Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-08-2024
Hi,

Ik heb nu al enkele dagen een update van windows 10 die maar niet wil lukken.

Het gaat om deze:

Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3197954)

Ik heb al wat bezoekjes aan onze vriend google gebracht, maar niets lijkt het probleem op te lossen.

Geprobeerd:

_C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leegmaken en clean download laten doen
_Command prompt als admin sfc/scannow -> Dit leverde een melding op dat enkele corrupte files werden hersteld
_Command prompt als admin DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth gaf aan dat alles ok was en er geen herstelling nodig was.

Dit zou volgens Microsoft een oorzaak kunnen zijn, maar na meermaals proberen en testen blijft deze in fout gaan.

Het is trouwens niet de eerste keer dat dit voorkomt. Ik heb zo nog al eerdere updates van windows 10 gehad die blijven mislukken. Die heb ik vaak moeten 'Hiden' zodat hij mijn systeem niet bleef herstarten.
(Update is uiteindelijk gelukt, door clean download en install van die update)

Bij deze update lukt dat niet.

Iemand hetzelfde probleem of mss andere dingen die ik kan doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leylander schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:59:
Hi,

Ik heb nu al enkele dagen een update van windows 10 die maar niet wil lukken.

Het gaat om deze:
Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems (KB3197954)

Ik heb al wat bezoekjes aan onze vriend google gebracht, maar niets lijkt het probleem op te lossen.
+1
Eveneens geen oplossing gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:02

Meg

Hey,

Kun je hem vanuit de Microsoft Update Catalog wel downloaden en installeren?

Je zal de tweede moeten hebben, de eerste is voor Windows Server 2016 en de derde voor een 32-bit besturingssysteem.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/s37lM/88262b7ade.png

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Heb ik reeds geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde (failed to install KB3197954).

For the moment, however, given the fact that we’re just one week away from Patch Tuesday when Microsoft is projected to release new cumulative updates, a fix might not be released. Since these updates are cumulative, installing the latest one always brings a computer fully up-to-date, so even if you’re experiencing issues with this one, successfully installing the next should do the job.
Bron: https://goo.gl/cVWNBU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757041

Gisteren heeft hij bij mij ook een poging gedaan om hem te installeren. Na een melding van dat het niet gelukt was, had ik geen nieuwe updates in de rij staan en was ik bij met updaten.

Maar zojuist staat de update weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 757041

Trouwens sinds de update die niet gelukt is, wil de laptop niet meer opnieuw opstarten als ik dit aangeef. Ik selecteer opnieuw opstarten en dan sluit hij af en start niet opnieuw op.

Zijn er meer die dit probleem hebben?

Modbreak:Gebruik ajb de volgende keer de Wijzig-knop als je binnen 24u iets wilt toevoegen en niemand anders heeft tussendoor gereageerd.

(Enkel vragen of meer mensen het hebben lijkt me sowieso niet zo zinvol: dan eerder proberen op te lossen en andere vragen mee te denken ;) )

[ Voor 39% gewijzigd door F_J_K op 13-11-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Hey,

Ik heb de oplossing gevonden!

http://www.tenforums.com/...e-reset-windows-10-a.html

Het is dus de bedoeling om de inhoud dat embedded is in een batch file te zetten en deze te runnen als admin.

Nadien PC herstarten en de update laten installeren. Dit heeft het voor mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Reset Windows Update in Windows 10 werkt niet (bij mij). Ik wacht wel op de volgende cumulatieve update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Iets te vroeg gejuigd. Deze batch file zorgt er gewoon voor dat hij alle updates opnieuw binnenhaald die nog in de wachtrij stonden. Daar werden er enkele van verwerkt tot ik op de cumulative update kwam.

Dan begon het spel opnieuw...

Probleem is dus dat die continu die update opnieuw download en me forceert om meerdere malen per dag de pc te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Is nu wel gelukt.

Verschil met voorgaande pogingen is dat ik in settings "restart now" (om update KB3197954 te implementeren) niet geactiveerd heb.

W10 blijft proberen om de update te installeren. Gedurende de active hours (defined in settings) wordt de update klaar gezet maar niet geïnstalleerd. Dat gebeurt pas als je het systeem (via power) uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Join the club... Als je de diverse fora bezoekt dan zul je zien dat je niet de enige bent. Ik heb sinds 15 september al dit issue. Doordat Microsoft in zijn oneindige wijsheid heeft besloten om alle updates samen te voegen in 1 enkele update ben ik dus al 1.5 maand verstoken van allerlei security updates.

Microsoft lijkt het allemaal niet zo serieus te nemen, maar de aantallen blijven maar toenemen. Het is dat ik Windows moet draaien, maar ik ben er zo langzamerhand wel klaar mee. Sinds de anniversary update heb ik erg veel issues gehad met Windows 10...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:16:
Join the club... Als je de diverse fora bezoekt dan zul je zien dat je niet de enige bent.
Join the club inderdaad. Binnen een week de 2e cumalative update die problemen oplevert..KB3200970 wordt niet geïnstalleerd.

Update
Nadat ik de Windows Update Troubleshooter heb toegepast is het gelukt om KB3200970 te implementeren. Wellicht toeval, maar dezelfde applicatie heb ik ook gebruikt voor KB3197954. Ik weet niet of "deze oplossing" reproduceerbaar is. "Fix problems with Windows Update" (Control Panel/troubleshooting) werkt niet (Failed to install)...

[ Voor 37% gewijzigd door wsmaal op 11-11-2016 19:39 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
wsmaal schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:59:
[...]

Join the club inderdaad. Binnen een week de 2e cumalative update die problemen oplevert..KB3200970 wordt niet geïnstalleerd.

Update
Nadat ik de Windows Update Troubleshooter heb toegepast is het gelukt om KB3200970 te implementeren. Wellicht toeval, maar dezelfde applicatie heb ik ook gebruikt voor KB3197954. Ik weet niet of "deze oplossing" reproduceerbaar is. "Fix problems with Windows Update" (Control Panel/troubleshooting) werkt niet (Failed to install)...
Kan je opgeven hoe je juist tewerk bent gegaan? Ik heb deze tool na het downloaden van de updates gedraaid (weer mislukt) en ook eens voor het downloaden (ook mislukt)

De tool gaf telkens aan dat er corrupte files werden hersteld, maar uiteindelijk heeft dat niets uitgehaald.

De nieuwe udpate staat er ook bij en deze faalt ook mee. Waarschijnlijk omdat de vorige er nog niet op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Leylander schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:12:
[...]

Kan je opgeven hoe je juist tewerk bent gegaan? Ik heb deze tool na het downloaden van de updates gedraaid (weer mislukt) en ook eens voor het downloaden (ook mislukt)
Na opstarten laptop (W10/x64) eerst de tool gedraaid.
Vervolgens in settings "check for updates" geactiveerd..
De betreffende cumulative update is uiteindelijk successfully installed.

Dat kan, evenals de vorige keer, toeval zijn. Uitgaande van jouw bevindingen lijkt de tool niet de oplossing..

[ Voor 1% gewijzigd door wsmaal op 13-11-2016 11:09 . Reden: woord vervangen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Hans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
De hier beschreven problemen heb ik dus ook. Ook de aangedragen oplossingen gedraaid. Ik kon na installatie geen mail in Outlook 2013 meer ontvangen en de computer werd tergend traag. Na opnieuw opstarten wer de update ongedaan gemaakt met nog steeds de genoemde problemen. Uiteindelijk systeemherstel gedaan naar een datum voor de update 1607. Dat werkte dus. Kortom ik heb de automatische installatie van updates uitgezet. Oplossing om dit te doen zit erg verstopt. Ga naar Computer!totaal.nl voor de oplossing. Ik heb geen enkele financieel belang bij deze oplossing hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Voor zover ik weet kan je de updates in win10 toch niet tegenhouden zoals vroeger?

Ik wil vooral dat de updates lukken. Als de update KB3197954 niet lukt en de volgende is afhankelijk van die update, dan kan ik dus in de toekomst mijn pc nog meer per dag herstarten daardoor.

Ook op de fora van microsoft komen ze niet met een oplossing. Daar vragen ze telkens om dezelfde diagnose tools te draaien en DSIM enz. Maar verder dan dat komen ze niet.

Het is een omvangrijk probleem en ik ben van mening dat een consument niet verplicht moet zijn om een rollback te doen door problemen met hun updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De updates zijn cummulatief, wat betekend dat ze alles bevatten wat de vorige ook bevatte. Er zitten meerdere updates in de update die je binnenhaalt en een daarvan mislukt. Die mislukkende update zit dus ook in de volgende batch.

Een echte oplossing heb ik niet, maar als het kan, doe dan een compleet nieuwe installatie door de MCT te gebruiken en een nieuwe stick te maken. Dan zit de update er als het goed is al in en kan je weer verder.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Leylander schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:47:
Voor zover ik weet kan je de updates in win10 toch niet tegenhouden zoals vroeger?
In Services/Windows Update "right click" properties. Dan in "Startup type" de default "automatic" wijzigen in disabled. Niet geprobeerd, zag het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-05 10:45
Bij een vriend van mij dezelfde update en hetzelfde probleem.
De upgrade van win 7 naar 10 gin al met veel problemen.
Na een tijdje zoeken zag ik dat zijn cpu/gpu gewoon niet support is door intel.
Hij heeft de sandy bridge met HD 3000

http://www.intel.com/cont...cs-drivers/000005526.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 16:05

WCA

Zelfde probleem al bij een aantal klanten gehad, alles geprobeerd (update resetten, in place upgrade/install, refresh, update catalog, handmatig downloaden) maar geen oplossing kunnen vinden. Uiteindelijk toch (tegen mijn principes in) bij alle klanten tot nu toe gewoon windows opnieuw geinstalleerd.

Mijn ervaring is dat het vooral voorkomt bij installaties die geupgradet zijn vanaf windows 7/8.1. Bij schone installaties ben ik het in ieder geval nog niet tegengekomen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
GreNade schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:39:
Mijn ervaring is dat het vooral voorkomt bij installaties die geupgradet zijn vanaf windows 7/8.1. Bij schone installaties ben ik het in ieder geval nog niet tegengekomen
Vreemd dat ruim een dik jaar na upgrade W7x64->W10x64 de laatste 2 cumulative updates van November 2016 problemen oplevert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Mijn windows is een clean install. Ik had wel win7 erop staan, maar heb na het downloaden van de iso voor een cleanup en fresh install gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

wsmaal schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:20:
[...]

Vreemd dat ruim een dik jaar na upgrade W7x64->W10x64 de laatste 2 cumulative updates van November 2016 problemen oplevert..
Jup, zeker raar. Maar hieronder lees ik dat het in dit geval om een clean install gaat, dus mijn observatie gaat schijnbaar niet op. Weet ik ook weer dat het daar in ieder geval niet aan ligt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Hans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Als je automatic updates uitzet dan ben je niet meer afhankelijk van een systeem dat z'n eigen gang gaat en dus bij iedere update opnieuw opstart en de gedownloade filesgaat installeren. Vervolgens meldt dat de update niet kan slagen en dan weer de installatie terugschroeft, opnieuw opstart en weer meldt dat er updates zijn enz, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Cumulative Update for Windows 10 Version 1607 for x64-based Systems lijkt elke maand problematisch om te installeren. Nu failed to install: KB3201845.

Uiteindelijk gelukt:
Fix problems with windows update,
Via power: install update shut down, maar of dat een reproduceerbare oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 08:15

Indoubt

Always be indoubt until sure

Anoniem: 757041 schreef op woensdag 2 november 2016 @ 13:09:
Trouwens sinds de update die niet gelukt is, wil de laptop niet meer opnieuw opstarten als ik dit aangeef. Ik selecteer opnieuw opstarten en dan sluit hij af en start niet opnieuw op.

Zijn er meer die dit probleem hebben?

[modbreak]Gebruik ajb de volgende keer de Wijzig-knop als je binnen 24u iets wilt toevoegen en niemand anders heeft tussendoor gereageerd.

(Enkel vragen of meer mensen het hebben lijkt me sowieso niet zo zinvol: dan eerder proberen op te lossen en andere vragen mee te denken ;) )
[/]
Ja, mogelijk ik. Ik had mij laptop even niet ion gebruik voor een paar uur. Daarna wilde ik hem weer pakken en beroor die. Geprobeerd af te sluiten en opnieuw op te starten maar sindsdien krijg ik alleen een zwart scherm

Ik zit nu achter mn oude desktop om te kijken wat ik nog kan doen. De laptop is nieuw (2 maanden oud)

Je hebt wel een modbreak maar je post is voor mij relevant.

Ik heb sterk de indruk namelijk dat het met de update van vandaag te maken heeft die bij meer mensen voor problemen zorgt

Edit: gister (zaterdag) contact gehad met Dell. Uiteindelijk geholpen met bios aanpassingen (secure boot) anders in te stellen. Hte lijkt erop dat dit inderdaad door een windows update is veroorzaakt wat resulteerde in een soort loop die de video drivers deed craschen. Het scherm deed het wel maar gaf slechts een volkomen zwart vlak weer maar wel met de muispointer. Ik kon er dus niets mee maar ze hadden bij dell al een aantal gevallen gehad. Gelukkig doet de machine het nu weer goed

[ Voor 22% gewijzigd door Indoubt op 11-12-2016 15:56 ]

• wsmaal
  • Niet online
Wederom failed to install: KB320663 (14-12-2016).
Wel gelukt na "Fix problems with Windows Update":
- Control panel
- System and Security/Find and fix problems
- System and Security/Fix problems with Windows Update

Begint te lijken op een reproduceerbare work around voor cumulative updates (Windows 10/x64 Version 1607).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Ik kan deze update nog steeds niet installeren. Elke keer als ik het opnieuw opstart komt het een halve seconde in beeld. Daarna start de windows weer normaal op en het blijkt dat ik nog steeds in de oude windows zit. Ik heb geen virusscanner. Het is ook echt irritant en daarnaast vreet hij steeds meer geheugen op. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ferry05 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:07:
Ik kan deze update nog steeds niet installeren. Elke keer als ik het opnieuw opstart komt het een halve seconde in beeld. Daarna start de windows weer normaal op en het blijkt dat ik nog steeds in de oude windows zit. Ik heb geen virusscanner. Het is ook echt irritant en daarnaast vreet hij steeds meer geheugen op. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Als je nu nog steeds met dat probleem zit zou ik persoonlijk gewoon een herinstallatie doen als ik eerlijk ben.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
GreNade schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Als je nu nog steeds met dat probleem zit zou ik persoonlijk gewoon een herinstallatie doen als ik eerlijk ben.
Als ik dat wil doen staat er plaats aub de herstel media of windows installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Ferry05 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:27:
[...]

Als ik dat wil doen staat er plaats aub de herstel media of windows installatie.
Dan doe je dat toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 890199

Zo makkelijk is het niet de computer is uiteindelijk gecrashed en de schaduwkopie bleek beschadigd,dus heb uiteindelijk een nieuwe installatie moeten uitvoeren met behoud van bestanden.
Die is gelukt en het systeem draait weer op rolletjes.
Begint dat kreng daarna weer te updaten,weer alles naar de gvd.
Kan je die updates niet uitzetten word er gallisch van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:17

Steef

GoT's Most Eaten

Een oud topic, maar gezien het het eerste zoekresultaat is bij deze mijn bevindingen.

Symptoom
Constant mislukken van de 1607 "Onderdelen update".

Geprobeerde oplossingen:
  • scf /scannow
  • (vond problemen maar verhielp het uiteindelijk niet)
  • Windows update herstel
  • (vond problemen maar ook dit verhielp het niet)
  • schone installatie vanaf een windows 10 iso
  • (liep tegen dezelfde update error aan)
Wat wel hielp:
De Windows 10 Update-assistent is er uiteindelijk in geslaagd de update door te voeren. Na een paar herstarts zit het systeem nu op 1607 en komen daaropvolgende updates prima binnen :)

Linkje naar het support artikel:
https://support.microsoft...ndows-10-update-assistant

En een directe link naar de tool:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190425

Zelfde probleem "gehad".

Alle oplossingen die aangedragen werden werkten idd niet. (Handmatig update downloaden, probleemoplosser voor windows update).

Nu met de windows-10 upgradeassistent laten draaien en het lijkt nu te werken.
Wat wel hielp:
De Windows 10 Update-assistent is er uiteindelijk in geslaagd de update door te voeren. Na een paar herstarts zit het systeem nu op 1607 en komen daaropvolgende updates prima binnen :)

Linkje naar het support artikel:
https://support.microsoft...ndows-10-update-assistant

En een directe link naar de tool:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445
Dit lijkt de enige oplossing.

Dit systeem is een nieuwe installatie van windows 10 trouwens, dus geen upgrade van 7 naar 10.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 190425 op 20-04-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jage
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoi,

Ik ben benieuwd of TS al een werkende oplossing heeft.
Ik zoek 'm zelf ook nog.

Alle genoemde oplossingen werken voor mij nog niet. Ik had overigens pas de laatste paar weken problemen met de cumulatieve updates en ook de Creator update. 1607 draaide prima tot die tijd.

Uiteindelijk mijn dell xps13 (9350) factory reset gedaan en nu zit ik met een windows10pro 10240 (oftewel de oorspronkelijke 10.0 versie) die helemaal niet meer bijgewerkt wil worden.

Stomme zet dus...

Wellicht iets met Dell? Ga ze morgen eens bellen. Heb hier ook een Intel NUC die zonder problemen naar de Creator update is bijgewerkt.

Edit - nieuws
Dell verwees me direct naar de windows update site waar ik een clean install kon doen.
Met de MCT en wat moeite (ik had niet door dat ik echt alle vijf de partities moest verwijderen, setup bleef maar aangeven dat de laatste stap - herstarten - niet uitgevoerd kon worden...) is dat uiteindelijk gelukt.

Factory reset (zonder behoud van bestanden) werkte dus niet, clean install wel. Heb nu direct de Creator edition en nu maar afwachten of toekomstige updates wel weer goed geïnstalleerd worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Jage op 02-05-2017 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leylander
Ik heb net de creator update geïnstalleerd met de windows 10 update assistant.

Dat werkt. Nu afwachten tot er een nieuwe update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaak2
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 31-05-2017
de juiste oplossing voor dit probleem is het vergroten van de MBR van 100 naar 200 Mb.
dit kan eenvoudig met het volgende programma :

MiniTool Partition Wizard (MiniTool Partition Wizard Free Edition)

Na maanden een probleem gehad met het installeren van update 1607 kon ik in een paar stappen de MBR vergroten en updaten.
Pagina: 1