PC start automatisch op, Maar waarom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHekker
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-07 17:04
Mijn vraag
Hoe zorg ik er voor dat de computer niet automatisch aangaat zolang hij stroom heeft

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op de computer staat geen besturingsysteem.
HP wx4550

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is niet:
wake on lan
wake on usb
Andere wake on settings
Power restore
de voeding
de knop (zonder io start hij ook op)
Cmos resetten werkt ook niet
het is ook niet de bios timer

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door SickHekker op 30-10-2016 00:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De stekker uit het stopcontact halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Als je gewoon via het os afsluit, dan blijft hij uit staan? Waarschijnlijk haal jij de stroom eraf en als je de stroom er weer opzet springt hij aan? ik denk dat je hem beter gewoon standby kan laten staan, dus geen stroom eraf via de stekker(doos) of voedingsknop (als die er al op zit).

Heb vroeger ook wel eens pc's gehad die dit deden, weinig aan te doen behalve genoegen nemen met enkele tienden van een watt aan stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHekker
ToFast schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:09:
Als je gewoon via het os afsluit, dan blijft hij uit staan? Waarschijnlijk haal jij de stroom eraf en als je de stroom er weer opzet springt hij aan? ik denk dat je hem beter gewoon standby kan laten staan, dus geen stroom eraf via de stekker(doos) of voedingsknop (als die er al op zit).

Heb vroeger ook wel eens pc's gehad die dit deden, weinig aan te doen behalve genoegen nemen met enkele tienden van een watt aan stroomverbruik.
er staat geen os op.
ook als ik hem uit zet met de knop gaat hij weer aan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Waarschijnlijk zit er in het BIOS/de UEFI een optie om in te stellen wat er moet gebeuren na een power loss. Deze zal nu ingesteld staan op "On" of iets dergelijks. Als je deze op Off zet dan zal de PC niet meer starten, met de optie "Last state" zal de laatste staat van de PC hersteld worden (als in, aan of uit afhankelijk van wat de status van de PC was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHekker
Xudonax schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:02:
Waarschijnlijk zit er in het BIOS/de UEFI een optie om in te stellen wat er moet gebeuren na een power loss. Deze zal nu ingesteld staan op "On" of iets dergelijks. Als je deze op Off zet dan zal de PC niet meer starten, met de optie "Last state" zal de laatste staat van de PC hersteld worden (als in, aan of uit afhankelijk van wat de status van de PC was.
Nee het is ook niet last state, zolang hij stroom heeft gaat hij aan of hij nu ingeplugd word of net uitgezet is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ja lastig. Misschien een moederbord of voeding die aan het gaar worden is. Zonde om daarin nog te investeren, voor niet al te veel geld heb je een stil PC'tje dat zoveel sneller is. Is toch wel een generatie waarvan ik zeg antiek (qua snelheid). Je kan hem altijd vervangen met iets wat lekker vlot, stil en vrij goedkoop is (kan nog goedkoper):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Boxed€ 55,95€ 55,95
1MSI H110M ECO€ 50,99€ 50,99
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 59,50€ 59,50
1Crucial Ballistix BLS4G4D240FSB€ 21,99€ 21,99
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 68,02€ 68,02
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 309,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik denk iets van:
- Wake on power (bios)
- Defecte power button.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHekker
Sir_Hendro schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:44:
Ik denk iets van:
- Wake on power (bios)
- Defecte power button.
De power button is het niet, hij gaat ook aan wanneer ik de io aansluiting los maak.
Bios settings lijk me niet, heb al twee keer de bios gereset en daarna alle wake on settings uit gezet
ToFast schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:18:
Ja lastig. Misschien een moederbord of voeding die aan het gaar worden is. Zonde om daarin nog te investeren, voor niet al te veel geld heb je een stil PC'tje dat zoveel sneller is. Is toch wel een generatie waarvan ik zeg antiek (qua snelheid). Je kan hem altijd vervangen met iets wat lekker vlot, stil en vrij goedkoop is (kan nog goedkoper):
Het is gelukkig niet mijn hoofd pc, ook heb ik nog andere machines staan, een nieuwe is niet nodig.
Ik heb er al een andere voeding in gestopt.
Deze heeft pc support voor ecc dus daar wil ik eigenlijk gebruik van maken

[ Voor 3% gewijzigd door SickHekker op 30-10-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SickHekker
Ik heb het moederbord uit de behuizing gehaald.
Daarna heb ik hem goed bekeken, niks raars.
Ik heb hem ook buiten de behuizing aangesloten
Dan start hij ook op zolang hij stroom heeft.
Wat mij wel opvalt is dat het 2 seconden duurt nadat het lampje op het moederbord is aangegaan tot hij automatisch aan gaat
Maar als hij opstart nadat ik de stroomkabel ingeplugd hebt gaat hij aan en na 1 seconde weer uit en daarna start hij pas op om te posten
Pagina: 1