Autospeakers vervangen Toyota Aygo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat zouden goede vervangers zijn voor de standaard front speakers in een Aygo met de standaard radio?
En waar moet ik op letten qua specificaties vermogen, ohm?
Ze moeten 10 cm zijn, hoe diep weet ik helaas niet.
Ik zie prijzen van 10 tot 200 euro, van simpele speakers tot twee en drie-weg speakers.
Wat zou de moeite waard zijn?
Alpine schijnt wel een goed merk te zijn, met deze speakers: http://www.alpine-electro...-fit-speakers39/sxe-1025s

[ Voor 17% gewijzigd door Soldaatje op 05-11-2016 18:56 ]

Beste antwoord (via Soldaatje op 09-11-2016 11:52)

• Mr Eekii
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik heb zelf een citroen c1 praktisch zelfde auto , je gaat al beter geluid krijgen als je de radio alleen al vervangt .

Dan vervormt het geluid al minder als je de originele radio laat zitten met nieuwe speakers klinkt het nog steeds niet echt lekker uit eigen ervaring.

ik heb zelf inplaats van een subwoofer onder stoel , woofers in de deuren geplaatst en de dashboard speakers vervangen voor 10cm pioneer

Is een wereld van verschil😁

Orgin limited199

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat wil je bereiken met het vervangen van deze speakers? Het enige dat je zult merken na het vervangen van de breedbanders door een 2-weg/3-weg setje, is iets meer detail in het midden/hoog. Voor de rest blijven het 10cm speakers.....

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
kendo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:29:
Wat wil je bereiken met het vervangen van deze speakers? Het enige dat je zult merken na het vervangen van de breedbanders door een 2-weg/3-weg setje, is iets meer detail in het midden/hoog. Voor de rest blijven het 10cm speakers.....
Ik heb net even gekeken wat er nou eigenlijk in zit en ik moest echt lachen: er zitten dus twee kleine tweetertjes van 2 cm in het midden met een beugel vastgezet.
Er zitten helemaal geen 10 cm speakers in, haha!
Dan maakt het weinig uit welke vervanger ik erin stop, het zal zeker beter moeten klinken, iets meer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

Upgraden zal het beter maken maar die standaard radio stuurt maar iets van 6 watt uit (precieze specs niet bij de hand hier) en daardoor ben je beperkt in wat je erop aan kunt sluiten. Heb er zelf ook naar zitten kijken jaren geleden maar afgehaakt omdat de aygo de deur uit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
6 Watt zou wel heel erg jaren 70 zijn.

Voor de TS; over het algemeen bieden ook Pioneer en JBL redelijk net geprijsde vervangende modellen, of dat ook voor de aygo op gaat durf ik niet te zeggen. Het beste is toch even gaan luisteren, maar hou er rekening mee dat je ook een vervangende radio gaat overwegen zoals SuBBaSS al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:08

SuBBaSS

-has Ryzen

teigetjuh schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:36:
6 Watt zou wel heel erg jaren 70 zijn.

Voor de TS; over het algemeen bieden ook Pioneer en JBL redelijk net geprijsde vervangende modellen, of dat ook voor de aygo op gaat durf ik niet te zeggen. Het beste is toch even gaan luisteren, maar hou er rekening mee dat je ook een vervangende radio gaat overwegen zoals SuBBaSS al aangeeft.
Bij wijze van spreken inderdaad. :P
Ik heb even gezocht en ik moet het niet kleiner maken dan het is/was: de radio uit de eerste series aygo's (die had ik toen) heeft een panasonic radio en die levert 4x13W.

Leuke/interessante site hiervoor: http://www.citybugclub.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik zou een sub onder de passagiersstoel bij (laten) plaatsen. Heb je veel meer aan :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
caspervc schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:15:
Ik zou een sub onder de passagiersstoel bij (laten) plaatsen. Heb je veel meer aan :)
Ja, maar dat is wel iets ingrijpender.
Ik heb wel iets grotere speakers in de voordeuren zitten, die nemen het laag voor hun rekening.
Ik ga nu goedkope twee-weg speakertjes plaatsen bij de voorruit ipv de tweeters, dat zou al een hele upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:24
ik heb nog een setje kenwood speakers liggen die origineel in de aygo passen meen ik. Mogen voor zacht prijsje weg, 20 euro incl verzendkosten. Liggen momenteel bij mn zusje en die is tm het weekend op vakantie, daarna kan ik het eventueel voor je checken.
Zijn nieuw in doos. Kon ooit 3 setjes kopen voor weinig, 1 zelf gemonteerd in eigen auto, rest ligt nog op de plank :X Zusje zou ze ooit meenemen naar rommelmarkt maar ook niet van gekomen :X
PB maar bij interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
ybos schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:53:
ik heb nog een setje kenwood speakers liggen die origineel in de aygo passen meen ik. Mogen voor zacht prijsje weg, 20 euro incl verzendkosten. Liggen momenteel bij mn zusje en die is tm het weekend op vakantie, daarna kan ik het eventueel voor je checken.
Zijn nieuw in doos. Kon ooit 3 setjes kopen voor weinig, 1 zelf gemonteerd in eigen auto, rest ligt nog op de plank :X Zusje zou ze ooit meenemen naar rommelmarkt maar ook niet van gekomen :X
PB maar bij interesse :)
Bedankt, 20 euro is geen slechte deal maar ik heb al besteld ergens, ze komen morgen als het goed is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
Ik heb zelf een citroen c1 praktisch zelfde auto , je gaat al beter geluid krijgen als je de radio alleen al vervangt .

Dan vervormt het geluid al minder als je de originele radio laat zitten met nieuwe speakers klinkt het nog steeds niet echt lekker uit eigen ervaring.

ik heb zelf inplaats van een subwoofer onder stoel , woofers in de deuren geplaatst en de dashboard speakers vervangen voor 10cm pioneer

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Mr Eekii schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:28:

Interessant. Ik heb al woofers in de deuren maar die vervormen nogal bij een beetje volume, het wordt nogal rommelig.
Ik weet alleen niet of dat nou de woofers zijn of de radio.
Welke woofers heb jij geplaatst? Mogen niet te diep zijn denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb de tweeters vervangen maar dit was nog best lastig.
Er zit in de tweeter een vier-aderige stekker, die losgekoppeld de deurwoofers uitschakelt.
Ik heb nu als paniekoplossing de aders kortgesloten zodat beide speakers parallel staan. Dit werkt, alleen het verlaagt de weerstand naar 2 ohm, afgezien van de kabelweerstand. Wat het nadeel hiervan is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 00:19
Soldaatje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:16:
Ik heb de tweeters vervangen maar dit was nog best lastig.
Er zit in de tweeter een vier-aderige stekker, die losgekoppeld de deurwoofers uitschakelt.
Ik heb nu als paniekoplossing de aders kortgesloten zodat beide speakers parallel staan. Dit werkt, alleen het verlaagt de weerstand naar 2 ohm, afgezien van de kabelweerstand. Wat het nadeel hiervan is weet ik niet.
Het nadeel hiervan is dat je niet meer het volledige vermogen kan benutten.

Weet je trouwens nog welke kleuren je met elkaar verbonden hebt?

Ik ga eerdaags die stekkers bruggen met een pin en nieuwe kabels trekken voor de frontspeakers.

[ Voor 16% gewijzigd door Jamievanm op 12-03-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Jamievanm schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:21:
[...]

Het nadeel hiervan is dat je niet meer het volledige vermogen kan benutten.

Weet je trouwens nog welke kleuren je met elkaar verbonden hebt?

Ik ga eerdaags die stekkers bruggen met een pin en nieuwe kabels trekken voor de frontspeakers.
Dat klopt wel ja, ik moet de radio iets harder zetten dan eerst, ik denk niet dat dit verder nadelen heeft.
Verder weet ik niet meer welke kabels kleuren ik verbonden heb, heel veel kan er niet fout gaan, maar wel linker en rechter speakers dezelfde kabels doen anders klopt de polarisatie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 00:19
Soldaatje schreef op zondag 12 maart 2017 @ 14:30:
[...]

Dat klopt wel ja, ik moet de radio iets harder zetten dan eerst, ik denk niet dat dit verder nadelen heeft.
Verder weet ik niet meer welke kabels kleuren ik verbonden heb, heel veel kan er niet fout gaan, maar wel linker en rechter speakers dezelfde kabels doen anders klopt de polarisatie niet meer.
Uiteindelijk blijkt dat de rose kabel Front left + is en de Paarse Kabel Front left -.
Oftewel doorlussen naar de zwarte en bruine kabel.

Dat terzijde. Ik wilde tot ik de tijd heb om een extra kabel leggen de kabels doorlussen en de speakers zoals jij aansluiten. De knoop was eindelijk doorgehakt om erin te knippen, knippen was immers noodzaak.

Echter stuit ik op het probleem dat mijn 10 cm pioneers een kortere afstand hebben van de bevestigingsgaten. Had jij hier geen last van? Zoniet, welke speakers heb je exact?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29p6yw4.jpg

https://www.conrad.nl/nl/...210-w-1-paar-1300926.html
Mr Eekii schreef op woensdag 9 november 2016 @ 11:28:

Welke speakers heb je in de deuren? Plug & Play of veel gedoe met pasringen?

[ Voor 22% gewijzigd door Jamievanm op 15-03-2017 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Eekii
Heb op dit moment deze in de deuren Hertz DCX 165.3 passen perfect ( plug & play )maar zijn wel speciale die in de fabrieksopeningen passen bron https://www.caraudioshop.nl/hertz-dcx-165

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Eekii op 28-03-2017 18:17 ]

Orgin limited199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Eekii
Die van die pioneer gewoon 2 oortjes afbreken ( buigen) dan moet ie passen 8) dan linksonder en rechtsboven vastschroeven .

[ Voor 41% gewijzigd door Mr Eekii op 28-03-2017 18:20 ]

Orgin limited199

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Een beetje belachelijk late reactie maar heb nu eindelijk de tijd en zin gevonden om de speakers goed aan te sluiten. Ik heb de eerder genoemde parallele aansluiting ongedaan gemaakt en extra kabels getrokken naar de dashboard speakers en deze aangesloten op de standaard radio achter-uitgangen. Het geluid is nu veel beter. De standaard woofers in de deuren zijn niet geweldig maar geven wel genoeg laag. Voordeel is meer vermogen, geen vervorming en balans is te regelen met de fader instelling. Voor nu ben ik wel tevreden.
Pagina: 1