Toon posts:

Problemen met fasstrak onder W2000 Server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

ik heb een tijdje geleden 4 dagen lang zitten stoeien met 2 promise fasttrak66 controllers en 8x maxtor 60GB

ik wil er een grote stripe van maken, wat ik ook probeer met die controllers, ik krijg het niet goed werkend. Hij slaat de hele tijd vast. Sluit ik nu 7 disks en een bootdisk voor os aan op een ander board met dual IDE onboard en software stripe het dan werkt het prima.

Heeft iemand ervaring met promise fasttrak66 onder win2k ? moet ik ergens rekening mee houden? De controllers zitten in pci slot 2-3 dus masterslots. het boards die ik geprobeerd heb : msi bxmaster, abit se6, gigabyte bx2000. Volgens mij zijn het gewoon brakke w2k drivers.

Ronald

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
- Off-topic -
Toevallig ook problemen met de caps-lock toets?? :P

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej meneer, het lijkt me verstandig als je eerst de algemene faq even doorleest. Dit omdat je nu al zulke _GROTE_ letters gebruikt ( |:( )en om irritatie in het vervolg te voorkomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
wow ... sorry hoor ... zo is het niet bedoeld.

excuses dan maar enzo

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ik heb ook een Fasttrack66 (een echte, niet een gesoldeerde Ultra66) onder w2k.. geen enkel probleem. Ik ga even opzoeken welke driver is gebruik.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 13:54 schreef liberator het volgende:
wow ... sorry hoor ... zo is het niet bedoeld.
Ok, ok ;)
Heb het subject /onderwerp ff met kleine letters herschreven ;)

• VlasBaard

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Stoer, kan dat werkelijk ???
2 fasttrak controller in 1 PC??

Ik ben namelijk niet tevreden met de prestatie van mijn fasttrak icm 4 schijven in RAID-0.
Toen heb ik eraan zitten denken om een 2e fasttrak erbij te prikken en de schijven te verdelen over de 2 controllers.
Wel meeltje gestuurd naar Promise, maar nooit antwoord ontvangen.

Als het kan, koop ik er gelijk nog eentje :)

4x IBM DTLA 30 GB
100-120 MB/sec :9~ (ipv 80 MB/sec)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Vlasbaard: hoeveel disks gebruik jij op die fasttrak?

Ronald

Verwijderd

Topicstarter
Garbage: lijkt geen probleem, hij pakt netjes verschillende memoryadressen en ziet ze allebei .. maar ook met 1 fasttrak heb ik deze problemen .. het moeten de drivers zijn of een combinatie van controller met dit disktype die niet werkt om een of andere reden. Dit zijn de Maxtor 96147/h6 disks

Ronald

• VlasBaard
Maar 2... (in RAID-0).. ik laat ook alleen maar even zien dat een Promise onder windows 2000 op zich geen problemen hoeft te geven.

Ik weet dat Promise ergens een FAQ heeft staan over meerdere controllers... maar daar hadden ze het volgens mij niet over 1 grote stripe... ben wel benieuwd of het kan idd.

Waarom wil je het eigenlijk ? De access time wordt niet lager door meer schijven, dus tenzij je per se of full-frame wil capturen lijkt me het eigenlijk redelijk overbodig... Wel een leuk projectje natuurlijk.

edit:
Had Maxtor niet last van allemaal rare incompatibiliteitszaken ?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 14:02 schreef liberator het volgende:
Garbage: lijkt geen probleem, hij pakt netjes verschillende memoryadressen en ziet ze allebei .. maar ook met 1 fasttrak heb ik deze problemen .. het moeten de drivers zijn of een combinatie van controller met dit disktype die niet werkt om een of andere reden. Dit zijn de Maxtor 96147/h6 disks
nou ik wil niet lulig klinken maar je kan denk ik geen 2 adaptors gebruiken ...driver ondersteunt dat niet en op je pc kan je bios namenlijk maar van 1 scsi adaptor opstarten (pc ziet raid kaarten als scsi)

dus dit zal nooit werken, wel jammer 1x raid controler moet prima werken (heb ik ook gehad, zelfde merk ook onder win2000server)

zelf ook als is mee gestoeid namelijkv :)

Verwijderd

Topicstarter
Dual:

waarom zou dat niet werken ... ik wil gewoon 2 controllers gebruiken, 2 stripes hardware maken en die dan software stripen.
als je resources niet conflict kan ik me niet voorstellen dat je geen 2 fasttraks kunt gebruiken. Dat ze als scsi gezien worden heeft er toch zeker niks mee te maken. ik kan zo 3 scsi controllers in men systeem vrotten en dat werkt toch ook.
Maar ik heb het probleem ook met 1 fasttrak.
Het zal dan wel een compatibiliteitsprobleem zijn met de maxtor disks

Ronald

• VlasBaard
http://support.promise.com/install/using_two_fasttrak33_66.htm zegt dat het alleen onder NT4 kan. Maar dat document is wel vrij oud (van voor Windows 2000 volgens mij).

edit:
Heh... ff voor de goeie orde: ik draai wel Windows 2000 Pro... in eerste instantie over het hoofd gezien omdat ik geen dingen lees die in allemaal hoofdletters staan ;)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:27
Ik heb hier ook wel eens een topic over geopend:
[topic=134905]

Echter nooit reply's gekregen.
Ook op de site gevonden hoe het onder NT4 mogelijk is en daarop een meeltje naar Promise gestuurd.
Nooit antwoord gehad.
Beetje duur om een 2e kaart te kopen en vervolgens uit te vinden dat het niet kan.

Ik denk overigens dat het wel mogelijk is.
Eerst 1 kaart installeren en na dat alles goed is, pc uit, 2e kaart erin en dan (hopen) dat ie het doet.

Dan een software RAID-0 van de 2 hardware RAID-0 configs.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Die controllers kunnen niet meer als 128Gb aan, daar ligt jouw probleem! :)
Pagina: 1