Nieuwe TV! Maar kan geen keuze maken...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hoi Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Eisen?

- 48 t/m 50 inch diagonaal
- 4K
- Mooie kleuren/contrast, maar geen OLED want dat is me gewoon te duur.
- Smart functionaliteit, beetje vlot
- Moet wel een jaar of 5 zeker meekunnen zonder dat ik me ga ergeren
- Zal er nu een Ziggo kastje aan willen sluiten en wil in de nabije toekomst een nieuwe versie van PS/Xbox kunnen aansluiten.

Budget:
- Maximaal 800 euro

Vragen:
- 50hz of 100hz, wat merk ik daar nu van of in de toekomst? Waar is een hogere hz waarde precies goed voor?
- Zijn er merken die sneller zijn of langer doorgaan met updates voor Smart TV software van toestellen?
- Zijn er andere zaken waar ik écht op moet letten?

Overige opmerkingen:
- Ik zit op zo'n 3,5m afstand van de TV.
- Ik vind Ambilight wel een enorm cool idee waardoor ik neig naar Philips, maar dan sluit ik alle merken uit behalve voorgenoemde. Is Philips nog een goede keuze voor een TV tegenwoordig in de prijsrange waar ik het over heb?
- In TV speciaalzaken en ook Mediamarkt lijken Samsungs er altijd uit te springen qua contrast/kleuren. Is dat ook zo? Het lijkt soms ook wel alsof de schermen van de TV's naast de Samsungs extra gedimd zijn om het zo te laten lijken. Vooral Philips TV's zijn ze niet gek van bij de Mediamarkt zo bleek... Mij werd namelijk expliciet gezegd om: "Wat ik ook deed, absoluut geen Philips te kopen."

Mijn vindingen tot nu toe:

pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver

pricewatch: Samsung UE49KU6470S Zilver

pricewatch: LG 49UH661V Zilver

pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver

pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart

[ Voor 3% gewijzigd door Jouel op 01-11-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Hoe ben je op je vinden gekomen en wat zou er goed of slecht aan zijn?
Wat is je eigen inzet verder?

Want er zijn volgens mij legio topics over nieuwe tv's:
LED TV: 50Hz of 100Hz
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=50hz

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Leeghoofd21 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:50:
Hoe ben je op je vinden gekomen en wat zou er goed of slecht aan zijn?
Wat is je eigen inzet verder?

Want er zijn volgens mij legio topics over nieuwe tv's:
LED TV: 50Hz of 100Hz
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=50hz
Dat topic is bijvoorbeeld 6 jaar oud... maar je hebt gelijk er is heel wat te vinden maar er zijn veel meningen voor verschillende situaties. Wellicht in de situatie zoals ik hem schets is er door iemand met meer ervaring meteen vast te leggen: jij hebt écht 100hz nodig... of juist niet.

Mijn bevindingen heb ik o.a. gezien in diverse TV zaken en ook via de pricewatch gevonden met de filters op: 4k, 48 - 50 inch, smart tv: ja, budget: 0 tot 825 euro.

Samsung UE49KU6400S Zilver
Samsung UE49KU6470S Zilver

Beeld was erg mooi in de winkel, maar ik twijfel of hier niet gemanipuleerd word.

LG 49UH661V Zilver
Voldoet aan alle eisen via pricewatch

Philips 49PUS6501/12 Zilver
Philips 49PUS6561 Zilver

Want ambilight spreekt me enorm aan en de Tv's voldoen aan alle verdere eisen, vraag me alleen af of Philips nog een goede keus is tegenwoordig. Twijfel vooral over het contrast toen ik in de winkels zag, maar ook hier heb ik mijn bedenkingen of dit gemanipuleerd word door het verlagen van de helderheid van het scherm...

Sony Bravia KD-49X8305C Zwart
TV zag er ook erg gaaf uit in de winkel, draaide alleen een demo op die niet helemaal scherp was, dus hoop op ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA. Je kunt daar ontelbare soortgelijke topic vinden. Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
S1NN3D schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:23:
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA. Je kunt daar ontelbare soortgelijke topic vinden. Doe er je voordeel mee.
Thanks! Ik heb de opernings post meteen een beetje aangepast.
Ook bedankt! Dus wat betreft het hz verhaal kort gezegd: 50hz genoeg voor gaming, 100hz of meer merk je bij het gewone tv/sport/films kijken door vloeiender beeld.

Heb je wellicht ook een mening wat betreft de kleuren/het contrast per TV in deze prijsklasse? Bij welk merk moet je zijn voor het 'spat van je beeldscherm' effect?

[ Voor 60% gewijzigd door Jouel op 01-11-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Oke, ik ga zelf een keuze maken op basis van deze info.

Ik heb wel nog een andere vraag, is het überhaupt slim om nu een TV te kopen of komen er binnenkort wellicht leuke acties met TV's dat iemand weet waar ik beter op kan wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
Ben wel benieuwd naar je keuze voordat je hem gaat kopen. Zijn vast wel mensen die dan ook nog een mening willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ik twijfel nu tussen:

en:

De laatste eigenlijk heel slecht puur op gevoel, tv ziet er zeer strak uit, beeld lijkt t.o.v. de Samsung veel minder helder, maar ambilight trekt toch enorm aan en de tv heeft 100hz voor zover ik kan vinden (pricewatch zegt van niet)...

De Samsung ziet er daarentegen mega strak uit, gister nog eens wezen kijken in de Mediamarkt. Dus dat lijkt de meest voor de hand liggende keuze. Ook al is het een 50hz tv..

Wat denken jullie? of nog en alternatief voor deze prijs? Ook hoor ik heel graag of mensen op de hoogte zijn van eventuele aankomende periodes met acties voor TV's.

[ Voor 10% gewijzigd door Jouel op 07-11-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Jouel schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:05:
Ik twijfel nu tussen:

en:

De laatste eigenlijk heel slecht puur op gevoel, tv ziet er zeer strak uit, beeld lijkt t.o.v. de Samsung veel minder helder, maar ambilight trekt toch enorm aan en de tv heeft 100hz voor zover ik kan vinden (pricewatch zegt van niet)...

De Samsung ziet er daarentegen mega strak uit, gister nog eens wezen kijken in de Mediamarkt. Dus dat lijkt de meest voor de hand liggende keuze. Ook al is het een 50hz tv..

Wat denken jullie? of nog en alternatief voor deze prijs? Ook hoor ik heel graag of mensen op de hoogte zijn van eventuele aankomende periodes met acties voor TV's.
Ik zou sowieso niet voor een Philips gaan op moment.
Heb je de review gelezen?

Ook niet voor de Samsung. Je zit op 3.5m van de tv.
4K op een 49" tv op die afstand heeft totaal geen zin in mijn ogen.

Ik zou voor een goeie fhd tv gaan ipv een matige 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Het punt is dat het niet voelt als een upgrade ofzo, omdat mijn huidige TV al een 40" FullHD is... terwijl het echt wel een upgrade is hoor. Ik heb op dit moment een hele oude Sony Bravia (doet 't prima, maar vind m te klein en het uiterlijk van de tv is ouderwets met dikke randen etc.)

Ik ga niet snel meer dan 1000 euro neertellen voor een TV. Dus ik zit er niet echt mee dat ik nu geen OLED kan veroorloven. Ik vind het ook prima als ik nu een relatief eenvoudige 4k koop en over 5/6/7 jaar wellicht een mooie OLED kan kopen die dan goed doorontwikkeld zijn en minder prijzig zijn.

In het onwaarschijnlijke geval dat ik nu een FullHD koop, wil ik niet meer dan 500 euro eraan uitgeven, het voelt gewoon zonde om nu niet voor een 4K te gaan. Ik weet dat TV content via de kabel waarschijnlijk nog even gaat duren voordat alles op 4K beschikbaar gaat zijn, maar ik vermoed dat er vrij snel regelmatig console games of Bluray 4k content komt waar van genoten kan worden.

De Samsung ziet er bijvoorbeeld schitterend uit en ik heb het idee dat ik er nog jaren plezier van kan hebben, of wat is het grootste bezwaar ertegen?

[ Voor 11% gewijzigd door Jouel op 07-11-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Jouel schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:58:
Het punt is dat het niet voelt als een upgrade ofzo, omdat mijn huidige TV al een 40" FullHD is... terwijl het echt wel een upgrade is hoor. Ik heb op dit moment een hele oude Sony Bravia (doet 't prima, maar vind m te klein en het uiterlijk van de tv is ouderwets met dikke randen etc.)

Ik ga niet snel meer dan 1000 euro neertellen voor een TV. Dus ik zit er niet echt mee dat ik nu geen OLED kan veroorloven. Ik vind het ook prima als ik nu een relatief eenvoudige 4k koop en over 5/6/7 jaar wellicht een mooie OLED kan kopen die dan goed doorontwikkeld zijn en minder prijzig zijn.

In het onwaarschijnlijke geval dat ik nu een FullHD koop, wil ik niet meer dan 500 euro eraan uitgeven, het voelt gewoon zonde om nu niet voor een 4K te gaan.

De Samsung ziet er bijvoorbeeld schitterend uit en ik heb het idee dat ik er nog jaren plezier van kan hebben, of wat is het grootste bezwaar ertegen?
Dat hij een 50hz paneel heeft, 4K met 100hz icm een degelijke kleurweergave etc. ga je niet vinden in jouw pricerange. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar een 4K paneel in die pricerange is wat mij betreft een net niet tv en voor dat geld kun je wel een goede fullhd tv kopen. Naast dat je echt een drol van 4K gaat merken als je op 3.5m zit valt de content nu (wat mij betreft) ook erg tegen. Waarom niet nu een goede fullhd tv en over 5 jaar een goed 4K oled paneel?

En over wat je ziet in de mediamarkt op de TV: de tvs worden in winkels op een speciale demo-modus gezet, hierdoor zien de kleuren etc er heel anders uit dan als je hem 'normaal' gaat gebruiken. Verkijk je daar dus niet op.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 07-11-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Mmm oke. En het argument dat ik wel graag 4K zou willen games of 4K bluray zou willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Jouel schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:58:

In het onwaarschijnlijke geval dat ik nu een FullHD koop, wil ik niet meer dan 500 euro eraan uitgeven, het voelt gewoon zonde om nu niet voor een 4K te gaan. Ik weet dat TV content via de kabel waarschijnlijk nog even gaat duren voordat alles op 4K beschikbaar gaat zijn, maar ik vermoed dat er vrij snel regelmatig console games of Bluray 4k content komt waar van genoten kan worden.

Ik zou zeggen, koop gewoon de tv die je zelf in gedachten hebt. Op het forum zullen er veel iets anders doen maar het voegt natuurlijk niets toe om support te blijven vragen voor je keuze. Het is aan jou om te doen wat je wilt met de adviezen. Zelf de knoop doorhakken dus en kopen die tv. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Jouel schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:18:
Mmm oke. En het argument dat ik wel graag 4K zou willen games of 4K bluray zou willen kijken?
Ga je het verschil zien tussen 1080p bluray en 4K bluray op 3.5m afstand op een 49" tv?!

Of wat D vd V zegt natuurlijk. Ik spreek vanuit eigen mening.

[ Voor 9% gewijzigd door DeBaroN op 07-11-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
baronruud schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:21:
Ga je het verschil zien tussen 1080p bluray en 4K bluray op 3.5m afstand op een 49" tv?!
Volgens mij moet hij dan al richting > 80 inch gaan. :P

Advies vragen kan en vervolgens zelf kiezen wat daar mee te doen. En als de gedachtegang van de topicstarter anders is dan de adviezen, voegt het weinig toe om daar support voor te blijven vragen. Vandaar mijn voorstel: gewoon kopen wat hij zelf in gedachten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jouel schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:18:
Met een kijkafstand van 3,5 meter en een televisie van ± 50", ga je zeer vermoedelijk niet het verschil in resolutie kunnen zien tussen de FHD en UHD. Het waarnemen van dit verschil is slechts weggelegd aan een kleine groep mensen met tevens getrainde ogen, zoals sommige professionele softbalspelers.

Ook met een goed zicht zul je niet verder mogen zitten dan ± 2,5 meter om het verschil tussen FHD en UHD te kunnen waarnemen, laat staan volledig profijt te hebben van de UHD-resolutie.

Als het argument om 4K te willen kijken daadwerkelijk zo sterk is, koop je een televisie > 65" die tevens 100/120Hz is. Immers heb je met een 50/60Hz UHD-televisie ook niet zoveel aan de resolutie als die door bewegingsonscherpte bij iedere beweging verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ok Ok. Ik zal wat minder eigenwijs worden. Ik kan mijn budget wellicht rekken tot 1000/1100 euro.

Veranderd dit het verhaal en doe ik dan goeie zaken met bijvoorbeeld:
pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

pricewatch: Samsung UE48JU7500L Zwart

pricewatch: Sony Bravia KD-49XD8305 Zwart

Of ben ik dan nog steeds beter uit met een goede FullHD van zon 700 euro MAX (bijv. pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart om na 5 jaar een 4K OLED in de sale ergens te scoren.

Ik zit overigens wel dichter bij het scherm dan 3,5m denk ik nu. 3,5/3,7 is de afstand tussen de 2 muren waar de bank staat en de tv staat. Ik zit denk ik nog een halve meter van die muur af als ik op de bank zit/lig en de TV staat natuurlijk ook weer zon 30/40 cm van de muur af. Dus de kijk afstand zal dan eerder zo'n 2,5 meter zijn. Wanneer ik ga gamen zit ik vaak ook goed voorover gebukt wat de kijkafstand weer zo'n 2 meter kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb de Sony 50W805B (de zwarte versie). Beeld is prachtig, daar heb ik hem voor gekocht. Goed contrast, goede zwartwaarden en lage inputlag. Maar, ik lees dat je een goed smart-gedeelte wilt, neem er dan alsjeblieft een settopbox naast (Apple TV, Chromecast, etc). Het smartgedeelte stelt weinig voor, en er is niemand die je de garantie gaat geven dat al die apps het nog doen over 5 jaar. Na het aanzetten van de TV duurt het echt lang voordat je een menu in kunt, van zender kunt wisselen, etc.

Ik heb hier geen last van omdat de TV altijd op HDMI1 staat, met een receiver eronder. Verder ben ik het met bovenstaanden eens, 4K op die afstand heeft absoluut geen nut. Koop voor dezelfde prijs een Full HD-TV en je hebt veel beter beeld.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Als ik nu toch mijn portemonnee wat besluit uit te breiden en te gaan voor een goede 100hz 4K, bij welke heb ik dan de beste "Bang for buck"?

- voor de huidige prijs van 1150 euro t.o.v. 1599 bij de meeste shops.
- Smart tv werkt goed bij Samsung, lees ik veel.
- TV lijkt bijna OLED-achtige zwartwaardes en contrast te hebben als ik het mag geloven van reviews. Hierdoor dus wellicht een langere levensduur in het verschiet?

of

pricewatch: Sony Bravia KD-49X8308C Zwart
- voor de huidige prijs van 888 euro t.o.v. 1000/1099 bij andere shops voor deze en varianten.
- Android TV mixed feelings bij veel reviews
- Mooi beeld, maar lees niet veel over het contrast of zwartwaardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

voor wat het waard is, mijn TV is inmiddels 6 jaar oud:

Samsung had een veel hoger contrast, maar ik vond het beeld bij TV-beelden mooier bij Sony. vooral de weergave van rood vond ik bij Sony mooier.

contrast is volgens mij ook belangrijker bij een computerscherm dan bij een TV..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
prein2 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:28:
voor wat het waard is, mijn TV is inmiddels 6 jaar oud:

Samsung had een veel hoger contrast, maar ik vond het beeld bij TV-beelden mooier bij Sony. vooral de weergave van rood vond ik bij Sony mooier.

contrast is volgens mij ook belangrijker bij een computerscherm dan bij een TV..
Ik heb een soortgelijke ervaring maar andersom, vandaar dat ik het vraag, haha.

Ik heb een Sony Bravia van zon 8 jaar oud, destijds kochten mijn ouders kort erna een Samsung in ongeveer dezelfde prijsklasse en ik baalde enorm aangezien de Samsung een veel feller en levendiger scherm leek te hebben met echte knallende kleuren.
Het maakt mij persoonlijk niet uit dat de kleuren niet 100% kleur-echt/realistisch zijn (niet zo erg dat ik een film kijk en alle mensen lijken blauw of paars i.p.v. huidskleur, lol) als de beelden maar echt van het beeld af spatten vind ik belangrijker.

In de elektronica zaak viel mij het verschil vooral op tussen Philips TVs en Samsungs. Tussen Samsung en Sony leek het verschil veel kleiner, maar ook daar kun je niet zomaar alle tv's langs elkaar zetten dus blijft vergelijken lastig. Ik hoop dat iemand dus ervaring heeft met een of beiden en mij kan helpen kiezen, want ik heb nogal moeite met knopen doorhakken, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
S1NN3D schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:20:
[...]

Ik zou zeggen, koop gewoon de tv die je zelf in gedachten hebt. Op het forum zullen er veel iets anders doen maar het voegt natuurlijk niets toe om support te blijven vragen voor je keuze. Het is aan jou om te doen wat je wilt met de adviezen. Zelf de knoop doorhakken dus en kopen die tv. :+
Wat al eerder is gezegd, koop wat je zelf in gedachten hebt.
Advies geven schiet zo niet op lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 08-11-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ben ik niet helemaal met je eens.

Ik geef aan dat ik een 4K wil met nog wat andere eisen en vervolgens word mij een Full HD aangeraden. Dan heb ik denk ik al het recht om te zeggen dat ik dat advies wel respecteer maar toch een 4K wens te hebben. Dan word mij geadviseerd ALS ik dan een 4K koop, om er dan een wat meer premium model met 100Hz te zoeken. Vervolgens kom ik nu uit op 2 modellen die aan die specificaties voldoen waar ik niet uit kan kiezen. Ik vind het juist een hele natuurlijke loop van selectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:54
Jouel schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:13:
Ben ik niet helemaal met je eens.

Ik geef aan dat ik een 4K wil met nog wat andere eisen en vervolgens word mij een Full HD aangeraden. Dan heb ik denk ik al het recht om te zeggen dat ik dat advies wel respecteer maar toch een 4K wens te hebben. Dan word mij geadviseerd ALS ik dan een 4K koop, om er dan een wat meer premium model met 100Hz te zoeken. Vervolgens kom ik nu uit op 2 modellen die aan die specificaties voldoen waar ik niet uit kan kiezen. Ik vind het juist een hele natuurlijke loop van selectie...
Vind ik ook, ik denk dat je juist goed bezig bent. Over die 2 modellen kan ik niet veel zeggen, maar uit persoonlijke ervaring met android tv van sony ben ik wel tevreden. Ik lees er in het topic ook wat mixed feelings over maar het werkt bij mij redelijk soepel. En de ingebouwde chromecast vind ik ook handig, scheelt weer een kastje en draadjes.

Daarnaast zou een update naar android tv 6 er ook aan zitten te komen, die zou ook nog veel moeten verbeteren maar je weet nooit hoelang dat gaat duren..

[ Voor 7% gewijzigd door Bartske op 08-11-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jouel schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:23:
Als ik nu toch mijn portemonnee wat besluit uit te breiden en te gaan voor een goede 100hz 4K, bij welke heb ik dan de beste "Bang for buck"?

- voor de huidige prijs van 1150 euro t.o.v. 1599 bij de meeste shops.
- Smart tv werkt goed bij Samsung, lees ik veel.
- TV lijkt bijna OLED-achtige zwartwaardes en contrast te hebben als ik het mag geloven van reviews. Hierdoor dus wellicht een langere levensduur in het verschiet?

of

pricewatch: Sony Bravia KD-49X8308C Zwart
- voor de huidige prijs van 888 euro t.o.v. 1000/1099 bij andere shops voor deze en varianten.
- Android TV mixed feelings bij veel reviews
- Mooi beeld, maar lees niet veel over het contrast of zwartwaardes.
Uit deze twee, is de KS7000 is vrijwel alle situaties beter. Tenzij je zeer veel vanuit een (grote) hoek naar het toestel kijkt, zal het VA-paneel voor een betere beeldkwaliteit zorgen door het hoge contrast.

Voor die Sony X83C zou ik sowieso niet kiezen. Toestellen uit de Sony W7C en W8C - met een FHD-paneel - zijn een betere koop, zeker op zo'n klein formaat waarbij het verschil in pixels op jouw kijkafstand toch niet waar te nemen is. Dan ben je meer aan het betalen voor een beeldeigenschap die je toch niet ziet, terwijl je wel inlevert op beeldeigenschappen die er wel toe doen.

Pixels zijn niet alles, contrast is veel belangrijker. Ook als het aankomt op het waarnemen van scherpte is contrast zeer belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Ben gister naar de lokale TV 'boer' geweest met de Samsung UE49KS7000 in m'n hoofd. Wilde hem daar bekijken en vervolgens online bestellen (zaakje is redelijk prijzig met focus op service en over algemeen wat oudere doelgroep).

Ik kreeg zonder dat ik daarom direct vroeg (zei wel dat ik een budget had) een deal voorgeschoteld van de tv die ik al eerder in die topic daartegenover had gezet: de Sony Bravia KD-49X8309C

Die deal was zó goed dat het een no brainer werd.

Wel bedankt voor alle adviezen, ook al zien een hoop van jullie me als een stijfkop. Heb ik dankzij jullie wel 100Hz gekozen ipv 50, hoop dat ik hier veel plezier van ga beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Jouel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:37:
Ben gister naar de lokale TV 'boer' geweest met de Samsung UE49KS7000 in m'n hoofd. Wilde hem daar bekijken en vervolgens online bestellen (zaakje is redelijk prijzig met focus op service en over algemeen wat oudere doelgroep).

Ik kreeg zonder dat ik daarom direct vroeg (zei wel dat ik een budget had) een deal voorgeschoteld van de tv die ik al eerder in die topic daartegenover had gezet: de Sony Bravia KD-49X8309C

Wel bedankt voor alle adviezen, ook al zien een hoop van jullie me als een stijfkop. Heb ik dankzij jullie wel 100Hz gekozen ipv 50, hoop dat ik hier veel plezier van ga beleven!
Veel plezier er mee!

Maar, hoeveel was de deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
699,- inclusief installatie. Nu kan ik hem zelf ook installeren, maar het is wel zo prettig wanneer er in het vervelende geval een DOA of ander mankement aan het apparaat zou zijn, dit meteen vastgesteld kan worden door een installateur van het bedrijf. Dus vond ik zeer netjes voor die prijs.

Moet wel een TV inleveren als voorwaarde, maar dan mag ons bejaarde slaapkamer toestel met pensioen (19inch Salora met DVD speler van 9/10 jaar oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Slik... Dat is wel een heel mooie prijs.

Misschien ook maar langs een lokale TV boer dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
weerstand schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:15:
Slik... Dat is wel een heel mooie prijs.
Ja ik kon mijn onderhandel 'poker' face ook niet meer houden toen hij die prijs noemde bij dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
TV ziet er prachtig uit. Ik zoek een soortgelijk model maar dan 55". Kom je al snel weer uit op 3D en een prijs boven de 1100,-. Alternatief is misschien de pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart ? Helaas wel 50hz; in het achterhoofd houden dat er vaak op gegamed gaat worden (console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
s1ck schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:38:
TV ziet er prachtig uit. Ik zoek een soortgelijk model maar dan 55". Kom je al snel weer uit op 3D en een prijs boven de 1100,-. Alternatief is misschien de pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart ? Helaas wel 50hz; in het achterhoofd houden dat er vaak op gegamed gaat worden (console).
Om onze goeroe Dimens even te quoten:

Dimens in "Aankoopadvies UHD TV"

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 11-11-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:55
Jouel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:53:
699,- inclusief installatie. Nu kan ik hem zelf ook installeren, maar het is wel zo prettig wanneer er in het vervelende geval een DOA of ander mankement aan het apparaat zou zijn, dit meteen vastgesteld kan worden door een installateur van het bedrijf. Dus vond ik zeer netjes voor die prijs.

Moet wel een TV inleveren als voorwaarde, maar dan mag ons bejaarde slaapkamer toestel met pensioen (19inch Salora met DVD speler van 9/10 jaar oud).
Goh, waar was dat dan?
Dat is wel een erg interessante deal namelijk :)

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Elektro World Tummers in Roermond! :D

Hij is dinsdag thuisbezorgd, ben er zéér tevreden mee, erg mooie tv. En 'for the record', op papier kan wel staan dat 4k niet zichtbaar zou moeten kunnen zijn op mijn kijkafstand, maar ik kan duidelijk het verschil zien als ik switch tussen 4k en FullHD (niet dat FullHD onscherp is op die afstand, maar het verschil is weldegelijk zichtbaar!!)

[ Voor 82% gewijzigd door Jouel op 25-11-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Jouel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:51:
Elektro World Tummers in Roermond! :D

Hij is dinsdag thuisbezorgd, ben er zéér tevreden mee, erg mooie tv. En 'for the record', op papier kan wel staan dat 4k niet zichtbaar zou moeten kunnen zijn op mijn kijkafstand, maar ik kan duidelijk het verschil zien als ik switch tussen 4k en FullHD (niet dat FullHD onscherp is op die afstand, maar het verschil is weldegelijk zichtbaar!!)
Op wat voor manier vergelijk je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
YouTube wisselen tussen 1080p en 2160p.
Nogmaals, het is evengoed prachtig en scherp op 1080p, dus ik had 4k wellicht niet gemist, maar zichtbaar is het wel.

[ Voor 61% gewijzigd door Jouel op 26-11-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jouel schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 09:55:
YouTube wisselen tussen 1080p en 2160p.
Nogmaals, het is evengoed prachtig en scherp op 1080p, dus ik had 4k wellicht niet gemist, maar zichtbaar is het wel.
Kortom: je hebt de verschillen in bitrate kunnen zien, niet de resolutie. Die fout maakt men wel vaker.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
Jouel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:37:

Hoe bevalt ie nu een maand verder?
Wil deze mogelijk ook kopen, met name vanwege 4k en 100hz.

Hoewel geen hdr, valt dat te overzien.

wijze woorden

• Jouel
Hij bevalt super goed! Vooral Netflix word veel gebruikt. Ik heb hem via de LAN aan het internet en heb tot nu toe nog geen vertragingen opgemerkt.
Pagina: 1