Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10-2022
Omdat het tegenwoordig blijkbaar de mode is om zo ongeveer alles te omlijsten met zwart gelakt plastic(tv's/laptops noem maar op..)zit dat met een bepaalde lichtinval onder de krassen,hoe kan ik die het best verwijderen,heb ze waarschijnlijk zelf veroorzaakt door er aldoor een microvezeldoekje overheen te halen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 15:16

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is het nadeel van dit glossy design met goedkope materialen. Plastic is een lastig materiaal om te herstellen.

Je kunt het proberen te polijsten, met het risico dat je het erger maakt. Ook zijn er producten om plastic dashboards van auto's weer te laten glanzen, dat zou je ook nog kunnen proberen. Of zo laten natuurlijk.

Ik heb het nooit mooi gevonden en heb deze modellen altijd links laten staan. Hier dus geen Samsung tv, laptop of wasmachine te vinden ;)

[ Voor 21% gewijzigd door W1LL3M op 30-10-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-05 16:45

sjaool

Every life should have 9 cats

V.Roelofs schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:05:
Omdat het tegenwoordig blijkbaar de mode is om zo ongeveer alles te omlijsten met zwart gelakt plastic(tv's/laptops noem maar op..)zit dat met een bepaalde lichtinval onder de krassen,hoe kan ik die het best verwijderen,heb ze waarschijnlijk zelf veroorzaakt door er aldoor een microvezeldoekje overheen te halen... 8)7
Niet aan beginnen met polijstmiddel of wat dan ook, je maakt het eerder erger dan beter. Ik vrees dat je er mee moet leren leven.

Sowieso moet je glanzend kunststof heel omzichtig schoonmaken en goed opletten wat voor doek je gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 30-10-2016 18:52 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 15:26

cdoens

Peugeot-gek

In het Vervoer topic loopt een draadje over detailing van auto's (Zeg maar autopoetsen 2.0)
Wellicht dat er daar nog wat mensen zijn die kunnen vertellen hoe je zachte plastics krasvrij kunt krijgen.
Enige wat ik kan voorstellen is in een was zetten waardoor de krassen minder zullen opvallen. Maar polijsten kan een optie zijn, mits heel voorzichtig.

Edit: linkje naar topic: Het grote auto detailing topic

[ Voor 10% gewijzigd door cdoens op 30-10-2016 23:19 ]

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb het nooit mooi gevonden en heb deze modellen altijd links laten staan. Hier dus geen Samsung tv, laptop of wasmachine te vinden ;)
Yep,idd Samsung... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

sjaool schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:51:
[...]

Niet aan beginnen met polijstmiddel of wat dan ook, je maakt het eerder erger dan beter. Ik vrees dat je er mee moet leren leven.
Wat een onzin. Met een fijn polijstmiddel en een polijstpad haal je het er makkelijk uit. Uiteraard niet met een oud t-shirt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hostler schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:13:
[...]

Wat een onzin. Met een fijn polijstmiddel en een polijstpad haal je het er makkelijk uit. Uiteraard niet met een oud t-shirt doen...
En dat gaat je echt niet lukken als je geen ervaring hebt. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

ik zou dan nog eerder een met dit proberen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/ODAwWDc5Ng==/z/VZ8AAOSwstxVHlpe/$_32.JPG

dat verbergt de krassen in feite maar is veel makkelijker dan polijsten en 90% gelijk aan het resultaat als het alleen om hele oppervlakkige krassen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

sjaool schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:16:
[...]

En dat gaat je echt niet lukken als je geen ervaring hebt. Ik zou het in ieder geval niet doen.
Hoe krijg je ervaring dan? Juist, proberen. Overigens gaf ik aan dat je het met een fijn polijstmiddel moet doen. Dit is dus heel erg veilig. Het zelfde soort plastic word in auto's gebruikt. Daar polijst ik de krasjes er ook gewoon met de hand uit.
Zelfs bij exterieurdelen, bijvoorbeeld tussen de deuren, krijg je het er met gemak uit. Daar kun je gewoon met een polijst machine (dual action) overheen.

Afbeeldingslocatie: http://tomascardetailing.nl/wp-content/uploads/2016/09/SAM_2876-768x512.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tomascardetailing.nl/wp-content/uploads/2016/09/SAM_2877-768x512.jpg

Hoe kom je er bij dat dit niet zal lukken? Heb je er zelf überhaupt ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 13:58
hostler schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:48:
[...]

Hoe krijg je ervaring dan? Juist, proberen. Overigens gaf ik aan dat je het met een fijn polijstmiddel moet doen. Dit is dus heel erg veilig. Het zelfde soort plastic word in auto's gebruikt. Daar polijst ik de krasjes er ook gewoon met de hand uit.
Zelfs bij exterieurdelen, bijvoorbeeld tussen de deuren, krijg je het er met gemak uit. Daar kun je gewoon met een polijst machine (dual action) overheen.

[afbeelding]
[afbeelding]

Hoe kom je er bij dat dit niet zal lukken? Heb je er zelf überhaupt ervaring mee?
Nu gaan krassen dus nog meer opvallen :+ , wat een top resultaat!

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hostler schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:48:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb hier ervaring mee. Maar je zult moeten oefenen en het lijkt mij dat TS voor die ene keer daar niet zoveel moeite in zal willen steken. Voor een leek is dit nu eenmaal niet goed te doen. Als het mij echt dwars zou zitten zoek ik wel iemand op die hier veel ervaring mee heeft. Ik waag mij er in ieder geval niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Krassen verwijderen = polijsten. Geen andere manier. (of met een vlammetje, maar dat is niet echt wenselijk op dure apparatuur.)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Ik gebruikte vroeger dit: Displex Hiermee heb ik heel wat krasjes laten verdwijnen.
Wel even controleren of je dit op de betreffende ondergrond mag gebruiken.

Ook schijn je met bepaalde polijstende tandpasta wat te kunnen doen maar daarmee heb ik geen ervaring.

[ Voor 12% gewijzigd door Gadgeteer op 31-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53
RVS reiniger en kookplaat reiniger bevat ook erg fijn polijstmiddel. Ik heb het gebruikt om de matte koplampen van mn barchetta weer glanzend te krijgen. Topspul.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er zijn genoeg lichte polijstmiddelen te vinden die specifiek geschikt zijn voor kunststoffen. En die pianolak finish van veel TV toestellen is prima te polijsten. Als je maar een doek neemt die zacht genoeg(en schoon) is. Dus geen stukje keukenpapier of een oud keukendoekje.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1