs een powerbank.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze moeten perse je scherm vervangen om bij de accu te kunnen komen, want een gebarsten scherm zal helemaal kapot gaan bij reparatie van de accu.

Het lijkt erop dat ze zowel de schermrepararie als de accu in rekening brengen als ik de prijs zo hoor. Zou het eens aan ze vragen?
Maarja, gezien er iets met t toestel is gebeurd waardoor ie beschadigd is, kan het zijn dat ze die accu ook niet meer gratis vervangen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn iPhone 6S is van december 2015.. en aangekocht 08/03/2016. En ja hoor al meermaals uitgevallen bij 20-30% en al vanalles geprobeerd. Kabeltje 2 seconden eraan en start weer op aan 20-30% en gaat dan gewoon terug door tot 5-10% en valt dan terug uit. Zonder kabeltje ben je dus vanaf 30% niks meer met de batterij! Contact met Apple gehad en via de diagnostische test zien ze niks (zeikerds..) ik moet bij een Apple store langs.. ik val niet binnen de serienummers die recht hebben op een accu.. wat denken jullie? Gsm is in top staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ondertussen begin ik het wel zat te worden, 3 a 4 x per week uitval. Apple zegt niets te kunnen doen anders dan het "onderzoek" af te wachten.

Dit onderzoek duurt echter al minimaal anderhalve maand (voor een telefoon met een levensduur van 24 maanden.....) en men kan geen enkele datum geven voor de onderzoeksresultaten, kan nog wel 6 maanden duren.....

De "beroemde" Apple service is in deze case dus dramatisch (wat dan ook wel weer vaker gebeurt bij grote (lees dure) problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
laurensdbb schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:11:
Mijn iPhone 6S is van december 2015.. en aangekocht 08/03/2016. En ja hoor al meermaals uitgevallen bij 20-30% en al vanalles geprobeerd. Kabeltje 2 seconden eraan en start weer op aan 20-30% en gaat dan gewoon terug door tot 5-10% en valt dan terug uit. Zonder kabeltje ben je dus vanaf 30% niks meer met de batterij! Contact met Apple gehad en via de diagnostische test zien ze niks (zeikerds..) ik moet bij een Apple store langs.. ik val niet binnen de serienummers die recht hebben op een accu.. wat denken jullie? Gsm is in top staat.
Wat je beschrijft is echt exact hetzelfde probleem als waar ik tegen aan liep, inclusief de diagnostische test waarop niets te zien is. Ik heb dat ook als zeer frustrerend ervaren en de medewerkers van Apple soms verbaal duidelijk gemaakt wat ik ervan vond.

Mijn telefoon bleek uiteindelijk onder het reparatie programma te vallen. Voor mensen die op eigen houtje al hun telefoon hebben laten repareren, geldt dat ze die kosten met terugwerkende kracht vergoed krijgen. Daar zou je op kunnen gokken: nu laten fixen zodat je probleem is opgelost en later je geld claimen als het reparatieprogramma wordt uitgebreid.

Zie hier. ("Als u denkt dat uw iPhone 6s dit probleem vertoont en u hebt betaald voor het vervangen van uw batterij, kunt u contact opnemen met Apple over een terugbetaling.")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Niet online
Hmmm na reparatie door Apple in Tjechië heb ik last van een home button die niet lekker meer 'klikt', kan het zijn dat hier tijdens de reparatie iets is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Misschien niet gerelateerd of wel, maar mijn vrouw heeft problemen met haar 6S Plus sinds we in Nederland zijn en het echt koud is. Wellicht dat het een issue is met temperatuur en een minder goede batterij? Hij begon in Luxemburg uit te vallen terwijl het vroor, de mijne kachelde gewoon door. Binnen of bij warm weer heeft ze nooit problemen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56

Yor

Yor1313#2571

BikkelZ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:32:
Misschien niet gerelateerd of wel, maar mijn vrouw heeft problemen met haar 6S Plus sinds we in Nederland zijn en het echt koud is. Wellicht dat het een issue is met temperatuur en een minder goede batterij? Hij begon in Luxemburg uit te vallen terwijl het vroor, de mijne kachelde gewoon door. Binnen of bij warm weer heeft ze nooit problemen.
https://www.apple.com/nl/batteries/maximizing-performance/

iPhone, iPad, iPod en Apple Watch werken het best bij een temperatuur tussen de 0 en 35 °C. Temperatuur bij opslag: -20 tot 45 °C.

Verklaart dat een beetje jouw probleem?

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:16
Mijn 6s telefoon had dezelfde symptomen. Uitvallen, vooral als het wat kouder was, soms bij 40% accu.
Vandaag bij genius bar langs geweest.
Ze konden keurig zien dat hij bv afgelopen zondag van 40% naar in een keer uit was gegaan. Was geen accu probleem. Die was prima op orde. Fout zat in het moederbord. Dan rest alleen vervangen van de iphone :-(.
Het lijkt trouwens wel op een productiefout. In de korte tijd dat ik er zat kwamen er meerdere mensen met dezelfde symptomen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
MeTooPV schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:05:
Mijn 6s telefoon had dezelfde symptomen. Uitvallen, vooral als het wat kouder was, soms bij 40% accu.
Vandaag bij genius bar langs geweest.
Ze konden keurig zien dat hij bv afgelopen zondag van 40% naar in een keer uit was gegaan. Was geen accu probleem. Die was prima op orde. Fout zat in het moederbord. Dan rest alleen vervangen van de iphone :-(.
Het lijkt trouwens wel op een productiefout. In de korte tijd dat ik er zat kwamen er meerdere mensen met dezelfde symptomen binnen.
Apart, dit zijn precies de symptomen van de terugroepactie waarbij ze juist wel de accu vervangen.
Ik moet nog steeds langs. Van mij viel vandaag bij 63% ofzo al uit. Maar wil hem dus ook niet lang missen...

In algemene zin van anderen: Hoe is de ervaring nu bij langsgaan bij de Genius bar? Meteen opgelost, of lang wachten? Ik bedoel, omruilen zal direct kunnen, maar batterij wisselen niet zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 10-01-2017 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:17:
[...]

Apart, dit zijn precies de symptomen van de terugroepactie waarbij ze juist wel de accu vervangen.
Ik moet nog steeds langs. Van mij viel vandaag bij 63% ofzo al uit. Maar wil hem dus ook niet lang missen...

In algemene zin van anderen: Hoe is de ervaring nu bij langsgaan bij de Genius bar? Meteen opgelost, of lang wachten? Ik bedoel, omruilen zal direct kunnen, maar batterij wisselen niet zeker?
Dat verschilt echt van dag tot dag en uur tot uur, als je AppleCare hebt ruilen ze hem meteen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Laatst online: 05-09 12:18
Ik kan iig melden dat als je 6S serienummer door de check heen komt, het vervangen van de batterij-unit geen probleem is (iPhone was van oktober 2015). Gewoon aangemeld via Apple-support (website). Een dag later de opstuurbox die via UPS gratis verzonden wordt naar reparatiecentrum, en binnen paar dagen weer terug. Het rare is dat ze niet alleen de batterij-unit vervangen hebben, maar ook de display-unit. Met de oude was echter niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:32

3DDude

I void warranty's

Ik moet ook nog steeds langs bij de Apple store, nu werk ik in voorburg dus ik wil graag langs dat ze het gelijk kunnen regelen (de iphone is mijn werk telefoon..)

Het is onmogelijk gebleken om een afspraak in te plannen.
Hetzelfde geld blijkbaar voor Apple zelf, ik heb ze gebeld heb 20 minuten aan de lijn gehangen. En Apple zelf kon ook geen afspraak maken.

Geen woorden meer voor, slechtste ervaring ooit dit Apple -_-'

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

Weet niet of deze link al voorbij gekomen is hier, maar m.i. wordt het probleem door Apple onderkend.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jorruchie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:10:
Weet niet of deze link al voorbij gekomen is hier, maar m.i. wordt het probleem door Apple onderkend.
Ja is bekend, helaas zijn er veel meer mensen met soortgelijke problemen die alleen andere toestellen en/of fabricagedata hebben. Maar daar zullen ze na genoeg meldingen vast ook aan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

NiGeLaToR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:19:
[...]

Ja is bekend, helaas zijn er veel meer mensen met soortgelijke problemen die alleen andere toestellen en/of fabricagedata hebben. Maar daar zullen ze na genoeg meldingen vast ook aan werken.
Hmm, laat ik nu net een 6S besteld hebben en dacht o.b.v. het serienr. 'buiten schot te blijven'... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Jorruchie schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:22:
[...]

Hmm, laat ik nu net een 6S besteld hebben en dacht o.b.v. het serienr. 'buiten schot te blijven'... |:(
Als je een nieuwe hebt besteld loopt het wel los - de probleemtoestellen worden immers ook gerepareerd. Het is ook niet zo dat Apple erkent dat er een groter probleem is - kan dus ook zijn dat mensen andere problemen/oorzaken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

BikkelZ schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:32:
Mijn iPhone 6s valt niet altijd uit bij 10/20/30%. Wat ik wél heb, is dat hij uitvalt wanneer ik in de kou ben geweest. Meestal is de accu dan nog 34% vol. Of dat toeval is, weet ik niet.

Wanneer ik vervolgens thuis probeer op te starten krijg ik eerst de melding dat ik 'm aan de lader moet doen. De tweede keer start hij wel op, maar valt ie ook binnen een halve minuut weer uit. Meestal doet 'ie 't pas weer na de 4e of 5e keer proberen. :-(

[ Voor 33% gewijzigd door Tjebakka op 12-01-2017 09:26 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Laatst online: 10-09 17:00
NiGeLaToR schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:17:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdagmiddag gegaan (op afspraak). Aangezien ik niet dicht bij Amsterdam woon en parkeren daar een godsvermogen kost zijn we met de trein (groepsretour a 7 euro dacht ik) gegaan.
Toen ik de afspraak maakte konden ze mij niet vertellen of ze de batterij uberhaupt op voorraad hadden. Maar gelukkig bij aankomst Apple store zeiden ze dat ze voorraad hadden en de reparatietijd 3 uur was.
Telefoon afgegeven, samen met mijn vrouw een hapje gegeten en naar de Pathe tegenover de Apple store een filmpje gepakt. :)

Al met al ben ik blij dat de batterij vervangen is en het is allemaal redelijk vlotjes verlopen en toch ook een leuke dag gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tjebakka schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:24:
[...]

Mijn iPhone 6s valt niet altijd uit bij 10/20/30%. Wat ik wél heb, is dat hij uitvalt wanneer ik in de kou ben geweest. Meestal is de accu dan nog 34% vol. Of dat toeval is, weet ik niet.

Wanneer ik vervolgens thuis probeer op te starten krijg ik eerst de melding dat ik 'm aan de lader moet doen. De tweede keer start hij wel op, maar valt ie ook binnen een halve minuut weer uit. Meestal doet 'ie 't pas weer na de 4e of 5e keer proberen. :-(
Het is echt raar want ik heb dus een iPhone 6S op het zelfde moment gekocht en die doet het gewoon prima bij -5 of +40. Het zou me niets verbazen dat er een batterij in zit van een andere leverancier die andere toleranties heeft, of het ligt aan de processor. De mijne komt van Samsung, de andere van TSMC.

Maar ik heb ze echt naast elkaar in de zelfde zak van de zelfde jas gehad, dus echt op precies de zelfde temperatuur een totaal ander gedrag. Wellicht valt het wel binnen de marges maar frappant is het wel!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

BikkelZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Het is echt raar want ik heb dus een iPhone 6S op het zelfde moment gekocht en die doet het gewoon prima bij -5 of +40. Het zou me niets verbazen dat er een batterij in zit van een andere leverancier die andere toleranties heeft, of het ligt aan de processor. De mijne komt van Samsung, de andere van TSMC.

Maar ik heb ze echt naast elkaar in de zelfde zak van de zelfde jas gehad, dus echt op precies de zelfde temperatuur een totaal ander gedrag. Wellicht valt het wel binnen de marges maar frappant is het wel!
Hoe kom ik erachter welke leverancier het is? Ik ga niet schroeven oid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tjebakka schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Hoe kom ik erachter welke leverancier het is? Ik ga niet schroeven oid ;)
Kijk eens via CoconutBattery of je TSMC of Samsung hebt qua SoC

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Laatst online: 11:59
BikkelZ schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Jammer dat Apple aangeeft dat de officiele marge tot maximaal 0 graden geldt en dat de iPhone onder nul dus mogelijk niet werkt. Ik heb zelf overigens nog nooit van mijn leven meegemaakt dat een telefoon in de vrieskou weigert, maar bij iPhones hoor je het toch regelmatig.

Knap onhandig ook, stel je bent met de auto weg en deze krijgt pech in the middle of nowhere, het is koud en je iPhone valt uit. Dan moet je jezelf maar onderplassen om een halve minuut langer warm te blijven :P (of een andere telefoon meenemen in de winter).. Ik vind dat nu geen teken van kwaliteit en het idee van een mobiele telefoon die je in nood kunt gebruiken gaat zo ook wat weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste telefoons claimen niet te kunnen werken onder 0C. Neem de Galaxy S7, OPO en HTC 10 bijvoorbeeld. Het is alleen de vraag hoe snel ze last krijgen van de lagere temperatuur... Dat verschilt per telefoon.
Ik heb nog nooit gehad dat m'n telefoons (Nokia, HTC, Samsung, Apple) niet onder 0 werken. Die 6S werkte ook prima onder 0, maar de accu was wel brak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Mijn 6S heeft vandaag een nieuwe accu en scherm gekregen bij Apple Haarlem. Scherm omdat ze het stekkertje met open maken hebben afgebroken. 2 uur wachten, viel mee.

Nu kijken hoe die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Zucht. Net gebeld met Apple Support. Ze hebben een diagnose gedraaid en volgens hen ligt het niet aan de batterij. Dat is dubbel vervelend, want dat betekent dat het reparatietarief 350 euro is ipv 91. Maar omdat het toestel ouder is dan een jaar willen ze het niet onder garantie doen. Dat moest ik dan maar met de verkoper regelen. Die dus gewoon naar Apple verwijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:35:
Zucht. Net gebeld met Apple Support. Ze hebben een diagnose gedraaid en volgens hen ligt het niet aan de batterij. Dat is dubbel vervelend, want dat betekent dat het reparatietarief 350 euro is ipv 91. Maar omdat het toestel ouder is dan een jaar willen ze het niet onder garantie doen. Dat moest ik dan maar met de verkoper regelen. Die dus gewoon naar Apple verwijst...
Dat mag niet. De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, die mag niet zeggen dat je het zelf maar moet uitzoeken met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiMyNameIs
Ik ging afgelopen woensdag naar Apple in Amsterdam. Toch maar eens een complete reset gedaan. Het ging een paar dagen goed, vandaag viel 'ie weer eens uit :/ (het gaat om een 6s Plus)

Gelukkig vertelde de medewerker me wel dat ze mijn toestel ter reparatie zouden innemen, mocht een reset het probleem niet verhelpen. Zucht

Nog mensen met een 6s Plus die het na reparatie wel naar behoren werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
HiMyNameIs schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:51:
Ik ging afgelopen woensdag naar Apple in Amsterdam. Toch maar eens een complete reset gedaan. Het ging een paar dagen goed, vandaag viel 'ie weer eens uit :/ (het gaat om een 6s Plus)

Gelukkig vertelde de medewerker me wel dat ze mijn toestel ter reparatie zouden innemen, mocht een reset het probleem niet verhelpen. Zucht

Zit de 6S plus inmiddels in het omwisselprogramma?

De 5S van mijn vrouw valt ook vaak uit. Tijdens hardlopen bij ~ 0'c of lager. Vrees dat ze daar weinig aan kunnen doen, heb ik haar al uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
HiMyNameIs schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:51:

Mijn 6S Plus eind december ingeleverd voor reparatie. Begin januari terug en geen problemen meer gehad. Toestel wel weer teruggestuurd i.v.m. schade tijdens reparatie. Heb nu een nieuwe/refurbished. Deze doet het voorlopig nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
Zo, net thuis van een dagje Den Haag. Hoofdreden om hier naartoe te gaan was omdat mijn iPhone 6s 64GB voor het accu-omwissel-programma in aanmerking kwam.
Afgelopen week een afspraak gemaakt met de Genius Bar. Goed dat ik daarna nog ff heb gebeld met de vraag of het dan ook wel zeker zou lukken om dezelfde dag nog te vervangen. Dit konden ze niet garanderen, er werd aangeraden om mezelf eerder op de dag al ff te melden. Zo gezegd zo gedaan.

Een hoop gedoe en een tijdje wachten, maar het was het waard. Ik kon mijn iPhone uiteindelijk om 18:00u ophalen, accu gratis vervangen. Een hele lieve en behulpzame dame heeft me uiteindelijk geholpen om ervoor te zorgen dat ik niet voor niets dat hele pokke-eind had gereden :P
Ze runnen een testje om te kijken of de iPhone verder in goede staat is, was bij mij perfect. Ik heb ook geen krassen of schade verder, dus dat maakt het ook gemakkelijker. Al met al dus fijn dat het toch gelukt is en ik de iPhone maar een paar uurtjes kwijt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
Ik heb problemen met mijn stappenteller. Op mijn iPhone 6s. De stappen worden niet meer geregistreerd. Nog maar eens tijdens het lopen een reset gedaan (home en uitknop tegelijk indrukken) Dit had geen resultaat. Echter toen ik terug was deed mijn telefoon niks meer. Een nieuwe reset resulteerd wel weer in een bruikbare telefoon en met 570 stappen geregistreerd :? Wel vreemd dat de eindtijd van de stappen 12.27u was en dat ze pas om 13.04u aan de gezondheid app zijn toegevoegd. En na de tweede reset registreerd hij geen stappen meer. Hetzelfde geldt trouwens voor de verdiepingen en afstandsregistratie.
Is er iemand die iets vergelijkbaars heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 23-01-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik had het net weer. Dat terwijl ik nu net van huis kwam en +/- 15 minuutjes buiten was en ik zaterdag de hele dag probleemloos in de kou rond heb kunnen lopen. Rare bedoening dus.

Kom nog steeds niet in aanmerking volgens Apple :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Zal ook even mijn ervaring delen met het reparatie programma :)

Mijn 6s 64GB (~oktober 2015) vertoonde dezelfde kuren als zoveel hiervoor en viel volgens de serienummer check bij Apple onder de probleem toestellen.

Aantal keren gechecked of er online een afspraak gemaakt kon worden in een Apple store, met de intentie er op te kunnen wachten. Maar over een aantal dagen verspreid was er telkens geen tijd vlak beschikbaar en hebben we maar even de chat support geprobeerd.
Aardige dame boodt mij toen een aantal opties en gaf ook al aan dat ze geen toezeggingen kon doen over direct reparatie in een Apple store of certified repair punt. Met deze info in het achterhoofd maar besloten het toestel voor reparatie in te sturen en de case aan laten maken via de chat.

Volgende dag ontving ik de retour verpakking al met instructies, deze was zeer degelijk moet ik zeggen.

Pakket op laten halen door verzender, moest alleen richting Tsjechië dus ik dacht bij mezelf daar gaat wel even overheen maar het is niet anders :)

Volgende dag de melding per mail en sms dat het pakket was aangekomen en onderzocht werd. (dat was sneller dan verwacht...)

De dag daarna de melding per mail en sms dat het onderzoek voltooid was en er een vervangend product retour gezonden is met uitgebreid beschreven origineel en vervangend s/n imei etc.(euhm ok :o ik dacht dat ik een gratis accu vervanging kreeg :P )

en vlak voor de middag op dag 4 kwam dus mijn splinter nieuwe 6s al binnen. d:)b Apple

Dus mochten mensen twijfelen over insturen voor reparatie, het kan dus vrij snel geregeld zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

PaYnE81 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:13:
Zal ook even mijn ervaring delen met het reparatie programma :)

De dag daarna de melding per mail en sms dat het onderzoek voltooid was en er een vervangend product retour gezonden is met uitgebreid beschreven origineel en vervangend s/n imei etc.(euhm ok :o ik dacht dat ik een gratis accu vervanging kreeg :P )

en vlak voor de middag op dag 4 kwam dus mijn splinter nieuwe 6s al binnen. d:)b Apple

Dus mochten mensen twijfelen over insturen voor reparatie, het kan dus vrij snel geregeld zijn :*)
Weet je zeker dat het een splinternieuw toestel is en geen refurbished iPhone?
http://kassa.vara.nl/gemi...iet-aan-na-vonnis-rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Jorruchie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Weet je zeker dat het een splinternieuw toestel is en geen refurbished iPhone?
http://kassa.vara.nl/gemi...iet-aan-na-vonnis-rechter
Goeie vraag opzich, kun je dit controleren ergens?
Het toestel ziet er in ieder geval hagel nieuw uit en was verpakt als in een nieuwe verpakking, exclusief accesoires (RMA)
Ik ben er tot dusver zeer tevreden mee, batterijduur is absurd veel beter (Oude SoC was Samsung nieuwe ook gek genoeg) En niet onbelangrijk m'n unexpected shutdown is ook opgelost voor zover (afkloppen doet :+ )

Met wat Google werk zou het serie
Jorruchie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar afgaande op je omschrijving zal het waarschijnlijk echt een nieuwe zijn. In ieder geval goed om te zien dat Apple de garantieclaim netjes heeft opgelost! d:)b

p.s.: wat bedoel je met:

[...]
Daarmee doelde ik op "ChipGate" TSMC chips zouden het iets langer uit moeten houden dan Samsung chips op de batterij was toen min of meer de conclusie. Heb me er verder nooit aan gestoord, levensduur was altijd goed, maar lijkt nu beter (gebruiks tijd en standby tijd in iOS)

Met wat Googlen en het serienummer kom ik op een Manufactur date van week 50 2016 seems legit :)

Maar afgezien daarvan zou ik een refurbished toestel dat als nieuw presteert ook accepteren na ~1,5 jaar ;) Ik snap je punt echter en als Apple daar onduidelijk over is is dat natuurlijk minder netjes ben ik met je eens.

[ Voor 41% gewijzigd door PaYnE81 op 25-01-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie

Jorruchie

strikes and gutters...

PaYnE81 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Goeie vraag opzich, kun je dit controleren ergens?
Het toestel ziet er in ieder geval hagel nieuw uit en was verpakt als in een nieuwe verpakking, exclusief accesoires (RMA)
Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar afgaande op je omschrijving zal het waarschijnlijk echt een nieuwe zijn. In ieder geval goed om te zien dat Apple de garantieclaim netjes heeft opgelost! d:)b

p.s.: wat bedoel je met:
(Oude SoC was Samsung nieuwe ook gek genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiMyNameIs
Net een dagje Amsterdam geweest. Heb vorige week woensdag een complete reset gedaan, maar afgelopen zaterdag viel 'ie weer uit. Dezelfde avond nog een afspraak gemaakt voor vanmiddag.

Had eerlijk gezegd verwacht dat ze 'm in zouden nemen voor reparatie, maar ik kreeg binnen tien minuten al een hagelnieuw toestel (nog met screenfolie en al) :) prima service wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HiMyNameIs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:01:
Net een dagje Amsterdam geweest. Heb vorige week woensdag een complete reset gedaan, maar afgelopen zaterdag viel 'ie weer uit. Dezelfde avond nog een afspraak gemaakt voor vanmiddag.

Had eerlijk gezegd verwacht dat ze 'm in zouden nemen voor reparatie, maar ik kreeg binnen tien minuten al een hagelnieuw toestel (nog met screenfolie en al) :) prima service wel!
Nu ik deze berichten hoor lijkt het mij een soort van policy, omdat de batterijen op kunnen zijn of iets dergelijks.
Toch maar snel proberen een dagje Amsterdam in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:44

TradeMarkNL

Videoproducer
Ook het bekende probleem hier, maar dan met de 6. Geen garantie meer volgens mij, zal eens uitzoeken of Apple nog iets voor me kan betekenen. Maar eerst eens een iOS-herstel proberen als ik het zo lees.

[ Voor 17% gewijzigd door TradeMarkNL op 25-01-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Vanochtend even gebeld met Apple om wat dingen uit te zoeken. Toestel valt niet binnen de productiegevallen die ze nu opgezet hebben met programma. Maar de symptonen zijn hetzelfde, vanochtend in bed liggend, temp zal niet 20 geweest zijn maar ook niet onder vriespunt en bij 45% gewoon wegvallen terwijl ik een mailtje doorscrollde. Vorige week vrijdag buiten met 35% ging ie ook uit na het maken van een kort filmpje. Dat baarde me toen al "zorgen" maar niets mee gedaan. Had er al wel eerder wat last van gehad maar dat was onder de 20%.

Nu dus helaas wel 4 dagen buiten garantie, maar ik zei al, ik mag toch serieus hopen dat we over 4 dagen niet moeilijk gaan doen met een 128GB toestel van, nou bijna 1k ofzo. + Al eerder geconstateerd maar niet helemaal bekend wat de termijn van hardwaregarantie was.

In ieder geval een batterijtest laten uitvoeren, 92% capaciteit nog en 203 laadcycli. Valt me nog best mee, maar accu status an sich was dus niets mis mee. Nu softwareupdate uitgevoerd, als dat niet helpt dan binnenkort een factory reset doen en evt met backup terugzetten, maar of dat per se moet, misschien voor whatsapp wel handig maar och. Anders maar ff vanaf scratch weer gebruiken. En als dat allemaal niet helpt dan weer contact opnemen. De melding is iig gedaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
HiMyNameIs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:01:

Ff dit topic doorgenomen, heeft er iemand ervaringen met een nieuw toestel bij een erkend reparatiepunt maar niet een Apple Store? Of wordt bij overige zaken het toestel altijd gerepareerd/opgestuurd?

Mijn toestel komt in aanmerking voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Kubusje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Ff dit topic doorgenomen, heeft er iemand ervaringen met een nieuw toestel bij een erkend reparatiepunt maar niet een Apple Store? Of wordt bij overige zaken het toestel altijd gerepareerd/opgestuurd?

Ik heb mijn toestel ingeleverd bij een erkend reparatiepunt, daar werd het toestel gewoon gerepareerd. Ik heb nog geen voorbeelden gezien waarbij het toestel werd omgeruild voor een nieuw exemplaar bij een reparatiepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kubusje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Er zijn geen (/weinig?) Apple Authorized Service Providers (aasp's in apple-jargon) die zelf repareren, laat staan dat dat bij resellers als bijv. iCentre het geval is. Diagnose zal er altijd plaatsvinden (soms rekenen ze er onderzoekskosten voor) maar voor daadwerkelijke reparatie zal hij opgestuurd moeten worden naar breda of tsjechië. Dat dat laatste qua tijd weinig uitmaakt meldt een mede-tweaker hierboven al.
Als je toestel nog in z'n eerste jaar zit kun je echter ook gewoon op afspraak naar een van de 3 apple retail stores. Daar repareren ze wel ter plekke en loop je in de praktijk (als het goed is) met een goed toestel weer de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kubusje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:10
SuBBaSS schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:33:
[...]

Er zijn geen (/weinig?) Apple Authorized Service Providers (aasp's in apple-jargon) die zelf repareren, laat staan dat dat bij resellers als bijv. iCentre het geval is. Diagnose zal er altijd plaatsvinden (soms rekenen ze er onderzoekskosten voor) maar voor daadwerkelijke reparatie zal hij opgestuurd moeten worden naar breda of tsjechië. Dat dat laatste qua tijd weinig uitmaakt meldt een mede-tweaker hierboven al.
Als je toestel nog in z'n eerste jaar zit kun je echter ook gewoon op afspraak naar een van de 3 apple retail stores. Daar repareren ze wel ter plekke en loop je in de praktijk (als het goed is) met een goed toestel weer de deur uit.
Duidelijk, dat is dus precies wat ik niet wil. Toch maar een keer een reisje plannen richting Amsterdam. Hoezo zou je toestel nog in zijn eerste jaar moeten zitten? Ik neem aan dat alle serienummers die onder de terugroepactie vallen kosteloos worden gerepareerd, ongeacht of dit toestel een jaar oud is? Mijne toestel is van oktober 2015(dus precies in de periode van de probleem gevallen):

Apple heeft vastgesteld dat een zeer klein aantal iPhone 6s-apparaten onverwacht kan afsluiten. Dit is geen veiligheidsprobleem en heeft alleen betrekking op een beperkt aantal serienummers gemaakt tussen september en oktober 2015.

[ Voor 11% gewijzigd door Kubusje op 27-01-2017 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Ook buiten het eerste jaar fixen ze hem bij Apple direct - mijn toestel was al 15 maanden oud maar viel gewoon in het reparatieprogramma. Geen probleem.

Belangrijk om even te checken of je in het reparatieprogramma valt, dat bespoedigt eea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Niet online
Mijn iPhone 6S is voor de tweede keer naar Tjechie gestuurd voor reparatie.

Na de eerste reparatie had ik problemen met de home knop. Dit is nu opgelost door opnieuw de "display assembly kit" te vervangen.

Wederom binnen 4 werkdagen heen en weer naar Tjechië, dus die logistiek hebben ze onder controle!

Hopelijk is de reparatie nu definitief, want iedere keer een leentelefoon is toch gewoon lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
kortenhoef86 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:03:
Mijn iPhone 6S is voor de tweede keer naar Tjechie gestuurd voor reparatie.

Na de eerste reparatie had ik problemen met de home knop. Dit is nu opgelost door opnieuw de "display assembly kit" te vervangen.

Wederom binnen 4 werkdagen heen en weer naar Tjechië, dus die logistiek hebben ze onder controle!

Hopelijk is de reparatie nu definitief, want iedere keer een leentelefoon is toch gewoon lastig...
Hoe krijg jij een leentoestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Gebeld met Apple, bleek 4 dagen buiten garantie maar heb alle symptomen. En valt dus niet binnen serienummers. Is een battery test gedaan via de tel, 92% capaciteit nog en dat bij 203 oplaadcycli.

Moest nog de nieuwste versie installeren, nu soort van aant testen dus. Anders nog een x factoryreset doen en dan kijken wat er gebeurt.

Maargoed, ga er toch wel vanauit dat als het probleem niet opgelost wordt ik kosteloos bij apple terecht kan. Heb de 128GB versie, dusja, goedkoop wast niet en dit hoort gewoon niet. Bij 45% gewoon uitvallen na maken van kort filmpje. Had ook al eerder het probleem geconstateerd rond 20% maar dan denk je nog: hij kan er naastzitten. Maar 40% is gewoon belachelijk.

We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:07:
[...]
Hoe krijg jij een leentoestel?
Van familie :) :)

Sorry voor de insinuatie dat dit wellicht via Apple zou lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Kubusje schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:38:
[...]

Duidelijk, dat is dus precies wat ik niet wil. Toch maar een keer een reisje plannen richting Amsterdam. Hoezo zou je toestel nog in zijn eerste jaar moeten zitten? Ik neem aan dat alle serienummers die onder de terugroepactie vallen kosteloos worden gerepareerd, ongeacht of dit toestel een jaar oud is? Mijne toestel is van oktober 2015(dus precies in de periode van de probleem gevallen):

Apple heeft vastgesteld dat een zeer klein aantal iPhone 6s-apparaten onverwacht kan afsluiten. Dit is geen veiligheidsprobleem en heeft alleen betrekking op een beperkt aantal serienummers gemaakt tussen september en oktober 2015.
Excuses, dat klopt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
orange.x schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:33:
Gebeld met Apple, bleek 4 dagen buiten garantie maar heb alle symptomen. En valt dus niet binnen serienummers. Is een battery test gedaan via de tel, 92% capaciteit nog en dat bij 203 oplaadcycli.

Moest nog de nieuwste versie installeren, nu soort van aant testen dus. Anders nog een x factoryreset doen en dan kijken wat er gebeurt.

Maargoed, ga er toch wel vanauit dat als het probleem niet opgelost wordt ik kosteloos bij apple terecht kan. Heb de 128GB versie, dusja, goedkoop wast niet en dit hoort gewoon niet. Bij 45% gewoon uitvallen na maken van kort filmpje. Had ook al eerder het probleem geconstateerd rond 20% maar dan denk je nog: hij kan er naastzitten. Maar 40% is gewoon belachelijk.

We gaan het zien!
Was je binnen of buiten dat het gebeurde? Ik begrijp inmiddels dat uitvallen bij vrieskou er min of meer bij hoort, dus dat kan voor wat verwarring zorgen.
kortenhoef86 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Van familie :) :)

Sorry voor de insinuatie dat dit wellicht via Apple zou lopen!
Geen probleem - vandaar m'n vraag, ik begrijp dat ook met AppleCare er niet zo'n optie is. Dus wij (zakelijke afhankelijkheid) kopen gewoon een refurb toestel als leentoestel de volgende keer dat zoiets gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

Ik was vandaag in Haarlem. Ik had een afspraak bij de Apple store proberen te maken, maar ze waren de volle week vooruit volgeboekt. Toen ik op weg naar mijn hotel er toch langs kwam, ben ik op goed geluk binnengelopen. Ik had geluk, want ik was binnen 10 minuten aan de beurt. Het genius-meisje zag in één oogopslag dat mijn toestel in de getroffen range zat (dat wist ik zelf natuurlijk al lang).
Twee uur later kon ik mijn toestel met nieuwe accu weer ophalen. Hopelijk zijn alle uitvalverschijnselen nu voorbij, want ik hing de telefoon als een neuroot aan de lader, overal en wanneer dat maar kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
...reparatie zal hij opgestuurd moeten worden naar breda of tsjechië...
Is er geen mogelijkheid om zelf in Breda aan te kloppen? Woon er in de buurt en om naar Amsterdam te gaan of een andere retailer voor een accu die in Breda word vervangen is een beetje krom.
Niemand die nog ervaring heeft bij een AMac waar de telefoon dan ook binnen 2 uur gemaakt zou zijn? Anders lever ik hem daar gewoon in en hopen dat ik hem binnen een dag terug kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Is er geen mogelijkheid om zelf in Breda aan te kloppen? Woon er in de buurt en om naar Amsterdam te gaan of een andere retailer voor een accu die in Breda word vervangen is een beetje krom.
Niemand die nog ervaring heeft bij een AMac waar de telefoon dan ook binnen 2 uur gemaakt zou zijn? Anders lever ik hem daar gewoon in en hopen dat ik hem binnen een dag terug kan krijgen.
Ik zou sowieso dan vooraf eerst contact opnemen met Breda of het überhaupt kan. Voor zover ik weet, moet ook voor een "reparatie" als dit het toestel opgestuurd worden. Dan zou je hem dus een x aantal dagen kwijt zijn. Voor een afspraak in amsterdam/haarlem/den haag bij de ARS zou je ook tijd kwijt zijn, maar het toestel heel waarschijnlijk niet.

Ik zou van de verwachting afstappen dat de amac het wel binnen een dag doet en sowieso even telefonisch contact met ze opnemen. Zij zijn uiteindelijk degenen die het best kunnen vertellen wat je te wachten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:27

aap

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:03:
[...]

Niemand die nog ervaring heeft bij een AMac waar de telefoon dan ook binnen 2 uur gemaakt zou zijn?
Ik was bij de Amac in Eindhoven en die zeiden hem op te sturen. Dan zou ik hem 10 dagen kwijt zijn. En leentoestellen hadden ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Zijn er nu ook mensen die een 6S hebben waarbij volgens de Apple diagnostiek de accu WEL in orde was, maar die toch last hadden van uitval van het toestel, maar waarbij het toestel NIET in de reeks valt die in aanmerking komt voor vervanging? En zijn die problemen opgelost na het vervangen van de accu?

Want ik maak me ernstig zorgen. Een accu vervangen voor 91 euro is nog te overzien, maar als het niet aan de accu ligt en het toestel moet worden gerepareerd voor 350 euro, dan heeft dat economisch geen zin. En zit ik met een heel teleurgestelde dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Geen zin om 8 pagina's door te spitten, maar je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb er helaas ook last van (vanmorgen weer), maar alleen bij "koud" weer.
Pagina: 1 2 3 Laatste