Hoi Tweakers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Eisen?
- 48 t/m 50 inch diagonaal
- 4K
- Mooie kleuren/contrast, maar geen OLED want dat is me gewoon te duur.
- Smart functionaliteit, beetje vlot
- Moet wel een jaar of 5 zeker meekunnen zonder dat ik me ga ergeren
- Zal er nu een Ziggo kastje aan willen sluiten en wil in de nabije toekomst een nieuwe versie van PS/Xbox kunnen aansluiten.
Budget:
- Maximaal 800 euro
Vragen:
- 50hz of 100hz, wat merk ik daar nu van of in de toekomst? Waar is een hogere hz waarde precies goed voor?
- Zijn er merken die sneller zijn of langer doorgaan met updates voor Smart TV software van toestellen?
- Zijn er andere zaken waar ik écht op moet letten?
Overige opmerkingen:
- Ik zit op zo'n 3,5m afstand van de TV.
- Ik vind Ambilight wel een enorm cool idee waardoor ik neig naar Philips, maar dan sluit ik alle merken uit behalve voorgenoemde. Is Philips nog een goede keuze voor een TV tegenwoordig in de prijsrange waar ik het over heb?
- In TV speciaalzaken en ook Mediamarkt lijken Samsungs er altijd uit te springen qua contrast/kleuren. Is dat ook zo? Het lijkt soms ook wel alsof de schermen van de TV's naast de Samsungs extra gedimd zijn om het zo te laten lijken. Vooral Philips TV's zijn ze niet gek van bij de Mediamarkt zo bleek... Mij werd namelijk expliciet gezegd om: "Wat ik ook deed, absoluut geen Philips te kopen."
Mijn vindingen tot nu toe:
pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver
pricewatch: Samsung UE49KU6470S Zilver
pricewatch: LG 49UH661V Zilver
pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver
pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Eisen?
- 48 t/m 50 inch diagonaal
- 4K
- Mooie kleuren/contrast, maar geen OLED want dat is me gewoon te duur.
- Smart functionaliteit, beetje vlot
- Moet wel een jaar of 5 zeker meekunnen zonder dat ik me ga ergeren
- Zal er nu een Ziggo kastje aan willen sluiten en wil in de nabije toekomst een nieuwe versie van PS/Xbox kunnen aansluiten.
Budget:
- Maximaal 800 euro
Vragen:
- 50hz of 100hz, wat merk ik daar nu van of in de toekomst? Waar is een hogere hz waarde precies goed voor?
- Zijn er merken die sneller zijn of langer doorgaan met updates voor Smart TV software van toestellen?
- Zijn er andere zaken waar ik écht op moet letten?
Overige opmerkingen:
- Ik zit op zo'n 3,5m afstand van de TV.
- Ik vind Ambilight wel een enorm cool idee waardoor ik neig naar Philips, maar dan sluit ik alle merken uit behalve voorgenoemde. Is Philips nog een goede keuze voor een TV tegenwoordig in de prijsrange waar ik het over heb?
- In TV speciaalzaken en ook Mediamarkt lijken Samsungs er altijd uit te springen qua contrast/kleuren. Is dat ook zo? Het lijkt soms ook wel alsof de schermen van de TV's naast de Samsungs extra gedimd zijn om het zo te laten lijken. Vooral Philips TV's zijn ze niet gek van bij de Mediamarkt zo bleek... Mij werd namelijk expliciet gezegd om: "Wat ik ook deed, absoluut geen Philips te kopen."
Mijn vindingen tot nu toe:
pricewatch: Samsung UE49KU6400S Zilver
pricewatch: Samsung UE49KU6470S Zilver
pricewatch: LG 49UH661V Zilver
pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver
pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart
[ Voor 3% gewijzigd door Jouel op 01-11-2016 11:40 ]