Toon posts:

Self build PC start automatisch op na normaal afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan het komen dat mijn pc weer automatisch opstart nadat ik 'm normaal af heb gesloten? Na het afsluiten gaat ie een paar seconden uit, maar daarna start ie vanzelf weer op. Ik moet dus altijd mijn voeding uitzetten. Als ik vervolgens mijn voeding weer aanzet start de pc niet meer vanzelf op.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Pro

Self build via Alternate
- CooMas B700 700W ATX23
- Asus Xonar DGX R
- Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
- D316GB 1600-10 Fury Black K2 KHX
- Intel Core i5-4690 3500 1150 BOX
- Asro B85 Killer B85
- CooMas Hyper212 Evo
- CooMas CM690III Window ATX
- EVGA4GB D5 X GTX970 SC ACX 2.0 R

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat settings veranderd in de BIOS (adhv dit topic "PC start automatisch op, Maar waarom")

Een vriend van mij, met redelijk verstand van pc's, heeft er naar gekeken, maar niks kunnen vinden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Wake on lan in bios toevallig aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:09:
Wake on lan in bios toevallig aanstaan?
Nee deze heb ik uit gezet, heeft niet geholpen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wake on input device ingeschakeld, zoals een muis of toetsenbord? Anders is de Pc wel aangesloten op een geaarde wandcontactdoos? Ongeaard kan ook voor vreemde problemen zorgen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

_Dune_ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:16:
Wake on input device ingeschakeld, zoals een muis of toetsenbord? Anders is de Pc wel aangesloten op een geaarde wandcontactdoos? Ongeaard kan ook voor vreemde problemen zorgen.
Dat of een rotte power kabel. Vervang deze ook eens? (Dus de kabel tussen stopcontact en de voeding)

Start je voeding feitelijk ook als je hem loskoppelt van moederbord? Of doet die het enkel als die op moederbord hangt?

[ Voor 13% gewijzigd door SadisticPanda op 30-10-2016 11:25 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:16:
Staan allemaal uitgeschakeld en de stekker zit in een geaarde wandcontactdoos. Geen verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
azz_kikr schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:21:
[...]

Dat of een rotte power kabel. Vervang deze ook eens? (Dus de kabel tussen stopcontact en de voeding)

Start je voeding feitelijk ook als je hem loskoppelt van moederbord? Of doet die het enkel als die op moederbord hangt?
De kabel heb ik ook vervangen, geen verbetering. De voeding start niet als ik 'm loskoppel van het moederbord. Kan het dan een defect aan de voeding zijn?

Nog ter info trouwens. Ik heb dit probleem al vanaf het begin (vorig jaar zomer), nooit iets mee gedaan, heel stom, maar nu wil ik m'n pc verkopen. Wil het daarom graag verhelpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2016 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die mij kan/wil helpen?
Pagina: 1