VDSL of Kabel ( KPN of Ziggo )?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834809

Topicstarter
Ik zit nu op KPN (20 mbps) en ik zit me gewoon zomaar af te vragen als Ziggo wel sneller is als het gaat om de internetsnelheid. Ik heb heel veel slechte dingen gehoord over ADSL dus ik overweeg om over te stappen naar Ziggo. Na wat rondlezen op de internet, zag ik dat je je internet moet delen met andere mensen in je gebied. Ik weet niet hoe sloom jouw internet kan worden als er veel mensen internet gebruiken van Ziggo, maar het lijkt wel een beetje onhandig tijdens multiplayer gamen. De tweede optie dat ik misschien kan doen is een hogere snelheid bij KPN vragen (mijn maximale adressnelheid is 50mbps), maar ik zou teveel betalen voor mijn internet (60mbps terwijl ik alleen 50mbps kan halen), dus ik zit erg te twijfelen.

Heeft iemand wat advies over dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 02:21
Ziggo levert in principe een gegarandeerde snelheid. Met het systeem dat Ziggo gebruikt(EuroDocsis) heeft de afstand tot de centrale geen invloed. Je deelt inderdaad je lijn met de andere wijkbewoners, maar door goed management van de kabelaar merk je daar meestal weinig van. KPN en andere DSL providers hebben inderdaad te maken met de invloed van afstand tot centrale, maar dit effect wordt tegenwoordig verminderd door de centrales dichterbij de klanten te brengen.

Mocht je bij KPN willen blijven en toch sneller internet willen, dan kun je via deze link (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/) zien wat KPN en andere DSL providers technisch kunnen leveren op jouw adres. Kleine opmerking bij deze site is dat de aangegeven snelheid vaak redelijk conservatief is, het valt meestal hoger uit dan op deze pagina aangegeven staan. Ook kun je bij vragen over en interesse in de techniek een kijkje nemen in Het grote xDSL-topic hier op Tweakers .

[ Voor 21% gewijzigd door timmie1 op 02-11-2016 14:41 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
timmie1 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:37:
Mocht je bij KPN willen blijven en toch sneller internet willen, dan kun je via deze link (https://netco-fpi-info.fourstack.nl/) zien wat KPN en andere DSL providers technisch kunnen leveren op jouw adres. Kleine opmerking bij deze site is dat de aangegeven snelheid vaak redelijk conservatief is, het valt meestal hoger uit dan op deze pagina aangegeven staan. Ook kun je bij vragen over en interesse in de techniek een kijkje nemen in Het grote xDSL-topic hier op Tweakers .
Ik heb gekeken bij dat website met al die snelheden en zo, maar is het beter om te wachten voor VDSL2 (100mbps)/VVDSL/ et cetera te wachten in plaats van direct overstappen naar Ziggo? Want de wijkcentrale waar ik ben aangesloten (Grootegast-centrum) wordt wel geupgradet naar VVDSL (in andere stukken van Grootegast), maar ik krijg het niet. Ik snap het niet, waarom kan mijn adres ook niet VVDSL of Bonding krijgen? (bonding is er al een hele tijd in grootegast bij andere stukken)

[ Voor 233% gewijzigd door Anoniem: 834809 op 02-11-2016 15:22 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:28

vr6-only

Blub Blub

Via de volgende site kun je zien wat er te krijgen is op je adres via de telefoonlijn. Tevens staat erbij of bonding wordt aangeboden of niet. Onderaan vermelden ze tenslotte of een upgrade bekend is of niet.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Hier het resultaat van een willekeurig adres uit Zwolle.

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/eb2jwab3x/Knipsel.jpg

Via Ziggo krijg je de geadverteerde snelheden, mits de aansluiting goed is. Wel kun je inderdaad last hebben van het buren effect, maar dit komt niet vaak voor en geldt tevens voor tijdens de spits (dus niet 24/7).

Of je moet wachten op VVDSL2 etc. is dus aan jou.

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 02-11-2016 15:42 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 18:38
Anoniem: 834809 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:06:
[...]

Ik heb gekeken bij dat website met al die snelheden en zo, maar is het beter om te wachten voor VDSL2 (100mbps)/VVDSL/ et cetera te wachten in plaats van direct overstappen naar Ziggo? Want de wijkcentrale waar ik ben aangesloten (Grootegast-centrum) wordt wel geupgradet naar VVDSL (in andere stukken van Grootegast), maar ik krijg het niet. Ik snap het niet, waarom kan mijn adres ook niet VVDSL of Bonding krijgen? (bonding is er al een hele tijd in grootegast bij andere stukken)
Als er maximaal 50Mb/s beschikbaar is, dan zul je inderdaad moeten wachten tot die oude wijkcentrale naast het parkeerterrein ook aangepakt wordt.

Aansluitingen die vlakbij de centrale wonen vallen dus eerst buiten de boot. De wijken die wat verder van de centrale afliggen (lutjegast, roblespark, etc) worden het eerst aangepakt omdat die nog verder van die centrale zitten en nog trager internet hebben.

Vvdsl is op je adres nog niet beschikbaar omdat je direct op de wijkcentrale bent aangesloten. In zo'n centrale staat meer apparatuur van andere providers, en vectoring stoort daar dan op.

Bonding is niet mogelijk omdat je maar 1 ader paar in je huis hebt. Dan is er maar 50Mb beschikbaar. Was bonding wel mogelijk, dan had je wel 100mb kunnen krijgen.

Je kan ook kijken naar een andere provider zoals telfort. Dan neem je het 50Mb pakket en betaal je niet te veel voor snelheid die je niet kan halen.

Groetjes uit Opende :P

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 02-11-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al de reacties!

Dus ik kan eigenlijk beter naar Ziggo, want mijn situatie is niet echt de beste voor VVDSL of Bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Glasvezel zal waarschijnlijk niet komen naar Grootegast (wij hebben bepaald wel goed internet, alleen de buitengebieden zal glasvezel krijgen denk ik), dus kabel blijft eigenlijk gewoon de enige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Zeg nooit nooit :P. Marum en Leek hebben het ook al. En nog meer kleine dorpjes in de provincie.

Als 50Mb internet niet voldoende is voor nu, dan zal je inderdaad naar de kabel moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb gekeken by XS4ALL, Zij zeggen ik kan 100mbps 16 upload halen, maar andere postcode checks zeggen 50mbps, waarom is dit?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 834809 op 03-11-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-05 20:43

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

100milibit/s haalt iedereen wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 03-11-2016 08:28 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Anoniem: 834809 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:10:
Ik heb gekeken by XS4ALL, Zij zeggen ik kan 100mbps 16 upload halen, maar andere postcode checks zeggen 50mbps, waarom is dit?
En wat krijg je als je bij kpn dit invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 834809 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:10:
Geen idee waarom maar er is maar 1 waarheid voor elke provider via DSL en dat is de postcodetool die al werd genoemd:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Zou je misschien de resultaten daarvan hier kunnen plaatsen? Dan kunnen we hier een gefundeerde reactie geven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Hvandert 50 mbps en 5 mbps upload. Op netco-fpi-info.fourstack.nl staat er dit:
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
Gtg-C
Internet Snelheid
50 Mbit/s
iTV
2 HD
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Internet Snelheid
-
iTV
-
Technologie
Internet Snelheid
ADSL2+
13 Mbit/s
VDSL2*
50 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ze verkopen je 50/5 maar je krijgt gewoon 10Mb upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog steeds beantwoordt dit niet mijn vraag. Waarom zegt XS4ALL dat ik 100 mbpsdown/16mbps up kan halen? En waarom zou je 10mb upload krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Netco geeft de enige juiste info. Alle providers halen daar hun info vandaan. Hoe xs4all bij die 100 komt is een raadsel. Dit gaan ze dan ook niet leveren als je het pakket wel zou bestellen.

Netco geeft aan dat je 50Mb/s kan halen. Je modem traint dan in op 50Mb down en 10Mbit up. Veel providers geven een hogere snelheid (als het mogelijk is). Bijvoorbeeld een kpn 20/2Mbis meestal 30/10Mb (wijkcentrale) of 30/30 (VVDSL)

Je bent aangesloten op een oude wijkcentrale en daardoor is het nog niet mogelijk om een hogere snelheid geleverd dan 50Mb te krijgen.

Ik heb een kpn 60/6 abonnement, maar kan door de centrale niet meer dan 50Mbit krijgen. De upload ligt echter wel op 10Mbit.

Kijk eens op breedbandwinkel.nl en vul je pc en huisnr eens in. Wijs daarna over de snelheden die op je adres geleverd worden, dan zie je de afstand in meters naar je wijkcentrale.

Ik heb op de site van xs4all ook mijn postcode ingevuld en krijg ook die 100/16. Dit klopt helemaal niet, ik heb nu dus kpn en die geeft mij maximaal 50Mb. Geloof me maar, die site klopt niet.

[ Voor 65% gewijzigd door krakendmodem op 03-11-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb op breedbandwinkel Fiber gezien die aantrekkelijk lijkt, maar wat mij opvalt is dat hun praktische snelheid (up) is 15 Mbs terwijl de andere providers gewoon 5 zijn. Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Anoniem: 834809 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:26:
Nog steeds beantwoordt dit niet mijn vraag. Waarom zegt XS4ALL dat ik 100 mbpsdown/16mbps up kan halen? En waarom zou je 10mb upload krijgen?
HvanderT schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:34:
Netco geeft de enige juiste info. Alle providers halen daar hun info vandaan. Hoe xs4all bij die 100 komt is een raadsel. Dit gaan ze dan ook niet leveren als je het pakket wel zou bestellen.

Netco geeft aan dat je 50Mb/s kan halen. Je modem traint dan in op 50Mb down en 10Mbit up. Veel providers geven een hogere snelheid (als het mogelijk is). Bijvoorbeeld een kpn 20/2Mbis meestal 30/10Mb (wijkcentrale) of 30/30 (VVDSL)

Je bent aangesloten op een oude wijkcentrale en daardoor is het nog niet mogelijk om een hogere snelheid geleverd dan 50Mb te krijgen.

Ik heb een kpn 60/6 abonnement, maar kan door de centrale niet meer dan 50Mbit krijgen. De upload ligt echter wel op 10Mbit.

Kijk eens op breedbandwinkel.nl en vul je pc en huisnr eens in. Wijs daarna over de snelheden die op je adres geleverd worden, dan zie je de afstand in meters naar je wijkcentrale.

Ik heb op de site van xs4all ook mijn postcode ingevuld en krijg ook die 100/16. Dit klopt helemaal niet, ik heb nu dus kpn en die geeft mij maximaal 50Mb. Geloof me maar, die site klopt niet.
Als er op netco staat dat via één lijn 50Mbit te halen is, en de XS4ALL check zegt 100Mbit, dan is dit via bonding. Sinds een aantal weken levert XS4ALL ook aansluitingen met bonding. Vandaar dat er dan 100Mbit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:12
timmie1 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:17:
[...]

[...]

Als er op netco staat dat via één lijn 50Mbit te halen is, en de XS4ALL check zegt 100Mbit, dan is dit via bonding. Sinds een aantal weken levert XS4ALL ook aansluitingen met bonding. Vandaar dat er dan 100Mbit mogelijk is.
Beter terug lezen... Volgens Netco is er geen bonding mogelijk op zijn adres (want maar 1 aderpaar dus). XS4all put uit de Netco database.
Dus de postcodetool van XS4All is gewoon brak..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Die check van xs4all is brak ja. Want als hier 100Mb mogelijk is, dan mogen ze dat ook even gaan realiseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Anoniem: 834809 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:58:
Ik heb op breedbandwinkel Fiber gezien die aantrekkelijk lijkt, maar wat mij opvalt is dat hun praktische snelheid (up) is 15 Mbs terwijl de andere providers gewoon 5 zijn. Waarom?
Dat is profieltechnisch nog niet mogelijk. Momenteel is de upload beperkt tot 10Mb bij verbindingen vanuit een oude wijkcentrale waar jij nu op zit. Ik zit ook op zo'n wijkcentrale.

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5770412622.png

De providers verkopen een abonnement met xxMb download en dus 5Mb upload. Meestal zit er geen begrenzing op de upload en haal je dus 10Mb.

Zat je al op een vvdsl buitenring, dan had je zelfs 30Mb upload kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door krakendmodem op 04-11-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Barre73 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:23:
[...]

Beter terug lezen... Volgens Netco is er geen bonding mogelijk op zijn adres (want maar 1 aderpaar dus). XS4all put uit de Netco database.
Dus de postcodetool van XS4All is gewoon brak..
Netco postcodecheck is zelf brak. Bij verschillende mensen is het gewoon mogelijk om bonding te activeren, de tweede lijn ligt er, is in redelijke staat en de kast heeft plaats. Na onderzoek ook bevestigd door KPN Webcare. Maar Netco laat om onduidelijke redenen niets (meer) zien onder het kopje "bonding" bij die adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
timmie1 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:26:
[...]

Netco postcodecheck is zelf brak. Bij verschillende mensen is het gewoon mogelijk om bonding te activeren, de tweede lijn ligt er, is in redelijke staat en de kast heeft plaats. Na onderzoek ook bevestigd door KPN Webcare. Maar Netco laat om onduidelijke redenen niets (meer) zien onder het kopje "bonding" bij die adressen.
KPN zegt hier keihard dat er geen bonding mogelijk is op mijn adres. Dat geeft Netco ook aan. In bepaalde wijken is er wel een mogelijkheid voor bonding, maar de straten die hier naast de centrale liggen, hebben die mogelijkheid weer niet. (op enkele adressen na waar vroeger een bank/verzekeringskantoor was).

Ik zal eens via KPN webcare vragen of ze nogmaals willen kijken of hier bonding mogelijk is.
Pagina: 1